ken Geplaatst op 05-03-2008, 10:52 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 05-03-2008, 08:18 Egbert schreef:
Ik ben onderdaan van het koninkrijk.

JHWH God, heeft u het goed gehoord? Egbert heeft beslist, dat hij in het koninkrijk komt. Gelieve daar goede nota van te nemen.

Dus nogmaals, wat was het bewijs??

Mt 16: 4 Een goddeloos en overspelig geslacht blijft een teken zoeken, maar het zal geen teken worden gegeven dan het teken van Jona.” Daarop ging hij weg en liet hen achter.

Dit bericht is gewijzigd op 05-03 10:52.

meld dit bericht aan een moderator

Egbert Geplaatst op 05-03-2008, 12:41 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Eerst even ingaan op jou spotternij met het feit dat ik het koninkrijk erken.
Het staat niet aan jou te oordelen en te spotten met God, 'dat hij naar mij moet luisteren'.

Ja, in de laatste dagen zouden er spotters komen (zie je wel, ik heb dus de waarheid)

Mt 16: 4 Een goddeloos en overspelig geslacht blijft een teken zoeken, maar het zal geen teken worden gegeven dan het teken van Jona.” Daarop ging hij weg en liet hen achter.

Ben jij Jezus? Ik vraag niet of jij Jezus bent, noch vraag ik van Jezus een teken.

Uit Johannes 10 blijkt dat er valse herders zouden komen, die claimen voor Jezus te werken.

Uit 1 johannes 4:1 blijkt, dat ik IEDERE uitspraak moet verifieren.

Welnu, het wachttorengenootschap, beweert aan de hand van betrouwbare bijbelse profetiën in 1918 te zijn aangesteld.

Zou je me dat alsjeblieft kunnen uitleggen? waarom 1918 en welke bijbelteksten, wijzen op 1918?

Niet op de inhoud ingaan, beschouw ik als onvermogen het antwoord te _kunnen_ geven.

Vergeet niet, Jezus antwoordde _wel degelijk_ op kritiek. Als jij de 'waarheid' hebt, getuig van de waarheid.

Mattheus 22
41 Toen ondervroeg Jezus de vergadering van Farizeeën,

42 en zei: "Wat zegt u over de Gezalfde, van wie is hij Zoon?" Zij zeiden hem: "Zoon van David."

46 En niemand kon hem antwoord geven en niemand durfde van die dag af hem te ondervragen.

Welnu, BP, Ken: De dag dat jij mij kunt verstommen, dat ik geen antwoord weet op jouw 'waarheid' moet nog komen, en is nooit geweest

Dat komt omdat jij niet de waarheid vertegenwoordigt, namelijk dat -alleen- Jezus koning is. Brooklyn, speelt bij JG een net zo belangrijke rol, zo niet belangrijker dan Jezus.

Redding is alleen door de Messias. Niet door mensen of organisaties. (Handelingen 4:12) 
Egbert Geplaatst op 05-03-2008, 12:45 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

1 Tim 2: 3 Dit is voortreffelijk en aangenaam in de ogen van onze Redder, God, 4 wiens wil het is dat alle soorten van mensen worden gered en tot een nauwkeurige kennis van de waarheid komen.

Dat is het doel. Meer niet.

Je bent niet volledig. Jehovah's Getuigen weten heel goed, dat het doel is bekeerlingen tot de Wachttoren te keren, als ' Gods kanaal' moeten zij die erkenne.
DAN pas hebben zij 'nauwkeurige kennis van de waarheid'.

Echter, 1 Tim 2:1-3 zegt heel wat anders! Het gaato om de waarheid dat Jezus voor ons is gestorven

Niet om epignosis, wat Wachttoren x, jaar x par 20 (of zo) heeft gezegd!

Dit bericht is gewijzigd op 05-03 12:46.

Redding is alleen door de Messias. Niet door mensen of organisaties. (Handelingen 4:12) 
fb934634 Geplaatst op 06-03-2008, 17:12 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Inderdaad, en daar gaat het niet om kennis maar om het hart!! Dat zie je daadwerkelijk ook in dat het leven niet van kaft tot kaft is.

Shalom

Een goede leermeester leert van zijn leerlingen. 
ken Geplaatst op 07-03-2008, 09:00 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 06-03-2008, 17:12 fb934634 schreef:
Inderdaad, en daar gaat het niet om kennis maar om het hart!! Dat zie je daadwerkelijk ook in dat het leven niet van kaft tot kaft is.

