Azarja Geplaatst op 26-07-2009, 20:10 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Dat is erg aardig van je, maar niet nodig. Ik heb de liefde van God en Christus mogen ervaren en blijf 'm elke dag weer ervaren. Ken en ik bidden ook voor andere mensen, maar is een gebed niet iets tussen God en zijn aanbidder? Velen zijn op zoek naar de waarheid zonder dat ze die ooit vinden. Als er dan mensen zijn die belijden dat ze de waarheid over God en Zijn voornemens hebben gevonden dan worden zij aangevallen en bespot door degenen die er nog steeds naar op zoek zijn en waarschijnlijk hun hele leven naar zullen blijven zoeken omdat ze dat met een verkeerde hartestoestand doen en zij dingen blijven verwerpen die zij niet willen accepteren of door hun bevooroordeeldheid.

meld dit bericht aan een moderator

„Gij zult getuigen van mij zijn . . . tot de verst verwijderde streek der aarde.” — Handelingen 1:8. 
Nina Geplaatst op 26-07-2009, 20:26 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Helemaal mee eens dat men eerlijk en open dient te zijn. Zowel naar jezelf als naar de ander, maar vooral naar God.

Je bent het ermee eens, maar je doet het zelf niet? Apart....Openstaan is ook iets doen met de info die gegeven word JG zijn daar op de één of andere manir te arogant voor, en reageren alleen op delen die in hun visie passen.  En dat is niet liefdevol de waarhid voor ogen hebben, maar alleen jouw visie willen uiten.

Ik heb nu al zovaak megemaakt, zowel met jou als met Ken, dat jullie om het feitelijke onderwer heendraaien, of helemaal niet mer reageren, wanneer er  tegenargumenten vermeld worden naar jullie visie toe. Wat doe je op een forum, als alleen jou vise waardevol is? Ga dan lekker naar je JG bijeenkomsten, of wees eerlijk en ga volwassen een discussie aan.

Dan bekijk jij dat door een heel aparte bril. Zowel geestelijke als kerkleden zijn wel degelijk verdeeld, niet alleen qua opvattingen en zienswijzen, maar ook wat betreft hun daden. Leuk voorbeeld. In Noord-Ierland kunnen protestanten soms niet eens door een katholieke wijk lopen zonder nageroepen, achtervolgd of in elkaar geslagen te worden en visa versa. Jehovah's Getuigen daarentegen worden echter over het algemeen met rust gelaten en ogen zelfs waardering van mensen uit beide

Wat wil je hier nou mee zeggen? Dat er 1000 stromingen zijn klopt daar is  JG er één van. Maar dit betekent tog niet dat de JGvisie de waarheid is? Want dat is de arogantie die jullie helaas wel hebben, en dat kom respectloos en on-liefdevol over naar je broeders + zusters toe.

Fijne liefde is dat. Ik zie heel wat anders in de praktijk. Een verdeelde kerk brengt verdeelde mensen voort. Op de Balkan denken zowel Servische als Kroatische „christenen” dat Christus met hen is in hun „rechtvaardige” oorlog. Velen dragen een kruisbeeld in de strijd; iemand hield naar verluidt „altijd zijn kruisbeeld in zijn mond wanneer het gevecht het hevigst was”.
- Heb jij in de Bijbel soms niet geleerd dat God de enige is die kan oordelen? Want wat jij nu doet is alle christenen over 'één kam scheren. Jij ziet het zo zwart/wit  christenen  vs jehova's. Nee Azarja zo is het natuurlijk niet, dat is heel oneerlijk omdat zo te zien. Je weet best dat de ene stroming, de ander niet is. dat JG geen verdeelheid is is logich, het is 'één stroming. Net zoals de Bapisten geen verdeeldheid hebben, en  evangelishe gemeente ook (willekeurige voorbeelden). Iedere stroming, is 'één in zijn visie. Ohja mocht je er voor open staan hier nog een link over d geschiedenis van e stromingen. http://www.agp-internet.com/react/2005/ellenwhite/0082.htm
Jouw kennende zal je tog wel niets doen met deze info, but u never know.

Nu zit jij er weer Bijbelteksten bij tehalen die de JGvisie zogenaamd bevestigen ofzo? Terwijl ik je tal van bijbelteksten heb gegeven die erop wijzen dat jullie visie ech niet DE visie is. Maarja, daar doe je dan weer niets mee...leg eens uit?

Wat broeder Nathaniel probeert duidelijk te maken, is dat een volwassen bijdrage aan dit forum, om samen tot de waarheid te komen, heel fijn zou zijn. Door alleen jullie visie te verkondigen, en onze visies in de wind te slaan, behandel je ons niet liefdevol, maar respectloos. God is liefde, en Jezus heeft altijd liefdevol gehandeld. Zou Jezus zomaar in een conversatie stoppen en weglopen? Nee tog? Toegeven is geen zwakte, het is volwassenheid tonen, en vooral dat je de waarheid als doel hebt.  

Nathaniel Geplaatst op 26-07-2009, 21:43 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Azarja,

Ik kan niet begrijpen dat je denkt dat het niet nodig is voor je te bidden. Het is een bijbelse opdracht te bidden voor elkaar. Ik bid tot onze Vader in de Hemel hoor en dat doe ik op voorspraak van Koning Jezus, Die ook jouw zonde heeft gedragen.

Waarom niet? Jij bidt toch ook voor ons? Is dat dan ook niet nodig? Wil je dat eens uitleggen, hoe je dat rijmt.

Ik kan het echt niet geloven. Zeggen dat je geen gebed nodig hebt. De eerste gemeente en natuurlijk nu ook nog bidden voortdurend voor elkaar.

Kun je niet zelf eens met een eigen antwoord komen. Het zijn van die standaard antwoorden die je steeds weer herhaald. Ik heb ze al zo vaak eerder gehoord uit de monden van ander JG. Komen jouw antwoorden ook uit een ander boekje dan alleen de bijbel ofzo? Heel ongezond hoor.

Denk je werkelijk dat God op die manier met Zijn aanbidders wil omgaan?

Dit bericht is gewijzigd op 26-07 21:50.

Azarja Geplaatst op 26-07-2009, 22:00 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Nathaniel, je moet mijn opmerking wat betreft het bidden wel in de juiste context plaatsen. Ik reageerde op jouw opmerking dat je voor me zou bidden of ik ook aangeraakt zou mogen worden door de liefde van Christus. Daarop reageerde ik dat dat aardig van je was, maar niet nodig, aangezien ik de liefde van Christus reeds heb leren kennen en die in mijn leven werkzaam laat zijn. Snap je?     

