Egbert Geplaatst op 15-01-2008, 22:38 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Alleen Jezus sprak waarheid.

Zeggen JG dan niet: "Wij hebben de waarheid?"

Die éénheid waar jij het over hebt, was ook bij de hitlerjügend, bij militairen, bij andere clubs. Dat is niet een bewijs voor Jehovah's Geest.

Ik KAN het weten! Want ik was 30 jaar bewust JG geweest! EN heb congressen meegemaakt, waar wel 15 minuten werd geklapt. Waaaauw, wat een éénheid, wat een liefde, een besturend lichaam broeder, die een lezing hield, wauw, wat een éénheid, wat een (valse) aanbidding.

En HOE die eenheid wordt geforceerd en afgeperst! Heb jij kinderen die JG zijn? Of ouders? Als zij twijfelen aan het Besturende Lichaam, worden ze uitgesloten! Zo -wil dat wel, die 'eenheid'-

Waar WERKELIJK vrijheid is, daar is Gods geest. En daar is ook geen angst 1 Joh 4:18.

meld dit bericht aan een moderator

Redding is alleen door de Messias. Niet door mensen of organisaties. (Handelingen 4:12) 
ken Geplaatst op 16-01-2008, 10:38 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Wat is waarheid zei Pilatus. Hij wist m.i. van de wonderen.

Eenheid op basis van Filia is toch wat anders.

Jouw redenatie trend is helemaal bekend.

De meeste uitsluitingen gebeuren op basis van overspel. Natuurlijk ligt dan de fout bij de anderen. Ware gelovigen hebben totaal geen angst. Ze kennen Gods liefde.

Ik verbaas me altijd over het fenomeen dat mensen anderen van foute dingen beschuldigen die ze vaak zelf doen. Dat is voor buitenstanders niet te zien.

Je wordt alleen uitgesloten bij overtreding van bijbelse regels. Waneer het onterecht is, is beroep mogelijk.

Zelfs als je uitgesloten bent is herstel mogelijk. Maar ja opstandigte geesten geven zelfs God de schuld van aanbidding om angst of om belang.

Egbert Geplaatst op 16-01-2008, 11:31 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Wat is waarheid zei Pilatus. Hij wist m.i. van de wonderen.

Dat lieg je. Je mag niet liegen. Pilatus kende Jezus niet.

Eenheid op basis van Filia is toch wat anders..

Ook de maffia kent 'eenheid' op basis van Filia, niet op basis van Agape.

Jouw redenatie trend is helemaal bekend.

Bekend maar niet weerlegd.

De meeste uitsluitingen gebeuren op basis van overspel. Natuurlijk ligt dan de fout bij de anderen. Ware gelovigen hebben totaal geen angst. Ze kennen Gods liefde.

Ik verbaas me altijd over het fenomeen dat mensen anderen van foute dingen beschuldigen die ze vaak zelf doen. Dat is voor buitenstanders niet te zien.

Je wordt alleen uitgesloten bij overtreding van bijbelse regels. Waneer het onterecht is, is beroep mogelijk.

Zelfs als je uitgesloten bent is herstel mogelijk. Maar ja opstandigte geesten geven zelfs God de schuld van aanbidding om angst of om belang.

Je vergeet wat Gamaliël zei wat neerkwam op: "Als het uit god is, kun je het niet weerhouden!"  

Er zijn al sinds 1919 vele schapen WEGGELOPEN en God op basis van geest en waarheid gaan aanbidden.
Johannes 10:5 "Maar de kudde volgt een vreemdeling niet, eerder vlucht hij van hem weg want hij kent de stem van de vreemdeling niet."

Dus,,, BP,Ken, waar moet ik berouw voor tonen? Voor het niet langer volgen van het WTG en in plaats daarvan voor het volgen van Jezus (wat ik nu doe)? Nee! Het WTG vervolgt mij zelfs, zij hebben mijn familie afgenomen. Zij hebben mij net als de Farizeeën in het midden van de vergadering 'getuchtigd' met zwepen. Omdat ik Jezus maar niet het Besturende Lichaam volg!