Shalom

1 tim 2:3 Dit is voortreffelijk en aangenaam in de ogen van onze Redder, God, 4 wiens wil het is dat alle soorten van mensen worden gered en tot een nauwkeurige kennis van de waarheid komen. 

Egbert Geplaatst op 07-03-2008, 11:58 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

BP/Ken heeft zojuist weer een reset gekregen. Zijn plaatje is weer opnieuw gaan spelen.

"nauwkeurige kennis van de waarheid." Zoals we weten, doen JG aan quote-mining.
Zij citeren de bijbel maar de context zegt _welke waarheid_

1 Tim 2
5 Want er is maar één God, en maar één bemiddelaar tussen God en mensen, de mens Christus Jezus, 6 die zichzelf gegeven heeft als losgeld voor allen, als het getuigenis voor de vastgestelde tijd.

Dat is de waarheid. Maar JG hebben in hun hersenen 'waarheid' gesubtitueerd met 'alles wat het besturende lichaam zegt'.

Knap, die hypnose!

ken Geplaatst op 08-03-2008, 16:03 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Je hebt kennelijk in de spiegel gekeken.
Zelfhypnose?

Vincent Geplaatst op 08-03-2008, 16:06 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Keek jij maar eens in de spiegel. Dan zag je jezelf in plaats van de wachttoren.

ken Geplaatst op 08-03-2008, 16:53 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Vanmorgen nog, bij het scheren. Geen wachttoren gezien. Echt!

Egbert Geplaatst op 11-03-2008, 13:13 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Om Bert Jutte maar eens te citeren.

'Ik heb hier de Wachttoren voor mensen met een hoog IQ. U lijkt me daar uitermate geschikt voor.' Werkt altijd, vooral bij de mensen die minder slim zijn'

Vreemd eigenlijk. Je zou ook met sesamstraat langs de deuren kunnen gaan, en zeggen: "Als alle mensen zijn zoals ongecompliceerde kinderen, was er geen oorlog."

Zoals JG, (zoals Bert Jutte treffent zegt) de wereld beschouwen, als 'slim/dom' en als je de bijbel c.q. wachttoren niet snapt, dan ben je dom.

Jouw opmerking, over de spiegel, dat je jezelf zag, ipv de wachttoren is eigenlijk, sorry dat ik het zeg, uitermate dom. Zoals iedere JG weet, begint de dag met de 'dagtekst' van de wachttoren.

En als je gaat slapen, zul je misschien geregeld Jehovah's Zegen vragen voor het 'besturende lichaam' omdat ze 'ons zo goed begeleiden' naar het paradijs.

Een JG heeft de hele dag, de wachttoren op zijn oogvlies. Vandaar dus, dat één keer kijken in de spiegel, bij het scheren, niet helpt.

ken Geplaatst op 12-03-2008, 13:10 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik ben blij dat jij zo ontzettend slim bent. Gefeliciteerd, Vandaar ook jouw frustratie, dat ze jouw superieure intelligenstie niet konden gebruiken

Nathaniel Geplaatst op 28-03-2008, 15:46 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Al die stromingen hebben de mensen van God doen afdrijven. Alleen zij die de Geest hebben zijn ook in bezit van de sleutels om het  Woord te openen, deze zijn het die "vast staan in de Waarheid". Zij beseffen dat daar waar het "ongezuurde brood" gebroken wordt en de "beker met de wijn'" wordt gedronken de Here Jezus aanwezig is. Wij allen zouden ons bewust moeten zijn dat de Here Jezus zelf deze inzetting heeft bepaald. Netzoals het "dopen met water". God kijkt naar het hart van een ieder die aan Zijn tafel zit. Hij reageert op een ieder die in gehoorzaaheid wordt gedoopt. Heb liefde voor elkaar en voor de gehele mensheid. Nathaniel.

Nathaniel Geplaatst op 28-03-2008, 16:01 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Een ijverige leerling blijft de positie van zijn meester respecteren. shalom. Nathaniel.

ken Geplaatst op 29-03-2008, 14:47 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Je verwart m.i. oorzaak en gevolg.

Paulus voorzag na zijn heengaan afval van het geloof. Ook tijdens zijn leven waren er al heftige pogingen, die door hem verijdeld werden.

