Yahia Geplaatst op 05-06-2008, 15:22 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Je kunt de Bijbel niet openslaan, of er staan passages waarin onderkend wordt dat Jezus slechts een Profeet is. Zo staat er geschreven:
“En in zijn vaderstad gekomen, leerde hij hun in hun synagoge; zodat zij versteld stonden en zeiden: Van waar heeft deze die wijsheid en die wonderkrachten? Is hij niet de zoon van den timmerman? Heet zijn moeder niet Maria, en zijn broeders Jacobus, Jozef, Simon en Judas? En zijn zusters, wonen zij niet allen onder ons? Van waar heeft hij dan dit alles? Zo was hij hun een aanstoot. Maar Jezus zeide tot hen: Een profeet is alleen ongeëerd in zijn vaderland en huis.”

(Mattheüs 13: 54-57)
In de voorgenoemde tekst kunnen wij zien dat Jezus zichzelf als Profeet aankondigt. Elders in de Bijbel staat ook het volgende:
“En toen hij Jeruzalem binnentrok, kwam de gehele stad in opschudding. Men vroeg: ,,Wie is dat?” En de scharen zeiden: ,,Dat is de profeet Jezus van Nazaret in Galilea.”

(Mattheüs 21: 10-11)
Dus ook onder de mensen van zijn tijd stond Jezus bekend als zijnde een Profeet. En ook staat het volgende vermeld in de Bijbel: “Kort daarop ging Jezus naar een stad Nain genaamd, en met hem gingen zijn leerlingen en een talrijke schare. Toen hij de poort der stad naderde, daar droeg men een dode uit, een enigen zoon zijner moeder; zij was een weduwe; een grote schare uit de burgerij vergezelde haar. Toen de Heer haar zag, kreeg hij innig medelijden met haar en zeide tot haar: Ween niet. En nadertredend, raakte hij de kist aan--de dragers stonden stil--en zeide: Jongeling, ik zeg u, ontwaak. Nu richtte de dode zich op en begon te spreken, en hij gaf hem aan zijn moeder. Vrees beving allen; zij verheerlijkten God en zeiden: Een groot profeet is onder ons opgestaan! en: God heeft op zijn volk achtgeslagen!”

(Lucas 7: 11-16)
Ondanks dat de mensen dit grote wonder hebben mogen aanschouwen, draafden zij niet te ver door met hun beweringen door bijvoorbeeld Jezus (vrede zij met hem) tot god of de zoon van god te betitelen. Zij beperkten zich namelijk tot het zeggen van: “Een groot profeet is onder ons opgestaan.” En dit was niet de eerste keer dat de Joden een Profeet zagen die iemand uit de dood ontwaakte. Zo vinden wij in de Bijbel de volgende tekst: “Daarop strekte hij (Elia) zich drie keren over den knaap uit, en riep tot den Heer: Heere God moge de ziel van dezen knaap in hem wederkeren! En de Heer verhoorde Elia: de ziel van den knaap keerde in hem terug, en hij herleefde.”

(1 Koningen 17: 21-22)

Ook komen wij in de Bijbel het volgende tegen:

“Eliza kwam het huis binnen, en daar was de dode knaap op zijn bed neergelegd. Hij ging de kamer binnen, sloot de deur achter hun beiden en bad tot den Heer. Daarna ging hij boven op het kind liggen: hij legde zijn mond op den zijnen, zijn ogen op de zijne, zijn handen op de zijne; zo kromde hij zich over hem heen, totdat het vlees van het kind warm werd. Daarna kwam hij er af, ging door het huis eenmaal op en neder, klom op en kromde zich over hem heen. Toen niesde de knaap zevenmaal achtereen en deed zijn ogen open. Nu riep hij Gehazi en zeide: Roep de Sjunammietische. Deze riep haar, zij kwam tot hem, en hij zeide: Neem uw zoon op. Toen kwam zij binnen, viel aan zijn voeten en wierp zich ter aarde; daarna nam zij haar zoon op en ging heen.”

