Yahia Geplaatst op 05-06-2008, 15:10 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

De eigenschappen van de Ware God

Het behoeft geen twijfel dat de ware gelovige in zijn hart de ultieme verheerlijking draagt voor de Schepper. Degene Die hem begunstigde, eerde, uit het niets schiep en grootbracht. In het hart van de gelovige is daarom geen plaats voor iets anders dan het toeschrijven van de meest volmaakte eigenschappen aan God. Eigenschappen die ook worden bevestigd in het Oude en Nieuwe Testament en getuigen van ultieme waarheid en waarachtigheid. Hiertoe behoort het beschrijven van God als zijnde de Heer, de Koning, de Omnipotente, de Levende, de Bezitter van Genade, de Liefdevolle en andere soortgelijke beschrijvingen die niet ontkend worden door welk rationeel mens dan ook die zijn predispositie eerbiedigt. Daarentegen vinden wij in de Bijbel, spijtig genoeg, eigenschappen die de Ware God absoluut onwaardig zijn. Een aantal hiervan is:

·      God heeft spijt gekregen.

“Ik heb spijt dat Ik Saul tot koning heb aangesteld, want hij heeft zich van Mij afgekeerd
en mijn bevelen niet uitgevoerd.” (1 Samuel 15:11)

·      God rust uit.

“Op de zevende dag bracht God het werk dat Hij verricht had tot voltooiing.
Hij rustte op de zevende dag van al zijn werk dat Hij verricht had.” (Genesis 2:2)

·      God heeft verdriet.

“De Heer zag hoezeer de slechtheid van de mensen op de aarde was toegenomen,
en hoezeer de begeerte van hun hart de hele dag naar het kwade uitging.
Daarom kreeg Hij spijt dat Hij de mens op de aarde gemaakt had,
en Hij was er zeer verdrietig om.” (Genesis 6:5-6)

·      God brult als een leeuw.

“De Heer brult uit de hoge hemel, hij gromt vanuit zijn heilige woning,
hij buldert over zijn kudde. Als een druiventreder schreeuwt hij
tegen de bewoners van de aarde.” (Jeremia: 25: 30)

·      God ontwaakt uit Zijn slaap.

“Toen ontwaakte de Heer als iemand die slaapt,
als een krijger die uit dronkenschap opstaat.” (Psalmen 78:65)

Dit is maar een aantal van de eigenschappen dat het Heilige Boek bevat die bij ieder weldenkend mens de nodige vragen zal oproepen. Wij kunnen ons bijvoorbeeld afvragen: “Is God niet de Alwetende? Hoe kan Hij dan iets scheppen om daar vervolgens spijt van te krijgen? Worden spijt en het daarop volgende verdriet door de mens niet ervaren als een kenmerk van zwakte, laat staan door de Heer van de mensen? Voeg daaraan toe dat God in de Bijbel zegt:
,,God is geen mens, Hij liegt niet; geen mensenkind, dat spijt van iets krijgt.
Als Hij iets zegt, zal Hij het dan niet doen?
En als Hij iets belooft, zal Hij het dan niet nakomen?” (Numeri 23:19)

Is het nemen van rust niet een onvolmaaktheid? Hoe kan dan Degene die slechts iets hoeft te verordenen waarna dit geschiedt hiermee beschreven worden? Is God niet de Levende? Hoe kan Hij dan uit Zijn slaap ontwaken? En Wie draagt dan de zorg tussentijds over de wereld?”

Wat betreft de Islam; deze religie beschrijft God als zijnde de Enige Die geen deelgenoten kent in Zijn Koningschap, Degene Die geen naaste heeft, noch rivaal, noch vizier, noch adviseur. Ook kent Hij geen bemiddelaar, behalve met Zijn uitdrukkelijke toestemming. Hij heeft geen ouders, kind, gelijke of tegenstander. Hij is de Zelfgenoegzame Die niet eet noch drinkt. Hij heeft aan werkelijk niets behoefte. De tand des tijds eist zijn tol niet op Hem. Ouderdom, ziekte, vermoeidheid, vergeetachtigheid, spijt en vrees treffen Hem niet.

Hij is niet gelijk aan Zijn schepping. Niets is namelijk aan Hem gelijk, niet aan Zijn Wezen, noch aan Zijn Eigenschappen, noch aan Zijn Verrichtingen. Hij is groter dan wie dan ook, Verhevener dan wie dan ook, staat boven alles en iedereen. Hij is Omnipotent, niets reikt buiten Zijn Kunde. Zijn Kennis omvat alles, het heimelijke en verborgene, wat geweest is en wat gaat komen. Hem komt de ultieme volmaaktheid en rechtvaardigheid toe. In geen enkel opzicht wordt hij in verband gebracht met een tekortkoming.