Je faalt weer aan te tonen dat de Wachttoren Gods organisatie is en in 1919 aangesteld over de bezittingen van Jezus, als je daarvan bewijs aanlevert, dan heeft het zin om 'berouw' te hebben.
Tot noch toe, heeft geen enkele JG, mij dat bewijs aangeleverd behalve op 'anekdotisch bewijs' (we zijn de waarheid want ik heb dit en dat meegemaakt...)

Dit bericht is gewijzigd op 16-01 13:20.

Redding is alleen door de Messias. Niet door mensen of organisaties. (Handelingen 4:12) 
ken Geplaatst op 17-01-2008, 12:17 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 16-01-2008, 11:31 Egbert schreef:
[...]
Ook de maffia kent 'eenheid' op basis van Filia, niet op basis van Agape.
Ik bedoel natuurlijk agape.

Je vergeet wat Gamaliël zei wat neerkwam op: "Als het uit god is, kun je het niet weerhouden!"  

38 Daarom zeg ik u: houd u afzijdig van deze mensen en laat hen begaan, want als het mensenwerk is wat ze nastreven, zal het op niets uitlopen,  
39 maar als het Gods werk is, zult u niets tegen hen kunnen uitrichten, of het zou wel eens kunnen blijken dat u tegen God strijdt.’ De leden van het Sanhedrin stemden met hem in  

Dit bericht is gewijzigd op 17-01 12:18.

Egbert Geplaatst op 17-01-2008, 13:19 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Het zou heel goed kunnen zijn, dat jouw strijd tegen mij, een strijd tegen God is.

JG kunnen wel mij uitsluiten, omdat ik Jezus aanhang en mijn familie afpakken, maar ik laat mij niet chanteren.

Want ik heb de ware religie, ik hang Jezus aan (hand 4:12), en jij het besturende lichaam, dat zichzelf in 1919 aanstelde.

ken Geplaatst op 18-01-2008, 10:00 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Je draait het doelbewust om, waardoor je laat zien hoe jouw instelling is. Bye.

Egbert Geplaatst op 18-01-2008, 14:15 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik draai niets om, ik kom met feiten die jij niet kunt weerleggen.

Niet ik ben de vervolger, ik ben de vervolgde, hoewel ik niet de slachtoffer wil spelen.

Ik zit in de beklaagdenbank, en de Farizeeen, zitten op een stoel en zeggen: "HOUDT OP te spreken over Jezus, houdt op ONZE autorititeit te betwisten!"

Ik zeg dan: "Ik kan niet ophouden te betwisten dat het het Wachttorengenootschap autoriteit van God zelf heeft gekregen!"

Vervolgens, wil ik je waarschuwen, Gamaliël stelde, dat als het uit God is, kun je mij niet tegenhouden. Ja, inderdaad, er zijn al sinds de oprichting van het Wachttorengenootschap, mensen die zich TERECHT de vraag hebben gesteld:

"Wie zijn zij? Zijn zij werkelijk door God aangesteld???"

Stop je oren maar dicht en weerhoudt je ervan na te denken.

ken Geplaatst op 18-01-2008, 17:18 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

ik word er draaierig van.

Egbert Geplaatst op 06-03-2008, 09:54 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik ben er nog steeds.

Als het niet uit God was, was ik allang verdwenen, nietwaar? In dat geval heb ik de waarheid. Toch, Ken/BP? Dat is toch jouw logica?

ken Geplaatst op 06-03-2008, 10:43 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Toen wij uit elkaar gingen, liep ik dansend naar huis en zong ik: ’Ik heb de waarheid gevonden! Ik heb de waarheid gevonden!’

Egbert Geplaatst op 07-03-2008, 08:11 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Dat zijn emoties. Bij iemand in een kliniek, zou je ook zeggen: "sja, maar hij is wel gelukkig!"

Een pinkstergemeente of een andere kerk, zou precies hetzelfde hebben gezegd.

Echter, ik heb geen bijbelse onderbouwing gezien voor _jouw_ waarheid.

Bijvoorbeeld, een nog steeds openstaande vraag is wat de bijbel zegt over 1918, de aanstelling van jouw Besturend Lichaam, die Jezus toen niet kon negeren, en aanstelde als _enige_ kanaal tussen God en de mens.

Want, zullen JG zeggen, "God is een god van orde..."

(Over drogredenen gesproken).