„Gij zult getuigen van mij zijn . . . tot de verst verwijderde streek der aarde.” — Handelingen 1:8. 
Nathaniel Geplaatst op 26-07-2009, 22:31 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ok duidelijk

Groet,
Nathaniel

Dit bericht is gewijzigd op 26-07 23:21.

ken Geplaatst op 27-07-2009, 15:40 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 25-07-2009, 22:31 Michael schreef:
Ken is een Jehova's Getuige. Zij erkennen Jezus niet als God maar noemen zich wel christenen (waarmee ze aangeven dat ze niet een God volgen) om verwarring te zaaien.
Degene die verwarring zaait, ben JIJ!

> Citaat  NWV  Joh 1: 1 In het begin was het Woord, en het Woord was bij God, en het Woord [Jezus] was een god.

De NWV is een vertaling waar verdraaiingen UIT gehaald zijn. Wil je soms voorbeelden? De NWV is een nauwkeurige, makkelijk begrijpbare Bijbel, volgens een onderzoeker van moderne vertalingen.

JG volgen de SEKTE van Jezus! Zijn volgelingen werden door de gevestigde( joodse) religie tot een sekte bestempeld.
Handelingen 28: 22 Maar wij achten het juist van u te horen wat uw gedachten zijn, want werkelijk, wat deze sekte aangaat, het is ons bekend dat ze overal tegenspraak ondervindt.”
Op 25-07-2009, 22:31 Michael schreef:
Ken is een Jehova's Getuige. Zij erkennen Jezus niet als God maar noemen zich wel christenen (waarmee ze aangeven dat ze niet een God volgen) om verwarring te zaaien.
degene die verwarring zaait, ben jij.
Citaat  NWV  Joh 1: 1 In het begin was het Woord, en het Woord was bij God, en het Woord [Jezus] was een god.
De NWV is een vertaling waar verdraaiingen UIT gehaald zijn. De NWV is een nauwkeurige, makkelijk begrijpbare Bijbel. Volgens een onderzoeker van moderne vertalingen.
JG volgen de SEKTE van Jezus! Zijn volgelingen werden door de gevestigde (joodse) religie tot een sekte bestempeld!
Handelingen 28: 22 Maar wij achten het juist van u te horen wat uw gedachten zijn, want werkelijk, wat deze sekte aangaat, het is ons bekend dat ze overal tegenspraak ondervindt.

De ware religie ondervindt, volgens het Bijbesle verslag, tegenspraak.
Er is behoorlijk wat over deze sekte geschreven en als je dat doorneemt kan je alleen maar diep medelijden hebben met deze mensen die door hun hoofdkantoor misleid worden.
Wie schrift er? Ze zijn ( ruwweg) onderverdeeld in drie groepen.

*1 Kerken
*2 Afvalligen
*3 Neutralen.

*1  Aangezien JG de gekerstende kerkleer aan de kaak stellen, is er uit die hoek geen eerlijk bericht te verwachten.
*2 Aangezien de meesten er op Bijbelse gronden er uit zijn gezet: Idem.
*3. Mensen die objectief JG observeren hebben  in het algemeen diep respect voor hun geloof en hun optreden. Sommigen hebben , op basis van feiten, een verslag geschreven, waarin zij hun ver- en bewondering uitspreken.

Gelukkig (!!!!! leedvernaak? Onchristelijk!) zijn in de geschiedenis van de JG een aantal malen velen uitgestapt, maar jammer genoeg komt het dan ook vaak voor dat ze het geloof helemaal verlaten, en dan heeft Satan toch weer gewonnen.
Gelukkig, omdat ze de Bijbelse leer niet  meer willen volgen? Dat is juist wat Satan wil. Daarom heeft hij de Bijbelse leer vervuild met gekerstende leringen, velen zijn er  al ingetrapt.

ken Geplaatst op 27-07-2009, 16:28 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 25-07-2009, 23:20 Nina schreef:
[...]Waarom hebben julli tog zo'n ego dat jullie de enige zijn die Gods wil in praktijk brengen? Waarom?
Ego? Zijn er dan meerdere wegen die naar God leiden?

Het gezegde is juist dat alle wegen naar Rome leidden. Helaas maar al te waar!

Waar het JG OM GAAT is te laten zien, dat  KERK LEER aantoonbaar vervuild is met gekerstende riten. God haat afgoderij, dus het kost je je eeuwige leven, wanneer je daar geen afstand van neemt. Is het liefdevol om DAT te verzwijgen en  op een oecumenische tour gaan, waar “alles” is geoorloofd en voor elck wat wils is?
Christenen evangeliseren ook.
O ja? Evangeliseert IEDERE Christen, net als in Jezus tijd?

De King-James is letterlijk vertaald van het hebreeuws, wat is daar dan niet goed genoeg aan?Waarom 'jullie' versie?
Wanneer je letterlijk vertaalt, krijg je onbegrijpelijke tekst.

Test!  Internet. automatisch vertaald

This silver plaque has been found at Ketef Hinnom near Jerusalem dated around 625 BCE. It is interesting to note that it includes the blessing from Numbers 6:24-25, thus this text is, at the present time, the oldest text of the Bible. For example from line 14 to 18 the following text can be read: 'May Yehowah bless you and keep you. May Yehowah make His face shine toward you, and may He favor you'.

Deze zilveren plaquette is gevonden op Ketef Hinnom nabij Jeruzalem gedateerd rond 625 v.Chr.  Het is interessant op te merken dat hij de zegen uit Numbers 6:24-25, dus deze tekst is op dit moment de oudste tekst van de Bijbel. Bijvoorbeeld van lijn 14 tot en met 18 de volgende tekst kunnen worden gelezen: " mei Yehowah zegene u en houden u op. Mei Yehowah maken Zijn gezicht schijnen naar u toe, en kan Hij je plezier '.

En dit zijn dan nog verwante talen. Wanneer je uit een oude taal gaat vertalen is het helemaal onbegrijpelijk.

De King-Jamens tekst dateert uit 1611. Intussen  zijn er vele oude artefacten gevonden, waardoor een oorspronkelijker  en beter beeld verkregen kan worden, dan uit de vertaalde  Latijnse  Vulgaat.
Jij hebt duidelijk een andere Bijbel als ik. Ik kan namelijk heel makkelijk het veband leggen dat Jezus ook God is. Zie alle verzen in detopics betreffende 3-éénheid.
Met de NWV is het heel makkelijk aan te tonen, dat de drie-eenheid on-Bijbels is!

Maar sta JIJ daar wel voor open? Of hou jij je strak vast aan kerkleer en weiger je je open te stellen voor onvervuilde  Bijbelse meningen?
Het geleerden brenge jullie trouwes ook nie geheel in praktijk, omdat jullie niet aan alle wette houden. En in Johannes staat duidelijk: wie zich niet aan de geboden houd, kent mij niet. En het houden van de wetten weet je OOK o je verbonden bent met God.
JG zijn allen broeders en zijn allen gelijk, of de een nu wat meer weet dan de ander, maakt niet uit.  Ik wijs je nog een keer op de uitspraak van Paulus: Ik vrees voor u dat ik op een of andere wijze voor niets met betrekking tot u heb gezwoegd.”