“Allah, er is geen god buiten Hem. Sluimer noch slaap treft Hem. Aan Hem behoort wat in de hemelen en aarde is. Wie is degene die van voorspraak is bij Hem zonder Zijn verlof? Hij kent wat er voor hen is en wat er achter hen is. En zij kunnen niets van Zijn Kennis omvatten, behalve wat Hij wil. En Zijn Zetel strekt zich uit over de Hemelen en het waken over beiden vermoeit Hem niet. En Hij is de Verhevene, de Almachtige.”
(Interpretatie van de betekenis van soerat al-Baqarah: 255)

“Hij bezit de schatten van het onwaarneembare en niemand kent die, behalve Hij. Hij weet wat er op de aarde is en in de zee; en er valt nog geen blad of Hij weet ervan; en er is geen graankorrel in de duisternissen van de aarde; en niets vers en niets droogs, of het is in een duidelijk Boek.”
(Interpretatie van de betekenis van Soerat al-Ancaam: 59)

“Hij is Allah, Degene naast Wie er geen God is dan Hij, de Kenner van het onwaarneembare en het waarneembare, Hij is de Erbarmer, de Meest Barmhartige. Hij is Allah, Degene naast Wie er geen god is dan Hij, de Heerser, de Heilige, de Schenker van veiligheid, de Vertrouwende, de Beschermer, de Almachtige, de Onweerstaanbare Onderwerper, de Trotse. Heilig is Hij boven wat zij Hem toekennen. Hij is Allah, de Schepper, de Voortbrenger, de Vormer, aan Hem behoren de Schone Namen. Wat er in de hemelen en op de aarde is prijst Zijn Glorie. En Hij is de Almachtige, de Alwijze.”
(Interpretatie van de betekenis van Soerat al-Ancaam: 59)

Ieder rationeel weldenkend mens dient zichzelf af te vragen: “Welke van de twee beschrijvingen doet de Schepper het Meest recht aan?”

meld dit bericht aan een moderator

Edgar Geplaatst op 16-06-2008, 01:22 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Beste Yahia,

Waarom nu alleen teksten uit het Oude testament?
Je hebt namelijk ook het nieuwe testament.

Het oude testament is de tijd voor Jezus en het nieuwe de tijd van Jezus en daarna.

In Johannes hoofdstuk 14 vers 9 staat geschreven: Jezus zeide tot hem: Ben ik zolang bij u Filippus, en kent gij Mij niet? Wie Mij gezien heeft, heeft de Vader gezien.

Als je wilt weten wie de God van de bijbel is kijk dan naar Jezus.

In hem zie je het karakter van de Vader dus van God. Jezus zegt het zelf heel duidelijk: "wie Mij gezien heeft, heeft de Vader gezien". En dit blijkt ook uit de werken die Jezus samen met zijn Vader doet.

Greetz
Edgar

Yahia Geplaatst op 16-06-2008, 12:24 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 16-06-2008, 01:22 Edgar schreef:
Beste Yahia,

Het oude testament is de tijd voor Jezus en het nieuwe de tijd van Jezus en daarna.

In Johannes hoofdstuk 14 vers 9 staat geschreven: Jezus zeide tot hem: Ben ik zolang bij u Filippus, en kent gij Mij niet? Wie Mij gezien heeft, heeft de Vader gezien.

Als je wilt weten wie de God van de bijbel is kijk dan naar Jezus.

In hem zie je het karakter van de Vader dus van God. Jezus zegt het zelf heel duidelijk: "wie Mij gezien heeft, heeft de Vader gezien". En dit blijkt ook uit de werken die Jezus samen met zijn Vader doet.

Greetz
Edgar

Maakt het dan wat uit dat ik uit het oude testament citeer? Ik neem aan dat je hierin gelovig bent, aangezien dat onderdeel van jouw geloof is. Het is namelijk een deel uit jouw boek en dat is dus wel zeker iets om bij stil te staan. Het wordt namelijk te kennen gegeven in jouw bijbel of het nou nieuwe of oude testament is.
Bovenstaande passages geven gewoon duidelijk te kennen hoe jullie over jullie God denken, nu je zegt hij is het evenbeeld van Jezus bevestigd je dat ook nog eens.
Dus wie Jezus heeft gezien heeft God ook gezien? Waarom richt hij zich dan tot God als hij smeekbedes verricht? Aangezien hij toch het evenbeeld van God is, dan heeft hij ook dezelfde eigenschappen en zou hij God niet eens nodig hebben..
Wat een leer zeg...

