Yahia Geplaatst op 05-06-2008, 15:26 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

De christelijke dogmatiek van Jezus’ zoonschap van God

Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met alle profeten

De christenen baseren zich in hun geloof op een aantal dogma’s. De belangrijkste daarvan is wel Jezus’ zoonschap van God. Zij beroepen zich daarbij op een aantal teksten uit de bijbel, zoals:
“Maria zeide tot den engel: Hoe kan dit geschieden, terwijl ik geen man heb? De engel antwoordde haar: De Heilige Geest zal over u komen, en de kracht des Allerhoogsten u overschaduwen; daarom zal het heilige dat verwekt wordt Gods zoon heten. En zie, Elizabet, uw bloedverwant, is in haar ouderdom zwanger geworden van een zoon; zij, die onvruchtbaar heette, is nu in de zesde maand; want geen woord dat van God komt kan krachteloos zijn.”

(Lucas 1: 34-37)
Als wij nu een onderzoek instellen naar de betekenis van het woord ‘zoon’ in de bijbel dan zien wij dat eenieder die zich inzet voor vrede, en het goede verricht hiervoor in aanmerking komt, zo staat in Mattheüs:
“Zalig de reinen van hart; want zij zullen God zien. Zalig de vredestichters; want zij zullen kinderen Gods genoemd worden.”

(Mattheüs 5: 8-9)
De zoonschap waarover de bijbel derhalve spreekt is één die niet letterlijk opgevat dient te worden, maar daarentegen een symbolische betekenis heeft. Zoals je ook naar iemand kunt refereren als zijnde de ‘dappere zoon van Nederland’.

Ook zegt God in de bijbel tegen Mozes vrede zij met hem:
“Zeg dan tot Farao: ,,Zo spreekt de Heer: Mijn eerstgeboren zoon is Israël ik zeg u, mijn zoon te laten trekken, opdat hij mij diene. Weigert gij hem te laten trekken, dan dood ik uw eerstgeboren zoon.”

(Exodus 4: 22-23)
Tevens staat in Kronieken 1:
“En Hij (God) heeft tot mij gezegd: ,,Uw zoon Salomo, die zal mijn huis en mijn voorhoven bouwen; want ik heb hem mij ten zoon uitverkoren, en zal hem ten vader zijn;”

(Kronieken 1 28: 6)
Verder zegt de bijbel:
“Adam, den zoon van God.”

(Lucas 3: 38)
Ondanks deze bijbelse teksten hoor je christenen nooit spreken van Israël, Salomo en Adam (vrede zij met hen) als zijnde de zonen van God. Dus op welke grond wordt in geval van Jezus (vrede zij met hem) de term ‘zoon’ letterlijk opgevat en in geval van de anderen niet?

Moge Allah de christenen naar de Waarheid leiden en voldoende inzicht geven om te beseffen dat Jezus (vrede zij met hem) slechts een Boodschapper en een Dienaar van Allah is.

meld dit bericht aan een moderator

Abou_moussa Geplaatst op 09-06-2008, 22:55 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Duidelijk, ik ben benieuwd wat de christen hierop te zeggen heeft.

Mvrg.

Edgar Geplaatst op 12-06-2008, 00:02 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ok ...Jezus is de geliefde zoon van God. Dus in deze mens Jezus kon God zich totaal openbaren.
(God is geest) En wil niets liever dan contakt hebben met mensen.
Er wordt dan ook gesproken over verschillende zonen, iedereen is een kind van God als je God aanneemt en kan doorgroeien tot volle wasdom tot zoon van God en ieder heeft ook zijn taak hierin.
En ja dat kost veel strijdt in Geestelijke zin.  zie de verhalen van Jezus had het ook niet makkelijk.

Jezus liet Hem (Gods Geest) totaal  worden at als het ware de woorden van het oude testament, of nam de woorden tot zich.

Greetz

Yahia Geplaatst op 12-06-2008, 11:39 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 12-06-2008, 00:02 Edgar schreef:
Ok ...Jezus is de geliefde zoon van God. Dus in deze mens Jezus kon God zich totaal openbaren.
(God is geest) En wil niets liever dan contakt hebben met mensen.
Er wordt dan ook gesproken over verschillende zonen, iedereen is een kind van God als je God aanneemt en kan doorgroeien tot volle wasdom tot zoon van God en ieder heeft ook zijn taak hierin.
En ja dat kost veel strijdt in Geestelijke zin.  zie de verhalen van Jezus had het ook niet makkelijk.