Nina Geplaatst op 27-07-2009, 16:56 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 27-07-2009, 16:28 ken schreef:
[...]Ego? Zijn er dan meerdere wegen die naar God leiden?

Het gezegde is juist dat alle wegen naar Rome leidden. Helaas maar al te waar!
-Klopt en de JG visie is daar één van. Helaas heb jij een te groot ego en ben je te trots dat je de zogenaamde 'waarheid' heb gevonden, en daarom ben je niet oprecht in het discusieren over de Bijbel. Alleen al het feit dat jij nog steeds beweerd dat de Wet is afgschaft, zegt al genoeg Ken, maar om dit puntblij je heen draaien.

Waar het JG OM GAAT is te laten zien, dat  KERK LEER aantoonbaar vervuild is met gekerstende riten. God haat afgoderij, dus het kost je je eeuwige leven, wanneer je daar geen afstand van neemt. Is het liefdevol om DAT te verzwijgen en  op een oecumenische tour gaan, waar “alles” is geoorloofd en voor elck wat wils is?
[...]O ja? Evangeliseert IEDERE Christen, net als in Jezus tijd?
- Dit heb je nu al zoooooooo vaak gezegd:
ten eerste : zegt dit nou echt at de JG visie DE waarheid  is? NEE
ten tweede : Gekerstende leringen lijkt wel jouw stopwoord, en jij hebt mij nog steeds niet kunnen aantonen dat ik gekerstende leringen volg. Ik heb daarintegen wel kunnen aantonen dat de JG-visie niet geheel Bijbels is.
Ten derde : ik heb ook al tegen Azarja gezegd dat het niet een questie is van christenen vs JG. Iedere stroming is er één, en die moet je niet allemaal ovr één kam scheren. Bovendien evangeliseer jij op deze topic zelf niet eens als Jezus, want in jouw handelen ben jij niet liefdevol, integendee met Jezus. Weet jij of ik evangeliseer Ken? Nee...dus ophouden met te doen alsof je als JG meer bent omdat je evangeliseert, dat is onaardig en het slaat ook nergens op.

De King-James is letterlijk vertaald van het hebreeuws, wat is daar dan niet goed genoeg aan?Waarom 'jullie' versie?
Wanneer je letterlijk vertaalt, krijg je onbegrijpelijke tekst.

- De King James versie is heel begrijpelijk, alleen JG zijn daarin uitzonderingen.
Je kan mij niet wijsmaken dat een letterlijk vertaalde Bijbel van het hebreeuws, -DE Bijbel zonder aanpassingen- slechter is dan een NWV waarin het verhaal van christus wordt verdraaid.

Test!  Internet. automatisch vertaald

This silver plaque has been found at Ketef Hinnom near Jerusalem dated around 625 BCE. It is interesting to note that it includes the blessing from Numbers 6:24-25, thus this text is, at the present time, the oldest text of the Bible. For example from line 14 to 18 the following text can be read: 'May Yehowah bless you and keep you. May Yehowah make His face shine toward you, and may He favor you'.

Deze zilveren plaquette is gevonden op Ketef Hinnom nabij Jeruzalem gedateerd rond 625 v.Chr.  Het is interessant op te merken dat hij de zegen uit Numbers 6:24-25, dus deze tekst is op dit moment de oudste tekst van de Bijbel. Bijvoorbeeld van lijn 14 tot en met 18 de volgende tekst kunnen worden gelezen: " mei Yehowah zegene u en houden u op. Mei Yehowah maken Zijn gezicht schijnen naar u toe, en kan Hij je plezier '.

En dit zijn dan nog verwante talen. Wanneer je uit een oude taal gaat vertalen is het helemaal onbegrijpelijk.

De King-Jamens tekst dateert uit 1611. Intussen  zijn er vele oude artefacten gevonden, waardoor een oorspronkelijker  en beter beeld verkregen kan worden, dan uit de vertaalde  Latijnse  Vulgaat.
[...]Met de NWV is het heel makkelijk aan te tonen, dat de drie-eenheid on-Bijbels is!

- En daarom is deze 'Bijbel' onbijbels.Tja had je dat boek van E.White maar gelezen, dan had je wat meer begrepen van de geschiedenis van de Bijbel.

Maar sta JIJ daar wel voor open? Of hou jij je strak vast aan kerkleer en weiger je je open te stellen voor onvervuilde  Bijbelse meningen?
[...]JG zijn allen broeders en zijn allen gelijk, of de een nu wat meer weet dan de ander, maakt niet uit.  Ik wijs je nog een keer op de uitspraak van Paulus: Ik vrees voor u dat ik op een of andere wijze voor niets met betrekking tot u heb gezwoegd.”

- Dat JG niet oprecht openstaan voor andere visies is gewoon een feit. Hoeveel Bijbelse tegenargumenten je ook hebt, ze blijven er helaas omheen draaien.
Ik Bid voor jullie dat de waarheid die via dit forum wordt geopenbaard (en waarvoor je God heel dankbaar kan zijn), via de HG tot jullie geweten zal doordringen.
Dit doe ik met alle liefde, in Jezus naam

ken Geplaatst op 27-07-2009, 17:22 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 26-07-2009, 00:10 fb934634 schreef:
[...]Laten we beginnen met vast te stellen dat we de benaming "getuigen van Jehova" niet terug vinden in het NT. Wel vinden we "getuigen van Christus".
De naam is gebaseerd op Jes 43: 10 „GIJ zijt mijn getuigen,” is de uitspraak van Jehovah, „ja, mijn knecht die ik verkozen heb, opdat GIJ het weet en geloof in mij hebt, en opdat GIJ begrijpt dat ik Dezelfde ben. Vóór mij werd er geen God geformeerd, en na mij bleef het zo dat er geen was.

Dan toon je een groot gebrek aan inzicht, door de context niet te bestuderen en gebrek aan feitelijke kennis. Je probeert alleen maar teksten te vinden, die bij je gekerstende ideeën passen.

(Handelingen 8:12) Maar toen zij Filippus geloofden, die het goede nieuws van het koninkrijk Gods en van de naam van Jezus Christus bekendmaakte, werden zij vervolgens gedoopt, zowel mannen als vrouwen.

Jezus Christus leerde namelijk: „Onze Vader die in de hemelen zijt, UW naam [JHWH] worde geheiligd! Want Jezus Christus respecteert de naam van zijn Vader boven zijn eigen naam.

Mt 7: 21 Niet een ieder die tot mij zegt: ’Heer, Heer’, zal het koninkrijk der hemelen binnengaan, maar hij die de wil doet van mijn Vader, die in de hemelen is.

Hand. 22:16  En nu, waarom talmt gij nog? Sta op, laat u dopen en was uw zonden weg doordat gij zijn naam aanroept.’

