|
Egbert
|
Geplaatst op 24-11-2007, 10:20 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ik kom soms Christenen tegen, op straat of aan de deur, die deze tekst schijnen te begrijpen, in Matteus 24:45.
Zij zeggen ook, dat het met 'nauwkeurige kennis' te maken heeft. Maar het is zo vreemd, nauwkeurige kennis moet ik ZELF kunnen controleren, niet?
Als ik dan vraag wie de 'Getrouwe en beleidvolle slaaf is' dan krijg ik steevast antwoorden over wie het -niet- zijn.
Een lijstje * afvalligen, die niet evangeliseren (???) * Christenen die heidense gebruiken onderhouden, zoals Kerstmis. * ikzelf zou de onbeleidvolle slaaf zijn (wat vreemd is, want dat zou inhouden dat als ik het met hen eens was, ineens de beleidvolle slaaf wordt.)
Alsof dan automatisch duidelijk is, wie -wel- de getrouwe slaaf is.
Waarom ligt dit zo gevoelig en kan ik deze vraag niet stellen en gewoon rechtstreeks antwoord krijgen?
Dus wie is -wel- de getrouwe en beleidvolle slaaf?
Graag naam/namen en rugnummer(s)!
Dit bericht is gewijzigd op 24-11 10:21.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
Redding is alleen door de Messias. Niet door mensen of organisaties. (Handelingen 4:12) |
|
|
|
|
faizal
|
Geplaatst op 20-08-2008, 00:50 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
amen, Het is zelfs zo dat je niet moet kijken hoe anderen God dienen, en zeker niet de manier van evangeliseren moet veroordelen. Wij kennen de relatie tussen de mensen en God niet, dat is bij een ieder anders. Wij moeten zelf ervoor kiezen of wij De Here God willen dienen door te kijken wat Hij van ons verlangt. Je relatie met de Allerhogste is zeer persoonlijk, het hoeft niet gelijk te staan met anderen. Wat God wil is dat wij elkaar liefhebben, en accepteren, zoals Hij dat ook met ons doet: ONVOORWAARDELIJK.
Dit bericht is gewijzigd op 20-08 00:57.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Michael
|
Geplaatst op 18-12-2008, 22:12 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
De beleidvolle slaaf heet in de statenvertaling de "getrouwe en voorzichtige dienstknecht, denwelken zijn heer over zijn dienstboden gesteld heeft, om hunlieder hun voedsel te geven ter rechter tijd".
Het lijkt hier te gaan over de door de Heer geroepen dienstknechten die geestelijke spijs uitdelen en dienaars van het Evangelie.
Mijn indruk is dat het de Heer aangenaam is als het werk waartoe Hij mensen heeft geroepen (apostel, profeet, evangelist, herder & leraar) wordt uitgevoerd zoals Hij dit bedoeld heeft én als niet tot een dienstwerk geroepenen het evangelie verkondigen. Dit gaat volgens mij verder dan evangelisatiewerk sec; in je handel en wandel dien je te laten blijken dat je anders bent, wel in de wereld leeft maar niet van de wereld bent. Zie bv Filip. 2:15; Jak. 1:27; 1 Joh. 3:17
Vrede zij u.
Maranatha.
Michaël
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
christen2010
|
Geplaatst op 24-02-2011, 16:02 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Wolf, je praat als een wolf, die de schapen misleidt met je bedorven voedsel. God wil dat alle mensen Zijn Zoon Jezus Christus als het Lam aanvaarden, Dat geslacht is voor al hun zonden. de getrouwe slaaf, is degene die Hem volgt in het geloof en is kind van God en die is trouw aan zijn hemelse Vader en de Vader is trouw aan Zijn kind. Allen die Hem kennen, zijn behouden voor eeuwig.
|
|
|
|
God is: God, Jezus Christus, Heilige Geest! |
|