Jezus liet Hem (Gods Geest) totaal  worden at als het ware de woorden van het oude testament, of nam de woorden tot zich.

Greetz

Waar op baseer je deze uitspraak? Inderdaad iedereen die dichtbij God staat, een persoon die dus wegblijft van verboden zaken God gehoorzaamd. Is eigenlijk een zoon van God. Je zou deze term eigenlijk door ''gelovige'' kunnen vervangen. Want je gelooft in God en de boodschap.
Waar staat in de bijbel dat God niets liever wil dan contact met mensen. Kom met bewijzen a.u.b.
En die strijd in geestelijke zin zijn simpel weg gewoon beproevingen. Elke ziel wordt beproefd.

Maar kom met bewijzen Edgar het is natuurlijk wel leuk om zomaar wat te roepen, zonder bewijs. Dit is een zeer serieuze zaak, waardoor bewijs voor jouw uitspraken niet achterwege gelaten kan worden.
Anders zou er zomaar een persoon kunnen komen en zeggen God is 4, namelijk de 4e is je eigen ziel.
Zo was het namelijk ook gegaan bij het concilie van nicea, 325 jaar na Jezus vrede zij met hem werd er pas ingevoerd dat God 3 is. Verheven is Hij boven de deelgenoten die jullie hem toekennen. En toen werden de evangeliën uitgekozen die zij graag wilden gaan gebruiken.

Edgar Geplaatst op 13-06-2008, 14:35 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Beste Yahia,

De bijbel is voor jou een boek waar je misschien moeite mee kan hebben vanwege jou stellingen.
Als je mij vraagt om bewijzen zal ik je wijzen op een tekst in de bijbel.

Ik weet dat er in de bijbel ergens opgeschreven staat in een tekst dat  God de menselijke geest met jaloersheid begeert of zoiets dergelijks. Ik weet niet of dit een antwoord voor jou is.

Ik ga het opzoeken heb nog even geduld

take care,
Edgar

Edgar Geplaatst op 13-06-2008, 18:12 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ben even wezen rondneuzen in de Bijbel en kwam jou vraag tegen in het bijbelboek De brief van Jacobus.      Jacobus Hoofdstuk 4 vers 5.
Of meent gij dat het schrift woord zonder reden zegt: De geest, die Hij in ons deed wonen, begeert hij met jaloersheid?

Hierin versta ik dat God/Schepper heel graag contakt heeft met de mens. Dus met de geest van de mens.

Is dit het antwoord wat je wilt horen? Misschien heb jij andere gedachtes hierover en dat mag.

Take care,
Edgar

Yahia Geplaatst op 13-06-2008, 20:51 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 13-06-2008, 18:12 Edgar schreef:
Ben even wezen rondneuzen in de Bijbel en kwam jou vraag tegen in het bijbelboek De brief van Jacobus.      Jacobus Hoofdstuk 4 vers 5.
Of meent gij dat het schrift woord zonder reden zegt: De geest, die Hij in ons deed wonen, begeert hij met jaloersheid?

Hierin versta ik dat God/Schepper heel graag contakt heeft met de mens. Dus met de geest van de mens.

Is dit het antwoord wat je wilt horen? Misschien heb jij andere gedachtes hierover en dat mag.

Take care,
Edgar

Sorry ik wil graag het topic op het onderwerp houden is Isa de zoon van God, wil je over iets anders discusseren open een topic en nodig mij daar uit. Ik zal er dan graag aan willen deelnemen!
Jij zegt dat jij dat eronder verstaat, dus elke mens kan zomaar filosoferen om zijn eigen gedachtes te ontwikkelen? Iedereen heeft dus zijn eigen geloof? Isa vrede zij met hem is dus voor niets gezonden, als iedereen toch zelf zijn gedachte de vrije loop laat gaan!
Wat is dan het nu van de boodschap geweest?
Laten we niet afdwalen van het topic en blijf bij het onderwerp a.u.b.

De ene keer neem je een vers letterlijk en de andere keer laat je jouw gedachten beredeneren wat het zou kunnen betekenen. Waarom neem je deze verzen dan niet letterlijk? En dat Jezus de zoon van God is wel?!!
Wat is jouw logica daarachter?

