mwd Geplaatst op 08-03-2008, 11:59 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Beste leden van het forum.

Momenteel ben ik bezig met een onderzoek naar homoseksualiteit.
Graag zou ik willen weten wat de Bijbel over dit onderwerp zegt. Kunnen jullie mij hierbij helpen? (graag met onderbouwingen/verwijzingen).

Alvast bedankt.

meld dit bericht aan een moderator

Dennes Geplaatst op 22-04-2008, 23:21 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

In Leviticus kun je meer lezen over dit onderwerp want ik heb zelf ook een studie gedaan naar homoseksualiteit want ik ben zelf homo.
Het word door God zeker niet goedgekeurd en ik ben van mening dat het een demonische gebondenheid is.

Groetjes Dennes

Dit bericht is gewijzigd op 22-04 23:21.

Vincent Geplaatst op 24-04-2008, 12:43 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 22-04-2008, 23:21 Dennes schreef:
In Leviticus kun je meer lezen over dit onderwerp want ik heb zelf ook een studie gedaan naar homoseksualiteit want ik ben zelf homo.
Het word door God zeker niet goedgekeurd en ik ben van mening dat het een demonische gebondenheid is.

Groetjes Dennes

Inderdaad staat er in Leviticus 18: 22:
Homosexualiteit is streng verboden, het is een gruwelijke zonde in de ogen van de Here.
Echter, is het een zonde als twee mensen elkaar liefhebben? Neen. Allesbehalve zelfs! Wat maakt het dan uit dat dat toevallig twee mensen zijn van hetzelfde geslacht? Volgens mij zijn we allen, zowel na de dood als tijdens het leven, aan elkaar gelijk.

Volgens mij gaat dit stuk uit Leviticus ook gewoon over liefdeloze seksualiteit. Dat zou je een zonde kunnen noemen. Net zoals seks met dieren. Mens en dier zijn ook geen gelijken. Net als een volwasse en een kind geen gelijken zijn op dit gebied.
Het gaat in dit stuk ook over seksualteit tussen naaste verwanten. Hier wordt uitgesproken dat dat onwenselijk is. De liefde tussen deze mensen is er door de bloedband en deze gaat niet samen met seksualiteit. Dat heeft alles te maken met familieverhoudingen en ongelijke verhoudingen, die dan zwaar worden verstoord.

Dit alles is ook vastgelegd in onze wet. Huwelijk met bloedverwanten zijn verboden, maar homoseksualtiteit niet. Dat is omdat huwelijken tussen bloedverwanten niet wenselijk zijn. Homoseksualiteit schept geen problemen. Het is iets tussen twee volwassen mannen of vrouwen en die zijn zelf prima in staat om te oordelen of hun gevoelens oprecht zijn. En dan kun je zeggen: Zijn die gevoelens dan niet ingegeven door Satan? Liefde wordt nooit ingegeven door Satan. Dat is wat anders dan vleselijke lust. Dat is iets wat je zonder liefde een zonde kunt noemen. Maar dat geldt niet alleen voor homo's, maar ook voor hetero's.

Dit bericht is gewijzigd op 24-04 12:45.

Dennes Geplaatst op 18-06-2010, 17:24 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Als God liefde is is alle liefde dan ook van God?

Vincent Geplaatst op 21-06-2010, 11:55 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Liefde is geen bezit.

christen2010 Geplaatst op 26-07-2010, 18:43 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 24-04-2008, 12:43 Vincent schreef:
[...]
Inderdaad staat er in Leviticus 18: 22:
Homosexualiteit is streng verboden, het is een gruwelijke zonde in de ogen van de Here.
Echter, is het een zonde als twee mensen elkaar liefhebben? Neen. Allesbehalve zelfs! Wat maakt het dan uit dat dat toevallig twee mensen zijn van hetzelfde geslacht? Volgens mij zijn we allen, zowel na de dood als tijdens het leven, aan elkaar gelijk.