(2 Koningen 4: 32-37)

Dus Jezus (vrede zij met hem) was niet meer dan een Profeet met wonderkrachten die van God afkomstig waren zoals dit ook het geval was met de andere voorgenoemde profeten. En laten wij niet vergeten dat de mensen die Jezus hebben meegemaakt over hem spraken als zijnde een Profeet.

“Hij zeide tot hen: ,,Wat dan?” Zij zeiden hem: ,,Dat met Jezus den Nazarener, die een profeet was, krachtig in werk en woord in de ogen van God en het gehele volk.”

(Lucas 24: 19)

“Toen de mensen het wonder dat hij verricht had zagen, zeiden zij: ,,Dat is waarlijk de profeet die in de wereld komen zou!”

(Johannes 6: 14)

meld dit bericht aan een moderator

florentius Geplaatst op 18-06-2008, 08:32 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Er staat ook dat Jezus de zoon van God is, en volgens mij beweren meer mensen dat Jezus de zoon van God is, zover ik weet bijna elke christen.
En waarom proberen andere mensen ons ervan te overtuigen dat Jezus een profeet was????????????

Vincent Geplaatst op 18-06-2008, 10:37 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 05-06-2008, 15:22 Yahia schreef:
(...)

Wat is dit? De kunst van het weglaten? Er zijn genoeg bijbelteksten waarin staat dat Jezus de zoon van God is. Ik ga ze nu niet aanhalen, want dat je bewijst dat Jezus wél een profeet is, bewijst niet dat hij niét de zoon van God is.

Abou_moussa Geplaatst op 18-06-2008, 12:08 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 18-06-2008, 10:37 Vincent schreef:
[...]
Wat is dit? De kunst van het weglaten? Er zijn genoeg bijbelteksten waarin staat dat Jezus de zoon van God is. Ik ga ze nu niet aanhalen, want dat je bewijst dat Jezus wél een profeet is, bewijst niet dat hij niét de zoon van God is.

Als de waarheid tot hen is gekomen waren ze verward.... De zoon van God, God zelve, Profeet, Boodschapper....... Wat ga je me nog meer vertellen?

Misschien kan jij een citaat uit de bijbel plaatsten waarin hij letterlijk bedoelt dat Jezus de Zoon van God is, overtuig me eens!!!

Abou_moussa Geplaatst op 18-06-2008, 12:10 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Vreemd dat je denkt dat de mensen je in iets willen laten geloven, terwijl Jezus zelf zegt. Laat je niet leiden door de conferentie van Nicea maar laat je leiden door de bewijzen God en niet van onrechtvaardige priesters die het geloof van God hebben veranderd in Ongeloof en Bijgeloof!!

Hij citeerd jezus niet zomaar jan de alleman!!!

Abou_moussa Geplaatst op 18-06-2008, 12:12 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Yahya dit is waarlijk een mooie stuk, dank voor uw inspanning om het één en ander helder te maken. Moge Allah ons allen leiden naar de waarheid en ons afhouden van de valsheid!! Amien.

Vincent Geplaatst op 18-06-2008, 12:38 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 18-06-2008, 12:08 Abou_moussa schreef:
[...]

Als de waarheid tot hen is gekomen waren ze verward.... De zoon van God, God zelve, Profeet, Boodschapper....... Wat ga je me nog meer vertellen?

Misschien kan jij een citaat uit de bijbel plaatsten waarin hij letterlijk bedoelt dat Jezus de Zoon van God is, overtuig me eens!!!

Als ik ze hier nu neerzet, waarom zou je ze dan nu wél zien?

Abou_moussa Geplaatst op 19-06-2008, 00:56 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 18-06-2008, 12:38 Vincent schreef:
[...]

Als ik ze hier nu neerzet, waarom zou je ze dan nu wél zien?

