|
johnny
|
Geplaatst op 20-10-2008, 22:16 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 20-10-2008, 19:42 Sezgin schreef:
[...] Waar schrijf ik dat Allah Zijn Naam is dan? Buiten het feit dat je ongelovig bent ben je nog eens blind. Echt grappig om dit van een heiden te lezen.
Het Christendom heeft een heidense god. Een god die mens is geworden. Die in het lichaam van een mens is gekomen. Een afgod die bestaat uit drie goden.
|
Jehovah is geen God die mens is geworden of in het lichaam van een mens is gekomen. Jehovah is geen God die bestaat uit drie goden. Jehovah is één God. Deut 3:15.
Als je voort gaat op wat rkk en protestanten geloven, dan kan ik je reactie begrijpen.
En mag ik je vragen hoe de naam van jou God is ?
Groetjes, Johnny
Dit bericht is gewijzigd op 20-10 23:42.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
wat mij en mijn huisgezin betreft, wij zullen jehovah dienen |
|
|
ken
|
Geplaatst op 21-10-2008, 10:32 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 20-10-2008, 19:42 Sezgin schreef:
[...] Buiten het feit dat je ongelovig bent ben je nog eens blind. Echt grappig om dit van een heiden te lezen.
|
Zo, zo. En dat gezegd door iemand die lid is van één van de agressiefste religies ter wereld. Die geloven dat wanneer zij iemand opblazen, zij in de hemel komen en door vele maagden "verwend" worden.
Mensen zijn niet gemaakt om naar de hemel te gaan en er zijn geen maagden in de hemel. Alle personen in de hemel hebben geen geslacht, zij hoeven zich niet voort te planten. Dus, ongelovige, leer eerst eens wat in de bijbel staat, voordat je dit soort blinde onzin uitkraamt.
Het Christendom heeft een heidense god. Een god die mens is geworden. Die in het lichaam van een mens is gekomen. Een afgod die bestaat uit drie goden.
|
Net als jouw religie, is het Christendom hopeloos verdeeld, doordat er heidense leringen zijn binnen geslopen.
De God van de bijbel, JHWH, is de almachtige God en daar is er maar één van. Zijn zoon, zijn enige schepping, is als vervanger van de volmaakte Adam, naar de aarde gekomen. Zodoende kan Gods oorspronkelijk plan t.z.t. weer doorgaan. De aarde met volmaakte mensen te vullen. Alleen degenen die Jezus offer aanvaarden kunnen van dat voorrecht profiteren. De orthodoxe joden en hun neven erkennen Jezus niet, dus gaat dit voorrecht aan hun neus voorbij.
Dit bericht is gewijzigd op 21-10 10:33.
|
|
|
|
|
|
|
Vincent
|
Geplaatst op 21-10-2008, 12:29 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 20-10-2008, 18:13 ken schreef:
[[...]Dus dat hij zijn naam bekend heeft gemaakt en dat redding afhankelijk is van het gebruik van zijn naam staat dan niet inde bijbel? M.i. getuigt het juist van een gebrek van respect door zijn naam te vervangen door meneer.
[...]Tja, dat is een kwestie van kijken wat er eigenlijk staat.
|
Als ik m'n opa met je of bij zijn naam aanspreek, kan ik een draai om m'n oren krijgen en de toevoeging: 'Ik heb niet bij je in de zandbak gezeten, snotjong!' (in vroegere tijden gold dit ook nog voor je eigen vader en moeder) Met vader aanspreken (of opa) dus en niet met zijn naam!
Het wordt opgevat als een gebrek aan respect voor je opa. Dit terwijl ik natuurlijk wel het respect heb, maar dat blijkt niet uit de aanspreekvorm. U en meneer (al is dat zeer afstandelijk naar je eigen opa) houdt een respect in en geen disrespect.
In de bijbel staat dat je God niet eens hoeft aan te roepen: Hij weet al wat je nodig hebt: "Nu iets over het bidden. Wees niet zoals de huichelaars; die bidden zo dat iedereen het kan horen en zien, op de hoek van de straat en in de synagoge. Zij hebben hun beloning al. Als u bidt, moet u dat doen waar u helemaal alleen bent. Doe de deur achter u dicht en bid in het geheim tot uw Vader. En uw Vader, Die al uw geheimen kent, zal u belonen. Als u bidt, doe dat dan niet langdradig en met zinloze woorden, zoals de andere volken doen. Want die denken dat hun gebeden worden verhoord als zij veel woorden gebruiken. Vergeet dan niet dat uw Vader precies weet wat u nodig hebt, al voor u Hem erom vraagt!" (Mattheüs 6: 5-8)
Dit bericht is gewijzigd op 21-10 12:30.
|
|
|
|
|
|
|
Sezgin
|
Geplaatst op 21-10-2008, 19:55 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Zo, zo. En dat gezegd door iemand die lid is van één van de agressiefste religies ter wereld. Die geloven dat wanneer zij iemand opblazen, zij in de hemel komen en door vele maagden "verwend" worden.