Volgens mij gaat dit stuk uit Leviticus ook gewoon over liefdeloze seksualiteit. Dat zou je een zonde kunnen noemen. Net zoals seks met dieren. Mens en dier zijn ook geen gelijken. Net als een volwasse en een kind geen gelijken zijn op dit gebied.
Het gaat in dit stuk ook over seksualteit tussen naaste verwanten. Hier wordt uitgesproken dat dat onwenselijk is. De liefde tussen deze mensen is er door de bloedband en deze gaat niet samen met seksualiteit. Dat heeft alles te maken met familieverhoudingen en ongelijke verhoudingen, die dan zwaar worden verstoord.

Dit alles is ook vastgelegd in onze wet. Huwelijk met bloedverwanten zijn verboden, maar homoseksualtiteit niet. Dat is omdat huwelijken tussen bloedverwanten niet wenselijk zijn. Homoseksualiteit schept geen problemen. Het is iets tussen twee volwassen mannen of vrouwen en die zijn zelf prima in staat om te oordelen of hun gevoelens oprecht zijn. En dan kun je zeggen: Zijn die gevoelens dan niet ingegeven door Satan? Liefde wordt nooit ingegeven door Satan. Dat is wat anders dan vleselijke lust. Dat is iets wat je zonder liefde een zonde kunt noemen. Maar dat geldt niet alleen voor homo's, maar ook voor hetero's.

God schiep de man en de vrouw en het huwelijk zoals Hij het voor ogen had.
Door de zonde is deze heilige scheppingsorde verworden tot een consumptieartikel, wat uitmondt in sexualiteit zonder ware liefde, zonder God, in tegennatuurlijke handelingen zoals seksualiteit tussen mannen en vrouwen met de bekende gevolgen, waardoor o.a. De verwoesting van Sodom en Gomorra plaatsvond , de zondvloed ten tijde van Noach en het nieuwe testament is ook duidelijk over deze zondige levenswandel. Degenen die de zonden blijven koesteren en doen en zich niet willen bekeren tot Jezus Christus, Die op het kruis Gods toorn over deze zonden heeft willen dragen opdat de mens zich zal bekeren en leven i.p.v. de eeuwige straf zal moeten dragen.

christen 2010

Dit bericht is gewijzigd op 26-07 19:10.

Vincent Geplaatst op 25-08-2010, 13:33 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Liefde is geen zonde.

Statenvertaling Geplaatst op 25-08-2010, 13:38 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 25-08-2010, 13:33 Vincent schreef:
Liefde is geen zonde.

Homoseksualiteit wel

Joh 14:6 Jezus zeide tot hem: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij.  
Vincent Geplaatst op 25-08-2010, 13:57 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Jij stelt dus dat homo's elkaar niet kunnen liefhebben?

Statenvertaling Geplaatst op 25-08-2010, 14:37 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 25-08-2010, 13:57 Vincent schreef:
Jij stelt dus dat homo's elkaar niet kunnen liefhebben?

nee, maar homoseksualiteit is een zonde

Joh 14:6 Jezus zeide tot hem: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij.  
Vincent Geplaatst op 25-08-2010, 22:10 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Je spreekt jezelf nu tegen.

christen2010 Geplaatst op 25-08-2010, 22:27 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Mannelijke vriendschap is juist, kijk maar b.v. naar Jonathan en David, en Jezus met de discipelen, maar er zal en mag nooit een seksuele relatie tussen mannen zijn, dát is zonde!

Vincent Geplaatst op 25-08-2010, 22:43 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

In de bijbel wordt seksualiteit tussen man en vrouw ook afgekeurd als het gaat om lust.

christen2010 Geplaatst op 26-08-2010, 06:50 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Alle sexualiteit, die alleen of voornamelijk op lust is geconcentreerd is uit den Boze.
Of dat nu hetero's zijn of homo's of lesbiennes...

Statenvertaling Geplaatst op 26-08-2010, 11:15 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 25-08-2010, 22:10 Vincent schreef:
Je spreekt jezelf nu tegen.

Liefde is niet hetzelfde als seksualiteit.

Vincent Geplaatst op 26-08-2010, 11:17 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Helemaal mee eens. En seksualiteit uit liefde?

Statenvertaling Geplaatst op 26-08-2010, 11:23 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 26-08-2010, 11:17 Vincent schreef:
Helemaal mee eens. En seksualiteit uit liefde?

