Yahia Geplaatst op 19-06-2008, 13:27 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 19-06-2008, 12:50 Edgar schreef:
Yahia schreef:

Dus jij bent van mening dat God steeds veranderd?
Hij is altijd hetzelfde geweest en Hij zal niet veranderen, Hij is al perfect. Wat, valt er dan te veranderen. Maar, ik vind dit wel een vreemde instelling dat jullie zo negatief over het oude testament denken ondanks het een onderdeel van jullie geloof is....
Waarom staat het dan in jullie bijbel als jullie het steeds ontkrachten en zeggen nee zo is het niet kijk naar het nieuwe testament?
Bizar maar goed...

En als je het evenbeeld van iemand bent ben je PRECIES gelijk aan hem! Dus dan zou Jezus precies gelijk aan God zijn

Hoe zit het dan met de tijd voor Jezus welke God aanbaden de mensen toen dan? Als Jezus en God het evenbeeld van elkaar zijn zijn ze dan toch ook onlosmakelijk van elkaar?

Hebben de vorige volkeren al die tijd een verkeerde God aanbeden?

Goedendag Yahia,

Ben ik helemaal mee eens dat God gister,  heden en in de toekomst dezelfde is! Staat ook in de bijbel.

Ik zeg ook niet dat God steeds verandert.  Is het echt zo negatief wat ik denk over het oude testament , ik geloof absoluut de verhalen en dat deze echt gebeurd zijn.
Het oude testament is een schaduw van het nieuwe testament.
De mensen van het oude testament hadden een natuurlijk denken, en ja je hebt natuurlijk de mannen Gods als ik het even zo mag uitdrukken zoals Mozes, Abraham en de profeten en deze hebben God gekend absoluut maar nog niet zo volledig als Jezus Hem (God) kende.  (Daarom is nogsteeds het groeien en strijden (geestelijk) naar.....Dat God zal zijn alles in allen.) in openbaringen het laatste bijbelboek kun je dit lezen.
De mensen aanbaden dezelfde God in het oude testament alleen door bedekkingen schreef de mens zowel het goede als het kwade aan God toe.
Volkeren hebben natuurlijk ook verkeerde goden aanbeden zoals de Baäl en noem maar op.
Want na de zondeval van Adam en Eva is er een bedekking gekomen over de mens.
En heeft Jezus doen verdwijnen door volle betekenis te geven aan de wetten en de gebeurtenissen in het oude testament.
Jezus is tussen ons mensen rondgegaan je kon Hem aanraken is dichtbij gekomen.
Het natuurlijke denken van de mensen van het oude testament is Geestelijk geworden in het nieuwe testament.  
Wist je trouwens dat de schriftgeleerde de mensen uit de kerk de Farizeeën (puntmutsen sorry zo noem ik ze maar even) Jezus wantrouwde en niet begrepen, Jezus sprak daarom altijd in gelijkenissen of beeldspraak.

Groetjes,
Edgar

Dit bericht is gewijzigd op 19-06 12:54.

Wat je nu zegt is heel wat anders dan wat je hiervoor had gepost! Je had namelijk gezegd dat het wel degelijk uit maakt of ik de eigenschappen van God citeer uit de passages van het oude testament of het nieuwe testament en nu zeg je dat het niet uitmaakt. Heel verstandig ook, want dan zou je jouw geloof voor een deel hebben ontkend.

De mensen aanbaden de verkeerde goden, zeg je. Klopt en dat was ook de aanleiding voor het zenden van profeten. Anders was het zinloos, toch?

Je zegt het zelf Jezus sprak in beeldspraak, maar de ene keer nemen jullie zijn teksten wel letterlijk en de andere keer (als het even goed uitkomt) figuurlijk door ze met logica te verklaren. Wat eigenlijk leid tot innovaties in het geloof zoals het Concilie van nicea.
Als zij voor jou geen 3-eenheid hadden ingesteld, zou je deze dan aan de enige Ware God toekennen. Dat de Heerschappij door 3 wordt gedeeld en dat dat samen een is.
Als je een kleine kind al vraagt waar is God zegt hij boven, probeer het maar uit!
Dat heet de natuurlijke aanleg, hij zegt niet God is 3 en de natuurlijke aanleg is ook een onderdeel van het geloof. Hoe zou een kind dat moeten weten anders?

meld dit bericht aan een moderator

Edgar Geplaatst op 19-06-2008, 16:19 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Yahia schreef:

Wat je nu zegt is heel wat anders dan wat je hiervoor had gepost! Je had namelijk gezegd dat het wel degelijk uit maakt of ik de eigenschappen van God citeer uit de passages van het oude testament of het nieuwe testament en nu zeg je dat het niet uitmaakt. Heel verstandig ook, want dan zou je jouw geloof voor een deel hebben ontkend.