Yahia Geplaatst op 13-06-2008, 20:54 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 13-06-2008, 20:51 Yahia schreef:
[...]

Sorry ik wil graag het topic op het onderwerp houden is Isa de zoon van God, wil je over iets anders discusseren open een topic en nodig mij daar uit. Ik zal er dan graag aan willen deelnemen!
Jij zegt dat jij dat eronder verstaat, dus elke mens kan zomaar filosoferen om zijn eigen gedachtes te ontwikkelen? Iedereen heeft dus zijn eigen geloof? Isa vrede zij met hem is dus voor niets gezonden, als iedereen toch zelf zijn gedachte de vrije loop laat gaan!
Wat is dan het nu van de boodschap geweest?
Laten we niet afdwalen van het topic en blijf bij het onderwerp a.u.b.

De ene keer neem je een vers letterlijk en de andere keer laat je jouw gedachten beredeneren wat het zou kunnen betekenen. Waarom neem je deze verzen dan niet letterlijk? En dat Jezus de zoon van God is wel?!!
Wat is jouw logica daarachter?

Hier kan ik namelijk niet uit opmaken dat God graag contact met de mens wil, het staat er namelijk gewoon niet en zoals ik je heb gezegd is het niet de kunst om te filosoferen over passages uit de bijbel, maar om ze te bestuderen en ze te laten zoals ze zijn. Zonder ze uit de context te halen..

Zoals ik je hiervoor heb gezegd, zou iedereen dus zijn eigen geloof kunnen ontwikkelen en ontstaat er binnekort het concilie van Amsterdam waarin wordt vastgesteld dat God 4 is zoals jij zegt, want Hij zou volgens jou graag contact hebben met de mens en de mens is dan ook onderdeel van God?!!

Blijf bij het topic a.u.b.

Yahia Geplaatst op 13-06-2008, 20:58 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Beste mensen, IS JEZUS DE ZOON VAN GOD?

Edgar Geplaatst op 16-06-2008, 00:55 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Beste Yahia,

hoe vaak moet de haan nog kraaien???  (grapje)

JA......JEZUS IS DE ZOON VAN GOD!

Lees Mattheüs hoofdstuk 3 vers 17 eens

En zie, een stem uit de hemelen zeide: Deze is mijn Zoon, de geliefde, in wie Ik een welbehagen heb.

Deze stem kwam vlak nadat Jezus zich heeft laten dopen. (heeft laten onderdompelen in water door Johannes.)

Take care,
Edgar

Yahia Geplaatst op 16-06-2008, 12:05 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Het is wel zo dat een eenvoudige rekensom ons laat zien dat Isa vzm 83 keer over zichzelf heeft gezegd de '' zoon des mensen '' terwijl er slechts 13 keer wordt gezegd dat hij de zoon van God zou zijn.
Bijvoorbeeld: ''..Want ook de Zoon des mensen is niet gekomen om zich te laten dienen, maar OM te dienen..''
Jezus nodigde dus duidelijk uit naar de eenheid van God.

Maar het valt me op dat je dit vers wel in zijn letterlijke betekenis laat en de andere vele verzen wordt bij gefilosofeerd. Wanneer weet jij welke vers jij letterlijk moet nemen en welke niet? Het is toch de bedoeling dat je de teksten in hun context laat?
Aangezien er in de bijbel staat:
“…Indien iemand hieraan toevoegt, God zal hem toevoegen de plagen, die in dit boek beschreven zijn; en indien iemand afneemt van de woorden van het boek dezer profetie, God zal zijn deel afnemen van het geboomte des levens…” (Openbaring 22:18-19)
Dus de vele malen dat wel de juiste context van de zoonschap in de bijbel wordt verduidelijkt moet dus ook aangenomen
worden, anders zal dit bovenstaande vers van toepassing op je zijn.