Hand 2: 21 En een ieder die DE NAAM van Jehovah aanroept, zal gered worden.”’

Hand.16:18 Dit bleef zij vele dagen achtereen doen. Ten slotte begon het Paulus te vervelen, en hij keerde zich om en zei tot de geest: „Ik beveel u in de naam van Jezus Christus van haar uit te gaan.” En in datzelfde uur ging hij uit.
Hand.3:6;  4:10,40; Joh.3:16; Hand.16:31;  1 Joh.3:23;  5:13; Hand.2:38;  8:16  ;10:48;  19:5

Joh 5:19 Daarom gaf Jezus hun verder ten antwoord: „Voorwaar, voorwaar, ik zeg U: De Zoon kan NIETS uit zichzelf doen.

Jezus is “middelaar”. Hij bemiddelt voor ons bij ZIJN VADER! Hij neemt niet de plaats in van zijn vader.

Onze vader [JHWH] in de hemel, UW wil geschiede!  21 En een ieder die de naam van Jehovah aanroept, zal gered worden. Staat daar Jezus? NEE.

Hand 2: 21 Dan zal ieder die de naam van de Heer aanroept worden gered. NBV

Wie is “de Heer”? Jezus of JHWH?

SV voetnoot gen 2:4.
7) de HEERE God
   Na de voleinding van het werk der schepping, wordt hier allereerst God de naam van JEHOVAH gegeven, betekenende den zelfstandige, den zelfwezende, van zichzelven zijnde van eeuwigheid tot eeuwigheid en de oorsprong of oorzaak van het wezen aller dingen, waarom ook deze naam den waren God alleen toekomt. Onthoud dit eens voor al: waar gij voortaan het woord HEERE met grote letters geschreven vindt, dat aldaar in het Hebr. het woord JEHOVAH of korter JAH staat.

fb934634 Geplaatst op 27-07-2009, 17:37 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 27-07-2009, 17:22 ken schreef:
[...]De naam is gebaseerd op Jes 43: 10 „GIJ zijt mijn getuigen,” is de uitspraak van Jehovah, „ja, mijn knecht die ik verkozen heb, opdat GIJ het weet en geloof in mij hebt, en opdat GIJ begrijpt dat ik Dezelfde ben. Vóór mij werd er geen God geformeerd, en na mij bleef het zo dat er geen was.

Dan toon je een groot gebrek aan inzicht, door de context niet te bestuderen en gebrek aan feitelijke kennis. Je probeert alleen maar teksten te vinden, die bij je gekerstende ideeën passen.

(Handelingen 8:12) Maar toen zij Filippus geloofden, die het goede nieuws van het koninkrijk Gods en van de naam van Jezus Christus bekendmaakte, werden zij vervolgens gedoopt, zowel mannen als vrouwen.

Jezus Christus leerde namelijk: „Onze Vader die in de hemelen zijt, UW naam [JHWH] worde geheiligd! Want Jezus Christus respecteert de naam van zijn Vader boven zijn eigen naam.

Mt 7: 21 Niet een ieder die tot mij zegt: ’Heer, Heer’, zal het koninkrijk der hemelen binnengaan, maar hij die de wil doet van mijn Vader, die in de hemelen is.

Hand. 22:16  En nu, waarom talmt gij nog? Sta op, laat u dopen en was uw zonden weg doordat gij zijn naam aanroept.’

Hand 2: 21 En een ieder die DE NAAM van Jehovah aanroept, zal gered worden.”’

Hand.16:18 Dit bleef zij vele dagen achtereen doen. Ten slotte begon het Paulus te vervelen, en hij keerde zich om en zei tot de geest: „Ik beveel u in de naam van Jezus Christus van haar uit te gaan.” En in datzelfde uur ging hij uit.
Hand.3:6;  4:10,40; Joh.3:16; Hand.16:31;  1 Joh.3:23;  5:13; Hand.2:38;  8:16  ;10:48;  19:5

Joh 5:19 Daarom gaf Jezus hun verder ten antwoord: „Voorwaar, voorwaar, ik zeg U: De Zoon kan NIETS uit zichzelf doen.

Jezus is “middelaar”. Hij bemiddelt voor ons bij ZIJN VADER! Hij neemt niet de plaats in van zijn vader.

Onze vader [JHWH] in de hemel, UW wil geschiede!  21 En een ieder die de naam van Jehovah aanroept, zal gered worden. Staat daar Jezus? NEE.

Hand 2: 21 Dan zal ieder die de naam van de Heer aanroept worden gered. NBV

Wie is “de Heer”? Jezus of JHWH?

SV voetnoot gen 2:4.
7) de HEERE God
   Na de voleinding van het werk der schepping, wordt hier allereerst God de naam van JEHOVAH gegeven, betekenende den zelfstandige, den zelfwezende, van zichzelven zijnde van eeuwigheid tot eeuwigheid en de oorsprong of oorzaak van het wezen aller dingen, waarom ook deze naam den waren God alleen toekomt. Onthoud dit eens voor al: waar gij voortaan het woord HEERE met grote letters geschreven vindt, dat aldaar in het Hebr. het woord JEHOVAH of korter JAH staat.

Het moge duidelijk zijn dat
1) jij een andere bijbel hanteert
2) Christus gelijk is aan God
Oorspronkelijk staat er Yeshua, dit is Jezus, die het Zoonschap aangenomen heeft als mens. Jezus is de Christus, Zoon van God.
Om dat verder te onderzoeken moet men terug naar de oorspronkelijk teksten; helaas heeft men alleen kopieën van kopieën teruggevonden. Dan ben dus op ervaring aangewezen; jouw persoonlijke relatie met God.
In ons DNA zit alle informatie opgeslagen. We behoeven alleen het nodige bewustzijn te ontwikkelen om hieromtrent duidelijkheid te hebben.
Momenteel werken wij mensen met 10% van onze hersenen. Als alles ontwikkeld is, omvatten wij het galactisch bewustzijn of het Christusbewustzijn.

Dit bericht is gewijzigd op 27-07 17:40.

Een goede leermeester leert van zijn leerlingen. 
ken Geplaatst op 27-07-2009, 19:14 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 27-07-2009, 16:56 Nina schreef:
[...]De King-James is letterlijk vertaald van het hebreeuws, wat is daar dan niet goed genoeg aan?Waarom 'jullie' versie?
http://nl.wikipedia.org/wiki/King_James_Version.
Kennelijk zit  miss White er wat naast?