Het zou jou stuk geloofwaardiger maken en ik zal dat zeker doen want je bent bezig om je geloof te verdedigen.

florentius Geplaatst op 19-06-2008, 16:38 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hallo abou moessa, en yahia
dit is puur uit niewschierigheid,
Ik vraag me af, ik ga je niet aanvallen of zo.
maar ik vraag me af waarom jullie  ons er van willen overtuigen dat het christendom dingen zegt die niet waar zijn, of zo komt het over als het niet zo is moet je het zeggen.
en ik vraag me ook af waarom jullie proberen te overtuigen dat jezus een boodschapper is of een profeet, hij was het wel, maar ook meer dan dat,
ik weet ook wel dat jullie denken dat jullie geloof het enige is net zoals ik dat denk over het mijne, er komen wel veel dingen overeen.
ik hoop dat jullie me hier bij kunnen helpen
mvg
Floor
ps mag ik vragen wat jullie leeftijd is

Abou_moussa Geplaatst op 20-06-2008, 23:42 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 19-06-2008, 16:38 florentius schreef:
Hallo abou moessa, en yahia
dit is puur uit niewschierigheid,
Ik vraag me af, ik ga je niet aanvallen of zo.
maar ik vraag me af waarom jullie  ons er van willen overtuigen dat het christendom dingen zegt die niet waar zijn, of zo komt het over als het niet zo is moet je het zeggen.
en ik vraag me ook af waarom jullie proberen te overtuigen dat jezus een boodschapper is of een profeet, hij was het wel, maar ook meer dan dat,
ik weet ook wel dat jullie denken dat jullie geloof het enige is net zoals ik dat denk over het mijne, er komen wel veel dingen overeen.
ik hoop dat jullie me hier bij kunnen helpen
mvg
Floor
ps mag ik vragen wat jullie leeftijd is

Beste Floor,

Toen ik me had aangemeld op dit forum heb ik ook gelijk aangegeven dat ik hier kom om over een aantal onderwerpen te praten net zoals christen op isl. fora komen om een aantal onderwerpen aan de kaak te stellen, daarbij heb ik duidelijk aangegeven je mag wat mij betreft pittig tot mij spreken maar beledig mijn geloof niet en dat zal ik zeker ook niet bij jullie doen, ik ben overtuigt dat het christendom niet meer het orginele bron is wel geloof ik dat het een geloof is van God en dat jezus gezonden is bij God.

Daarbij wil ik de christenen bewust maken dat zij niet zomaar mensen moeten volgen dat het rijkste instituur is op aarde, zij hebben zich verheven als Goden zij zijn de kinderen van leiders organisatoren van de conferentie van Nicea, zij die het zuivere geloof van God hebben veranderd, jammer genoeg!!

Het is makelijk te claimen dat je de waarachtigen volgt, beter is het volgen van de zuivere bronnen die te herleiden zijn uit de uitspraken van Godsgezanten.

Wij doen wat God ons bevolen heeft en dat is de mensen uitnodigen nadat wij hebben gelooft. En het is overduidelijk voor iedereen dat de bijbel wel het een en ander aan misstanden bevat, zie de andere topic's.

Ik zelf ben pas 26 jaar geworden en ben van marokaanse afkomst.

Mvgr. Abou Moussa (de vader van Mozes)

florentius Geplaatst op 21-06-2008, 14:02 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

hallo,
ik snap het helemaal,
wat jij zij over missvattingen in de bijbel, dat hebben wij ook met de koran.
ik verdiep me er niet in, dat heeft de reden, omdat ik geloof dat God, Jezus en de Geest, de enisgste zijn, en dat Jezus voor ons aan het kruis gestorven is,
Nou wil ik jullie geloof ook helemaal niet beledigen, want daar zou ik uiteijndelijk mezelf alleen maar voor de gek mee zetten, en het is onrespectvol.
Ik vind het ook fijn dat jullie er gewoon over kunnen praten en zo, van waarom jullie het zo doen. maar, kunnen we niet beter de mensen aanspreken die niet geloven, christen of moslim, ik denk dat je daar meer mee bereikt, want het Christendom en de Islam komen veel overeen, heb respect voor elkaar, en heb je ouders lief, ik denk dat dat wel in ieder geloof zit, en dat je het uiteindelijk voor de zelfde doet, of je Hem nou Allah of God noemt,
wat ik zelf dus denk is dat je beter de mensen aan kan pakken die niks hebben, of niet geloven, en je kan bijv. al beginnen op je school als je nog op school zit, ik doe nu 2 havo.
ik zal je een voorbeeld geven,
bij onze levo lessen gaat het over de Islam, maar dat is heel gedetailleerd, en onze school noemt zich een christelijke school, maar over het crhistendom hebben we het nog nooit gehad, nou weet ik er zelf vanaf omdat ik christen ben, maar adnere niet, en ik denk dat je op een christelijke school eerst over het christendom moet beginnen en dan pas over de Islam, en zo ook omgekeerd.