Maar Isa geeft wel degelijk te kennen dat hij afhankelijk is van God, dus is hij niet zijn evenbeeld anders was hij onafhankelijk geweest!
“Vader, ik dank U dat Gij mij verhoord hebt. Ik wist wel, dat Gij mij altijd verhoort, maar omwille van het volk rondom mij heb ik dit gezegd, opdat zij mogen geloven dat Gij mij gezonden hebt.” (Johannes 11:41-42)
Hij is dus duidelijk een boodschapper van God, hij geeft zelf hier aan dat hij gezonden is door God. In deze passage geeft hij zelf te kennen dat hij dus smeekbedes verricht richting God en dan God ze zou verhoren. Is hij dan afhankelijk of niet?

Yahia Geplaatst op 16-06-2008, 12:25 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ook al zijn dit citaten van het oude testament, dit is jouw bijbel waar of niet waar?

Vincent Geplaatst op 16-06-2008, 13:33 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 16-06-2008, 12:24 Yahia schreef:
[...]

Maakt het dan wat uit dat ik uit het oude testament citeer? Ik neem aan dat je hierin gelovig bent, aangezien dat onderdeel van jouw geloof is. Het is namelijk een deel uit jouw boek en dat is dus wel zeker iets om bij stil te staan. Het wordt namelijk te kennen gegeven in jouw bijbel of het nou nieuwe of oude testament is.
Bovenstaande passages geven gewoon duidelijk te kennen hoe jullie over jullie God denken, nu je zegt hij is het evenbeeld van Jezus bevestigd je dat ook nog eens.
Dus wie Jezus heeft gezien heeft God ook gezien? Waarom richt hij zich dan tot God als hij smeekbedes verricht? Aangezien hij toch het evenbeeld van God is, dan heeft hij ook dezelfde eigenschappen en zou hij God niet eens nodig hebben..
Wat een leer zeg...

Het maakt heel veel (alles!) uit dat je uit het OT citeert. Jezus heeft namelijk veel zaken uit het OT opnieuw uitgelegd. Bijvoorbeeld: In het OT was het gebruikelijk om wraak te nemen als je onrecht werd gedaan. Jezus haalt dit aan en herroept dit. Hij zegt: Heb uw vijanden lief en bidt voor hen.

Dit bericht is gewijzigd op 16-06 13:34.

Edgar Geplaatst op 16-06-2008, 14:12 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Wat een leer zeg...

Maar Isa geeft wel degelijk te kennen dat hij afhankelijk is van God, dus is hij niet zijn evenbeeld anders was hij onafhankelijk geweest!
“Vader, ik dank U dat Gij mij verhoord hebt. Ik wist wel, dat Gij mij altijd verhoort, maar omwille van het volk rondom mij heb ik dit gezegd, opdat zij mogen geloven dat Gij mij gezonden hebt.” (Johannes 11:41-42)
Hij is dus duidelijk een boodschapper van God, hij geeft zelf hier aan dat hij gezonden is door God. In deze passage geeft hij zelf te kennen dat hij dus smeekbedes verricht richting God en dan God ze zou verhoren. Is hij dan afhankelijk of niet?

Beste Yahia,

Het oude testament wordt de God (Vader) van de bijbel een beetje als ruwe, oorlogvoerende God door mensen die nog niet de Geest zoals Jezus die bezit vertaalt. Eerst oog om oog en tand om tand. Als iets onreins was en dat kunnen verschillende dingen zijn, moest de mens naar zijn vlees (zijn lichaam) gedood worden omdat God een rein en Heilig volk wil hebben, want God is zelf Heilig.

Nu heeft Jezus zoals Vincent al aangaf hier een nieuwe betekenis aangegeven.
Eerst moest (oude testament) de mens gedood worden mits hij onrein deed. Jezus spreekt de mens vrij. De mens mag dus loskomen van zijn onreine gedachten. Jezus kon ook boze machten (dus ook machten van onreinheid) gebieden de mens te verlaten. In het oude testament kon dat nog niet. of wist men niet beter dan dood maken.

Is dat zo Yahia dat als je stelt dat je zijn evenbeeld bent je dan onafhankelijk bent???

Jezus is de beeld drager van de Schepper en ook net als jij in een zichtbaar lichaam.
Alleen God is Geest zonder lichaam, wil wel in de mens woning maken zodat zijn beeld hier op aarde steeds meer zichtbaar wordt.
Jezus in zijn sterfelijk lichaam heeft ook strijd en moeite gekend net als wij mensen. of worden beproefd zoals jij eerder aangaf.
Jezus is in de wereld gekomen, in een wereld met al zijn ellende om het maar even zo uit te drukken.
En kwam om ons te dienen. Zou Jezus dan niet mogen of kunnen bij tanken bij God omdat hij een mens van vlees en bloed is en net als wij mogen danken en vragen?? Ja toch zeker.
Wij mensen hebben ook kracht nodig door te gaan en wij tanken ook ergens bij, of bij God of gaan er even lekker tussen uit op vakantie noem maar op.

Take care,
Edgar

Dit bericht is gewijzigd op 16-06 14:14.

