|
Nathaniel
|
Geplaatst op 26-12-2009, 09:57 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 25-12-2009, 10:02 ken schreef:
Jij wenst niet te (h)erkennen dat en welke heidense gebruiken de heidense keizer Constantijn heeft ingevoerd, noch de waarschuwingen van Paulus.
[...]Ik laat gewoon de Bijbel spreken, maar dat aanvaard je dus niet. De bedoeling is te laten zien, dat ik geen menselijke meningen verkondig.
|
Dit is wat de bijbel over afgoderij onderwijst. Daar wil ik mij aan gehoorzamen.
Ef. 5:3 Laat er bij u geen sprake zijn van ontucht of zedeloosheid, of van hebzucht – deze dingen horen niet bij heiligen. 4 Ook dubbelzinnige, oppervlakkige en platvloerse taal is ongepast – spreek liever woorden van dank. 5 Want u moet goed weten dat iemand die in ontucht leeft, zedeloos of hebzuchtig is – dat is allemaal afgoderij – geen deel kan hebben aan het koninkrijk van Christus en van God.
Enkele specifieke voorbeelden van afgoderij:
ongepaste taalgebruik Lev 24:11 en een vloek uitsprak waarin hij Gods naam lasterde, werd hij aan Mozes voorgeleid. Zijn moeder heette Selomit; ze was een dochter van Dibri en behoorde tot de stam Dan.
Ontucht 2 Sam 13:22 Absalom sprak echter met Amnon noch ten kwade noch ten goede, maar Absalom haatte Amnon, omdat deze zijn zuster Tamar onteerd had.
Zedeloosheid Gen.18:20 Daarom zei de HEER: ‘Er zijn ernstige beschuldigingen geuit tegen Sodom en Gomorra, hun zonden zijn ongehoord groot.
Hebzucht Joz. 7:1 Maar Israël schond de ban. Er was een zekere Achan: hij was een zoon van Karmi, die een zoon was van Zabdi, de zoon van Zerach, en hij was afkomstig uit de stam Juda. Deze Achan vergreep zich aan de goederen die onvoorwaardelijk aan de HEER gewijd waren. Hierop ontstak de HEER in woede tegen het volk van Israël.
Zegengroet, Nathaniel
Dit bericht is gewijzigd op 26-12 10:00.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
Toliek
|
Geplaatst op 26-12-2009, 12:27 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Sommigen ervan lopen met teksten te koop Jezus redeneerde met mensen en citeerde vaak teksten.
Beste Ken,
Jezus plaatste teksten in een bepaalde perspectief waaruit een Goddelijk inzicht en boodschap bleek. Je houdt je aan teksten vast intzichtloos net als de mensen die Jezus aanspraak.
Je hoeft dit niet te begrijpen want begrijpen kan ooit vanuit de mens zelf. Inzicht kan verkregen worden zodra de mens erkent dat deze niets uit zichzelf weet en zich niet langer achter woorden schuilt.
Liefde, geluk en inzicht toegewenst
|
|
|
|
|
|
|
ken
|
Geplaatst op 26-12-2009, 13:56 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 26-12-2009, 09:42 Nathaniel schreef:
'k Begrijp je niet helemaal. Maar dat zal wel door Babylon komen (wat verwarring betekend).
|
Dat weet ik. Je onderscheidingsvermogen is heel beperkt.
Ik laat gedocumenteerd zien, dat Kerstmis toen niet bestond. Het is veel later ingevoerd, het verving Saturnaliën.
Zoals ik al heb gezegd, gaat het bij kerstmis niet om het vieren van een verjaardag, maar om de gebeurtenissen rond de geboorte van Jezus te overdenken en het vieren van de komst van Gods Zoon naar de aarde. Jezus staat centraal!
Zoals gezegd is Jezus zeer waarschijnlijk twee jaar eerder in de maand september/oktober geboren.