Het WTG geeft ca 25 verschillende Bijbels uit, waaronder een versie van de King James, de ASV en de Byington Bible, waar zij de rechten van verworven hebben. Deze Bijbels hebben zij  altijd standaard gebruikt. Doordat er onderzoek is gedaan naar de vertalingen en doordat men nieuwere artefacten had gevonden, w,o. de Codex Alexandrinus. Door intens onderzoek van diverse geleerden kon men de verschillen  tussen de diverse vertalingen  herleiden. Soferim hadden wijzigingen aan gebracht en vergelijken van de diverse papyriI werden verdere afwijkingen gevonden. Vandaar dat we nu met zekerheid kunnen zeggen, dat we nu voor meer dan 99% dezelfde teksten tot onze beschikking hebben, als men in Jezus tijd had.

Waarom een “eigen Bijbel”? Wel heel eenvoudig. Iedere religie heeft een eigen bijbel en deze aangepast aan de “eigen” visie. Toen de SV werd uitgegeven hadden  Doopsgezinden een Bieskens bijbel. Zij beschuldigden de gereformeerden van Bijbelvervalsing.

Om  te ontkomen aan dit “gedoe” werd er een vertaling gemaakt, die zo oorspronkelijk en correct  mogelijk was. Zo herstelde men de verwijderde naam van God, vertaalde men niet de oorspronkelijke woorden die tendentieus vertaalt waren, zoals hel, die willekeurig met onderwereld , hel, vagevuur  en graf weredn vertaald   en vertaalde men zo consequent mogelijk. Zo werd het verschil duidelijk tussen Gnosis en Epigniosis, JHWH en Jezus en zo werd het de drie-eenheids leer moeilijk gemaakt. Met behulp van kanttekeningen en voetnoten kan men zelf duidelijkheid verschaffen over de oorspronkelijke betekenis.
-
 De King James versie is heel begrijpelijk, alleen JG zijn daarin uitzonderingen.
Welnee. Er  werd de Engelse taal van 1611 gebruikt en dat is onleesbaar. Net zo als de SV van 1637. Nu hebbe ze deze in latere uitgaven wel aangepast aan de modernere taal, maar kon toch niet de neiging onderdrukken om oude woorden te blijven gebruiken, waardoor de “gewone man”deze niet kon begrijpen. En aldus vergrootte men  opzettelijk de scheiding tussen leken en geestelijken.
 Je kan mij niet wijsmaken dat een letterlijk vertaalde Bijbel van het hebreeuws, -DE Bijbel zonder aanpassingen- slechter is dan een NWV waarin het verhaal van christus wordt verdraaid. -
  Ik ben Ellen White niet. IK heb geen enkele behoefte om je iets wijs te maken om mensen achter mij aan te trekken. De NWV is nauwkeuriger vertaald dan de meeste andere Bijbels. En in een begrijpelijke taal. Er was een test beschikbaar. Zij gaven een 10 voor letterlijk vertalen (SV) een 1 voor beschrijvend vertalen.(GNB). De NWV kreeg een 7. Een uitstekend compromis.

Critici hebben altijd kritiek op vertalingen van anderen. Gaat men die kritiek kritisch bekijken dan ziet men:
Van Geluwe (in 1651) 'analyseert' de inhoud. van de Statenvertaling door deze te vergelijken met voorgaande vertalingen. Nauwkeurig vergelijkt hij verschillende vertalingen en in ieder verschil, overal waar een ander woord staat of een andere woordvolgorde is gekozen, ziet Van Geluwe als een fout of een 'misstelling'. Zo komt hij dus aan de 9391 fouten.

Wie de fouten en misslagen vergelijkt, ziet dat het om vertaalkwesties gaat en dat de ontdekte fouten erg gezocht zijn. De grootste bezwaren van Van Geluwe zijn dan ook niet de vertalingen, maar hij bestrijdt de Kanttekeningen!

Anderen hebben ongeveer  eenzelfde gewoonte in onze tijd. Anders vertalen, dan zij doen, is verkeerd. Maar helaas voor hen is anders vertalen niet het synoniem van verkeerd vertalen. JG leren voortduren bij en maken gebruik van de modernste middelen. Zo is niemand ter wereld in staat om in meer dan 100 verschiilende  talen simultaan  Bijbelse lektuur te drukken. Is men  nergens instaat om  op dezelfde drukpers in ca. 25 talen simultaan Bijbels te drukken.
En daarom is deze 'Bijbel' onbijbels.
De drie-eeheid komt in geen enkele bijbel voor. Dus ondersteunt de NWV deze aantoonbare heidense leerstelling niet en DAT is Bijbels.
Dat JG niet oprecht openstaan voor andere visies is gewoon een feit. Hoeveel Bijbelse tegenargumenten je ook hebt, ze blijven er helaas omheen draaien.
JG staan open voor Bijbelse visies, ze leren graag en voortdurend bij! Zij hoeven niet te draaien, omdat de bijbel voor hen zeer duidelijk is.

Ik Bid voor jullie
Lief van je, maar tegen welke God? Er zijn vele Goden, maar er is maar één almachtige God JHWH.

„Een ieder die de naam van Jehovah aanroept, zal gered worden.” — HANDELINGEN 2:21.

ken Geplaatst op 27-07-2009, 19:17 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 27-07-2009, 17:37 fb934634 schreef:
[...]

Het moge duidelijk zijn dat
1) jij een andere bijbel hanteert
2) Christus gelijk is aan God

Jezus: Joh 14:28 . Indien GIJ mij liefhadt, zoudt GIJ U verheugen dat ik heenga naar de Vader, want de Vader is groter dan ik

Nina Geplaatst op 27-07-2009, 19:41 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 27-07-2009, 19:14 ken schreef:
[...] http://nl.wikipedia.org/wiki/King_James_Version.
ken  tog...nu reageer je dus ook alleen weer op iets wat wel in jouw staatje past. Ik weet niet of je het weet, maar je loop heel ver achter, er zijn nog velen vragen naar jou toe onbantwoord, why dat? Leg eens uit

Nogmaas bij deze een eerlijke versie van de geschiedenis van de Bijbel, één die rechtstreeks door God geinspireerd is:

http://www.agp-internet.com/re...react/2005/ellenwhite/0082.htm

Ken leg nou eens uit dat E.White de Bijbel tegenspreekt wat die harde oordelen heb je, en wie met een oordeel komt met hem ook kunnen beargumenteren. kom met goede argumenten die ergens op gebaseerd zijn, daar wacht ik nog steeds op, maar die vraag blijf je ontwijken.

[...]De drie-eeheid komt in geen enkele bijbel voor. Dus ondersteunt de NWV deze aantoonbare heidense leerstelling niet en DAT is Bijbels.
-Johannes 16:13:14: 13 De Geest van de waarheid zal jullie, wanneer hij komt, de weg wijzen naar de volle waarheid. Hij zal niet namens zichzelf spreken, maar hij zal zeggen wat hij hoort en jullie bekendmaken wat komen gaat. 14 Door jullie bekend te maken wat hij van mij heeft, zal hij mij eren. 15 Alles wat van de Vader is, is van mij – daarom heb ik gezegd dat hij alles wat hij jullie bekend zal maken, van mij heeft.