Weer hier zal ik enkele voorbeelden voor geven:
“En in zijn vaderstad gekomen, leerde hij hun in hun synagoge; zodat zij versteld stonden en zeiden: Van waar heeft deze die wijsheid en die wonderkrachten? Is hij niet de zoon van den timmerman? Heet zijn moeder niet Maria, en zijn broeders Jacobus, Jozef, Simon en Judas? En zijn zusters, wonen zij niet allen onder ons? Van waar heeft hij dan dit alles? Zo was hij hun een aanstoot. Maar Jezus zeide tot hen: Een profeet is alleen ongeëerd in zijn vaderland en huis.”
(Mattheüs 13: 54-57)
“En toen hij Jeruzalem binnentrok, kwam de gehele stad in opschudding. Men vroeg: ,,Wie is dat?” En de scharen zeiden: ,,Dat is de profeet Jezus van Nazaret in Galilea.”
(Mattheüs 21: 10-11)

En ga zo maar door talrijke voorbeelden staan hierover in.
Hiervoor heb je zelf al te kennen gegeven dat iedereen de zoon van God kan worden, maar dat maakt Jezus toch niet zijn zoon op de manier zoals jij dat wilt zien?

Vincent Geplaatst op 16-06-2008, 13:27 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 16-06-2008, 12:05 Yahia schreef:

En ga zo maar door talrijke voorbeelden staan hierover in.
Hiervoor heb je zelf al te kennen gegeven dat iedereen de zoon van God kan worden, maar dat maakt Jezus toch niet zijn zoon op de manier zoals jij dat wilt zien?

Klopt. Iedereen kan de zoon van God zijn. Sterker nog: iedereen is dat.
Zoals ik al zei: God is Goed. Jezus predikt liefde en vertelt hoe je de goede weg kunt volgen. Daarnaast doét hij dat zelf ook. Hij handelt naar zijn eigen woorden. Hij doet Goed. Daarom heeft hij eenheid in ziel, in woord en daad. Hij verlicht de weg die wij volgen. Daarom is hij voor mij werkelijk de Zoon van God. En ik wil hem volgen.

Ik kan hem ook volgen. De Christus, de Heilige Geest, het Goede (of hoe je het ook maar wilt noemen) is in mij. Ik moet er naar luisteren en er naar handelen.

Daarom kan ik met de Drie-eenheid goed leven. Maar dan wel zo: God: de Bron, Jezus de Weg en de Heilige Geest in de mensen op aarde. Het maakt allemaal deel uit van datzelfde Goede.

Dit bericht is gewijzigd op 16-06 13:28.

florentius Geplaatst op 16-06-2008, 16:23 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo,
ik heb alleen de topic gelezen en niet de reacties,
mijn reactie hierop, Jezus is God in menselijke gedaante, God heeft hemzelf als het ware naar de aarde gestuurd, Jezus denkt als God, komt van God, is als God.
en wij komen ook alemaal van God en hebben Gods liefde meegekregen,
En waarom zou allah ons naar de goede weg moeten leiden
dat doet God toch al.

Vincent Geplaatst op 16-06-2008, 16:37 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Er is maar één god. God en Allah moeten dus een en dezelfde persoon of Kracht zijn, waarover verschillende, maar ook veel dezelfde, verhalen de ronde doen.

Yahia Geplaatst op 19-06-2008, 14:01 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 16-06-2008, 16:37 Vincent schreef:
Er is maar één god. God en Allah moeten dus een en dezelfde persoon of Kracht zijn, waarover verschillende, maar ook veel dezelfde, verhalen de ronde doen.

Precies vincent wij snappen elkaar  

Yahia Geplaatst op 19-06-2008, 14:03 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 16-06-2008, 13:27 Vincent schreef:
[...]
Klopt. Iedereen kan de zoon van God zijn. Sterker nog: iedereen is dat.
Zoals ik al zei: God is Goed. Jezus predikt liefde en vertelt hoe je de goede weg kunt volgen. Daarnaast doét hij dat zelf ook. Hij handelt naar zijn eigen woorden. Hij doet Goed. Daarom heeft hij eenheid in ziel, in woord en daad. Hij verlicht de weg die wij volgen. Daarom is hij voor mij werkelijk de Zoon van God. En ik wil hem volgen.

Ik kan hem ook volgen. De Christus, de Heilige Geest, het Goede (of hoe je het ook maar wilt noemen) is in mij. Ik moet er naar luisteren en er naar handelen.

Daarom kan ik met de Drie-eenheid goed leven. Maar dan wel zo: God: de Bron, Jezus de Weg en de Heilige Geest in de mensen op aarde. Het maakt allemaal deel uit van datzelfde Goede.

Dit bericht is gewijzigd op 16-06 13:28.