In December waren er geen herders met hun dieren in het veld. Wanneer je toeristenverslagen nazoekt van hun bezoek aan Bethlehem, waren er velen verbaasd dat er soms sneeuw lag en dat men daar skiede.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ken
|
Geplaatst op 26-12-2009, 14:05 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 26-12-2009, 12:27 Toliek schreef:
Jezus plaatste teksten in een bepaalde perspectief waaruit een Goddelijk inzicht en boodschap bleek. Je houdt je aan teksten vast intzichtloos net als de mensen die Jezus aanspraak.
|
Tja, de anderen zijn altijd fout, hè?
Ik probeer, niet in mijn belang, aan te tonen dat kerkleer vol met wetteloosheid zit. En dat verdedigt men ook nog.
Wat het inzicht betreft: De vestigde religie negeerde dit: Mattheüs 24:15 Wanneer GIJ daarom het walgelijke ding dat verwoesting veroorzaakt, waarover door bemiddeling van de profeet Da̱niël gesproken is, in een heilige plaats ziet staan (de lezer gebruike onderscheidingsvermogen),
Jezus volgelingen zagen het wel en vluchtten.
|
|
|
|
|
|
|
Nathaniel
|
Geplaatst op 26-12-2009, 16:48 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Die van jouw ook. Het is geen zonde om met beperkingen te moeten leven. En te denken dat je jouw onderscheidingsvermogen niet hoeft te scherpen, vind ik dus arrogant.
Wat ik niet begrijp, is dat jij moeite hebt met gelovigen die Jezus centraal willen stellen en de gebeurtenissen rond Zijn geboorte willen gedenken. En dat je niet kunt snappen dat gelovigen juist wijzen op het ware Licht in de duisternis waarin eeuwig leven gedijd.
In December waren er geen herders met hun dieren in het veld. Wanneer je toeristenverslagen nazoekt van hun bezoek aan Bethlehem, waren er velen verbaasd dat er soms sneeuw lag en dat men daar skiede.
|
Die opmerking was al gemaakt in een van mijn eerdere reactie's.
|
Ik probeer, niet in mijn belang, aan te tonen dat kerkleer vol met wetteloosheid zit.
|
Ach, aai jezelf maar over je bol.
Wat mij opvalt bij jou is dat je op een verkeerde manier bevestiging zoekt van je identiteit in Christus. Je denkt bevestiging te krijgen doordat 'anderen' je afwijzen omdat je een JG zou zijn. Dat ervaar jij als bevestiging. Het gevaar van een dergelijke zienswijze is misleiding. Alleen Jezus kan je bevestigen van je identiteit in Hem door je te zegenen met Zijn liefde en gerechtigheid.
Johannes 5:24 Waarachtig, ik verzeker u: wie luistert naar wat ik zeg en hem gelooft die mij gezonden heeft, heeft eeuwig leven; over hem wordt geen oordeel uitgesproken, hij is van de dood overgegaan naar het leven
johannes 15:15 Ik noem jullie geen slaven meer, want een slaaf weet niet wat zijn meester doet; vrienden noem ik jullie, omdat ik alles wat ik van de Vader heb gehoord, aan jullie bekendgemaakt heb.
openbaring 1:5-6 van Jezus Christus, de betrouwbare getuige, de eerstgeborene van de doden, de heerser over de vorsten van de aarde. Aan hem die ons liefheeft en ons van onze zonden heeft bevrijd door zijn bloed, die een koninkrijk uit ons gevormd heeft en ons heeft gemaakt tot priesters voor God, zijn Vader – aan hem komt de eer toe en de macht, tot in eeuwigheid. Amen.