Mensen zijn niet gemaakt om naar de hemel te gaan en er zijn geen maagden in de hemel. Alle personen in de hemel hebben geen geslacht, zij hoeven zich niet voort te planten. Dus, ongelovige, leer eerst eens wat in de bijbel staat, voordat je dit soort blinde onzin uitkraamt.
|
Agressief? Nou Bush en Amerika is niet Islamitisch hoor. 
Ik heb het over de Islam, niet over terroristen. Net zoals ik niet over Hitler of het kindjes verkrachtende priesters heb maar over het Christendom.
De God van de bijbel, JHWH, is de almachtige God en daar is er maar één van. Zijn zoon, zijn enige schepping, is als vervanger van de volmaakte Adam, naar de aarde gekomen. Zodoende kan Gods oorspronkelijk plan t.z.t. weer doorgaan. De aarde met volmaakte mensen te vullen. Alleen degenen die Jezus offer aanvaarden kunnen van dat voorrecht profiteren. De orthodoxe joden en hun neven erkennen Jezus niet, dus gaat dit voorrecht aan hun neus voorbij.
|
God heeft een zoon? Wat een heidense rotzooi zeg.
Dit bericht is gewijzigd op 21-10 19:56.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sezgin
|
Geplaatst op 22-10-2008, 15:46 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
|
De terroristen worden gerechtvaardigd door hun doel = het vermoorden van 'ongelovigen'. Dit wordt goedgekeurd en zelfs warm aanbevolen door de Hadith (uitspraken van Mohammed). Daarnaast was Mohammed zelf ook een terrorist. (zie o.a. de verovering van Mekka)
|
De Islam verwerpt het doden van onschudlige mensen. Dit wordt zowel in de Qur'aan als in de Hadith scherp afgewezen.
Beetje kennis van de Islamgeschiedenis zou je goed doen in plaats van christelijke rotzooi hier te verkondigen:
Mohammed (vrede zij met hem) voerde beschermingsoorlogen tegen de heidenen die continu de 'vredesverdragen' schonden en doorgingen met doden van moslims. Mekkaanse heidenen waren zoals jullie afgodenaanbidders.
Christenen zijn terroristen: Bush/VS en Hitler.
Dit bericht is gewijzigd op 22-10 15:47.
|
|
|
|
|
|
|
ken
|
Geplaatst op 22-10-2008, 16:22 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Is er verschil dan? Surah 5:51 aanvaard geen Joden of Christenen als vrienden.
Heeft Mohammed in de hadith niet gezegt dat jullie neven, de Joden, allen gedood moeten worden?
God heeft een zoon?
.Ja, die julle tot een profeet verlagen. Door Jezus al verlosser te ontkennen is er geen redding, van Gods ingrijpen, mogelijk. Wat echt heidens was, was Mohammeds Kuraish-stam.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ken
|
Geplaatst op 23-10-2008, 10:14 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 22-10-2008, 17:43 fb934634 schreef:
Wat jij rotzooi noemt, noemen miljoenen anderen dé waarheid! Dat is realiteit. Misschien behoef jij dan ook een beetje christelijke geschiedenis?
|
Dat regeltje heb ik gemist.
Tot het bereik van mijn bijbelstudie behoort ook enige kennis èn afkomst van andere religies. In tegenstelling tot moslims zijn volgelingen van Jezus niet verplicht de bijbel te kennen. Het is Gods wens en het is goed om aan die wens te voldoen.
Wanneer een Moslim zich tot Christen bekeert, is hij zijn leven niet meer zeker in de Moslim wereld. Dat noemen wij in het westen terreur.
In documantaires heb ik gezien dat b.v een jongetje van 10 jaar aan voetboeien gekluisterd zat. Waarom? Hij wilde de koranschool niet volgen om de koran verplicht uit het hoofd op te dreunen.
Ik zag een kleuterschool waar kleuters geïndoctrineerd werden om hun joodse buren te haten. Even later zag ik een Joodse kleuterschool die n.b. het zelfde deed. Een familie trekje?
In
|
|
|
|
|
|
|
Vincent
|
Geplaatst op 23-10-2008, 12:23 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 22-10-2008, 15:46 Sezgin schreef:
[...] De Islam verwerpt het doden van onschudlige mensen. Dit wordt zowel in de Qur'aan als in de Hadith scherp afgewezen.