Toen in het jaar 325 de christelijke leer met heidense werd vermengd, traden er schisma's op, die zich in de loop der tijden verergerden. Waardoor je nu ca 7000 denominaties hebt, die zich christelijk noemen.

De grote oorlogen in de vorige eeuw zijn gevoerd door "christelijke" natiën, die in naam van God elkaar afslachtten.. Minstens 50.000.000 doden.

Nathaniel Geplaatst op 29-03-2008, 20:57 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

De metgezellen van Israel steunen het volk in haar voortreffelijke strijd om het beloofde land in bezit te nemen. Het leger van de Almachtige Koning Jezus trekt van stad naar stad en zij zijn meer dan overwinnaars. Zij spreken de taal der liefde en delen genade uit aan een ieder die roept redding komt van God en van het Lam dat onze zonde wegneemt. Zo vond en vind de"gezonde leer" haar ingang onder de heidenen.  

fb934634 Geplaatst op 30-03-2008, 10:55 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 29-03-2008, 20:57 Nathaniel schreef:
De metgezellen van Israel steunen het volk in haar voortreffelijke strijd om het beloofde land in bezit te nemen. Het leger van de Almachtige Koning Jezus trekt van stad naar stad en zij zijn meer dan overwinnaars. Zij spreken de taal der liefde en delen genade uit aan een ieder die roept redding komt van God en van het Lam dat onze zonde wegneemt. Zo vond en vind de"gezonde leer" haar ingang onder de heidenen.  

Volgens mij is het ware geloof de zelfrealisatie waarbij men het nodige "ego" aflegt. Het is geen zelfverloochening waarbij men zichzelf niet erkent en waarbij men de genade van buitenaf moet verwachten. Wat niet wegneemt dat wij zondaars zijn, neen je behoeft je bewust te worden van je zonde. Dat doe je niet door te wachten op begenadiging. De agapeliefde zit in ons, latent of niet latent.
Jezus zei dat hij niets uit zichzelf kon, het is de Christus in hem, die hij volgt en nastreeft. Het enige verschil met de mens van vandaag de dag is dat hi zonder zonde was, en dus de weg op één rechte lijn kon afleggen.
Je behoeft dus niet eens Jezus gekend te hebben; wil je de Christus in jezelf leven en beleven. Jezus was een mens, daar getuigt hij zelf van in Johannes 8:40. Hij heeft ons geleerd om mens te zijn.
De bijbel mag volgens mij hoogstens gezien worden als een referentie, niet als het boek dat onfeilbaar is.:
ik zal 1 voorbeeld geven van Schriftvervalsing, maar dan door het toevoegen van een woord in een bepaalde tekst. Paulus schreef in 2 Korinthe 5.15:
Een (1) voor allen gestorven. Dus zijn allen gestorven.
De NBV voegde hier het woord mens in, dus:
Een (1) mens voor allen gestorven.....
Dat is pure Schriftvervalsing, want Jezus stierf alleen voor het volk Israel, het volk dat onder de wet was (Galaten 4.4), maar de Christus als Gods Geest stierf voor letterlijk alle mensen. Dat blijkt alleen al uit die toevoeging van Paulus:
Dus zijn allen gestorven.
Dat is dan de geestelijke doodstoestand waarin wij, fysiek levende mensen, verkeren. In de bijbel gaat het hoofdzakelijk over deze dood!
Er is dus een onderscheid tussen Jezus en Christus, alhoewel het dezelfde persoonlijkheid betreft. Jezus is de Christus, maar Jezus is een mens en Christus is God. Het is het Uberich van Jezus de Nazoreër.  Hij reist doorheen de tijden.
Shalom

Nathaniel Geplaatst op 30-03-2008, 12:27 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Een ander voorbeeld dat voor verwarring en tot verdeeldheid heeft geleid:
In de nieuwe wereldvertaling zegt Jezus tegen de moordenaar die met Hem aan het vloekhout hangt:"Voorwaar Ik zeg u heden, u zult met mij in het paradijs zijn."
De NBG heeft dit vertaald met::''Voorwaar ik zeg u, heden zult u met mij in het paradijs zijn."
Let op de plaats van de komma. M.i. heeft het woordje "heden" gramaticaal geen functie. Het is er alleen maar geplaatst om een theologische dogma te bekrachtigen. Ik ga nu niet in op de toestand van de doden en wat de uiteindelijke bestemming van de mens zal zijn. En wanneer de mens deze zal bereiken, God weet het! Het Woord van God laat daar immers geen onduidelijkheid over bestaan. Een juiste weergave van de grondtekst zou kunnen zijn:" Voorwaar ik beloof jou: Jij zal met mij in het paradijs zijn."
Gods Woord is onfeilbaar, maar vertalingen gaan inderdaad mank als dogmatiek boven de geinspireerde boodschap wordt geplaatst.
Shalom.

ken Geplaatst op 30-03-2008, 12:41 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Dat is nu juist het leuke, de komma heeft wèl een functie!
Het is een feit, dat Grieks geen komma's kent, dus is het plaatsen van een komma interpretatie.