Abou_moussa Geplaatst op 17-06-2008, 09:16 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 16-06-2008, 01:22 Edgar schreef:
Beste Yahia,

Als je wilt weten wie de God van de bijbel is kijk dan naar Jezus.[b/]

Greetz
Edgar

Is dit letterlijk of figuurlijk? Of moet ik begrijpen dat jou God een tweeling broer is van Jezus?

Abou_moussa Geplaatst op 17-06-2008, 09:21 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 16-06-2008, 13:33 Vincent schreef:
[...]
Het maakt heel veel (alles!) uit dat je uit het OT citeert. Jezus heeft namelijk veel zaken uit het OT opnieuw uitgelegd. Bijvoorbeeld: In het OT was het gebruikelijk om wraak te nemen als je onrecht werd gedaan. Jezus haalt dit aan en herroept dit. Hij zegt: Heb uw vijanden lief en bidt voor hen.

Wat mij heel erg opvalt aan dit forum is dat de kwaliteit van de deelnemers erg zwak is, niet wat betreft kennis maar betreffende het communiseren. Hier is nog een simpele voorbeeld.

Het vraagstuk is hoe zit het met de eigenschappen die jullie aan jullie God geven en dan begin je over een oorlogzuchtige God. Ten eerste hoe schaamteloos kan je praten over God en ten tweede die God die jullie aanbidden met al zijn zwakheid is toch altijd bestaan en nooit veranderd? Of wat, ik zeg je heel eerlijk; iedere weldenkende mensen zal nooit een christen worden wat hebben jullie toch een vaag geloof waarin jullie zelf niet eens antwoorden op hebben.

Probeer de islaam eens uit, je weet waar je aan toe bent en alles is heel helder en duidelijk. De islaam gaat samen met de ratio en de Goddelijke boodschap, echt iets voor jou!!!

Daarbij hoef je niet afvallig te zijn van Jezus want wij zijn een van de weiningen die Jezus en zijn moeder eeren door onze kindere zo te noemen tevens bidden wij voor hem als we zijn naam noemen en wijdt Allah een hele hoofdstuk aan Jezus en zijn moeder.

Op tot de waarheid, hou op met je zelf koppig voor de gek te houden!!!

Abou_moussa Geplaatst op 17-06-2008, 09:27 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 16-06-2008, 14:12 Edgar schreef:

Beste Yahia,

Het oude testament wordt de God (Vader) van de bijbel een beetje als ruwe, oorlogvoerende God door mensen die nog niet de Geest zoals Jezus die bezit vertaalt. Eerst oog om oog en tand om tand. Als iets onreins was en dat kunnen verschillende dingen zijn, moest de mens naar zijn vlees (zijn lichaam) gedood worden omdat God een rein en Heilig volk wil hebben, want God is zelf Heilig.

Eerst moest (oude testament) de mens gedood worden mits hij onrein deed. Jezus spreekt de mens vrij. De mens mag dus loskomen van zijn onreine gedachten. Jezus kon ook boze machten (dus ook machten van onreinheid) gebieden de mens te verlaten. In het oude testament kon dat nog niet. of wist men niet beter dan dood maken.

Is dat zo Yahia dat als je stelt dat je zijn evenbeeld bent je dan onafhankelijk bent???

Jezus is de beeld drager van de Schepper en ook net als jij in een zichtbaar lichaam.
Alleen God is Geest zonder lichaam, wil wel in de mens woning maken zodat zijn beeld hier op aarde steeds meer zichtbaar wordt.
Jezus in zijn sterfelijk lichaam heeft ook strijd en moeite gekend net als wij mensen. of worden beproefd zoals jij eerder aangaf.
Jezus is in de wereld gekomen, in een wereld met al zijn ellende om het maar even zo uit te drukken.
En kwam om ons te dienen. Zou Jezus dan niet mogen of kunnen bij tanken bij God omdat hij een mens van vlees en bloed is en net als wij mogen danken en vragen?? Ja toch zeker.
Wij mensen hebben ook kracht nodig door te gaan en wij tanken ook ergens bij, of bij God of gaan er even lekker tussen uit op vakantie noem maar op.

Take care,
Edgar

Net een rotonde waar geen einde aan komt, dit is absoluut geen dogma voor een waar geloof!!

Vincent Geplaatst op 17-06-2008, 10:48 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 17-06-2008, 09:27 Abou_moussa schreef:
[...]

Net een rotonde waar geen einde aan komt, dit is absoluut geen dogma voor een waar geloof!!

Een dogma is een gevangenis voor de ziel. Geef mij maar een oneindige rotonde, maar dan wel met afslagen.

Vincent Geplaatst op 17-06-2008, 10:51 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 17-06-2008, 09:21 Abou_moussa schreef:
[...]

Wat mij heel erg opvalt aan dit forum is dat de kwaliteit van de deelnemers erg zwak is, niet wat betreft kennis maar betreffende het communiseren. Hier is nog een simpele voorbeeld.