Heb jij 'The Finished Mystery', een publikatie uit 1917 wel eens gelezen? Het is post-mortum uitgebracht met als auteur Russell. Ja, men claimde dat Russell het boek had afgemaakt! (pure spiritisme dus)

Dit bericht is gewijzigd op 07-03 08:12.

ken Geplaatst op 07-03-2008, 09:25 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ach, de waarheid is een voorschrijdend licht. We leren bij, hoor.

Egbert Geplaatst op 07-03-2008, 12:26 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Leer jij bij Ken?

Leer jij dan ook, dat de wereld zou vergaan in 1925, en dat Jezus fysiek zou terugkomen in 1914?
Leer jij ook dat de geschiedenis van JG vol met 'nieuw licht' zit, dat is verworpen, (vervangen) en later zelfs naar teruggekeerd?

Zoals 'dit geslacht' betekent nu: "alle gezalfden vanaf 1914" dat was in de tijd van Rutherford ook het begrip.

Wie is nu wie aan het bedonderen?

De echte waarheid, verandert nooit.

Menselijke zinspelingen en dogma's wel.
Conclusie: Jij volgt geen waarheid, maar dogma's.

1 Johannes 4:1 "Onderzoekt iedere geinspireerde uiting." (inclusief niet geinspireerde uitingen dus).

ken Geplaatst op 08-03-2008, 16:27 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 07-03-2008, 12:26 Egbert schreef:
Leer jij bij Ken?

Ik wel, hoor. Ik blijf niet in een frustratie steken en negeer Gamaliël dan ook niet.

fb934634 Geplaatst op 12-03-2008, 16:52 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Om verder te gaan met het topic, stel ik binnen mijn referentiekader vast dat het inleiden van "de staat s godsdienst" door keizer Constantijn de Grote ed. een schande voor de mensheid is. Het christendom misbruiken om je eigen positie veilig te stellen, is een trieste zaak. Hitler heeft tevens propaganda gevoerd inzake " het christelijk Europa". Hij ging Europa bevrijden van het communistisch Stalinisme ( dat tegen elke vorm van godsdienst is). Hij liet de mensen geloven, dat hij Europa in christelijke eer ging herstellen, wetende dat het nazistisch gedachtegoed zuiver anti-christelijk is. Dat was één van de redenen waarom mensen met het hitler- regime gingen collaboreren.

Je zou daarbij de vraag kunnen stellen, hoe geïnspireerd en vooral door wat het concillie van Nicea geïnspireerd was. Zie al eerdere berichten.

Het is trouwens niet alleen Flavius J. die hierover ons bronnen nalaat; ik althans kan het vandaag de dag vaststellen. Niet alles hoeft dus geschiedkundig aangetoond te worden.

Shalom

Een goede leermeester leert van zijn leerlingen. 
ken Geplaatst op 13-03-2008, 11:56 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 12-03-2008, 16:52 fb934634 schreef:
Om verder te gaan met het topic, stel ik binnen mijn referentiekader vast dat het inleiden van "de staat s godsdienst" door keizer Constantijn de Grote ed. een schande voor de mensheid is.
Nou? Politiek gezien was het een hele slimme zet. Hij benoemde zichzelf als hoofd van de kerk en door de gangbare heidense gebruiken christelijk te (laten) verklaren had hij een eenheid, die een einde maakte aan de religieuze oorlogen. Dit komt overeen met Paulus waarschuwing. Men week af van de Bijbelse principes en vermengde deze met filosofie, waardoor deze mix mogelijk was.

Hitler heeft tevens propaganda gevoerd inzake " het christelijk Europa". Hij ging Europa bevrijden van het communistisch Stalinisme ( dat tegen elke vorm van godsdienst is).
Dit werd mogelijk gemaakt door de kerk van Constantijn. Zij zijn verantwoordelijk voor de eerste en tweede wereldoorlog en de Spaanse burgeroorlog. Hitler  probeerde het derde heilige Romeinse rijk te stichten, het z.g. duizend jarige rijk. Vandaar dat Pacelli Hitlers paus wordt genoemd. Veel  schokkende onthullingen uit het Vaticaans archief kan je vinden in het boek: Hitlers Pope.