Omdat  de heidense onsterfelijke ziel zijn intrede heeft gedaan en dus(......) iedereen naar de hemel moet gaan, interpretert men dogmatisch dat de moordenaar met Jezus in het paradijs moet gaan. Daarbij gaat men geheel voorbij dat paradijs tuin betekend en dus aards is. Ook "vergeet" men gemakshalve dat Jezus 3 dagen in de "hel" (sjeool cq Hades, wat gewoon graf betekend) was. Dus is deze interpretatie  dus fout.
Wanneer je de taalstructuur bekijkt, blijkt "ik zeg u heden" een normale, gebruikelijke uitting te zijn.

Nathaniel Geplaatst op 03-04-2008, 21:31 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Volgens het wachttorengenootschap worden "gezalfden" na hun dood opgewekt tot onstervelijk leven in de hemel. Hoe rijmt dit met de leer van de stervelijkheid van de ziel.  En de "rechtvaardige" die voor eeuwig op de aarde zal verblijven. Is zijn ziel dan nog stervelijk?

De moordenaar aan het vloekhout kreeg toch de belofte met Jezus in het paradijs te gaan? Het punt is, wanneer dan?  God weet wanneer dat zou zijn. Wat dat betreft gaan beide interpertaties mank.
Waar houdt Jezus verblijf?

Shalom. Nathaniel

ken Geplaatst op 04-04-2008, 08:30 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 03-04-2008, 21:31 Nathaniel schreef:
Volgens het wachttorengenootschap worden "gezalfden" na hun dood opgewekt tot onstervelijk leven in de hemel. Hoe rijmt dit met de leer van de stervelijkheid van de ziel.  En de "rechtvaardige" die voor eeuwig op de aarde zal verblijven. Is zijn ziel dan nog stervelijk?

De moordenaar aan het vloekhout kreeg toch de belofte met Jezus in het paradijs te gaan? Het punt is, wanneer dan?  God weet wanneer dat zou zijn. Wat dat betreft gaan beide interpertaties mank.
Waar houdt Jezus verblijf?

Shalom. Nathaniel

Tja,dat krijg je nu, wanneer je on-bijbelse leringen in je gelooft hebt, dan versluierd het begrip. De bijbel leert dat de ziel die zondigt zal sterven en dat doen we.

Aan het einde der tijden krijgen mensen een opstanding.

Paradijs betekend tuin en is dus aards. Dat moet nog hertseldworden en dan krijgt de moordenaar en opstanding. Jezus is dan Koning over de aarde, waar dan de moordenaar zal verblijven.

Nathaniel Geplaatst op 04-04-2008, 09:58 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

U hebt geen weet van wat ik geloof! Bovendien geeft u geen antwoord op mijn vragen. De antwoorden die u mij gaf, gaf ik zelf al door middel van mijn vraagstellingen. Hebben we na de einde van de tijden onstervelijk leven of niet? Kunt u dat met ja of nee beantwoorden. Inderdaad de loon van de zonden is de dood. Het Lam Gods dat de zonden wegneemt heeft mij gered van die veroordeling en eeuwige straf! Zal er zonden zijn in het paradijs(tuin)?  
Shalom. Nathaniel.

ken Geplaatst op 04-04-2008, 10:36 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op basis van je manier van schrijven geef je wel degelijk een indruk wat je geloof  ongeveer inhoudt.
Ik ben deze redeneertrend al vaker tegen gekomen en dat  leid vaak naar mystieke sites. Ik ben zelfs een dominee tegen gekomen die dat promootte.

Bij duidelijke vraagstellingen, kan ik een duidelijk antwoord geven.
Hebben we na de einde van de tijden onsterfelijk leven of niet?
Degenen die Gods goedkeuring hebben wel, die krijgen eeuwig leven.

Zal er zonden zijn in het paradijs(tuin)?
Nee, na het duizendjarig rijk niet meer, dan is iedereen volmaakt.