En over de reacties over dat er verkeerde dingen staan inde bijbel, ik denk als je het echt wilt weten dat je dan beter naar een dominee kunt gaan, doe ik zelf atijd althans. en dat het je dan beter kan worden uitgelegd. dan waneer je het zelf leest, of je moet zo gedreven zijn en zoveel weten over het soort taalgebruik,
ik zelf kom er meestal bij een dominee wel goed uit, want zelf vat je het vaak ook anders op dan dat het bedoelt is, tenminste dat heb ik zelf wel is ervaren,
veel sucses verder nog
mvg,
Floor

Edgar Geplaatst op 21-06-2008, 23:30 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Abou moussa schreef,

En het is overduidelijk voor iedereen dat de bijbel wel het een en ander aan misstanden bevat, zie de andere topic's.

Beste Abou moussa,

Dat een aantal mensen niet verstaan wat ze lezen wil nog niet zeggen dat de bijbel misverstanden bevat.

groet,
Edgar

Abou_moussa Geplaatst op 22-06-2008, 01:00 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 21-06-2008, 23:30 Edgar schreef:
Abou moussa schreef,

En het is overduidelijk voor iedereen dat de bijbel wel het een en ander aan misstanden bevat, zie de andere topic's.

Beste Abou moussa,

Dat een aantal mensen niet verstaan wat ze lezen wil nog niet zeggen dat de bijbel misverstanden bevat.

groet,
Edgar

Beste edgar,

Dat bepaalde mensen niet willen inzien dat de bijbel zichzelf tegenspreekt dat zegt meer over hun koppigheid en niet de waarheid willen inzien. Er is echt geen enkele manier om de teksten anders te begrijpen.

Je kan geen smoes verzinnen die die fouten goed praat!! Jammer voor je!!!

Edgar Geplaatst op 22-06-2008, 11:17 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 22-06-2008, 01:00 Abou_moussa schreef:
[...]

Beste edgar,

Dat bepaalde mensen niet willen inzien dat de bijbel zichzelf tegenspreekt dat zegt meer over hun koppigheid en niet de waarheid willen inzien. Er is echt geen enkele manier om de teksten anders te begrijpen.

Je kan geen smoes verzinnen die die fouten goed praat!! Jammer voor je!!!

Beste Abou moussa,

Je schrijft: Er is echt geen enkele manier om de teksten anders te begrijpen! Hier zit ook 1 van de verschillen. Wil alleen aangeven dat mensen een natuurlijk denken op teksten loslaat en een Geestelijk denken. Terwijl de bijbel een geestelijk boek is en waargebeurd.

Abou  moussa ik wil een open gesprek geen woorden van Jammer voor je. met 3 uitroeptekens. of steekt hier trots de kop op? Misschien heb ik me daar ook schuldig aan gemaakt bijdeze sorry dat is niet goed.

Nou goed, Ik wil jou hierbij vragen waar de bijbel zich tegen spreekt? Je zegt een aantal topics dit al aangeven.
Op een aantal topics en vraagstelling zijn hierop ook antwoordden gegeven.
Ik zie graag van jou nog een tegenstelling Abou moussa.

Groet,
Edgar

Dit bericht is gewijzigd op 22-06 11:29.

florentius Geplaatst op 22-06-2008, 16:25 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

hallo abou moesa,
Hoe kan de bijbel zichzelf tegenspreken?
Ik heb met geschiedenis geleerd dat Mohammend vond dat de Bijel verkeerd was,
Lees het goed er staat VOND, en dat hij de bijbel heeft herschreven maar een aantal dingen heeft weggelaten en heeft toegevoegd, net zoals de tien geboden heeft hij er 5 van gemaakt. En zo zijn er volgens mij nog wel een aantal voorbeelden, nou heb ik daar niks op tegen, als hij dat leuk vond om te doen, en hij dacht dat er verkeerde dingen in stonden en dat er dingen weggelaten waren en die toegevoegd waren, ik denk dat ik het zelfde had gedaan, als ik het vond. Gelukkig vind ik dat niet en doe ik het ook niet. Maar dan snap ik niet hoe de bijbel zichzelf kan tegenspreken,???