Het vraagstuk is hoe zit het met de eigenschappen die jullie aan jullie God geven en dan begin je over een oorlogzuchtige God. Ten eerste hoe schaamteloos kan je praten over God en ten tweede die God die jullie aanbidden met al zijn zwakheid is toch altijd bestaan en nooit veranderd? Of wat, ik zeg je heel eerlijk; iedere weldenkende mensen zal nooit een christen worden wat hebben jullie toch een vaag geloof waarin jullie zelf niet eens antwoorden op hebben.

Probeer de islaam eens uit, je weet waar je aan toe bent en alles is heel helder en duidelijk. De islaam gaat samen met de ratio en de Goddelijke boodschap, echt iets voor jou!!!

Daarbij hoef je niet afvallig te zijn van Jezus want wij zijn een van de weiningen die Jezus en zijn moeder eeren door onze kindere zo te noemen tevens bidden wij voor hem als we zijn naam noemen en wijdt Allah een hele hoofdstuk aan Jezus en zijn moeder.

Op tot de waarheid, hou op met je zelf koppig voor de gek te houden!!!

Ik citeer een van de meest vredelievende delen uit het Nieuwe Testament en je vraagt mij of ik niet beter achter een gewelddadig historisch persoon aan wil lopen?

Edgar Geplaatst op 17-06-2008, 13:00 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Wie Mij gezien heeft, heeft de Vader gezien.

Als je wilt weten wie de God van de bijbel is kijk dan naar Jezus.[b/]

Greetz
Edgar

Abou moussa schreef:

Is dit letterlijk of figuurlijk? Of moet ik begrijpen dat jou God een tweeling broer is van Jezus?

Beste Abou moussa,

Ten eerste mijn God is Geest.

In de bijbel wordt gesproken over het opnieuw geboren worden...

Denk je dan ook dat je dan weer opnieuw uit je moeder moet komen????????
Nee dan betekent dat je uit Geest geboren wordt.
Even dit terzijde.

Het betekent dat God alle ruimte kreeg (dus zijn Geest totaal in Jezus woning maakte) in Jezus.
Het is dus geen tweeling broer zoals je met ogen die in de zichtbare natuurlijke wereld waarnemen zou zeggen.
Jezus heeft totale gemeenschap met de Schepper. Gemeenschap is voor mij delen communiceren en ook samenwerken.

Of als "beeld" van zon en maan:

Stel je voor dat God de zon is en Jezus de maan.
In de nacht zie je de maan schijnen maar het zijn de stralen van de zon die worden weerkaatst.  Gods wezen wordt weerkaatst in een "boze" wereld door Jezus Christus die licht geeft.

Let wel het is een beeld.

Groetjes,
Edgar

Abou_moussa Geplaatst op 18-06-2008, 12:20 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Als jij je geloof als een gevangenis wilt zien is dat jou tekortkoming, als je een geloof aanneemt kan je niet zeggen ik neem een deel en ben ongelovig in een deel.

Ik begrijp waarom je verlangt naar die rotonde, omdat je graag wilt filosoferen over iets wat Goddelijks is, zolang het niet samengaat met je gedachte moet het wijken. Dat is een groot probleem in de christelijke kringen, jammergenoeg!

Abou_moussa Geplaatst op 18-06-2008, 12:24 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

De Heer van de Abraham, Noah, Adam, Johannes, Zachariyas en Jezus is altijd het zelfde geweest. Zijn verheven eigenschappen zij altijd perfect geweest. Onze Heer is hij die perfect is zonder te kortkomingen hij straft met rechtvaardigheid en hij beproeft met wijsheid.

Hij geeft wat iedere volk of persoon toekomt.

Dat jullie nou denken dat God van stadia veranderd dat doet me heel erg pijn en laat me weer eens zien dat zelfs de ratio niet dit geloof kan aannemen laat staan als we het over goddelijk openbaringen gaan praten.

Wordt wakker beste medemens je bevindt je op de verkeerde afslag. Koop een tomtom (koran) en je wordt geleid met de wil van de ware GOD!!

Vincent Geplaatst op 18-06-2008, 12:44 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Een tomtom (Bijbel of Koran) brengt je klakkeloos naar de eindbestemming. Je hoeft niet eens zelf na te denken. Maar als je zelf nadenkt, zul je de mooiste routes kunnen kiezen en ook dan kun je op je eindbestemming komen.

Edgar Geplaatst op 19-06-2008, 00:39 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Abou moussa schreef:

De Heer van de Abraham, Noah, Adam, Johannes, Zachariyas en Jezus is altijd het zelfde geweest. Zijn verheven eigenschappen zij altijd perfect geweest. Onze Heer is hij die perfect is zonder te kortkomingen hij straft met rechtvaardigheid en hij beproeft met wijsheid.