Vincent Geplaatst op 04-04-2008, 13:46 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Nathaniel heeft een aantal interessante vragen. Waar inderdaad geen antwoord op wordt gegeven door Ken.

1. Hoe zit het met de onsterfelijke ziel van de JG?
2. Zal er zonde zijn in het paradijs?

1. Corrigeer me als het fout is maar:
De JG vinden dat een onsterfelijke ziel een ideetje is van Satan. De JG beschouwen zich als engelen die al aan het begin van de wereld waren en ook aan het eind en samen met Christus in het paradijs zullen zijn. Mensen die geen JG krijgen eeuwig leven op de nieuwe aarde. Aangezien het paradijs dus niet op de aarde is voor JG moet dit een soort van hemel zijn.

Is dat leven in het paradijs nu een stoffelijke of een geestelijke is nu de vraag. Aan de voorgaande conclusie te zien moet dit een soort van hemel zijn voor de ziel. Strookt dat met de idee dat JG tegen iedereen verkondigt dat zij geen onsterfelijke ziel hebben, maar de JG zelf wel?

2. Waarom was er zonde in het aardse paradijs van Adam en Eva? De mens at van de boom van kennis van goed en kwaad. Het was een verboden vrucht. Als de mens geen kennis heeft van goed en kwaad hoe kan hij dan beoordelen of hetgeen wat de slang zegt goed is of kwaad? Waarom schept God het paradijs dan met deze 'slang'?

Dit bericht is gewijzigd op 04-04 13:47.

ken Geplaatst op 04-04-2008, 15:38 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 04-04-2008, 13:46 Vincent schreef:
De JG vinden dat een onsterfelijke ziel een ideetje is van Satan.
De bijbel leert geen onsterfelijke ziel.
Is dat leven in het paradijs nu een stoffelijke of een geestelijke is nu de vraag.
Nee. Paradijs betekend tuin en is dus stoffelijk. Er is in de bijbel geen sprake van een paradijs in de hemel. Dat is een menselijke redenering als gevolg van de leer van de onsterfelijke ziel.
De JG beschouwen zich als engelen
Onjuist, als sterfelijke mensen die een aardse hoop hebben. Aan het einde der tijden, na Harmageddon, krijgen gestorven mensen een opstanding. Voor sommigen ten leven, voor anderen ten dode. Dat is het gevolg van hun keuze.

Het paradijs was op aarde en wordt hersteld in de duizendjarige regering van Jezus.

Satan deed zich voor als een slang. Hij is een opstandige engel en velen hebben zich  bij hem aangesloten . Hij weet dat hij nog een korte tijd heeft en probeert zo veel mogelijk mensen tot struikelen te brengen met heidense ideeën. Adam en Eva konden weten dat een slang niet kon praten. Satan stelde dat God een leugenaar was en hen iets onthield, Hun hebzucht deed de rest.

fb934634 Geplaatst op 04-04-2008, 18:02 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 04-04-2008, 09:58 Nathaniel schreef:
Kunt u dat met ja of nee beantwoorden. Inderdaad de loon van de zonden is de dood. Het Lam Gods dat de zonden wegneemt heeft mij gered van die veroordeling en eeuwige straf! Zal er zonden zijn in het paradijs(tuin)?  
Shalom. Nathaniel.

Even  een opmerking, Nathaniel: Het is niet het Lam dat de zondeN wegneemt, maar die de zonde wegneemt!!
Dit is een zeer groot verschil, namelijk:
Er staat in het evangelie van Johannes niet:
'Zie, het lam Gods dat de zondeN der wereld wegneemt',
maar:
'Zie, het lam Gods dat de zonde (zonder N) wegneemt'
Zonden die wij bedrijven zijn te allen tijde voor onze eigen rekening. Genade en vergeving betekenen nimmer, dat we de gevolgen van onze verkeerde daden niet zullen dragen.
Zonde (zonder N) is een toestand van onvolmaaktheid.
Paulus schreef bijvoorbeeld dat God zijn Zoon zond in een vlees dat aan der zonde (zonder N) gelijk was. Ook Jezus had dus een sterfelijk lichaam.
Het blijft dus een onverbrekelijke wet; dat wat de mens zaait, zal hij onherroepelijk oogsten.
Shalom

Dit bericht is gewijzigd op 04-04 18:07.

1 2 3 4 ... 51