Zegengroet, Nathaniel
Dit bericht is gewijzigd op 27-12 07:13.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ken
|
Geplaatst op 27-12-2009, 13:52 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 26-12-2009, 16:48 Nathaniel schreef:
Die van jouw ook. Het is geen zonde om met beperkingen te moeten leven. En te denken dat je jouw onderscheidingsvermogen niet hoeft te scherpen, vind ik dus arrogant.
|
Jij kan dat onmogelijk beoordelen. Dat blijkt ook uit je opmerking, dat ik mijn geest niet hoef te scherpen
Als dat zo was, zat ik hier niet. Dan zat ik in mijn luie stoel achter de TV.
|
Wat ik niet begrijp, is dat jij moeite hebt met gelovigen die Jezus centraal willen stellen en de gebeurtenissen rond Zijn geboorte willen gedenken. En dat je niet kunt snappen dat gelovigen juist wijzen op het ware Licht in de duisternis waarin eeuwig leven gedijd
|
Je begrijpt heel veel niet door je vooroordeel.
Je probeert krampachtig een aantoonbaar heidens feest als zijnde “christelijk” te verkopen. Ondanks alle gegeven feiten.
|
Die opmerking was al gemaakt in een van mijn eerdere reactie's.
|
Ik geef je gewoon feiten. En die negeer je. Daarmee laat je zien dat je “eeuwig” studeert en nimmer tot een nauwkeurige kennis kan komen.
Wat mij opvalt bij jou is dat je op een verkeerde manier bevestiging zoekt van je identiteit in Christus. Je denkt bevestiging te krijgen doordat 'anderen' je afwijzen omdat je een JG zou zijn. Dat ervaar jij als bevestiging. Het gevaar van een dergelijke zienswijze is misleiding. Alleen Jezus kan je bevestigen van je identiteit in Hem door je te zegenen met Zijn liefde en gerechtigheid.
Ja, ja, het bekende “de anderen zijn altijd verkeerd”. Ik citeerde overigens Jezus indirect.
De gevestigde religie weigerde Jezus als Messias te (h)erkennen. Dat kostte hun de kop in het jaar 70. Jezus wist dat dat zou gebeuren, hij gaf aanwijzingen om dat te overleven. Zijn volgelingen volgden deze op en overleefden.
Hoe bezag Jezus het dat de meeste Joden zijn liefdevolle inspanningen negeerden? Hij zei: Lukas 13: 34 Jeruzalem, Jeruzalem, dat de profeten doodt en de tot u uitgezondenen stenigt — hoe dikwijls heb ik uw kinderen willen vergaderen op de wijze waarop een hen haar broedsel van kuikens onder haar vleugels vergadert, maar GIJ hebt het niet gewild! 35 Ziet! UW huis wordt U verlaten achtergelaten. Ik zeg U: GIJ zult mij geenszins zien, totdat GIJ zegt: ’Gezegend is hij die komt in JHWH’s naam!’”
Jezus gaf opdracht om te gaan prediken. Mattheüs 28: 19 Gaat daarom en maakt discipelen van mensen uit alle natiën, hen dopende in de naam van de Vader en van de Zoon en van de heilige geest, 20 en leert hun onderhouden alles wat ik U geboden heb. En ziet! ik ben met U alle dagen tot het besluit van het samenstel van dingen.”
Iedere gelovige deed dat toen. Gevolg de gevestigde religie klaagde dat zij ook hier de bewoonde wereld op hun kop zetten.
Jij ervaart mijn waarschuwingen als een oordeel en negeert ze. Tja. Dat deden de meeste mensen in Jezus tijd ook. Veelbetekende parallel.
Mattheüs 24:14 En dit goede nieuws van het koninkrijk zal op de gehele bewoonde aarde worden gepredikt tot een getuigenis voor alle natiën, en dan zal het einde komen.
|
|
|
|
|
|
|
ken
|
Geplaatst op 27-12-2009, 22:14 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Wel, heel simper. Je weigert te aanvaarden dat je standpunt gebaseerd is op on-Bijbelse kerkleer.
Je bent daar vrij in, maar ik vindt het jammer, dat je zo je kansen vergooit. Je maakt dezelfde fout als de joden, toen zij Jezus verwierpen.