Hij geeft wat iedere volk of persoon toekomt.

Dat jullie nou denken dat God van stadia veranderd dat doet me heel erg pijn en laat me weer eens zien dat zelfs de ratio niet dit geloof kan aannemen laat staan als we het over goddelijk openbaringen gaan praten.

Wordt wakker beste medemens je bevindt je op de verkeerde afslag. Koop een tomtom (koran) en je wordt geleid met de wil van de ware GOD!!

Beste Abou moussa,

Nee  Abou moussa ik bevind me niet op de verkeerde afslag. probeer antwoord te geven op jou vraag of jezus dan een tweeling broer is van God. En je hebt mij  niet horen zeggen dat onze Heer niet perfect is. Ik heb ook niet gezegd dat onze God van stadia verandert. Maar dat Hij gisteren heden en in de toekomst dezelfde is.

Twee  vragen aan jou.
1)Waarom zou Abraham toch zijn zoon Izaak willen offeren? Heb je enig idee wat Abraham gedacht zou kunnen hebben?
2)hij straft met rechtvaardigheid. noem eens voorbeelden? Misschien komt hier de geaardheid van de Schepper/God welke jij dient naar voren?

Als je een plant bloed te drinken geeft sterft het. De planten zijn geschapen door God!    Deze schepping is geschapen door God en is niet bedoeld om bloed te vergieten en dus om mensen te doden.  Het druist namelijk in tegen zijn natuur zoals er gebeurd met die plant.  Dan zou God tegen zijn eigen schepping zijn.
Of heb jij een God die dit goedkeurd?

greetz,
Edgar

Abou_moussa Geplaatst op 19-06-2008, 00:46 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 18-06-2008, 12:44 Vincent schreef:
Een tomtom ( Koran) brengt je klakkeloos naar de eindbestemming. Je hoeft niet eens zelf na te denken. Maar als je zelf nadenkt, zul je de mooiste routes kunnen kiezen en ook dan kun je op je eindbestemming komen.

Dan zou het nut van de profeten ontkracht worden, zij zijn juist gestuurd om de mensen te leiden en hen te tonen hoe je een goede gelovigen kan worden, nietwaar?

Als jij beweer dat je moslim of christen bent dan dien je aan de fundamentele regels te houden anders moet je een eigen geloof starten, dus houdt je aan het boek, de koran, en stop met filosoferen.

Jou en hersenen zijn begrenst.....

Abou_moussa Geplaatst op 19-06-2008, 00:54 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 19-06-2008, 00:39 Edgar schreef:

Beste Abou moussa,

Nee  Abou moussa ik bevind me niet op de verkeerde afslag. probeer antwoord te geven op jou vraag of jezus dan een tweeling broer is van God. En je hebt mij  niet horen zeggen dat onze Heer niet perfect is. Ik heb ook niet gezegd dat onze God van stadia verandert. Maar dat Hij gisteren heden en in de toekomst dezelfde is.

Twee  vragen aan jou.
1)Waarom zou Abraham toch zijn zoon Izaak willen offeren? Heb je enig idee wat Abraham gedacht zou kunnen hebben?
2)hij straft met rechtvaardigheid. noem eens voorbeelden? Misschien komt hier de geaardheid van de Schepper/God welke jij dient naar voren?

Als je een plant bloed te drinken geeft sterft het. De planten zijn geschapen door God!    Deze schepping is geschapen door God en is niet bedoeld om bloed te vergieten en dus om mensen te doden.  Het druist namelijk in tegen zijn natuur zoals er gebeurd met die plant.  Dan zou God tegen zijn eigen schepping zijn.
Of heb jij een God die dit goedkeurd?

greetz,
Edgar

Je geeft toch echt aan dat de god van OT oorlogzuchtig is en die van de NT is anders....

1) Abraham wou zijn zoon Ismail offeren omdat dat een opdracht was van God, God wou zijn geliefde Ibrahiem vrede zij met hem op de proef stellen en hij was geslaagt en de liefde van God nam meer toe voor ibrahiem zoals het verhaal bekend staat in de koraan.

2) Als jij mij onrechtvaardig dood en daar geen berouw voor vraagt en dood gaat denkend dat je God bent dan heeft God een straf voor je en dat rechtvaardig het uitmoorden van anderen. Dan heeft de slachtoffer zijn recht gekregen.

Vandaag de dag gaan jullie om de meest simpele dingen naar de rechter om jullie recht te halen, wij in de islaam geloven dat het nut is van de berechting dat de hoogmoedige op hun plek worden gezet door de mensen die toen laag in aanzien waren.

Blijkbaar is er een God die kruistocht wel goed heeft gekeurd en zo ook een paus. De vergelijking met een plant, water en God is voor mij niet opgaand. Mijn Heer haat het als er word gemoord zonder recht!!!

