|
|
|
ken
|
Geplaatst op 26-08-2010, 14:13 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 25-08-2010, 23:51 Nathaniel schreef:
Waarom? De velden zijn wit om te oogsten, maar er zijn te weinig arbeiders.
Jezus zei: Bidt voor meer arbeiders.
|
Jezus zei tegen zijn volgelingen:
Mattheüs 28: 19 Gaat daarom en maakt discipelen van mensen uit alle natiën, hen dopende in de naam van de Vader en van de Zoon en van de heilige geest, 20 en leert hun onderhouden alles wat ik U geboden heb. En ziet! ik ben met U alle dagen tot het besluit van het samenstel van dingen.”
Het gevolg is dat Mt 24:14 in vervulling gaat.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
Egbert
|
Geplaatst op 17-09-2010, 16:10 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 25-08-2010, 10:22 ken schreef:
Dat leidde er toe dat Russell ook zelf de bijbel ging onderzoeken met vrienden. Hij deelde de vergaarde kennis met anderen. En zo ontstond er een groep Bijbelonderzoekers. Ze herkenden Jezus opdracht om het goede nieuws bekend te maken en dat deden zij ook. En zo ontstond uiteindelijk een groepering die zich later JG noemden. Zij brengen allen letterlijk het goede nieuws tot aan de verste uithoeken der aarde, overeenkomstig de profetie in Mt 24:14. Zij volgen daarmee Jezus voorbeeld, zoals zijn volgelingen dat in de eerste eeuw deden.
|
Russell heeft zijn rijkdom niet ingewisseld voor armoede, maar voor een lucratieve drukkerij. Ook heeft hij geld verdiend aan 'wonderzaad' o.a. Dit is allemaal gedocumenteerd. Daarnaast was Russell helemaal geen Jehova Getuige maar een Bible Student. http://www.biblestudents.net
|
|
|
|
Redding is alleen door de Messias. Niet door mensen of organisaties. (Handelingen 4:12) |
|
|
|
|
Statenvertaling
|
Geplaatst op 18-09-2010, 21:21 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 18-09-2010, 17:47 antoon schreef:
Hij is in het harnas gestorven tijdens een predikingstocht, netzo als Paulus ondernam, niets wijst erop dat hij op geld uit was, integendeel hij heeft zijn leven in dienst van de bijbel gesteld, later door meer inzicht kwam men tot de slotsom dat wij getuigen zijn door onze prediking en door ons gedrag.
Dit bericht is gewijzigd op 18-09 18:14.
|
inderdaad, russell getuigen
|
|
|
|
Joh 14:6 Jezus zeide tot hem: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij. |
|
|
|
|
|
|
|
|
ken
|
Geplaatst op 08-10-2010, 18:57 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 17-09-2010, 16:10 Egbert schreef:
[...]
Russell heeft zijn rijkdom niet ingewisseld voor armoede, maar voor een lucratieve drukkerij. Ook heeft hij geld verdiend aan 'wonderzaad' o.a. Dit is allemaal gedocumenteerd. Daarnaast was Russell helemaal geen Jehova Getuige maar een Bible Student. http://www.biblestudents.net
|
Het is inderdaad gedocumenteerd en met feiten weerlegt.
Hij was door de verkoop van zijn aandelen miljonair en had alleen al van de rente zeer luxueus kunnen gaan leven.
De naam JG is rond de jaren 30 aangenomen door de bijbelonderzoekers.
Een kostprijsdrukkerij is overigens niet lucratief..
|
|
|
|
|
|
|
Egbert
|
Geplaatst op 20-10-2010, 08:13 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 08-10-2010, 18:57 ken schreef:
[...]Het is inderdaad gedocumenteerd en met feiten weerlegt.
Hij was door de verkoop van zijn aandelen miljonair en had alleen al van de rente zeer luxueus kunnen gaan leven.
De naam JG is rond de jaren 30 aangenomen door de bijbelonderzoekers.
Een kostprijsdrukkerij is overigens niet lucratief..
|
De kostprijs? Als jij nu eens goed nazoekt hoe het zat met de volle tijds colporteurs, die hun salaris goed verdienden (in het begin) met verkoop van WTG boeken, waarvoor ze een comissie mochten houden. Er was dus geen sprake van 'kostprijs' Dat is dus een leugen.
Heb jij ook feiten van prijzen van boeken in die tijd en wat de kostprijs werkelijk was?