Beetje kennis van de Islamgeschiedenis zou je goed doen in plaats van christelijke rotzooi hier te verkondigen:
|
Het zou ook wel eens goed zijn zelf de Islam te lezen, in plaats van zonder kennis naar de Imam te luisteren, die je zulk soort teksten, die wel degelijk in de boeken van de Islam staan, onthoudt!
Zie: http://ajnorge.0catch.com/Dutch/NietVertellen.htm
Zie ook Soera's. Slechts een greep hieruit:
Soera 5: 33 De vergelding degenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.
Soera 8: 12-1 Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: “Ik ben met u; versterkt de gelovigen. Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af.”
Of is dit niet het doden van ongelovigen?
Dit bericht is gewijzigd op 23-10 12:24.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sezgin
|
Geplaatst op 27-10-2008, 23:58 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
@Vincent
Je moet niet komen met anti-islam sites waar leugens over de Islam staan. Als moslim hoef je mij de Islam niet te leren met datgene wat jij leert in de media en via googlen naar anti-islam sites.
De Qur'aan en de Hadith interpreteren vergt jarenlange studie en kennis van de islamgeschiedenis. Meerdere Hadithteksten hebben een relatie met een soera van de Qur'aan waarbij deze vaak in een historische context gelezen moeten worden. De Qur'aan is niet te lezen zoals je een Bijbel leest.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vincent
|
Geplaatst op 28-10-2008, 11:11 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 27-10-2008, 23:58 Sezgin schreef:
@Vincent
Je moet niet komen met anti-islam sites waar leugens over de Islam staan. Als moslim hoef je mij de Islam niet te leren met datgene wat jij leert in de media en via googlen naar anti-islam sites.
De Qur'aan en de Hadith interpreteren vergt jarenlange studie en kennis van de islamgeschiedenis. Meerdere Hadithteksten hebben een relatie met een soera van de Qur'aan waarbij deze vaak in een historische context gelezen moeten worden. De Qur'aan is niet te lezen zoals je een Bijbel leest.
|
Je mág de Koraan niet eens in de 'context' lezen. Want dan zou je de letterlijke overbrenging van Allah's woorden in twijfel trekken! Want door te twijfelen aan Allah's woord, maak je jezelf tot een ongelovige!
Dit bericht is gewijzigd op 28-10 15:03.
|
|
|
|
|
|
|
Nina
|
Geplaatst op 18-07-2009, 18:49 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 27-10-2008, 23:58 Sezgin schreef:
@Sezgin
Je moet niet komen met anti-islam sites waar leugens over de Islam staan. Als moslim hoef je mij de Islam niet te leren met datgene wat jij leert in de media en via googlen naar anti-islam sites. -Ten eerste vraag ik me af meid, of je nou Hypocriet doet, of dat het lijkt. Leerd de Quran jouw soms niet dat de enige die mag oordelen God is? Ten tweede zeg je dat wij niet moeten googlen naar anti-islam. Van welke bronnen komen jouw argumenten dan? Duidelijk niet van de Bijbel! Ken jij de geschiedenis van de Bijbel ?Duidelik niet. Wat is logischer, dat God zijn woord (Tora+nieuwe TM) altijd bewaard heeft gebleven, of dat hij Satan zijn zin heeft gegeven? God die maar hoeft te spreken en het is er, heeft de oorspronkelijke Bijbel wel degelijk laten leven. Ik zal je gee bronnen geven, ik heb nog nooit meegemaakt dat een moslim hier namelijk OPRECHT in geinteresseerd is. En de Bijbel leerd mij om geen parels voor de zwijnen te gooien.
De Qur'aan en de Hadith interpreteren vergt jarenlange studie en kennis van de islamgeschiedenis. -Zo ook bij de Bijbel, en jij kent de Bijbel niet.
Meerdere Hadithteksten hebben een relatie met een soera van de Qur'aan waarbij deze vaak in een historische context gelezen moeten worden. De Qur'aan is niet te lezen zoals je een Bijbel leest. -De Quran spreekt de Bijbel tegen, dus wil ik hem niet eens lezen. Volgens een moslimma vriendin van mij, kan je in de hemel bidden dat iemand die er niet is, tog mag komen. Wat een onzin!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dus daarom komt er een dag des oordeels? God wil never nooit meer iets onreins in de hemel, als Satan. Vandaar het plan in de Bijbel. Zo zijn er nog heel veel ander tegenstellingen, het rare is dat de fundamenten wel kloppen, maar dan ook weer half. Net als de reinwetten van Mozes: Hoe kan het dat jullie Mozes het wel toelaat dat je alleen vissen met schubbe+vinnen mag eten (dus geen garnalen, die zijn namelijk net zo onrein als het varken) en de Mozes van de Bijbel niet? Hoe kan het dat de Bijbelse Mozes ons vraagt 'tienden' t betalen, en de Quranse Mozes niet? Ik kan nog een lange lijst maken, maar dit vind ik zonde van mijn tijd.