Hoe zou het geweest zijn als het concilie van nicea niet had plaats gevonden?
Daarvoor bestond er geen 3-eenheid, het is dus een verzinsel geweest die de christenen vandaag de dag allemaal klakkeloos volgen. Vind je dit niet jammer vincent?

Yahia Geplaatst op 19-06-2008, 14:04 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 16-06-2008, 16:23 florentius schreef:
Hallo,
mijn reactie hierop, Jezus is God in menselijke gedaante, God heeft hemzelf als het ware naar de aarde gestuurd, Jezus denkt als God, komt van God, is als God.
dat doet God toch al.

Zou je de reacties willen lezen bij voorbaat dank

Yahia Geplaatst op 19-06-2008, 14:13 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 16-06-2008, 16:23 florentius schreef:
Hallo,
dat doet God toch al.

Allah is een andere benaming voor God zoals Vincent mij voor is geweest. Kijk maar naar deze afbeelding, waarin gewoon letterlijk het woord Allah in de bijbel staat, maar daar is vandaag de dag niks van over gebleven. Vreemd vind je niet, dat er woorden uit het woord van God worden verwijderd...
Terwijl in de bijbel staat dat God de plagen afroept op degene die dat doet...

florentius Geplaatst op 22-06-2008, 16:46 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 19-06-2008, 14:03 Yahia schreef:
[...]

Daarvoor bestond er geen 3-eenheid, het is dus een verzinsel geweest die de christenen vandaag de dag allemaal klakkeloos volgen. Vind je dit niet jammer vincent?

waarom zou de drie eenheid niet hebben bestaan, het staat toch in de bijbel, en die was er al voor concilie, wat houd het precies in, dat concilie van nicea, het werd me niet helemaal duidelijk in die topic.

Yahia Geplaatst op 23-06-2008, 00:53 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik heb vernomen dat er een topic is geopend voor het verdrag van Nicea en ik zou je graag daarnaartoe willen verwijzen, om het onderwerp van dit topic te behouden.
Deze is namelijk de kern van de discussie.

Vincent Geplaatst op 23-06-2008, 12:55 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 19-06-2008, 14:03 Yahia schreef:
[...]

Ik wil toch in dit topic reageren. Er wordt mij namelijk nu concreet een vraag gesteld, in tegenstelling tot in het topic van 'Nicea'.

Inderdaad. Dat vind ik jammer. Maar het is gebeurd. En het is hun vergeven. Zij wisten immers niet beter.

Niet alles is verzinsel. Er staan werkelijk zaken uit de concilie in de bijbel. Maar er zijn ook misinterpretaties aan toegevoegd. Ze gaan niet uit van het Goede. Ze gaan uit van menselijke regels, zoals 'En in de éne, heilige, katholieke en apostolische Kerk.' Een geloof in de kerk?! Ik geloof alleen in God! Jezus zei: “Hier staat iemand die meer is dan de tempel!” (Mathëus 12: 6)
Deze menselijke regels kunnen daarom nooit Gods wet zijn.

Maar laten we nu de menselijke verzinsels vergeten, nu we ons kunnen ontdoen van het juk van Rome, en ons richten op de ware tekst en de interpretatie die van het Goede uitgaat, zoals Jezus ons liet zien.

florentius Geplaatst op 23-06-2008, 16:09 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 23-06-2008, 00:53 Yahia schreef:
Ik heb vernomen dat er een topic is geopend voor het verdrag van Nicea en ik zou je graag daarnaartoe willen verwijzen, om het onderwerp van dit topic te behouden.
Deze is namelijk de kern van de discussie.

ja dat had ik ook gelezen, alleen het probleem is dat ik er niet zoveel van snap,
ik heb nog niet het denk niveau van jullie, en ook alle kennis die jullie hebben heb ik nog lang niet, (compiment, of niet dan) komt ook door mijn leeftijd.

Mercurial75 Geplaatst op 10-06-2009, 10:46 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Dhr Scofield gebruikte als eerste TWEE woorden  "Elah" & "Alah".
Dhr. Deedat greep dit gelijk aan...maar is het zo dat je de naam van de god van de islam op TWEE manieren mag spellen? ALLAH en ALAH?

Waar in alle andere reacties op de thema's op dit forum kom je een moslim tegen die de zijn god als 'Alah' gespeld heeft naast het gebruikelijke 'Allah'? Geen een volgens mij...in welke vertaling van de Koran wordt Allah ook als Alah gespeld??

