fb934634 Geplaatst op 24-04-2008, 18:35 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Iemand zei ooit eens in debat tegen me de volgende uitspraak:
"Je moet de realiteit aan de bijbel toetsen"!
Ik noemde dit een sektarische uitspraak en vond de je de realiteit aan de "Dabar" (deut.30:14) in jezelf behoeft te toetsen. Dan pas heb je de beleving. Ik noem het ook wel het toetsen aan het "Christushart". Christus leeft toch in ieder van ons; al de niet latent of niet latent.
De bijbel is volgens mij een referentie, meer niet. Men behoeft daar geen God van te maken. Een sekte doet dit volgens mij wel. Zij onttrekken je juist van de echtheid van alles. God ken je niet alleen vanuit een aantal boeken, je behoeft Hem te beleven.
God zegt tenslotte in Amos "Zoekt Mij en Leeft!" Dat is pas realiteit! Niet die Gods geïnspireerde woorden, maar het uitvoeren ervan!
Daarom sekten stellen boeken centraal, wat gelijk staat aan angst en dood. Zij stellen tevens de persoon Jezus de Nazorëer centraal, maar deze heeft 33 jaar geleeft.
De realiteit stelt Gods liefde centraal. Met andere woorden Zowel de Agape, als de Filio, als de Storge, als de Eros! Inderdaad ook de Eros!!  Wat gelijk staat aan liefde en leven, waar het bewustzijn van de mens alsmaar toeneemt. Deze stelt de Christus centraal.; wat in ieder van ons aanwezig is. Christus is God en leeft eeuwig.
Natuurlijk, Jezus is de Christus; het Woord is vlees geworden.
Maar ook dit vlees moet men niet aanbidden! Het zou het "ego" verhogen zijn. Paranoia en angst zouden hierdoor ontstaan, dan valt de echtheid van alles weg en wordt alles hypocriet!
Hij stelt van zichzelf dat hij een mens (Joh. 6), een geen eer van mensen behoeft (Joh.5). De Zoon (de Christus) daarentegen wel. Want wie de Zoon niet aanbid, aanbid de Vader niet.
Shalom

Dit bericht is gewijzigd op 24-04 18:53.

meld dit bericht aan een moderator

Een goede leermeester leert van zijn leerlingen. 
fb934634 Geplaatst op 11-06-2009, 21:31 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Een andere uitspraak van deze zogenaamde gemeente: "Als je het niet gelooft volgens de bijbel, dan kun je hier geen diepgaande gemeenschap hebben!?"

Is dit geen sektarische uitspraak? Mijns inziens wel.

Shalom

fb934634 Geplaatst op 11-06-2009, 21:37 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Mijns inziens kan een gemeenschap van mensen waarheid voltrekken, en sekte niet!
Hier heerst een duidelijk verschil zoals aangegeven in eerste bericht. Volgens mij is de boodschap van Paulus (vrede zij hem) : Verzuim uw samenkomsten niet.
Een samenkomst staat mijn inziens niet gelijk aan een sekte!!

Shalom

Dit bericht is gewijzigd op 11-06 21:37.

fb934634 Geplaatst op 12-07-2009, 11:38 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

SEKTEN zijn verdrietzaaiers!!