En over die gegoogelde anti-christen informatie over Paulus verwijs ik je naar de topic: Paulus de verader. Het is trouwes grappig dat en moslim een christen de antichrist wil uitleggen, terwijl ze niet eens in christus geloofd. Je moet de Bijbel altijd in Bijbelse contekst lezen
|
Dit bericht is gewijzigd op 18-07 19:14.
|
|
|
|
|
|
|
Nina
|
Geplaatst op 18-07-2009, 19:04 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 21-10-2008, 19:55 Sezgin schreef:
[...] Agressief? Nou Bush en Amerika is niet Islamitisch hoor.
-Wat ben jij ontzettend kinderachtig. Bush een Christen, mop van de dag. HAHAHHAHHAHA. Dus moslimmeisjes die een hoofddoek dragen, maar stiekem zicht laten nemen van achter, dat zijn ook moslims?
Moeten we nou echt op zo''n laag niveau gaan praten?? ga eerst leren wat een christen is voordat je er uitspraken over doet. En even voor de duidelijkheid: een katholiek is geen christen. In profeciën van de Bijbel is allang vermeld dat het pausdom door Satan gelijd zal worden, ja in de Tohra ja. Maar kennelijk ken jij deze niet zo goed, als je je voordoet. Ik vraag me af wat jij hier ook wil bereiken op deze forum.
Ik heb het over de Islam, niet over terroristen. Net zoals ik niet over Hitler of het kindjes verkrachtende priesters heb maar over het Christendom. - Tja profeciën van de Bijbel maar eens begrijpen he. De Bijbel is één geheel en alles klopt. [...] God heeft een zoon? Wat een heidense rotzooi zeg. -oh nee jij bent geen dochter van God he 
Rom. 6:23 : 'Want de bezoldiging der zonde is de dood, maar de genadegift Gods i het eeuwige leven door Jezus Chrisus onze Heere'.
1 Tim.2.5: 'Want er is één God , er is ook één Middelaar Gods en der mense, de Mens Christus Jezus'.
Openb. 1:18 'En Die leef, en ik ben dood geweest; en zie, ik ben levend in alle eeuwigheid. Amen. En ik heb de sleutels der hel en des doods.'
profetieën over de (eerste) komst van de Messias, hetgeen Christus of 'gezalfde' betekent. In profetieën toont God wat Hij wil gaan doen, wat zijn plannen zijn en in Jezus zijn deze profetieën stuk voor stuk uitgekomen. De naam van Jezus, in het Hebreeuws Yeshua, betekent HIJ ZAL REDDEN. Yeshua heeft zo veel profetieën uit de Tanakh vervuld dat we niet meer kunnen spreken van toeval.
Jesaja 53:4-6 en 12 'En toch: hij heeft onze ziekten gedragen, alsons leed op zich genomen. Maar wij zagen hem als een uitgestotene, door God geslagen en vernederd. Om onze zonden werd hij doorboord, onder onze schulden vermorzeld. De straf die hij onderging, bracht ons vrede; De wonde die hij opliep, brachten ons genezing. Daarom geef ik hem plaats onder de groten der aarde, ze zullen me hem de macht moeten delen. Vrijwillig heeft hij zijn leven gegeven. Men rekende hem tot misdadiges, maar de zonden van velen nam hij op zich en voor misdadigers vroeg hij om vergeving.'
|
Jezus betekent: Hij zal redden. En ik getuig dat zijn naam hem alle eer toebehoort.
Dit bericht is gewijzigd op 18-07 20:32.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ken
|
Geplaatst op 19-07-2009, 15:10 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 18-07-2009, 19:04 Nina schreef:
[...]
Jezus betekent: Hij zal redden. En ik getuig dat zijn naam hem alle eer toebehoort.
|
De naam Jezus (Gr.: Iesous) komt overeen met de Hebreeuwse naam Jesua (of Jehosua, de onverkorte vorm), die „Jehovah is redding” betekent
wanneer je Jezus niet als Messias accepteert is geen redding mogelijk.
6 Jezus zei tot hem: „Ik ben de weg en de waarheid en het leven. Niemand komt tot de Vader dan door bemiddeling van mij.
Dit bericht is gewijzigd op 19-07 15:11.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|