Yahia Geplaatst op 23-06-2008, 00:57 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Er zijn inderdaad antwoorden gegeven Edgar, hier heb je helemaal gelijk in.
Maar, wat voor antwoorden? Antwoorden zonder basis waren dat, die zelfs door een klein kind zijn te weerleggen. Namelijk de ene keer is het beeldspraak en de andere keer is het letterlijk? Terwijl het wel Jezus in metafoor spreekt, dus waar weet jij nou waar de lijn is wanneer jij wat letterlijk moet nemen en wanneer het een figuurlijke betekenis is?

Kan jij als Jan de Alleman zomaar die scheiding maken? Of zou je toch terug moeten naar de mensen met kennis om jou wat meer duidelijkheid te verschaffen?

Yahia Geplaatst op 23-06-2008, 01:10 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 22-06-2008, 16:25 florentius schreef:
hallo abou moesa,
Hoe kan de bijbel zichzelf tegenspreken?
Ik heb met geschiedenis geleerd dat Mohammend vond dat de Bijel verkeerd was,
Lees het goed er staat VOND, en dat hij de bijbel heeft herschreven maar een aantal dingen heeft weggelaten en heeft toegevoegd, net zoals de tien geboden heeft hij er 5 van gemaakt. En zo zijn er volgens mij nog wel een aantal voorbeelden, nou heb ik daar niks op tegen, als hij dat leuk vond om te doen, en hij dacht dat er verkeerde dingen in stonden en dat er dingen weggelaten waren en die toegevoegd waren, ik denk dat ik het zelfde had gedaan, als ik het vond. Gelukkig vind ik dat niet en doe ik het ook niet. Maar dan snap ik niet hoe de bijbel zichzelf kan tegenspreken,???

Waarschijnlijk heb jij de geschiedenis niet goed begrepen/ of onderzocht dat zou ook kunnen. Laten we van het goede uitgaan, het is alom bekend dat profeet Mohamed vzmh een ongeletterde profeet was. Dit kan niemand ontkennen het is een feit dat vast staat. Hoe zou hij dan moeten weten wat er in de bijbel staat?
De bijbel spreekt zich inderdaad degelijk tegen, er zijn veel tegenstrijdigheden in te vinden ik zal er een paar voor je opsommen:

“Want drie zijn er, die getuigen (in de hemel), de Vader, het Woord en de heilige Geest, en deze drie zijn ÉÉN.” (1 Johannes 5:7)

Dit vers is de dichtstbijzijnde benadering tot wat de christenen hun “Heilige Drie-eenheid” noemen, in de encyclopedie genaamd BIJBEL. Deze hoeksteen van het christelijke geloof is ook uit de RSV (Revised Standard Version) geschrapt, zonder ook maar een schijn van uitleg. Het is al die tijd een vroom bedrog geweest, en het is welverdiend uit de RSV geschrapt voor de Engelstaligen. Maar voor de 1499 resterende taalgroepen in de wereld die de christelijke brouwsels in hun moedertaal lezen, blijft het bedrog in stand.
Is dit geen vreemd gebruik? En jullie kennen de geschiedenis van de RVS bijbel dat daar een strenge controle aan vooraf is gegaan!

Jesaja 37

“Zodra koning Hizkia deze hoorde, scheurde hij zijn klederen, bedekte zich met een rouwgewaad en ging het huis des Heren binnen ook zond hij de hofmaarschalk Eljakim den schrijver Sebna en de oudste der priesters bedekt met rouwgewaden tot de profeet Jesaja de zoon van Amoz. Zij zeiden tot hem: “Zo zegt Hizkia: “Deze dag is een dag van benauwdheid straf en smaad; want kinderen zijn aan de geboorte toe maar er is geen kracht om te baren. Wellicht hoort de Here uw god, al de woorden van de maarschalk waarmee zijn heer de koning van Assur hem gezonden heeft om de levenden God te honen en zal Hij straf oefenen om de woorden die de Here uw God gehoord heeft; wil dan een gebed op zenden voor het overblijfsel dat nog gevonden wordt.