Ik probeer te laten zien met behulp van teksten dat mijn mening gewoon op de Bijbel gebaseerd is. Ik volg daarmee Jezus voorbeeld, hij zei vaak: er staat geschreven en dan citeerde hij een tekst.
Mensen van de christenheid kunnen slecht tegen citaten. Of ze zeggen dat ik met teksten "smijt" of ze zeggen dat ik ongefundeerd reageer. Jammer.
|
|
|
|
|
|
|
Toliek
|
Geplaatst op 29-12-2009, 03:59 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Beste Ken,
Je zegt. Je weigert te aanvaarden dat je standpunt gebaseerd is op on-Bijbelse kerkleer.
Ik probeer te laten zien met behulp van teksten dat mijn mening gewoon op de Bijbel gebaseerd is. Ik volg daarmee Jezus voorbeeld, hij zei vaak: er staat geschreven en dan citeerde hij een tekst.
Mensen van de christenheid kunnen slecht tegen citaten. Of ze zeggen dat ik met teksten "smijt" of ze zeggen dat ik ongefundeerd reageer. Jammer.
Ik zeg. Teksten funderen betekent dat je weet welke onrechtvaardigheid er toen heerste en aan de kaak gesteld werd en welke onrechtvaardigheid er nu heerst en deze aan de kaak stellen.
Onrechtvaardigheden zijn voor jou onbekend net als rechtvaardigheid dus kun je niet zien dat de Christus bevrijding die toen plaatsvond nu plaatsvindt.
Ik kan oo zeggen dat je weigert te denken en daarom onbewust Christus verwerpt.
De teksten waar je het over hebt geven inzicht in hoe rechtvaardigheid altijd van onrechtvaaridgiheid wint. Helaas blijf je vast aan teksten en dat is voor jou genoeg. Door de bomen ziet men het bos niet meer is hiervan toepassing en ik hoef geen teksten te citeren.
Dit bericht is gewijzigd op 29-12 04:00.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ken
|
Geplaatst op 30-12-2009, 10:39 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 29-12-2009, 03:59 Toliek schreef:
Ik zeg. Teksten funderen betekent dat je weet welke onrechtvaardigheid er toen heerste en aan de kaak gesteld werd en welke onrechtvaardigheid er nu heerst en deze aan de kaak stellen.
Onrechtvaardigheden zijn voor jou onbekend net als rechtvaardigheid dus kun je niet zien dat de Christus bevrijding die toen plaatsvond nu plaatsvindt.
Ik kan oo zeggen dat je weigert te denken en daarom onbewust Christus verwerpt.
De teksten waar je het over hebt geven inzicht in hoe rechtvaardigheid altijd van onrechtvaaridgiheid wint. Helaas blijf je vast aan teksten en dat is voor jou genoeg. Door de bomen ziet men het bos niet meer is hiervan toepassing en ik hoef geen teksten te citeren.
|
Ik probeer duidelijk te zijn zonder mystiek te gebruiken.
Ik stel, op basis wat de Bijbel leert, dat je niet aan de tafel van JHWH kunt zittten en aan de tafel van Satan.
Dat betekend dus dat je geloof geheel vrij van on-Bijbelse leer dient te zijn. Door net als Jezus tekssten te citeren, laat ik zien, dat ik het niet bedacht heb.
|
|
|
|
|
|
|
ken
|
Geplaatst op 30-12-2009, 10:57 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 29-12-2009, 15:44 Nathaniel schreef:
Beste Ken,
Ik geloof ook dat God afgoderij haat. Kunnen we het daarover eens zijn?
Rest mij nog de volgende vraag:
Wat denk jij, wat mensen willen bereiken door afgoden te dienen?
En:
Denk jij, dat ieder mens zich bewust is dat met zijn handelen afgoden gediend kunnen worden?
|
Met het laatste te beginnen, ik denk van wel, maar men onderdrukt dat en geven er een bijbels vernisje aan. Dat word hen door de kerken zo geleerd.
