|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ken
|
Geplaatst op 15-07-2008, 18:02 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
De apostel Petrus doet een aanhaling uit Jesaja 53:5, en aldus hebben wij het getuigenis van een joodse schriftgeleerde die, onder goddelijke inspiratie, bevestigt dat Jezus Christus de in Jesaja’s profetie voorzegde „Knecht” is.
Zie en vergelijk Micha 5:2, 4 > Mt 2:3-6 — Jo 7:41, 42.
Micha 5:2 En gij, o Bethlehem Efratha, die te klein zijt om onder de duizenden van Juda gerekend te worden, uit u zal mij voortkomen degene die heerser in Israël zal worden, wiens oorsprong is uit oude tijden, uit de dagen van onbepaalde tijd. 4 En hij zal stellig staan en als herder optreden in de sterkte van JHWH, in de superioriteit van de naam van JHWH, zijn God. En zij zullen stellig blijven wonen, want nu zal hij groot zijn tot aan de einden der aarde.
De Joden ( dus ook alle overpriesters en schriftgeleerden!) kenden deze profetie en brachten het op de Messias van toepassing.
Mattheüs 2: 3Toen koning Herodes dit hoorde, raakte hij in beroering en heel Jeruzalem met hem; 4 en na alle overpriesters en schriftgeleerden van het volk bijeengeroepen te hebben, ging hij bij hen informeren waar de Christus geboren zou worden. 5 Zij zeiden tot hem: „Te Bethlehem in Judea; want zo is het door bemiddeling van de profeet geschreven: 6 ’En gij, o Bethlehem van het land van Juda, zijt geenszins de onbeduidendste stad onder de bestuurders van Juda, want uit u zal een bestuurder voortkomen, die mijn volk, Israël, zal weiden.’”
Ook het gewone volk ( amharets) kenden deze profetie. Johannes 7:41 Anderen zeiden: „Dit is de Christus.” Maar sommigen zeiden: „De Christus komt toch feitelijk niet uit Galilea? 42 Heeft de Schrift niet gezegd dat de Christus uit het nageslacht van David komt, en uit Bethlehem, het dorp waar David gewoonlijk was?”
Er is dus kennis en inzicht nodig van JHWH, die hier ingreep en Filippus zond.
Hand 8: 30 Filippus liep hard naast de wagen en hoorde hem hardop de profeet Jesaja lezen, en hij zei: „Weet gij eigenlijk wel wat gij leest?” 31 Hij zei: „Hoe zou ik dat toch ooit kunnen, tenzij iemand mij leidt?” En hij verzocht Filippus dringend in te stappen en bij hem te komen zitten. 32 Het gedeelte van de Schrift nu dat hij hardop las, was het volgende: „Als een schaap werd hij ter slachting geleid, en als een lam dat stom is voor zijn scheerder, zo doet hij zijn mond niet open.( Jes 53:7) 33 Gedurende zijn vernedering werd het oordeel van hem weggenomen. Wie zal de bijzonderheden van zijn geslacht vertellen? Want zijn leven wordt van de aarde weggenomen.”(Jes 53:8)
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
|
|
ken
|
Geplaatst op 28-08-2008, 10:04 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 27-08-2008, 19:12 fb934634 schreef:
[...]
Zeer zeker. Jes. 53:4: Nochtans, onze ziekten heeft hij op zich genomen, en onze smarten gedragen. Wij echter hielden hem voor een geplaagde, een door God geslagene en verdrukte. Kan deze tektst op israel slaan? Is Israel dan zo geplaagd en verdrukt? Integendeel Israel verdrukt zelf Palestijnen!
|
Juist. Punt is dat ze hem als Messias hebben geweigerd en nog weigeren. Dus is geen redding meer mogelijk. In het jaar 70 werd daarom het "theocratische" joodse samenstel vernietigd. Nu is het wachten op de vernietiging van het menselijke samenstel en dat wordt vervangen door een bestuur vanuit de hemel, de kleine kudde + Jezus.
|
|
|
|
|
|
|
Vincent
|
Geplaatst op 28-08-2008, 17:52 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 28-08-2008, 10:04 ken schreef:
[...] Juist. Punt is dat ze hem als Messias hebben geweigerd en nog weigeren. Dus is geen redding meer mogelijk. In het jaar 70 werd daarom het "theocratische" joodse samenstel vernietigd. Nu is het wachten op de vernietiging van het menselijke samenstel en dat wordt vervangen door een bestuur vanuit de hemel, de kleine kudde + Jezus.
|
Dit klinkt als volkerenmoord. Iedereen is gered door Jezus. Ook de joden.