Toen kwamen de dienaren van koning Hizkia tot Jesaja en Jesaja zei tot hen: ”zo zult gij tot uw heer zeggen:”zo zegt de Here vreest niet voor de woorden die gij gehoord hebt waarmee de hovelingen van de koning van Assur Mij gelasterd hebben. Zie, Ik zend een geest in hem ik hij zal een gerucht vernemen, zodat hij naar zijn land zal terugkeren en Ik zal hem door het zwaard vellen in zijn eigen land.”

2 Koningen 19

“Zodra koning Hizkia deze hoorde, scheurde hij zijn klederen, bedekte zich met een rouwgewaad en ging het huis des Heren binnen ook zond hij de hofmaarschalk Eljakim den schrijver Sebna en de oudste der priesters bedekt met rouwgewaden tot de profeet Jesaja de zoon van Amoz. Zij zeiden tot hem: ”Zo zegt Hizkia: ”Deze dag is een dag van benauwdheid straf en smaad; want kinderen zijn aan de geboorte toe maar er is geen kracht om te baren. Wellicht hoort de Here uw god, al de woorden van de maarschalk waarmee zijn heer de koning van Assur hem gezonden heeft om de levenden God te honen en zal Hij straf oefenen om de woorden die de Here uw God gehoord heeft; wil dan een gebed op zenden voor het overblijfsel dat nog gevonden wordt.

Toen kwamen de dienaren van koning Hizkia tot Jesaja en Jesaja zei tot hen: ”zo zult gij tot uw heer zeggen:”zo zegt de Here vreest niet voor de woorden die gij gehoord hebt waarmee de hovelingen van de koning van Assur Mij gelasterd hebben. Zie, Ik zend een geest in hem ik hij zal een gerucht vernemen, zodat hij naar zijn land zal terugkeren en Ik zal hem door het zwaard vellen in zijn eigen land.”

In deze twee passages vinden we letterlijk de zelfde tekst terug letter voor letter, vreemd en dubbelzinnig! Waarom zou God nou twee keer dezelfde tekst en dan letterlijk letter voor letter herhalen? Dit is nou wat ze noemen plagiaat!

Vergelijk de volgende passages. 2 Samuël 24:13 zegt ons: “Daarop kwam Gad bij David, deelde hem dit mee en zeide tot hem: “Zal er zeven jaar hongersnood in uw land komen?”

Deze woorden worden woord voor woord herhaald in 1 Kronieken 21:11, behalve dan dat het overtollige “en zeide tot hem” is verwijderd! Maar terwijl de onbruikbare bewoording werd bijgeknipt, heeft de auteur ook de tijdsfactor gesnoeid van “zeven” jaar tot “drie” jaar. Wat zei God nu tegen Gad: drie of zeven jaar hongersnood in uw land?

Ik kan zo doorgaan maar het is aan jou om de feiten onder ogen te zien!

Abou_moussa Geplaatst op 23-06-2008, 10:31 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Beste Floor,

Wat jij begrepen hebt van de geschiendenis is dat wat jou geestelijke hebben verzonnen, de 10 geboden hebben niets met de 5 zuilen van de islaam te maken!

Het is dan ook goed om eerst te onderzoeken voordat je iets beweerd, jammer dat ik inzie dat jullie kennis over ons geloof heel laag is terwijl wij meer lijken te weten over jullie geloof.

Nog veel succes met je zoektocht.

Beste floor kan ik je een aantal boeken aanraden zodat je wat meer zult weten over de islam?