Je zou daarbij de vraag kunnen stellen, hoe geïnspireerd en vooral door wat het concillie van Nicea geïnspireerd was.
Niet, zou ik denken, omdat ze zeer sterk beïnvloed werden door de Griekse filosofie, waardoor on-bijbelse leringen ingevoerd konden worden. Het is een duidelijke vervulling van Paulus voorzegde afval.
Er zijn vele parallelle bronnen te vinden, die de visie van Flavius Josephus bevestigen.

fb934634 Geplaatst op 13-03-2008, 18:19 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 13-03-2008, 11:56 ken schreef:
[...]Nou? Politiek gezien was het een hele slimme zet. Hij benoemde zichzelf als hoofd van de kerk en door de gangbare heidense gebruiken christelijk te (laten) verklaren had hij een eenheid, die een einde maakte aan de religieuze oorlogen. Dit komt overeen met Paulus waarschuwing. Men week af van de Bijbelse principes en vermengde deze met filosofie, waardoor deze mix mogelijk was.

[...]

Dat was inderdaad zo, maar met schande bedoel ik de Waarheid ontkennen omwille van een verworven positie. Ik hecht dus veel meer belang aan het feit dat "het hart" er niet is, dan de filosofie die binnengeslopen is.

Gelijk het Paulus het zelf zegt; kennis, profetieën zullen afgedaan hebben, maar de liefde blijft bestaan. Met andere woorden als de liefde er niet is, wat is er dan?

De schatten in de hemel zijn tenslotte ontstaan door liefde en niet door opgeblazen kennis. Indien je moet kiezen tussen: een kruisbeeld van Christus of  de Christus Zelf, dan is mijnsinziens het antwoord duidelijk.

Shalom

ken Geplaatst op 14-03-2008, 10:30 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Je kan God alleen dienen met geheel je hart, geheel je verstand en je gehele wezen.
Toch is het Gods wens dat iedere gelovige een goede bijbelkennis bezit.
Dit vormt een grote bescherming, een wapenrusting.— Efeziërs 6:13-17.

Egbert Geplaatst op 15-03-2008, 05:58 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

13 Neem daarom de wapens van God op om weerstand te kunnen bieden op de dag van het kwaad, om goed voorbereid stand te kunnen houden. 14 Houd stand, met de waarheid als gordel om uw heupen, de gerechtigheid als harnas om uw borst, 15 de inzet voor het evangelie van de vrede als sandalen aan uw voeten, 16 en draag bovenal het geloof als schild waarmee u alle brandende pijlen van hem die het kwaad zelf is kunt doven. 17 Draag als helm de verlossing en als zwaard de Geest, dat wil zeggen Gods woorden.

Ken, zul je eerst moeten aantonen dat paulus ook  de BIJBEL bedoelde toen hij dat schreef. VOlgens mij, bestond de bijbel toen __niet__.

Ten tweede, zul je moeten aantonen, dat de huidige bijbel, gods verordening is geweest.

Dit bericht is gewijzigd op 15-03 05:59.

ken Geplaatst op 15-03-2008, 14:12 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

De gehele schrift is door God geïnspireerd. Dat hoef ik niet aan te tonen. Hij toont dat zelf.

fb934634 Geplaatst op 15-03-2008, 17:13 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

De gehele natuur is pas echt door God geïnspireerd. Daar was blijkbaar geen concilie van Nicea voor nodig.

ken Geplaatst op 17-03-2008, 11:40 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

2 Tim3: 16 De gehele Schrift is door God geïnspireerd en nuttig om te onderwijzen, terecht te wijzen, dingen recht te zetten, streng te onderrichten in rechtvaardigheid,

De natuur is door God geschapen.

Dit bericht is gewijzigd op 24-03 09:57.

fb934634 Geplaatst op 02-04-2008, 10:03 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 13-01-2008, 01:21 Michael schreef:

> Zoals ik de Bijbel begrijp was Hij ook God. Hij heeft de door Hem geroepen dienaren (let op: ook de apostelen die na Zijn kruisiging (door de Heilige Geest) zijn geroepen!) de macht gegeven zonden te vergeven in Zijn Naam (Joh. 20:23). Het was niet God Die door Hem sprak, Hij was volledig God en volledig mens.<

Vrede zij u allen.