Wat betreft 'miljonair' zijn of kunnen rentenieren. Zeg nu zelf, wie doet zoiets op jonge leeftijd? Iedereen wil iets DOEN. Russell genoot uiteraard van zijn aanzien. Dat blijkt ook uit het photodrama, waar hij zichzelf goed op één van de eerste bewegende filmen ter aarde zette.
Dit bericht is gewijzigd op 20-10 08:14.
|
|
|
|
Redding is alleen door de Messias. Niet door mensen of organisaties. (Handelingen 4:12) |
|
|
ken
|
Geplaatst op 20-10-2010, 15:43 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 20-10-2010, 08:13 Egbert schreef:
De kostprijs? Als jij nu eens goed nazoekt hoe het zat met de volle tijds colporteurs, die hun salaris goed verdienden (in het begin) met verkoop van WTG boeken, waarvoor ze een comissie mochten houden. Er was dus geen sprake van 'kostprijs' Dat is dus een leugen.
Heb jij ook feiten van prijzen van boeken in die tijd en wat de kostprijs werkelijk was?
Russell genoot uiteraard van zijn aanzien. Dat blijkt ook uit het photodrama, waar hij zichzelf goed op één van de eerste bewegende filmen ter aarde zette.[
|
Het is mij bekend dat vroeger de bijdrage aan lectuur cq tijdschriften door pioniers behouden mocht worden ter ondersteuning van hun eigen levensonderhoud..
Het wtg heeft geen winstoogmerk, betaalt geen salaraissen aan fulltimers, ze geven kost en inwoning en een kledingvergoeding. Daarnaast een klein zakgeld voor persoonlijke behoeften.
Wanneer je commercieel drukwek vergelijkt met ongeveer vergelijkbare WTG uitgaven, dat is het verschil erg groot. Bovendien vraagt het wtg geen overheids subsidie.
|
Wat betreft 'miljonair' zijn of kunnen rentenieren. Zeg nu zelf, wie doet zoiets op jonge leeftijd? Iedereen wil iets DOEN
|
Russel had een zeer lucratieve baan, dus hij deed al "iets".
Maar hij koos er voor om al zijn bezittingen te gaan verkopen en te gaan prediken.(Mattheüs 19:16-22)
Dat deed trouwens ook de franse koopman Valdès.
Dat werd hem niet in dank afgenomen.
|
|
|
|
|
|
|
Egbert
|
Geplaatst op 20-10-2010, 17:09 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 20-10-2010, 15:43 ken schreef:
[...]Het is mij bekend dat vroeger de bijdrage aan lectuur cq tijdschriften door pioniers behouden mocht worden ter ondersteuning van hun eigen levensonderhoud..
Het wtg heeft geen winstoogmerk, betaalt geen salaraissen aan fulltimers, ze geven kost en inwoning en een kledingvergoeding. Daarnaast een klein zakgeld voor persoonlijke behoeften.
Wanneer je commercieel drukwek vergelijkt met ongeveer vergelijkbare WTG uitgaven, dat is het verschil erg groot. Bovendien vraagt het wtg geen overheids subsidie.
[...]Russel had een zeer lucratieve baan, dus hij deed al "iets".
Maar hij koos er voor om al zijn bezittingen te gaan verkopen en te gaan prediken.(Mattheüs 19:16-22)
Dat deed trouwens ook de franse koopman Valdès.
Dat werd hem niet in dank afgenomen.
|
Religie is belastingvrij, mocht je dat nog niet weten. Ondanks dat ze doen alsof er veel geld werd ingeschoten, hebben ze geen jaarrekening plicht. GEZIEN de grote en mooie gebouwen en dure apparatuur, zitten ze goed in de kascentjes.
Desalnietemin, mis ik jouw berekening. De KOSTprijs was niet gelijk aan de prijs aan de 'balie'. Er werden miljoenen exemplaren verkocht.
blah blah blah wtg goed, wtg perfect blah boe blah be die beee koetie koe. WIJ goed, zij slecht god vernietigt! Russell Goed! Rutherford Goed! Het besturende Lichaam goed!
Kritiek slecht!!! blah blah blah wtg goed, wtg perfect blah boe blah be die beee koetie koe. WIJ goed, zij slecht god vernietigt! Russell Goed! Rutherford Goed! Het besturende Lichaam goed!
Kritiek slecht!!!
Dit bericht is gewijzigd op 22-10 12:46.
|
|
|
|
|
|
|
|
ken
|
Geplaatst op 28-11-2010, 13:29 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 27-11-2010, 21:04 Nathaniel schreef:
Religie is de menselijke inspanning om zijn weg naar God te vinden. Christendom is Gods weg naar de mens.
Advent...