Niet mensen maar Satan wil door het mengen van zijn leer bereiken met de Bijbelse leer, dat mensen niet meer aan Gods vereisten kunnen voldoen, de smalle weg niet kunnen vinden.
Kijk eens naar Bijbelse voorbeelden. 8 mensen overleefden de vloed. Je zou denken dat dat toch een goede waarschuwing was en dat mensen dankbaar zouden zijn dat hun ouders dit overleefd hadden.
Maar nee, de achterkleinzoon van Noach was zo sterk onder Satans invloed, dat hij een afgodisch rijk stichtte en daardoor de meerderheid van de mensen achter zich aan trok.
Toen kwam Jezus en begon met een schone lei. Toonde aan dat hij de Messias was en ondersteude dit met opzienbarende wonderen. Toch verwierp de meerderheidf hem. Gevolg: velen kwamen om bij de val van Jeruzalem.
Volgelingen van Jezus brachten overal het goede nieuws. Zijn "overstroomden" de bewoonde wereld met hun leer, tot schrik van de gevestigde religie.
Toch voorzag Paulus afval na zijn heengaan. Via de Griekse filosofie greep Constantien zijn kans en mixte heidense religie met de christelijke in één kerk. De RKK.
En toen ging de afval nog harder, gekenmerkt door het ene schisma na het andere. De refpormatie veregerde dat. Er zijn nu al meer dan 300 religies die zich "christelijk" noemen. Onderhouden zij de geboden van Jezus? Welnee, ze treden ze met voeten. Ze slachten elkaar af "in naam van god". Maar dat werd voorzien door Jezus. Hij gaf aan zijn volgelingen de opdracht om het goede nieuws bekend te maken tot in de verste hoeken der aarde. Opmerkelijk is dan zijn opmerking daarna: "En ziet! ik ben met U alle dagen tot het besluit van het samenstel van dingen.”
En dan deze profetie Mattheüs 24:14) En dit goede nieuws van het koninkrijk zal op de gehele bewoonde aarde worden gepredikt tot een getuigenis voor alle natiën, en dan zal het einde komen.
Deze gaat NU in vervulling!
|
|
|
|
|
|
|
Toliek
|
Geplaatst op 30-12-2009, 11:31 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
BEste Ken
Je zei:
Ik probeer duidelijk te zijn zonder mystiek te gebruiken.
Ik stel, op basis wat de Bijbel leert, dat je niet aan de tafel van JHWH kunt zittten en aan de tafel van Satan.
Dat betekend dus dat je geloof geheel vrij van on-Bijbelse leer dient te zijn. Door net als Jezus tekssten te citeren, laat ik zien, dat ik het niet bedacht heb.
Ik zeg nu:
De Bijbel is voor jou een boek die zich nooit zal openbaren en begrijpen zul je al zeker nooit doen. Jouw teksten hebben me de inzicht gegeven dat dit nu eenmaal zo is. Als een lbinde zul je het lezen maar zien zul je nooit ook al herhaal je het.
gegroet.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nathaniel
|
Geplaatst op 30-12-2009, 14:18 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 30-12-2009, 10:57 ken schreef:
[...] Niet mensen maar Satan wil door het mengen van zijn leer bereiken met de Bijbelse leer, dat mensen niet meer aan Gods vereisten kunnen voldoen, de smalle weg niet kunnen vinden.
|
Hoe komt het dan dat mensen toch bereid zijn afgoden te dienen? Wat levert het ze op?
|
Toch voorzag Paulus afval na zijn heengaan. Via de Griekse filosofie greep Constantien zijn kans en mixte heidense religie met de christelijke in één kerk. De RKK.
|
De Grieken waren de eersten die onder leiding van Aristoteles en Plato een wereldbeeld ontwikkelde die wetenschappelijk was gefundeerd en los stond van de invloed van de toenmalige afgodendienst en mytische invloeden.