Homoseksualiteit is duidelijk verboden.
Leviticus 18:22 En gij zult geen gemeenschap hebben met een, die van het mannelijk geslacht is, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw: een gruwel is het.

Leviticus 20:13 Een man die gemeenschap heeft met iemand van het mannelijk geslacht, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw, – beiden hebben een gruwel gedaan, zij zullen zeker ter dood gebracht worden, hun bloedschuld is op hen.

christen2010 Geplaatst op 26-08-2010, 11:58 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Echte Liefde inclusief seksualitiet is alleen aanwezig en bestemd voor het huwelijk(heterogeen), dus alle andere vormen van liefde met sexualiteit zijn in meerdere of mindere mate zondig, uit den Boze en past dus niet bij de christen of christin.
Veelal is dit z.g. liefde van de wereld, veelal gebaseerd  en uitmondend in consumeren, partnerruil, hoererij en lichamelijke misdragingen.
Voor de christen is het lichaam de tempel van de Heilige Geest en degene, die die tempel beschadig,t beschadigt God's Woning..

Vincent Geplaatst op 26-08-2010, 12:15 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

quote,msgid=7415,uid=1475,topicid=198,name=Statenvertaling,date=1282814606][...]
Homoseksualiteit is duidelijk verboden.
Leviticus 18:22 En gij zult geen gemeenschap hebben met een, die van het mannelijk geslacht is, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw: een gruwel is het.

Leviticus 20:13 Een man die gemeenschap heeft met iemand van het mannelijk geslacht, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw, – beiden hebben een gruwel gedaan, zij zullen zeker ter dood gebracht worden, hun bloedschuld is op hen.

Volgens Leviticus is er wel meer verboden. Vet eten: 'Zegt de Israëlieten dat zij nooit vet eten, of het nu van runderen, geiten of schapen is.' (7:22)

Of eet je nooit vet?

Gehoorzaam mijn wetten: laat van uw vee niet verschillende soorten met elkaar paren, zaai uw land niet in met twee verschillende soorten zaad, draag geen klerenvan twee soorten stof. (19: 19)

Draag je nooit kleren van katoen en polyester?

"Als een man een slavin verleidt die aan een andere man als vrouw is gegeven, hoewel zij niet is vrijgekocht (...)
De betrokken man zal een ram als schuldoffer voor de Here brengen" (19: 20-21)

Lees dit, is dit van deze tijd?

Dit bericht is gewijzigd op 26-08 12:18.

Statenvertaling Geplaatst op 26-08-2010, 12:17 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 26-08-2010, 12:15 Vincent schreef:
[...]
Volgens Leviticus is er wel meer verboden. Vet eten: 'Zegt de Israëlieten dat zij nooit vet eten, of het nu van runderen, geiten of schapen is.' (7:22)

Of eet je nooit vet?

Dit bericht is gewijzigd op 26-08 12:15.

Ik ga niet zo los wat vet eten, bah.
Als je op zo'n manier gaat redeneren, kunnen we alle regels uit het OT weggooien.

Statenvertaling Geplaatst op 28-08-2010, 17:23 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Romeinen 1:26 Daarom heeft God hen overgegeven aan schandelijke lusten, want hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tegennatuurlijke. 27 Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkander ontbrand, als mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende en daardoor het welverdiende loon voor hun afdwaling in zichzelf ontvangende.

Vincent Geplaatst op 01-09-2010, 13:24 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Het gaat hier inderdaad om wellust voor zowel mannen als vrouwen.

Statenvertaling Geplaatst op 01-09-2010, 19:13 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 01-09-2010, 13:24 Vincent schreef:
Het gaat hier inderdaad om wellust voor zowel mannen als vrouwen.

Dat kan ik er niet uit opmaken.

christen2010 Geplaatst op 01-09-2010, 20:51 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Wie de zonde doet(homoseksualiteit en lesbische seksualiteit) is uit de duivel want die zondigt van den beginne en zijn door God overgegeven aan hun lusten, dat spreekt het Woord van God!!

Vincent Geplaatst op 01-09-2010, 21:42 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Je voegt eigen woorden aan de tekst toe.

2