Mvrg.

florentius Geplaatst op 23-06-2008, 16:26 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Beste abou moesa,
kan je zeker doen, ik sta altijd open voor kennis,
alleen mij zal je noooit, echt never nooit van het Christendom af kunnen keren, maar dat wil niet zeggen dat ik niks wil weten over de Islam,

Beste Yahia,
Over de Drie-eenheid,
waarom zou dat een tegenspreking zijn, Het is toch niet voor niks de drie een heid,
Drie die een worden,
En wat is er mis met herhaling, blijft het toch beter hangen, en dat van 3 of 7 jaar, het zjin allebei 'goede' getallin in de bijbel,
en het gaat erom in dit geval dat er een vloek een aantal jaar duurt en niet dat de vloek zolang duurt, en er waren meerdere schrijvers die over die gebeurtenissen vertellen en sommige laten dinge weg en ander doen het er wel bij, komt omdat ze het er niet bij hebben gezet of omdat zij het niet belangrijk vonden en de ander wel en zo leren we wat van allebei de shrijvers.
Mvgr,
Floor

djessyca Geplaatst op 10-07-2008, 20:47 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Jezus is echt never nooit de boodschapper van allah. dat is 1 ding wat gewoon vast staad.. want waar heb jij dat in de bijbel gelezen??
er staat inderdaad geschreven in de bijbel "profeet Jezus" maar als je dat is opgevallen moet het je ook zijn opgevallen dat er heel vaak staat "Zoon van God".
en het feit dat Jezus ook wel profeet werd genoemd is ook niet raar, want het woord profeet betekend : iemand die een boodschap die hij van een godheid vernomen heeft, in het openbaar verkondigt .
en dat is ook wat Jezus deed. en Jezus deed al de dingen in de bijbel omdat hij het van God zijn vader heeft door gekregen.. en niet omdat Jezus het zelf allemaal wel even leuk leek. want dan was hij ook nooit aan het kruis gegaan voor ons..
lijkt mij dan..
liefs djessyca

fernando Geplaatst op 02-04-2009, 21:27 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Beste mensen,

De originele Thora bevat  "de woorden van God".  Helaas is de huidige Thora verre

van origineel (iedereen weet dit)....Dit zelfde geldt ook voor de Bijbel. De originele

Bijbel was 'juist' en "het woord van God". De huidige Bijbel is door mensen

inhoudelijk  'vervormd' (je hoeft dit niet te accepteren, maar tis wel waar).

Het gaat er om dat dé Bron van religie, God, altijd in principe met dezelfde 'central

message' komt. Het Jodendom is in ZUIVERE zin goed, en dit geldt ook voor het

Christendom. God kwam uiteindelijk met de PERFECTE RELIGIE (tevens oerreligie).

Verschil in de Koran is, en de waarheid geeft dit toe, dat deze sinds 14 eeuwen en

tot de dag des oordeels ALTIJD ORIGINEEL IS EN ZAL BLIJVEN...Zie je het verschil?

Jezus zal binnenkort (ong. binnen 15 jaar) als MOSLIM terugkeren op aarde en dan

zullen mensen, vrijwillig en met liefde, massaal  'rennen' naar de islam.

Geloof me, er IS géén andere optie...Élke moslim weet (staat in de Koran) dat

uiteindelijk alléén de islam zal heersen. God zal zich aan zijn woord houden én

NIEMAND kan deze nabije toekomstige lot tegenhouden...Feit is dat vele

niet-moslims erg, maar dan ook erg weinig weten van de Islam. Het enige wat ze

weten is wat ze voorgeschoteld krijgen van de media, die in grote mate in handen

zijn van ATHEISTISCHE ZIONISTISCHE MAÇONS (deze zijn voorstander van het

'ongeloof', in welke vorm dan ook)...........

Enfin, moslims groeien laatste tijd véél en veel sneller, niet alleen door geboorte

maar ook door bekeringen tot islam....Ik zou zeggen, lees dit stuk nog maar een keer

in 2015, in 2020 en eventueel 2030, dan kom je er wel achter

Extraatje voor de moslims: "De Mahdi is operative yet" (Islamitische-Unie in 10 jaar)

SALAAM YA  Hz.  ISA (as), SALAAM YA  Hz.  MEHDI (as)

de helden van de nabije toekomst

Vincent Geplaatst op 06-04-2009, 20:24 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Helaas voor jou zijn de geschriften van de Islam net zo goed aan wijzigingen en verbeteringen onderhevig geweest.