Edgar Geplaatst op 19-06-2008, 01:26 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Abou moussa schreef:

Je geeft toch echt aan dat de god van OT oorlogzuchtig is en die van de NT is anders....

1) Abraham wou zijn zoon Ismail offeren omdat dat een opdracht was van God, God wou zijn geliefde Ibrahiem vrede zij met hem op de proef stellen en hij was geslaagt en de liefde van God nam meer toe voor ibrahiem zoals het verhaal bekend staat in de koraan.

2) Als jij mij onrechtvaardig dood en daar geen berouw voor vraagt en dood gaat denkend dat je God bent dan heeft God een straf voor je en dat rechtvaardig het uitmoorden van anderen. Dan heeft de slachtoffer zijn recht gekregen.

Vandaag de dag gaan jullie om de meest simpele dingen naar de rechter om jullie recht te halen, wij in de islaam geloven dat het nut is van de berechting dat de hoogmoedige op hun plek worden gezet door de mensen die toen laag in aanzien waren.

Blijkbaar is er een God die kruistocht wel goed heeft gekeurd en zo ook een paus. De vergelijking met een plant, water en God is voor mij niet opgaand. Mijn Heer haat het als er word gemoord zonder recht!!!

Beste Abou moussa,

In de tijd voor Jezus werden de mensen gedood die onrein waren dus er werd oorlog gemaakt en gedood men schreef zowel dat het goede en het kwade van God kwam. Dan lijkt God wel een oorlogzuchtige God ja... Dat is God nogsteeds alleen in de geestelijke wereld tegen de boze machten oftewel de duivel en zijn bolwerken.

In het nieuwe testament waarin Jezus werkzaam is  geeft hij een vervulling van de wet!    m.a.w. de mens van het oude testament welke onrein is en gedood diende te worden, wordt in het nieuwe testament bevrijd van zijn onreine macht door het woord wat Jezus sprak tot de mens! En dit kon in het oude testament nog niet.
Vandaar ook dat God een rein en heilig volk wilde waaruit uiteindelijk Jezus  geopenbaard kon worden die de wet vervulde oftewel volle betekenis ging geven aan de wet.
Abou moussa lees anders even het topic "Geestelijke strijd" even door. hierin wordt aangegeven dat de strijd niet tegen zichtbaar vlees en bloed is. zoals vaak in het oude testament gebeurde.

Grappig in de bijbel wordt Izaak genoemd bij jullie is het ismaël.  hier is dan ook het onderscheid begonnen tussen moslims en Christenen. Wij geloven dat de belofte van God voor Sara was dat zij een zoon zou krijgen maar Abraham nam de slavin Hagar waar Ismaël uit geboren werd en waarin niet de belofte van God aan gegeven was. Uiteindelijk kreeg Sara een zoon van de belofte genaamd Izaäk

Hey en ik keur de kruistochten ook niet goed misvattingen van mensen die zijn begaan kan je het vergeven?
Netzo goed dat jij ook een aantal actie's van moslims niet goed zou keuren.
Vaak wordt er gezegd door een moslim het is de wil van God.
Soms snap ik dat niet. Zo was er ook een gelovige/moslim die na aardbeving in Iran met heel veel doden zei, het is de wil van God... En de westerse maatschappij maar hulp sturen. en ik dacht waarom hulp sturen als het de wil van God is? Ik vind dat dan moeilijk te plaatsen.

En ik ben ook niet voor de paus met al zijn sinten het is gewoon occult!

Nee ik ben voor Jezus.
Mijn Heer haat het als er wordt gemoordt als een mens dat recht denkt te hebben.
Hij bevrijdt de mens van zijn zondemacht en zegt: ga heen en zondig niet meer.

Groetjes,
Edgar

Dit bericht is gewijzigd op 19-06 01:36.

Yahia Geplaatst op 19-06-2008, 11:55 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

[...]

Nu spreek je jezelf daadwerkelijk tegen, was het niet Jezus die zei dat hij niet gekomen is om de wetten te veranderen?

Yahia Geplaatst op 19-06-2008, 12:00 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 16-06-2008, 14:12 Edgar schreef:
Wat een leer zeg...

Beste Yahia,

Take care,
Edgar

Dus jij bent van mening dat God steeds veranderd?
Hij is altijd hetzelfde geweest en Hij zal niet veranderen, Hij is al perfect. Wat, valt er dan te veranderen. Maar, ik vind dit wel een vreemde instelling dat jullie zo negatief over het oude testament denken ondanks het een onderdeel van jullie geloof is....
Waarom staat het dan in jullie bijbel als jullie het steeds ontkrachten en zeggen nee zo is het niet kijk naar het nieuwe testament?
Bizar maar goed...