6) De taken van de individuele leden van de Drieëenheid: De Vader is de uiteindelijke bron of oorzaak van:
1) Het universum
1 Korintiërs 8:6;6 wij weten: er is één God, de Vader, uit wie alles is ontstaan en voor wie wij zijn bestemd, en één Heer, Jezus Christus, door wie alles bestaat en door wie wij leven

Openbaring 4:11‘U komen alle lof, eer en macht toe, Heer, onze God, want u hebt alles geschapen: uw wil is de oorsprong van alles wat er is.’

2) goddelijke openbaringen
Openbaring 1:1Openbaring van Jezus Christus, die hij van God ontving om aan de dienaren van God te laten zien wat er binnenkort gebeuren moet. Hij heeft zijn engel deze openbaring laten meedelen aan zijn dienaar Johannes.

3) verlossing :
Johannes 3:16-17
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft. 17 God heeft zijn Zoon niet naar de wereld gestuurd om een oordeel over haar te vellen, maar om de wereld door hem te redden

4) De menselijke werken van Jezus :
Johannes 5:17;17 Maar Jezus zei: ‘Mijn Vader werkt aan één stuk door, en daarom doe ik dat ook.

14:10:10 Geloof je niet dat ik in de Vader ben en dat de Vader in mij is? Ik spreek niet namens mezelf als ik tegen jullie spreek, maar de Vader die in mij blijft, doet zijn werk door mij. 11 Geloof me: ik ben in de Vader en de Vader is in mij. Als je mij niet gelooft, geloof het dan om wat hij doet. 12 Waarachtig, ik verzeker jullie: wie op mij vertrouwt zal hetzelfde doen als ik, en zelfs meer dan dat, ik ga immers naar de Vader. 13 En wat jullie dan in mijn naam vragen, dat zal ik doen, zodat door de Zoon de grootheid van de Vader zichtbaar wordt. 14 Wanneer je iets in mijn naam vraagt, zal ik het doen

[B/] De Vader INITËERT al deze dingen!!!!!!.

De Zoon is de actor door wie de Vader de volgende werken verricht:
1) de schepping en het onderhoud van het universum
1 Korintiërs 8:6;  wij weten: er is één God, de Vader, uit wie alles is ontstaan en voor wie wij zijn bestemd, en één Heer, Jezus Christus, door wie alles bestaat en door wie wij leven

Johannes 1:3;Alles is erdoor ontstaan en zonder dit is niets ontstaan van wat bestaat.

Kolossenzen 1:16-2016 in hem is alles geschapen,
alles in de hemel en alles op aarde,
het zichtbare en het onzichtbare,
vorsten en heersers, machten en krachten,
alles is door hem en voor hem geschapen.
17 Hij bestaat vóór alles en alles bestaat in hem.
18 Hij is het hoofd van het lichaam, de kerk.
Oorsprong is hij,
eerstgeborene van de doden,
om in alles de eerste te zijn:
19 in hem heeft heel de volheid willen wonen
20 en door hem en voor hem alles met zich willen verzoenen,
alles op aarde en alles in de hemel,
door vrede te brengen met zijn bloed aan het kruis

Johannes 1:1; In het begin was het Woord, het Woord was bij God en het Woord was God. 2 Het was in het begin bij God.

Matteüs 11:27;
Alles is mij toevertrouwd door mijn Vader, en niemand dan de Vader weet wie de Zoon is, en wie de Vader is, dat weet alleen de Zoon, en iedereen aan wie de Zoon het wil openbaren.

Johannes 16:12-15; De Geest van de waarheid zal jullie, wanneer hij komt, de weg wijzen naar de volle waarheid. Hij zal niet namens zichzelf spreken, maar hij zal zeggen wat hij hoort en jullie bekendmaken wat komen gaat. 14 Door jullie bekend te maken wat hij van mij heeft, zal hij mij eren. 15 Alles wat van de Vader is, is van mij – daarom heb ik gezegd dat hij alles wat hij jullie bekend zal maken, van mij heeft.

Openbaring 1:1Openbaring van Jezus Christus, die hij van God ontving om aan de dienaren van God te laten zien wat er binnenkort gebeuren moet. Hij heeft zijn engel deze openbaring laten meedelen aan zijn dienaar Johannes

3) verlossing

2 Korintiërs 5:19;Het is God die door Christus de wereld met zich heeft verzoend: hij heeft de wereld haar overtredingen niet aangerekend. En ons heeft hij de verkondiging van de verzoening toevertrouwd. 20 Wij zijn gezanten van Christus, God doet door ons zijn oproep. Namens Christus vragen wij: laat u met God verzoenen. 21 God heeft hem die de zonde niet kende voor ons één gemaakt met de zonde, zodat wij door hem rechtvaardig voor God konden worden.

Matteüs 1:21; Ze zal een zoon baren. Geef hem de naam Jezus, want hij zal zijn volk bevrijden van hun zonden.

Johannes 4:42 ze zeiden tegen de vrouw: ‘Wij geloven nu niet meer om wat jij gezegd hebt, maar we hebben hem zelf gehoord en we weten dat hij werkelijk de redder van de wereld is.’

. De Vader doet al deze dingen door middel van de Zoon, die optreedt als Zijn vertegenwoordiger.

De Heilige Geest is het middel waarmee de Vader de volgende werken verricht:

1) schepping en onderhoud van het universum :
Genesis 1:2; 2 De aarde was nog woest en doods, en duisternis lag over de oervloed, maar Gods geest zweefde over het water

Job 26:13;Met zijn adem blaast hij de hemel schoon,
zijn hand doorboort

Psalm 104:30 Zend uw adem en zij worden geschapen,
zo geeft u de aarde een nieuw gelaat

Johannes 16:12-15;  De Geest van de waarheid zal jullie, wanneer hij komt, de weg wijzen naar de volle waarheid. Hij zal niet namens zichzelf spreken, maar hij zal zeggen wat hij hoort en jullie bekendmaken wat komen gaat. 14 Door jullie bekend te maken wat hij van mij heeft, zal hij mij eren. 15 Alles wat van de Vader is, is van mij – daarom heb ik gezegd dat hij alles wat hij jullie bekend zal maken, van mij heeft.

Efeziërs 3:5;Het is onder vorige generaties niet aan de mensen onthuld, maar nu door de Geest geopenbaard aan zijn heilige apostelen en profeten

2 Petrus 1:21want nooit is een profetie voortgekomen uit menselijk initiatief: mensen die namens God spraken werden daartoe altijd gedreven door de heilige Geest.