Omdat Islamieten deze niet in twijfel mogen trekken is er ook geen kritisch onderzoek naar gedaan door hen. Wel wordt er steeds meer onderzoek gedaan door Westerse geleerden.

Lees bijvoorbeeld het boek: "De omstreden bronnen van de Islam" van Eildert Mulder en Thomas Milo. Hierin kun je onder andere lezen dat er van een perfecte overlevering geen sprake is geweest.

fernando Geplaatst op 07-04-2009, 00:05 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik weet niet wat je precies met  'geschriften' bedoeld, maar dat geeft ook niet.

Lijkt me sowiezo handig om over 10 jaar verder te praten.

Je zult zien dat er veel zal veranderen op economisch-strategisch-politiek gebied

in het Midden-Oosten (en hele wereld).

Binnen 20 jaar zul je de kracht van de ware religie beter merken...

Jezus staat achter ons, de Messias (=Mahdi) staat achter ons. Kortweg:

De absolute overwinning van de islam komt met de dag/week/maand steeds

en steeds dichterbij, én wél ZONDER Armageddon.

En over de Koran: Géén enkele wetenschapper zal de authenticiteit van de Koran

betwijfelen. Atheistisch-Zionistische Maçons 'wetenschappers' uitgesloten natuurlijk.

Zij komen graag met  'terrorisme, cartoons, 9/11 en noem maar op', als de islam

maar wordt zwartgemaakt....

Na, als je het goed vindt wil ik nog even nagenieten van Obama's bezoek aan Turkije,

want terwijl jij je boekjes leest, beginnen mijn dromen al uit te komen.

Over 10 jaar: Turks-Islamitische Unie

Mahdi & Jesus for a better world.

Doe me een plezier en lees dit stuk asjeblieft over 10 jaar weer (gegroet)

Vincent Geplaatst op 10-04-2009, 13:06 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Het gaat me om je stelling dat de Islam hét geloof is, omdat de koran zuiver is overgeleverd tegenstelling tot de bijbel. Dit is echter niet het geval.

Er staan een groot aantal onbegrepen passages in. Waarom zouden die erin staan als niemand ze begrijpt? "Alleen Allah weet wat het betekent", zegt men dan. Maar wat is dan het nut van de openbaring?

In het boek dat ik noem (maar lees bijvoorbeeld ook Die dunklen Anfänge van Karl-Heinz Ohlig en Gerd R. Puin) komen wetenschappers aan bod (die je verafschuwd, omdat ze door hun achtergrond wel nauwkeurig onderzoek mogen doen naar de tekst, in tegenstelling tot moslims) die stellen dat de koran Aramese taal, of leenwoorden gebruikt.
Geen perfect Arabisch dus. Er worden een aantal voorbeelden gegeven, waarbij dit heel aannemelijk wordt gemaakt. En hierdoor kunnen ook de onbegrepen passages duidelijk worden.
Daarnaast laten ze zien in oude koranfragmenten, waarvan de tekst is afgewassen en opnieuw beschreven (maar de verdwenen tekst werd veel later weer zichtbaar), dat er vaak problemen waren met de interpretatie van teksten en dat er verbeteringen plaatsvonden door kopiisten. Waarom zou dat moeten gebeuren terwijl de teksten perfect waren overgeleverd?

Verder heeft de Koran één groot manco en dat is Mohammed. Zijn handelen zorgt ervoor dat het terrorisme door moslims kan worden goed gepraat. Hij schuwde namelijk zelf ook niet om geweld te (laten) gebruiken.

Jezus komt inderdaad voor in de Koran. Maar waar Jezus zegt dat er veel valse profeten na hem komen, wordt Mohammed toch aangeduid als 'Sleutel der profeten'. Een legerleider, een politicus, zo zou je Mohammed kunnen omschrijven. Zijn daden zijn niet in overeenstemming met Jezus' leer.

ken Geplaatst op 17-04-2009, 11:30 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

En niet te vergeten: Mohammed was analfabeet.

2 3 4 ... 9