De mensen aanbaden de verkeerde goden, zeg je. Klopt en dat was ook de aanleiding voor het zenden van profeten. Anders was het zinloos, toch?

Je zegt het zelf Jezus sprak in beeldspraak, maar de ene keer nemen jullie zijn teksten wel letterlijk en de andere keer (als het even goed uitkomt) figuurlijk door ze met logica te verklaren. Wat eigenlijk leid tot innovaties in het geloof zoals het Concilie van nicea.
Als zij voor jou geen 3-eenheid hadden ingesteld, zou je deze dan aan de enige Ware God toekennen. Dat de Heerschappij door 3 wordt gedeeld en dat dat samen een is.
Als je een kleine kind al vraagt waar is God zegt hij boven, probeer het maar uit!
Dat heet de natuurlijke aanleg, hij zegt niet God is 3 en de natuurlijke aanleg is ook een onderdeel van het geloof. Hoe zou een kind dat moeten weten anders?

Beste Yahia,

Ik bedoel hiermee dat jou oog meer gericht is op de gebeurtenissen van het oude testament, en in mindere mate naar het nieuwe testament.
Begrijp ik ook wel want veel gebeurtenissen staan ook in de Koran. (excuses als ik het verkeerd schrijf.)

Als er staat geschreven van Jezus die zegt: Ik ben de Weg de Waarheid en het Leven
is dat dan letterlijk of geloof ik dat? Of moet ik Jezus dan neer leggen om eroverheen te lopen dan is Hij een weg naar.... dat is dan letterlijk toch? Of is het de manier van wandelen in geloof met mijn oog gericht op Jezus?

Helemaal waar wat je zegt betreft kinderen, prachtige uitspraken vind je niet? Ik kan daar zo van genieten.
Wat leuk dat de bijbel dan spreekt over dat eerst komt het natuurlijke  (het zichtbare) en dan het geestelijke (onzichtbare)

Groeten  Edgar

Dit bericht is gewijzigd op 19-06 16:19.

Yahia Geplaatst op 23-06-2008, 01:53 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

De weg, inderdaad. Dit staat in de bijbel, maar een weg bewandel je toch? Jezus dient gevolgd te worden, waar of niet waar?
Ik kan hier heel lang over gaan typen, maar om het kort te houden voor je.
Jezus geeft hiet te kennen dat hij de weg is dus door hem te volgen en te gehoorzamen in zijn geboden en verboden
En wat met het Leven wordt bedoeld is algemeen bekend hier heeft Jezus het over het Hiernamaals, dus door hem te volgen kan je dit verkrijgen.

Deze passage legt de door jou geciteerde passage prachtig uit:
"En zie, iemand kwam tot hem en zeide: Meester, wat voor goeds moet ik doen om het eeuwige leven te verwerven? Hij zeide tot hem: Wat vraagt gij mij naar het goede? ÉÉN is de Goede. Maar indien gij het leven wilt binnengaan, onderhoud de geboden.” (Matteus 19:16-17)

Duidelijk toch?!

Abou_moussa Geplaatst op 23-06-2008, 10:12 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 23-06-2008, 01:53 Yahia schreef:
De weg, inderdaad. Dit staat in de bijbel, maar een weg bewandel je toch? Jezus dient gevolgd te worden, waar of niet waar?
Jezus geeft hiet te kennen dat hij de weg is dus door hem te volgen en te gehoorzamen in zijn geboden en verboden
En wat met het Leven wordt bedoeld is algemeen bekend hier heeft Jezus het over het Hiernamaals, dus door hem te volgen kan je dit verkrijgen.

"En zie, iemand kwam tot hem en zeide: Meester, wat voor goeds moet ik doen om het eeuwige leven te verwerven? Hij zeide tot hem: Wat vraagt gij mij naar het goede? ÉÉN is de Goede. Maar indien gij het leven wilt binnengaan, onderhoud de geboden.” (Matteus 19:16-17)

Duidelijk toch?!

Heel duidelijk!!

Edgar Geplaatst op 24-06-2008, 09:42 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 23-06-2008, 01:53 Yahia schreef:

Duidelijk toch?!

Beste Yahia,

Ik geloof niet dat Jezus met het Leven bedoelt dat dat alleen geldt voor het hiernamaals, dat geldt ook voor nu. Het leven wat je leeft op aarde.

Mattheus 19:16-17 heb ik niet nagelezen, maar als je citeert: Als je het leven wilt binnengaan onderhoud de geboden, dat doe je niet straks pas in het hiernamaals maar nu in dit leven. Er zijn nog wel een paar punten op te noemen.
Bedankt voor de reactie.

Groetjes,
Edgar

Dit bericht is gewijzigd op 24-06 09:42.

1 2