3) verlossing

Johannes 3:6; Wat geboren is uit een mens is menselijk, en wat geboren is uit de Geest is geestelijk

Titus 3:5;  en heeft hij ons gered, niet vanwege onze rechtvaardige daden, maar uit barmhartigheid. Hij heeft ons gered door het bad van de wedergeboorte en de vernieuwende kracht van de heilige Geest

1 Petrus 1:2 en heeft hij ons gered, niet vanwege onze rechtvaardige daden, maar uit barmhartigheid. Hij heeft ons gered door het bad van de wedergeboorte en de vernieuwende kracht van de heilige Geest

4) de werken van Jezus
Jesaja 61:1; De geest van God, de HEER, rust op mij,
want de HEER heeft mij gezalfd.
Om aan armen het goede nieuws te brengen
heeft hij mij gezonden,
om aan verslagen harten hoop te bieden,
om aan gevangenen hun vrijlating bekend te maken
en aan geketenden hun bevrijding

Handelingen 10:38Jezus uit Nazaret met de heilige Geest heeft gezalfd en met kracht heeft bekleed. Hij trok als weldoener door het land en genas iedereen die in de macht van de duivel was, want God stond hem bij

De Vader doet al deze dingen dus door middel van de macht van de Heilige Geest.

wie oprecht leest begrijpt deze Bijbelverwijzingen, behalve de JG

[...]JG staan open voor Bijbelse visies, ze leren graag en voortdurend bij! Zij hoeven niet te draaien, omdat de bijbel voor hen zeer duidelijk is.
-Niet liegen ken, jij negeert Bijbelse visies,  en komt dan met je standaar 'gekerserde leringen' verhaaltje aan, die je niet Bijbels kunt beargumenteren. Je gaat alleen in op berichtjes die in jouw straatje passen, ik kan je best een samenvatting geven van de 'onbeantwoorde' visies als je daar voor open staat?

[...]Lief van je, maar tegen welke God? Er zijn vele Goden, maar er is maar één almachtige God JHWH.

-Nu oordeel jij dus weer over mijn relatie met God. Alsof de JG de enige zijn die een relatie met God kunnen aangaan. HAHA ik lach maar het is zwaar triest dat dit de JGvisie is. Jouw reactie, is alles behalve Gods evenbeeld. En jij beweert nog dat je evangeliseert als Jezus:Jezus zal nooit beweren dat een gebed niet verhoord wordt. Want dat is wat jij nu, wezenlijk wil zeggen tog? Je vind het lief dat ik voor je wil bidden ( beweer je althans) maar ....betwijfeld of mijn gebed wel aankomt bij de juiste God? Welke God vraag je mij, terwijl je heel goed weet dat er mar één God is.
Ik heb tot nu toe weinig evenbeeldige eigenschappen van God mogen ervaren bij JG, terwijl dat is waar de gehele Bijbel om draaid.  Apart.....

„Een ieder die de naam van Jehovah aanroept, zal gered worden.” — HANDELINGEN 2:21.

'Dat wij God kennen weten we doordat we ons aan zijn geboden houden. Wie zegt: Ik ken hem, en zich niet aan zijn geboden houdt, is een leugenaar en de waarheid leeft niet in hem. Maar wie zijn woorden ter harte neemt, heeft God oprecht en volmaakt lief. Hieraan kunnen we zeker weten of we aan hem verbonde zijn' (1 Jo
hannes 2;3)

ken Geplaatst op 28-07-2009, 19:28 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 27-07-2009, 19:41 Nina schreef:
[...] nu reageer je dus ook alleen weer op iets wat wel in jouw staatje past. Ik weet niet of je het weet, maar je loop heel ver achter,
Ik heb niet dezelfde beweegredenen als jij. Wanneer je me met z.g. vragen bombardeert, dan duurt het wat langer. Ik doe echt ook wel iets anders, dan voortdurend achter de PC zitten.

Wat het “andere” achterlopen betreft je gelooft nog in dingen die eeuwen geleden al weerlegt zijn.
Ellen White eerlijk?

Je blijft je drie-eenheidsmantra. Jouw keuze. Ik geloof in  geen enkele gekerstende lering.
Ik oordeel niet, je veroordeelt hooguit jezelf, door aan heidense zaken vast te houden. Ik waarschuw alleen voor de gevolgen. Het is jouw vrije wil en keuze.
4) De menselijke werken van Jezus :
Johannes 5:17 Maar Jezus zei: ‘Mijn Vader werkt aan één stuk door, en daarom doe ik dat ook.
14:10 Geloof je niet dat ik in de Vader ben en dat de Vader in mij is? Ik spreek niet namens mezelf als ik tegen jullie spreek, maar de Vader die in mij blijft, doet zijn werk door mij. 11 Geloof me: ik ben in de Vader en de Vader is in mij. Als je mij niet gelooft, geloof het dan om wat hij doet.

(Johannes 5:17) Maar hij antwoordde hun: „Mijn Vader is tot nu toe blijven werken, en ik blijf werken.”
Jezus werk in de hemel wordt beschreven in Spr 8: 22-31
(Johannes 14:10) Gelooft gij niet dat ik in eendracht met de Vader ben en de Vader in eendracht met mij is? De dingen die ik tot ulieden zeg, spreek ik niet uit mijzelf; maar de Vader, die in eendracht met mij blijft, doet zijn werken.

wie oprecht leest begrijpt deze Bijbelverwijzingen, behalve Jij
-Niet liegen ken, jij negeert Bijbelse visies,  en komt dan met je standaar 'gekerserde leringen' verhaaltje aan, die je niet Bijbels kunt beargumenteren.
Liegen en draaien laat ik maar al te graag aan jou over. Ik beantwoord je vragen kort, jij reageert met een bombardement aan teksten.
Moet ik dat nu serieus nemen, terwijl jij alles negeert wat ik aanhaal?  Gekerstende leer kost je je kop. Jouw keuze.  Ik waarschuw ook medeweggebruikers als b.v. een lamp defect is. Negeren kost hun geld, niet mij!
Nu oordeel jij dus weer over mijn relatie met God. Alsof de JG de enige zijn die een relatie met God kunnen aangaan. HAHA ik lach maar het is zwaar triest dat dit de JGvisie is.
Wie de schoen past trekke hem aan.

Ik haal aan dat je gered wordt wanneer je Gods naam aanroept. Jij lacht daarom. Dat is triest.
Zijn naam is een sterke toren. Een rechtvaardige snelt naar binnen en wordt beschermd.

Jij weet kennelijk niet dat er vele goden zijn. Zelfs heidense “Goden” hebben een naam!

Je kan nooit iets ervaren, wanneer je je er bijvoorbaat voor afsluit.