Een soldaat kan ook zijn land dienen zonder dat hij weet wie zijn generaal is.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ken
|
Geplaatst op 23-09-2008, 14:18 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Nou, dat is wel heel kort door de bocht..
Jesaja gaat o.m. over Juda’s en Israëls ongehoorzaamheid. Het voorzegt op vele plaatsen in detail de komende Messias. Jesaja 53:1- 12 laten zien wat hij deed en dat hij stief voor onze zonden. Orthodoxe Joden ontkennen dat, waardoor voor hen geen redding zal zijn. Iets dergelijks gebeurde ook met de val van Jeruzalem in het jaar 70. Jezus heeft deze val voorzegd en zijn volgelingen konden op tijd vluchten naar de bergen van Judea. Het directe gevolg van het negeren van Jezus als Messias was dat er toen 1.100.000 orthodoxe joden in Jeruzalem omkwamen..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ken
|
Geplaatst op 24-09-2008, 11:28 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 23-09-2008, 22:01 Sezgin schreef:
Kort of lang, doet er niet toe. Jesaja 53 gaat over het lijden van Israël. De straf van God op Israël wordt door de profeet Jesaja aangehaald.
De Tenach manipuleren om een valse religie bestaansrecht te geven is helaas gefaald.
|
Wanneer je op een spijkerbed gaat liggen, moet je niet klagen, dat het pijn doet. Toch doen de Joden dat! Ach, ach wat lijden wij toch.
Degenen die de Tenach gemanupuleerd hebben waren de farizeën en schriftgeleerden. Jezus stelde dat aan de kaak en dat werd niet bepaald in dank afgenomen. Zij behaalden forse winsten met de verkoop van offerdieren. Die waren zo hoog, dat omstreeks het jaar 40 de mensen daartegen in opstand kwamen. De geestelijke leiders pleegden valsheid in geschrifte en bedrog en manipuleerden het volk en de Romeinse functionarissen. Vermoorden Jezus, hun Messias en brachten het verhaal in omloop dat Jezus niet opgestaan was. Iets waar de orthodoxe joden nog steeds in trappen. Na ja. Hun keuze, waardoor het massaker van het jaar 70 nog overtroffen zal worden. Hun keuze.
|
|
|
|
|
|
|
Sezgin
|
Geplaatst op 24-09-2008, 17:15 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Dat Jezus (vrede zij met hem) uit de dood is opgestaan en dat andere mensen buiten de Christenen dit zouden ontkennen is natuurlijk kletskoek.
Jesaja 53 is helemaal geen profetie. Christenen hebben daar zelf een profetie gemaakt om hun valse geloof te kunnen legitimeren. In de Bijbelse profetiën behoort Jesaja 53 niet tot de bekende Messiaanse profetiën. Dit is iets wat jullie Christenen zelf hebben gemaakt. Jullie verdraaien wel meerdere citaten uit de Tenach.
Dit bericht is gewijzigd op 24-09 17:16.
|
|
|
|
|
|
|
ken
|
Geplaatst op 24-09-2008, 20:12 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 24-09-2008, 17:15 Sezgin schreef:
Dat Jezus (vrede zij met hem) uit de dood is opgestaan en dat andere mensen buiten de Christenen dit zouden ontkennen is natuurlijk kletskoek.
|
Nee. Orthodoxe Joden erkennen hem niet. Mohammedanen verlagen hem tot "slechts" een profeet en ontkennen zijn zoonsschap.
|
Jesaja 53 is helemaal geen profetie. Christenen hebben daar zelf een profetie gemaakt om hun valse geloof te kunnen legitimeren.
|
dan heeft Jezus gelogen. En paulus weet er dan ook niets van.
|
Jullie verdraaien wel meerdere citaten uit de Tenach.
|
Ach ja., Jullie. Wie dan van de 300 verdeelde denominaties die beweren chrisitelijk te zijn? De orthodoxe Joden, de Christus belijdende joden of de ongelovige joden?