Ik zie uit naar de komst van mijn Heer; niet in angst voor een oordeel, maar in de vreugdevolle verwachting van de verlossing.
|
Religie iseen door de schepper ingstelde behoefte.
Ieder mens kan de smalle weg vinden, maar helaas zijn het er slechts weinigen.
Jezus is de weg en de waarheid en niemad kan tot God komen dan door bemiddeling van hem.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Eliyahu
|
Geplaatst op 15-12-2010, 20:54 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 14-02-2008, 23:38 Egbert schreef:
Beste Eli,
Als de NWV dan zo goed is, (wat absoluut geen compliment is voor JG, want ik weet WIE een compliment geeft, namelijk een orthodoxe Jood die de jeshivaschool heeft gevolgd...)
Verklaar dan dit (jij negeert deze vraag) Mattheus 1:1 (NWV) Het boek van de geschiedenis van...
Ik noem maar één punt, waar komt het woord 'geschiedenis' in hemelsnaam vandaan in de NWV? Jij hebt toch de isa software, waarmee je Grieks kunt controleren?
Handelingen 5:42 'van huis tot huis' (kata-oikon)... Handelingen 2 de discipelen aten brood IN HUIS (ipv van huis tot huis) ...
De NWV mag dan enkele teksten zo vertaald hebben, uit het hebreeuws, waar jij blij van wordt, maar de NWV is zeker niet zuiver en een uitmuntende vertaling.
|
Bs'd
De NWV is op sommige punten nogal vrij vertaald, zoals de punten die je noemt.
Dat kan ook komen omdat de nederlandse vertaling niet een vertaling is van het hebreeuws en grieks, maar een vertaling van de engelse vertaling.
Maar de NWV is veel minder gecorrupteerd richting christendom dan de andere vertalingen.
Eliyahu
|
|
|
|
|
|
|
Eliyahu
|
Geplaatst op 15-12-2010, 21:04 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 24-02-2008, 19:57 Egbert schreef:
Precies. Ze waren zeer gelovig, en ze kenden veel wetjes, die hen zouden rechtvaardigen, tegenover God.
Dat deed Jezus verdriet, want het enige dat God van ons verlangt, is voor wezen en weduwen zorgen (voor elkaar dus), en leven naar je geweten.
|
Bs'd
"12 Nu dan, Israël, wat vraagt J-H-W-H, uw God, van u dan de HERE, uw God, te vrezen door in al zijn wegen te wandelen; Hem lief te hebben; J-H-W-H, uw God, te dienen met uw ganse hart en met uw ganse ziel; 13 de geboden en de inzettingen van J-H-W-H, die ik u heden opleg, te onderhouden, opdat het u wèl ga." Deut 10
|
Wij kunnen ons niet rechtvaardigen en wij kunnen ook niet onze vroomheid tonen door 'geloof' in een boek en haar canon te claimen, waarvan noch Jezus, noch Jehovah ooit een uitspraak heeft gedaan!
|
"Ja, gij zult mijn inzettingen en mijn verordeningen in acht nemen; de mens die ze doet, zal daardoor leven: Ik ben J-H-W-H." Lev 18:5
Eliyahu
|
|
|
|
|
|
|
ken
|
Geplaatst op 16-12-2010, 14:37 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Je gaat in op de on-Bijbelse visie van de Christenheid.
De Hebreeërs hebben op een gegeven moment geweigerd, op basis van een verkeerde uitleg van Ex. 20:7, Gods naam te gebruiken.
De Hebreeuwse lezer die de Hebreeuwse Geschriften in de oorspronkelijke taal las, verving de goddelijke naam JHWH door Adonai (Heer) of Elohim (God).
Daardoor was door de afval na de eerste eeuw het onderscheid tussen de Heer JHWH en de Heer Jezus vervaagd. Door invoering van de drie-eenheidsleer door Constantijn is het onderscheid verdwenen.
|
Maar de NWV is veel minder gecorrupteerd richting christendom dan de andere vertalingen.
|
Zou het niet verstandig zijn om eerst de hand in eigen boezem te steken door geen menselijke, rabbijnse, zienswijze te volgen?
Ik denk dat de NWV vertalers beslist niet de behoefte hebben gehad om een eigen visie te promoten. Dat zou ook erg onverstandig zijn aangezien de NWV zowel in het Hebreeuws, als in het Grieks is te verkrijgen.
Vele JG beheersen zowel het Engels als het Hebreeuws en/of het Grieks. Wanneer daar verkeerde vertaalt zou zijn, zou dat beslist veel commentaar hebben opgeleverd.