Ik hoor het graag....het is gewoon een wanhopige poging om 'bewijs' te vergaren...

Verder zijn dit kanttekeningen en commentaren van de heer Scofield zelf. En deze staan niet gelijk aan het Woord. Dat is nooit zo geweest en zal ook nooit zo zijn.
Dus Allah staat niet in de Bijbel en heeft daar nooit in gestaan...

Het valt toch op dat dhr. Deedat ZELF een extra "L" heeft toegevoegd?....Alah heel klein en Allah HEEL GROOT....als je de text op zou blazen zou iedereen duidelijk zien dat er echt geen ALLAH daar staat hoor..

Kijk maar zelf: http://www.bible.ca/islam/islam-bible-allah.htm

Dit bericht is gewijzigd op 11-06 15:58.

Erwin Geplaatst op 08-09-2009, 21:54 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Spreuken 8:22 Geeft duidelijk antwoord
Jezus was gods eerste geestelijke schepsel

Jehovah zelf heeft mij voortgebracht als het begin van zijn weg, als het vroegste van zijn werken van oudsher. 23 Vanaf onbepaalde tijd was ik aangesteld, van de aanvang af, vanaf tijden vroeger dan de aarde. 24 Toen er geen waterdiepten waren, werd ik als met barensweeën voortgebracht, toen er geen bronnen waren, zwaar beladen met water. 25 Voordat de bérgen waren neergelaten, vóór de heuvels, werd ik als met barensweeën voortgebracht, 26 toen hij de aarde nog niet had gemaakt, noch de open ruimten, noch het eerste gedeelte van de stofmassa’s van het productieve land. 27 Toen hij de hemelen bereidde, was ik daar; toen hij een kring over de oppervlakte van de waterdiepte verordende, 28 toen hij de wolkgevaarten daarboven verstevigde, toen hij de bronnen van de waterdiepte krachtig maakte, 29 toen hij de zee zijn verordening stelde, dat de wateren zelf zijn bevel niet zouden overschrijden, toen hij de grondvesten der aarde verordende, 30 toen werd ik als een meesterwerker naast hem, en ik werd degene op wie hij dag aan dag bijzonder gesteld was, terwijl ik te allen tijde vrolijk was voor zijn aangezicht, 31 vrolijk over het productieve land van zijn aarde; en de dingen waarop ik ten zeerste gesteld was, waren bij de zonen der mensen.

Adam was gods eerste menselijke schepsel
Israel was als natie een zoon van god omdat god ze had aangenomen als zoon
Zo ook Salomo
Hieruit blijkt hun verhouding naar god, dat hen als zonen maakt.

yilsoy Geplaatst op 14-09-2009, 23:57 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Deze bericht is aan  diegene die het willen lezen,

Wij Moslims geloven in Alle en of vier grote godsdiensten, waarom zijn alle verzen dan opgenomen in de Koran, trouwens De Koran is een geschiedenis van alle godsdiensten en nog meer een boek voor jong en oud die hun pad verloren zijn kunnen het hier in vinden.
Onze heer Jesus is de zoon van God Juist!!! jullie hebben gelijk maar is niet de zoon van Allah, want God betekend in het nederlands iets waar je kunt aanbidden.
Allah is een schepper, en heeft al wat jullie zijn zoals de bergen ,zeeën,oceanen,heelal enz.... geschapen en die nu op moment ook de heerser is van alles.
Zeg nu een maal het woord er bestaat geen Allah dan Allah en mohammed is zijn profeet (La ilahe illalah muhammedun rasulullah) want als je het woord elke dag 3 maal herhaal dan weet je wel wie jouw schepper is want de duivel zit in jouw bloed hij probeert je van alle kanten wijs te maken.
Katholieken en de joden hebben ook een mooie godsdienst behalve ze geloven dat Onze Heer Jezus de zoon is van God en allemachtige,waarom heeft de Belgische en de Nederlands hoge priesters zoals Cardinaels gelovige mensen opgeroepen om het woord God niet meer te gerbuiken en in de plaats Allah te gebruiken.Dus er valt  iet meer te discusieeëren mensen zijt lief voor iedereen.
Mohammed is maar een tussen persoon Tussen Allah en de mensheid en jesus idem en andere profeten ook.

2