De Orthodoxe joden die nog wachten op de Messias?
|
|
|
|
|
|
|
Sezgin
|
Geplaatst op 24-09-2008, 20:34 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
|
Nee. Orthodoxe Joden erkennen hem niet. Mohammedanen verlagen hem tot "slechts" een profeet en ontkennen zijn zoonsschap.
|
Wij moslims verlagen niemand, wij spreken God en Jezus (vrede zij met hem) vrij van laster die door Christenen aan zijn adres verkondigen. Hij de Allemachtige is Eén, Hij heeft geen zoon, dochter, noch vader of moeder of een andere deelgenoot. Dit is de boodschap van de Tenach, het Evangelie en de Qur'aan.
|
dan heeft Jezus gelogen. En paulus weet er dan ook niets van.
|
Paulus heeft Jezus (vrede zij met hem) nooit gekend. Jezus (vrede zij met hem) heeft nooit gelogen, hij die edele profeet is ver van een leugen. Paulus de vervloekte is de anti-christ. Hij heeft God gelasterd en de boodschap van Jezus (vrede zij met hem) vervalst tot een duivelse boodschap.
Ach ja., Jullie. Wie dan van de 300 verdeelde denominaties die beweren chrisitelijk te zijn? De orthodoxe Joden, de Christus belijdende joden of de ongelovige joden? De Orthodoxe joden die nog wachten op de Messias?
|
Jullie = Christenen.
Dit bericht is gewijzigd op 24-09 20:44.
|
|
|
|
|
|
|
ken
|
Geplaatst op 25-09-2008, 11:25 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Jawel. Je erkent niet het zoonschap van Jezus en verlaagt hem tot een profeet.
|
Hij de Allemachtige is Eén,
|
De almachtige God is een exclusieve titel voor JHWH. Jezus, de enige schepping Gods, heeft deze titel niet. Wanneer je gewoon eens in de bijbel zou kijken, in plaats de koran uit je hoofd te leren, zou je dat geweten hebben.
|
Paulus heeft Jezus (vrede zij met hem) nooit gekend.
|
Niet helemaal waar. Hand 9: 3 Toen hij nu op zijn reis Damaskus naderde, flitste er plotseling een licht uit de hemel om hem heen, 4 en hij viel op de grond en hoorde een stem, die tot hem zei: „Saul, Saul, waarom vervolgt gij mij?” 5 Hij zei: „Wie zijt gij, Heer?” Hij zei: „Ik ben Jezus, die gij vervolgt.
|
Hij heeft God gelasterd en de boodschap van Jezus (vrede zij met hem) vervalst tot een duivelse boodschap.
|
Met blasfemie krijg je nooit Gods goedkeuring. Paulus is door Jezus uitgekozen en werd een gezalfde.
Mohammed was analfabeet en de koran is jaren na zijn dood opgeschreven. Hij bracht geen nieuwe religie, maar een verbastering van zijn heidense stamreligie. De attributen, zoals de aanbidding van de “heilige” steen, een meteoriet, is gewoon overgenomen.
BTW. In de hemel zijn geen maagden!
|
|
|
|
|
|
|
Sezgin
|
Geplaatst op 25-09-2008, 15:29 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
|
Jawel. Je erkent niet het zoonschap van Jezus en verlaagt hem tot een profeet.
|
Wie wel? Welk profeet heeft verkondigt dat God een zoon kan hebben? Dit is jullie heidense leugen. Daarom spreekt het NT de Tenach ook tegen.
Niet helemaal waar. Hand 9: 3 Toen hij nu op zijn reis Damaskus naderde, flitste er plotseling een licht uit de hemel om hem heen, 4 en hij viel op de grond en hoorde een stem, die tot hem zei: „Saul, Saul, waarom vervolgt gij mij?” 5 Hij zei: „Wie zijt gij, Heer?” Hij zei: „Ik ben Jezus, die gij vervolgt.
|
Tja, sinds wanneer gelden bronnen uit het NT voor een Moslim? Als ik nou met een citaat uit de Qur' aan zou komen waarin God zegt dat Mohammed (vrede zij met hem) Zijn Boodschapper is, denk ik niet dat jij dat zult geloven.