Er was (of is?) een JG op een Engelse site, die commentaren van niet JG weerlegde. Hij toonde vaak aan dat hun visie gewoonlijk op traditioneel vooroordeel was gestoeld.
In het voorwoord en in de appendix van de NWV met voetnoten worden uitvoerige verklaringen gegeven over het hoe en waarom. Dus het is onderbouwd. Citaat: In de Nieuwe-Wereldvertaling is ernaar gestreefd de autoriteit, kracht, dynamiek en directheid van de oorspronkelijke Hebreeuwse en Griekse Geschriften te behouden en deze karakteristieke kenmerken in hedendaags Nederlands over te dragen.
Dat geldt dus niet alleen voor het Nederlands, maar voor iedere taal. Men gebruikt zoveel mogelijk het hedendaagse woordgebruik, waardoor de lezer makkelijker begrijpt hoe het bedoeld is. Omdat talen onderling in de manier van uitdrukken sterk verschillen, is er dus verschil in het vertalen tussen talen, waarbij men steeds van de betekenis en het karakter van de oorspronkelijke taal is uitgegaan.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ken
|
Geplaatst op 11-01-2011, 12:37 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Wanneer daar verkeerd vertaalt zou zijn, zou dat beslist (juist uit eigen kring) veel commentaar hebben opgeleverd.
Handelingen 5: 34 Maar er stond iemand in het Sanhedrin op, een Farizeeër genaamd Gamaliël, een leraar der Wet, die bij het gehele volk in aanzien stond, en hij gebood de mannen een ogenblik naar buiten te brengen. 35 En hij zei tot hen: „Mannen van Israël, schenkt aandacht aan UZELF met betrekking tot wat GIJ van plan zijt met deze mensen te doen. 36 Vóór deze dagen bijvoorbeeld stond Theudas op, die beweerde dat hij iemand van betekenis was, en een aantal mannen, ongeveer vierhonderd, sloten zich bij zijn partij aan. Maar hij werd om het leven gebracht, en allen die hem gehoorzaamden, werden verstrooid en zijn tot niets geworden. 37 Na hem stond Judas de Galileeër op, in de dagen der inschrijving, en hij trok volk achter zich. En toch is die man omgekomen, en allen die hem gehoorzaamden, werden verstrooid. 38 En onder de huidige omstandigheden zeg ik U daarom: Laat U niet in met deze mensen, maar laat hen begaan (want indien dit plan of dit werk uit mensen is, zal het te gronde worden gericht; 39 maar indien het uit God is, zult GIJ hen niet te gronde kunnen richten); anders zou misschien blijken dat GIJ in werkelijkheid tegen God strijdt.” 40 Toen gaven zij hem gehoor, en zij riepen de apostelen, geselden hen en gaven hun het bevel niet meer op basis van Jezus’ naam te spreken en lieten hen gaan.
Jesaja 59:1 Ziet! De hand van Jehovah is niet te kort geworden zodat ze niet redden kan, noch is zijn oor te zwaar geworden zodat het niet horen kan.
Mattheüs 24:14 En dit goede nieuws van het koninkrijk zal op de gehele bewoonde aarde worden gepredikt tot een getuigenis voor alle natiën, en dan zal het einde komen.
Mt 5:45 want hij laat zijn zon opgaan over goddelozen en goeden en laat het regenen over rechtvaardigen en onrechtvaardigen.
Dit bericht is gewijzigd op 11-01 12:38.
|
|
|
|
|
|
|
antoon
|
Geplaatst op 22-01-2011, 16:21 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
als moderators deze posting liever verplaatsen naar een andere topic hoor ik het wel
Egbert, als jij dezelfde ben? ik had ooit een discussie met jou over de ballingschap je voerde argumenten aan om aan te tonen dat de ballingschap korter was dan de 70 jaar. Toch staan er in het boek van Flavius verschillende passages die onverbloemd 70 jaar noemen. in de NWV, maar ook in andere vertalingen worden dezelfde 70 jaar genoemd, ik ben je niet aan het dwarsbomen, jij bent kundig genoeg met de bijbel, bij FT heb je je opponenten kunnen verslaan, tenminste als jij die Egbert ben Ik som ze op, je zou je mening kunnen geven, niet verplicht natuurlijk ,
De oude geschiedenis van de Joden Isbn 978 90 263 2100 9
Boek X Hoofdstuk 7 Blz. 1314 En wij zullen hem en zijn nakomelingen als slaven dienen, zeventig jaar lang.
Boek X Hoofdstuk 9 Blz. 726 Daardoor bleven heel Juda en Jeruzalem en de tempel verlaten, zeventig jaar lang.