En als je het evenbeeld van iemand bent ben je PRECIES gelijk aan hem! Dus dan zou Jezus precies gelijk aan God zijn

Hoe zit het dan met de tijd voor Jezus welke God aanbaden de mensen toen dan? Als Jezus en God het evenbeeld van elkaar zijn zijn ze dan toch ook onlosmakelijk van elkaar?

Hebben de vorige volkeren al die tijd een verkeerde God aanbeden?

Edgar Geplaatst op 19-06-2008, 12:28 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

[...]

Yahia schreef,

Nu spreek je jezelf daadwerkelijk tegen, was het niet Jezus die zei dat hij niet gekomen is om de wetten te veranderen?

Beste Yahia,

Ja.....ooooohwwwww haha nee,  Jezus heeft aan de wetten die in het oude testament stonden een geestelijke betekenis gegeven in het nieuwe testament. Dus met de wetten van het oude testament wordt anders omgegaan Hij (Jezus dus) heeft er de volle betekenis van de wetten in het oude testament gegeven.

Groetjes,
Edgar

Yahia Geplaatst op 19-06-2008, 12:34 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 19-06-2008, 12:28 Edgar schreef:
[...]

Yahia schreef,

Beste Yahia,

Ja.....ooooohwwwww haha nee,  Jezus heeft aan de wetten die in het oude testament stonden een geestelijke betekenis gegeven in het nieuwe testament. Dus met de wetten van het oude testament wordt anders omgegaan Hij (Jezus dus) heeft er de volle betekenis van de wetten in het oude testament gegeven.

Groetjes,
Edgar

Dan is Isa vzmh toch met nieuwe wetten gekomen, wat niet de bedoeling was!
En wie weet het nou beter jij of Jezus vrede zij met hem? Je weet zelf ook heel goed dat wat je nu zegt niet klopt

Yahia Geplaatst op 19-06-2008, 12:48 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

''geen God van wanorde'' (Korintiers 14:33)

Edgar Geplaatst op 19-06-2008, 12:50 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Yahia schreef:

Dus jij bent van mening dat God steeds veranderd?
Hij is altijd hetzelfde geweest en Hij zal niet veranderen, Hij is al perfect. Wat, valt er dan te veranderen. Maar, ik vind dit wel een vreemde instelling dat jullie zo negatief over het oude testament denken ondanks het een onderdeel van jullie geloof is....
Waarom staat het dan in jullie bijbel als jullie het steeds ontkrachten en zeggen nee zo is het niet kijk naar het nieuwe testament?
Bizar maar goed...

En als je het evenbeeld van iemand bent ben je PRECIES gelijk aan hem! Dus dan zou Jezus precies gelijk aan God zijn

Hoe zit het dan met de tijd voor Jezus welke God aanbaden de mensen toen dan? Als Jezus en God het evenbeeld van elkaar zijn zijn ze dan toch ook onlosmakelijk van elkaar?

Hebben de vorige volkeren al die tijd een verkeerde God aanbeden?

Goedendag Yahia,

Ben ik helemaal mee eens dat God gister,  heden en in de toekomst dezelfde is! Staat ook in de bijbel.

Ik zeg ook niet dat God steeds verandert.  Is het echt zo negatief wat ik denk over het oude testament , ik geloof absoluut de verhalen en dat deze echt gebeurd zijn.
Het oude testament is een schaduw van het nieuwe testament.
De mensen van het oude testament hadden een natuurlijk denken, en ja je hebt natuurlijk de mannen Gods als ik het even zo mag uitdrukken zoals Mozes, Abraham en de profeten en deze hebben God gekend absoluut maar nog niet zo volledig als Jezus Hem (God) kende.  (Daarom is nogsteeds het groeien en strijden (geestelijk) naar.....Dat God zal zijn alles in allen.) in openbaringen het laatste bijbelboek kun je dit lezen.
De mensen aanbaden dezelfde God in het oude testament alleen door bedekkingen schreef de mens zowel het goede als het kwade aan God toe.
Volkeren hebben natuurlijk ook verkeerde goden aanbeden zoals de Baäl en noem maar op.
Want na de zondeval van Adam en Eva is er een bedekking gekomen over de mens.
En heeft Jezus doen verdwijnen door volle betekenis te geven aan de wetten en de gebeurtenissen in het oude testament.
Jezus is tussen ons mensen rondgegaan je kon Hem aanraken is dichtbij gekomen.
Het natuurlijke denken van de mensen van het oude testament is Geestelijk geworden in het nieuwe testament.  
Wist je trouwens dat de schriftgeleerde de mensen uit de kerk de Farizeeën (puntmutsen sorry zo noem ik ze maar even) Jezus wantrouwde en niet begrepen, Jezus sprak daarom altijd in gelijkenissen of beeldspraak.

Groetjes,
Edgar

Dit bericht is gewijzigd op 19-06 12:54.

2