Mohammed was analfabeet en de koran is jaren na zijn dood opgeschreven. Hij bracht geen nieuwe religie, maar een verbastering van zijn heidense stamreligie. De attributen, zoals de aanbidding van de “heilige” steen, een meteoriet, is gewoon overgenomen.
|
Mohammed (vrede zij met hem) is niet de stichter van het Christendom hoor. Dat is Paulus. Het Christendom is een heidense geloof. Daarom zijn jullie ook afgodendienaren.
|
|
|
|
|
|
|
ken
|
Geplaatst op 25-09-2008, 17:11 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
„Ook kwam er een stem uit de hemelen, die zei: ’Dit is mijn Zoon, de geliefde, die ik heb goedgekeurd.’” — MATTHÉÜS 3:17.
|
Als ik nou met een citaat uit de Qur' aan zou komen waarin God zegt dat Mohammed (vrede zij met hem) Zijn Boodschapper is, denk ik niet dat jij dat zult geloven.
|
Klopt
Mohammed (vrede zij met hem) is niet de stichter van het Christendom hoor. Dat is Paulus. Het Christendom is een heidense geloof. Daarom zijn jullie ook afgodendienaren.
|
Onjuist. Dat is Jezus. Hij zei: . Neemt mijn juk op u en wordt mijn discipelen, want ik ben zachtaardig en ootmoedig van hart, en gij zult verkwikking vinden voor uw ziel. Zijn discipelen werden later Christenen genoemd.
|
|
|
|
|
|
|
Sezgin
|
Geplaatst op 25-09-2008, 20:10 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
|
„Ook kwam er een stem uit de hemelen, die zei: ’Dit is mijn Zoon, de geliefde, die ik heb goedgekeurd.’” — MATTHÉÜS 3:17.
|
Dit is een latere toevoeging. Dat boek is ook niet leidend voor Moslims. Dat boek heeft voor mij net zoveel waarde als de Qur'aan voor jou. Duidelijk?
Onjuist. Dat is Jezus. Hij zei: . Neemt mijn juk op u en wordt mijn discipelen, want ik ben zachtaardig en ootmoedig van hart, en gij zult verkwikking vinden voor uw ziel. Zijn discipelen werden later Christenen genoemd.
|
Wat een reine flauwekul zeg. Dadelijk ga je ook nog zeggen dat Jezus (vrede zij met hem) een Christen was. Jezus (vrede zij met hem) en zijn discipelen waren Israëlieten, Joden.
Dit bericht is gewijzigd op 25-09 20:11.
|
|
|
|
|
|
|
Vincent
|
Geplaatst op 26-09-2008, 17:14 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 25-09-2008, 15:29 Sezgin schreef:
[...]
[...] Mohammed (vrede zij met hem) is niet de stichter van het Christendom hoor. Dat is Paulus. Het Christendom is een heidense geloof. Daarom zijn jullie ook afgodendienaren.
|
Op 25-09-2008, 20:10 Sezgin schreef:
[...] Dit is een latere toevoeging. Dat boek is ook niet leidend voor Moslims. Dat boek heeft voor mij net zoveel waarde als de Qur'aan voor jou. Duidelijk?
[...] Wat een reine flauwekul zeg. Dadelijk ga je ook nog zeggen dat Jezus (vrede zij met hem) een Christen was. Jezus (vrede zij met hem) en zijn discipelen waren Israëlieten, Joden.
|
De volgelingen van Jezus Christus worden christenen genoemd. Paulus is de stichter van de (Rooms-katholieke) kerk. Je verwart de gebedsplaats - de kerk - met het christendom. Ik laat mij leiden door Christus en niet door welke kerk dan ook. Daarom ben ik een christen.
|
|
|
|
|
|
|
Sezgin
|
Geplaatst op 26-09-2008, 21:28 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
|
De volgelingen van Jezus Christus worden christenen genoemd. Paulus is de stichter van de (Rooms-katholieke) kerk. Je verwart de gebedsplaats - de kerk - met het christendom. Ik laat mij leiden door Christus en niet door welke kerk dan ook. Daarom ben ik een christen.
|
Dat ze door jullie zelf zo worden genoemd was mij bekend, maar daar ging het even niet om. Jezus (vrede zij met hem) en zijn discipelen waren Israëlieten, Joden. Jezus (vrede zij met hem) bad tot God en jullie bidden tot Jezus (vrede zij met hem) en Maria. Daarom zijn jullie ook heidenen. Jullie geloven in alles wat in strijd is met de boodschap van profeten.
|
|
|
|
|
|