En dan deze profetie Mattheüs 24:14) En dit goede nieuws van het koninkrijk zal op de gehele bewoonde aarde worden gepredikt tot een getuigenis voor alle natiën, en dan zal het einde komen.
|
Net als JG hebben wij ook te maken ongeregelden en niet-actieve gemeenteleden.
Maar:
De kerk neemt dit gebod serieus en de gemeente volgt hierin het voorbeeld van de apostelen. Wereldwijd lopen er zeer veel evangelisatieprojecten en worden er door liefdadigheid alle soorten van mensen geholpen hun problemen het hoofd te bieden. Als gevolg van de prediking van het Woord worden er iedere dag wereldwijd nieuwe gelovigen aan de Gemeente van Christus toegevoegd.
Zegengroet, Nathaniel
Dit bericht is gewijzigd op 30-12 17:56.
|
|
|
|
|
|
|
ken
|
Geplaatst op 31-12-2009, 09:59 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 30-12-2009, 14:18 Nathaniel schreef:
[...]
Hoe komt het dan dat mensen toch bereid zijn afgoden te dienen? Wat levert het ze op?
|
Uiterlijke schijn, mystiek en uiteindelijk slavernij, waar ze niet meer uit los kunnen komen.
|
De Grieken waren de eersten die onder leiding van Aristoteles en Plato een wereldbeeld ontwikkelde die wetenschappelijk was gefundeerd en los stond van de invloed van de toenmalige afgodendienst en mytische invloeden.
|
illusie. Hun denken was door en door geïnfiltreert in hun afgoderij.
„Het christendom, hoewel gekant tegen de heidense Griekse en Romeinse cultuur, heeft in feite veel klassieke filosofie opgenomen.” — The Encyclopedia Americana.
ONDER degenen die een duidelijke invloed op het „christelijk” denken hebben gehad, neemt „Sint”-Augustinus een onbetwiste plaats in. Volgens The New Encyclopædia Britannica was Augustinus’ „geest . . . de smeltkroes waarin de godsdienst van het Nieuwe Testament in de meest complete zin werd vermengd met de platonische traditie van de Griekse filosofie; en die [geest] was ook het middel waardoor het product van deze vermenging op de christenheid van het middeleeuwse rooms-katholicisme en het protestantisme van de Renaissance werd overgedragen”. Augustinus heeft inderdaad een duurzame erfenis nagelaten. Sprekend over de mate waarin de Griekse filosofie de christenheid heeft beïnvloed, zei Douglas T. Holden: „De christelijke theologie is zo innig versmolten met de Griekse filosofie dat ze personen heeft voortgebracht die een mengeling zijn van negen delen Grieks denken en één deel christelijk denken.”
|
Net als JG hebben wij ook te maken ongeregelden en niet-actieve gemeenteleden.
|
Bij JG is het ietsje anders. Alleen diegenen zijn JG, die actief zijn.
Net als de volgelingen van Jezus verkonigt iedere JG het goede nieuws, letterlijk tot in de verste uithoeken der aarde.
JG hebben bijbelse lektuur in ca 350 talen, de NWV wordt simulltaan in ca 35 talen verspreid, zonder winstoogmerk.
Ecclesia is geen kerk maar gemeente! Dat is later verbasterd tot kerk, toen de betaalde "leiders" de overjhand kregen.
JG hebben letterlijke "wereldacties". Er wordt dan naar gestreeft om letterlijk iedereen persoonlijk te bereiken op aarde. Dat wordt ook aan de mensen zo verteld.
Sommigen nemen dat niet serieus, dat het werkleijk zo is. Maar in deze huidige maatschappij , waar vele nationaliteiten verspreid wonen, zitten er mensen tussen die dat controleren en bellen dan naar huis in "verweggiestan". Ze zijn dan stomverbaasd dat het inderdaad zo is.
|
|
|
|
|
|