Nina Geplaatst op 28-07-2009, 22:38 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 28-07-2009, 19:28 ken schreef:
[...]Ik heb niet dezelfde beweegredenen als jij. Wanneer je me met z.g. vragen bombardeert, dan duurt het wat langer. Ik doe echt ook wel iets anders, dan voortdurend achter de PC zitten.
-Dankjewel voor je zoveelste oordeel. Het begint een beetje vermoeiend te worden dat jij mij veroordeelt, terwijl je mij niet kent. Jammer en onchristelijk, maar ieder zijn verantwoording. Gelukkig weet God wat mijn beweegredenen zijn. Helaas voel jij je aangevallen door mij, en daarom kom je met deze nergens op gebaseerde praatjes. Ik vind dit oprecht jammer, ik zou willen dat ik eens een volwassen gsprek met je kon aangaan, zoals God dat wil. Liefdevol&respectvol.  

Wat het “andere” achterlopen betreft je gelooft nog in dingen die eeuwen geleden al weerlegt zijn.
Ellen White eerlijk?
- Ken, ik heb je nu al 100 x gevraagd waar jij dit op baseert. Jammer dat je daar niet op in gaat. Vind jij dit echt een bombarderende vraag? Over jouw beweegredenen gesproken, is het niet de bedoeling dat jij mij overtuigt? dat heb je namelijk nog niet gedaan, en ik ben oprecht geintereseerd in info over E.White die ergens op gebaseerd is. Ik ben hier om de waarheid te delen,  niet om die voor mezelf te houden.

Je blijft je drie-eenheidsmantra. Jouw keuze. Ik geloof in  geen enkele gekerstende lering.
- Als je bijbels kunt beargumenteren dat ik het fout zie hoor ik dit graag. Ik verwijs je naar de topic: 3-éénheid, en leg me maar eens uit dat mijn Bijbelse visie niet klopt. Ik sta er echt voor open.

Ik oordeel niet, je veroordeelt hooguit jezelf, door aan heidense zaken vast te houden. Ik waarschuw alleen voor de gevolgen. Het is jouw vrije wil en keuze.
- Jij waarschuwd mij, dankjewel. Maar dat heeft mij niet doen overtuigen . Jij stopt het altijd snel in het hokje 'heidense zaken' of 'gekerstende leringen' maar die visie heeft mij niet overtuigt, omdat ik het Bijbels kan beargumenteren wat mijn visie is.

Ik vind het jammer dat we strijdig moeten praten over onze visies. Dit komt wel degelijk omdat jij met allerlij opmerkingen + veroordelingen komt die erg kinderachtig en onchristelijk zijn. Als je meer respect zou kunnen tonen naar onze visies toe, zou dat voor iedereen positief zijn hier.

[...]
(Johannes 5:17) Maar hij antwoordde hun: „Mijn Vader is tot nu toe blijven werken, en ik blijf werken.”
Jezus werk in de hemel wordt beschreven in Spr 8: 22-31
(Johannes 14:10) Gelooft gij niet dat ik in eendracht met de Vader ben en de Vader in eendracht met mij is? De dingen die ik tot ulieden zeg, spreek ik niet uit mijzelf; maar de Vader, die in eendracht met mij blijft, doet zijn werken.

wie oprecht leest begrijpt deze Bijbelverwijzingen, behalve Jij
[...]Liegen en draaien laat ik maar al te graag aan jou over. Ik beantwoord je vragen kort, jij reageert met een bombardement aan teksten.
- Niet waar Ken, wees nou eens opecht dat is het enige wat ik van je vraag. God ziet het, dus houd jezelf niet voor de gek. En nu kom je weer met oordelen over dat ik lieg. Ik zou een hele opsomming kunnen maken van nergens op gebaseerde beweringen die jij naar mij toe hebt gedaan. Ik verlaag me niet tot dit niveau, dat is niet wat God van mij verlangt.

Nu zit je er weer omheen te draaien dat je alleen reageerd op teksten die in jouw visie passen. Ik weet dat je er niet voor openstaat, en dan zal je het nooit begrijpen. De teksten waarin ik je meerde malen heb willen uitleggen hoe het zit met de wetten etc, zijn harstikke duidelijk, je moet er alleen iets mee doen. Als je het in de wind slaat, dan sta je dus duidelijk niet open voor andere visies, en dat is niet oprecht.

Moet ik dat nu serieus nemen, terwijl jij alles negeert wat ik aanhaal?  Gekerstende leer kost je je kop. Jouw keuze.  Ik waarschuw ook medeweggebruikers als b.v. een lamp defect is. Negeren kost hun geld, niet mij!

- Onzin, ik reageer altijd op jouw visies Ken. Ondanks dat t niet wederzijds is, blijf ik geduld met je hebben en je dmv Bijbelteksten het één en ander duidelijk te maken. Dat is onvoorwaardelijke liefde voor je medemens, want jezus zei niet voor niets: als een vijand je op de ene wangt slaat, keer hem dan ook de andere. (niet letterlijk)

[...]Wie de schoen past trekke hem aan.

Ik haal aan dat je gered wordt wanneer je Gods naam aanroept. Jij lacht daarom. Dat is triest.
Zijn naam is een sterke toren. Een rechtvaardige snelt naar binnen en wordt beschermd.
- Nu zit je de rollen om te draaien.  Als ik je vertel dat ik voor je wil bidden, ga jij beweren (indirect) dat ik niet weet naar welke God ik bid. Dat is zo respectloos. Ipv dat je het waardeerd, bespot je het. Heel kinderachtig, en jammer.

Jij weet kennelijk niet dat er vele goden zijn. Zelfs heidense “Goden” hebben een naam!
- Iedereen op dit forum weet dat er maar één God is. Heidense 'Goden' zijn geen Goden, maar werkers voor Satan.

Je kan nooit iets ervaren, wanneer je je er bijvoorbaat voor afsluit.
-Precies, en dat doe jij helaas. Je hebt nog nooit de moeite genomen om serieus op mijn stukje over de wet, de opstanding, de 3-ééheid etc in te gaan. Visies met elkaar delen is niet een questie van alleen jou visie neerzetten, en thats it. Dan kun je beter een persoonijke internetsite maken. Als jij verwacht dat mensen serieus iets me tjouw visie doen, moet je ook respect tonen voor andere visies.
En ik blijf maar hopen dat je dat zal doen, met alle liefde in Jezus naam.

Zullen we een nieuwe start maken Ken, en dan gewoon liefdevol&respectvol met elkaar omgaan? Als jij niks met mijn visies wil doen ok, zeg dat dan gewoon eerlijk, en ga er aub niet omheen draaien en allerlei veroordelingen maken die gen fundament hebben. En dan zou het fijn zijn als je ook zegt: ik vind het fijn dat je jouw visie met me wil delen, maar ik heb voldoende aan mijn visie.(op jouw manier) maar hoe het nu gaat, is gewoon heel onvolwassen. Ik hoop dat je mij begrijpt en dat we een voorbeeld kunnn zijn voor de niet-gelovigen die misscien wel op zoek zijn maar hierdoor niks willen weten van de Bijbel. Je weer maar nooit.

Liefs Nina

1 2 3 4 5