Michaël

De R.K. professor Schillebeckx merkte eens op, dat het christendom het Heil heeft gekoppeld aan een historische Jezus, hetwelk een fragmentisering betekent van het Heil. Daarin had hij niet alleen groot gelijk, maar hierin was hij zijn kerk ook zeer ver vooruit! Wellicht heeft hij Paulus goed bestudeerd, want het is deze apostel Paulus, die het Heil Gods heeft losgemaakt van zijn nationale Joodse inhoud, dus ook van het oude testament, door de universele Christus, Gods Geest, te verkondigen. Of nog anders gezegd: De Christus, als het goddelijk Beginsel in ieder mens! Maar doordat men de persóón van Jezus al eeuwen op een totaal verkeerde wijze predikte en nóg predikt, heeft men tegelijkertijd de reikwijdte van de bijbelse openbaring, op ontoelaatbare wijze versmald én ingeperkt. Oosterse theologen van vandaag verwijten ons, dat wij, in het Westen, elk zintuig verloren hebben voor de Kosmische Christus. Sinds de Middeleeuwen is het christendom zich zozeer gaan opstellen tegenover de ons omringende wereld, als subject tegenover object, dat we ons totaal vervreemd hebben van de Oosterse wijsheidreligies! En een andere theoloog wijs op het onderscheiden van de persóón van Jezus en de Christus als de realiteit van de menselijke, religieuze existentie.

De kerken leren over het algemeen, dat de mens wat zijn eigen Heil betreft, afhankelijk is van Jezus. Maar de bijbel leert, dat wij macht gekregen hebben om zonen Gods te worden, hun die zijn naam geloven. De Logos, ofwel de innerlijke Christus, Gods Geest, die in ieder mens is, maakt het de mens mogelijk zijn eigenlijke existentie te verwerkelijken, ook als hij Jezus van Nazareth niet gekend heeft.
Shalom

Egbert Geplaatst op 29-04-2008, 08:38 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 15-03-2008, 14:12 ken schreef:
De gehele schrift is door God geïnspireerd. Dat hoef ik niet aan te tonen. Hij toont dat zelf.

Cirkelredenatie.
Denk je echt dat God jou gaat 'belonen' of straffen op basis van geloof in boekjes die vele millenia zijn overgschreven?

Paulus schreef 2 tim 3:16 áán Timotheüs, en Paulus had het niet over het NT, maar over de joodse Canon. Dat is één.

Nummer twee. Schei toch uit met je zalvende zelfrechtvaardige borstklopperij. Alsof jij door het citeren van de bijbel, verder niet meer hoeft na te denken, alsof je een 'toverformule' uitspreekt, en wie niet meteen op zijn knieën gaat, is Tegenstander van Jehovah, toch? Ken/BP?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Beroep_op_autoriteit
Verwijzen naar religieuze boeken zoals de Bijbel : "De Bijbel zegt X, dus X is juist".

fb934634 Geplaatst op 30-04-2008, 13:58 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 29-04-2008, 08:38 Egbert schreef:
[...]

Cirkelredenatie.
Denk je echt dat God jou gaat 'belonen' of straffen op basis van geloof in boekjes die vele millenia zijn overgschreven?

Paulus schreef 2 tim 3:16 áán Timotheüs, en Paulus had het niet over het NT, maar over de joodse Canon. Dat is één.

Nummer twee. Schei toch uit met je zalvende zelfrechtvaardige borstklopperij. Alsof jij door het citeren van de bijbel, verder niet meer hoeft na te denken, alsof je een 'toverformule' uitspreekt, en wie niet meteen op zijn knieën gaat, is Tegenstander van Jehovah, toch? Ken/BP?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Beroep_op_autoriteit
Verwijzen naar religieuze boeken zoals de Bijbel : "De Bijbel zegt X, dus X is juist".

Dat is gesproken.
Je behoeft de liefde te centraliseren in je leven en niet de bijbel. Het is inderdaad geen toverboekje.
En daarbij nog te beweren dat de "hel" niet bestaat!!!
Nochtans had Johannes op Patmos, duidelijk een poel gezien, die brandt van zwavel. Er is mijnsinziens geen enkel graf die brand van zwavel. Ook als "zwavel" vertaald wordt vanuit het Grieks,  is zwavel een ander woord dan sjeool of hades. Deze twee woorden hebben niets van node met  zwavel.
Shalom

1 ... 6 7 8 9 10