Boek XI Hoofdstuk 1 Blz. 743 In het eerste jaar van Cyrus, het zeventigste jaar gerekend Dat ons volk door het lot gedwongen werd uit zijn eigen land naar Babylon te verhuizen kreeg God medelijden met de gevangenschap en de rampspoed waarin die ongelukkigen terechtgekomen waren. En zoals hij hun door de profeet Jeremia voor de verwoesting van de stad had voorspelt dat hij hen, wanneer ze Nebukadnesar en zijn nakomelingen als slaven hadden gediend en die slavernij zeventig jaar hadden verdragen, zou terugvoeren naar het land van hun voorvaderen en dat zij de tempel opnieuw zouden bouwen en weer van hun vroegere welvaart zouden genieten.
Boek XX Hoofdstuk 10 nawoord Blz. 1285 Na een periode van zeventig jaar in gevangenschap onder de Babyloniers bevrijdde Cyrus, de koning van de Perzen, de joden uit Babylon.
Dit bericht is gewijzigd op 22-01 16:38.
|
|
|
|
Egypte en de bijbel |
|
|
leonardus
|
Geplaatst op 11-07-2011, 13:01 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Redding is alleen door de Messias. Niet door mensen of organisaties. (Handelingen 4:12) Dit is een hele Goeie tekst om tot eeuwig leven te komen , Door Jezus en niet door een of ander religie of organisatie
Je hebt veel Kritiek op de Nieuwe wereldvertaling van Jewhovah,s getuigen maar naar mijn mening leest het veel makkelijker dan andere bijbelvertaling kijk maar naar het eerste vers van de bijbel wat leest nu makkelijker In den Beginne Schiep God de hemel en de aarde. of In Het begin schiep God de Hemel en de aarde.
De Naam JHWH - Jehovah - Jahweh is in andere vertalingen vertaald naar Heer
|
|
|
|
|
|
|
Statenvertaling
|
Geplaatst op 11-07-2011, 13:16 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 11-07-2011, 13:01 leonardus schreef:
Redding is alleen door de Messias. Niet door mensen of organisaties. (Handelingen 4:12) Dit is een hele Goeie tekst om tot eeuwig leven te komen , Door Jezus en niet door een of ander religie of organisatie
|
Inderdaad, maar het wtg heeft dat helaas niet begrepen.
Je hebt veel Kritiek op de Nieuwe wereldvertaling van Jewhovah,s getuigen maar naar mijn mening leest het veel makkelijker dan andere bijbelvertaling kijk maar naar het eerste vers van de bijbel
|
Een Bijbel moet niet makkelijk zijn.
wat leest nu makkelijker In den Beginne Schiep God de hemel en de aarde. of In Het begin schiep God de Hemel en de aarde.
|
Zijn er maar 2 Nederlandse vertalingen?
De Naam JHWH - Jehovah - Jahweh is in andere vertalingen vertaald naar Heer
|
In het oude testament ja. YHWH is wat lastig uit te spreken, allerlei groeperingen beweren de juiste uitspraak te weten en allemaal komen ze met hele overtuigende dingen, daar begin ik voorlopig niet meer aan.
|
|
|
|
Joh 14:6 Jezus zeide tot hem: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij. |
|
|
Azarja
|
Geplaatst op 12-07-2011, 12:18 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 11-07-2011, 13:16 Statenvertaling schreef:
[...] In het oude testament ja. YHWH is wat lastig uit te spreken, allerlei groeperingen beweren de juiste uitspraak te weten en allemaal komen ze met hele overtuigende dingen, daar begin ik voorlopig niet meer aan.
|
In het Nederlands kennen we Gods naam als Jahweh of Jehovah. Ongeacht welke vorm je kiest is het een drogreden om Gods naam te vervangen door een surrogate titel omdat men niet precies zou weten hoe deze uit te spreken. BRHM, JRM, JSJ, DNL, zijn ook niet allemaal met zekerheid te zeggen hoe deze uitgesproken dienen te worden. Heeft nog nooit iemand moeilijk overgedaan. Kennelijk laat het je koud dat bijbelvertalers om bijgeloof en traditie Gods naam uit Zijn geïnspireerde Woord verwijderd hebben. Degene die hier feitelijk achter zit is Satan die niet wil dat we Gods naam aanroepen, maar dat deze verloren gaat.
Dit bericht is gewijzigd op 12-07 12:19.
|
|
|
|
„Gij zult getuigen van mij zijn . . . tot de verst verwijderde streek der aarde.” — Handelingen 1:8. |
|