fb934634 Geplaatst op 12-12-2007, 13:49 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 11-12-2007, 09:56 ken schreef:
wat heeft dat nu met heidense gebruiken te maken?

Alles,  de christelijke leringen vanuit Constantijn vertrokken, geven Jezus Christus geen praktische betekenis. Daarom is ook zijn vrouw gestorven en is Hij in deze leringen een weduwnaar!

Pas als Jezus Zijn daden Gestalte krijgen zal Zijn vrouw zichtbaar zijn voor de mens! Ware kennis leef je en dan krijgt alles gestalte. Maria Magdalena heeft met haar haren Zijn voeten afgedroogd, de Alpha en de Omega.

Shalom

meld dit bericht aan een moderator

Een goede leermeester leert van zijn leerlingen. 
fb934634 Geplaatst op 12-12-2007, 14:37 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 05-12-2007, 00:17 Michael schreef:
Beste fb,

"Probleem" van Ken is dat hij teksten die hem niet uitkomen in zijn opvattingen eennvoudigweg als vervalsingen, inleggingen enz. beschouwt. Het wordt daarmee vrij lastig een serieze discussie te voeren, want alles wat niet "past" is niet waar of niet zo bedoeld.
Zelf beschouw ik de Bijbel inderdaad als het Woord dat God ons heeft gegeven om ons, uit onze vrije keuze, te leiden op onze weg door het leven naar Hem toe. Zoals ik de Bijbel begrijp is er niet heel veel mystiek of onduidelijk. Dat zou God niet kunnen passen als Hij ons iets zinvols wil geven. Wat we wel zien is dat onderzoek en uitlegging op eigen kracht niet werkt. Omdat God een Geest is en door Zijn Heilige Geest mensen heeft geïnspireerd om de boeken te schrijven, hebben we de Heilige Geest nodig om het te kunnen begrijpen. Jezus zegt niet voor niets dat hij in gelijkenissen spreekt.

Met name het boek Openbaring is lastig. Het begint echter met een belangrijke mededeling: "De Openbaring van Jezus Christus, die God hem gegeven heeft, OM ZIJN DIENSTKNECHTEN TE TONEN DE DINGEN, DIE HAAST GESCHIEDEN MOETEN (...). Als Jezus ons wil vertellen wat er allemaal te gebeuren staat en dat (mede) via dit boek doet, zou het ons dus duidelijk moeten kunnen zijn, toch?

Het begint mijns inziens met gebed om begeleiding door de Heilige Geest bij het lezen en bestuderen van de Bijbel. Steeds kom je door Zijn hulp tot verdieping van je inzicht. Je bereikt "vanzelf" het niveau waarop je (na een twijfelfase) begrijpt en weet (dat gaat verder dan gelooft) dat de aloude kernwaarheden gewoon waar zijn en tevens dat je God onrecht aandoet als je die niet onderschrijft. Dat zijn:
- de Godheid van Jezus
- Zijn verzoenend lijden en sterven (het zoenoffer)
- Het gezag en de betrouwbaarheid van de Bijbel (mits oprecht vertaald)
- Behoud alleen door het geloof in Jezus Christus

Heel vrij vertaald is "de rest" minder interessant en laat die meer ruimte om met elkaar over te debatteren, zoals "hoe doop je iemand"? Een beetje (handje) water of onderdompeling. En wie mag dopen?

Vrede zij u.

Michaël

Hallo Michael,

Inderdaad met Ken is het moeilijk om te debatteren, een andere vertaling is nu éénmaal een andere vertaling.

Met mystiek bedoel ik in niet dat de mens niet weet wat hem te doen staat, ik bedoel dat sommige zaken versluierd zijn. Zo kent de mens bijvoorbeeld de tijd niet wanneer Jezus terugkomt, die kent alleen God Zelve. God heeft de mens te kennen gegeven, wat Hij nodig acht om te weten. Bijvoorbeeld God zegt in openbaringen 13:18: "Hier is de wijsheid: wie verstand heeft, berekene het getal van het beest,..."
hier zie je een sluier.
Een ander vers in openbaringen 10:4 " En toen de zeven donderslagen gesproken hadden, wilde ik het opschrijven, maar ik hoorde een stem uit de hemel zeggen: Verzegel hetgeen de zeven donderslagen gesproken hebben en schrijf het niet op."
Alweer een versluiering...
En nog in openb.10:7: "... maar in de dagen van de zevende engel, wanneer hij bazuinen zal, is ook voleindigd het GEHEIMENIS VAN GOD, gelijk Hij zijn knechten en profeten, heeft verkondigd." Een schijnbare contradictie: een geheimenis en een verkondiging. De profetieën zijn versluierd. Dat bedoel ik nu met mystiek.

Het gezag van de bijbel, gelijk je het zegt mits een juiste en nauwkeurige vertaling. Maar inderdaad als de basis mee heb, is dat het voornaamste. Evident is dat we van Jezus geen weduwnaar behoeven te maken, door allerlei sekten te gaan oprichten en die allang het gezag van Jezus Zelf verloren hebben, maar trots zijn op eigen gefabriceerde kennis.
Wat Jezus Zijn Vrouw betreft, dit kan volgens mij alleen Hijzelf invullen, en gelijk profeet Jesaja zelf zegt; hij is vertrouwd met ziekte; niet getrouwd met ziekte!!
De daden van Jezus Christus nemen een vrouwelijk gestalte aan, als ze natuurlijk van praktische betekenis zijn. Zijn ziekten die Hij op Zich genomen heeft, die legt Hij weer af. Deze zijn niet van praktische betekenis, maar het is de mens en zijn zonde.
Constantijn de Grote wou Jezus Zijn ego verhogen door het ego als God te stellen. Dan kan Jezus Christus van weinig praktische betekenis zijn en vindt Hij weinig werk. Jezus zei het zelf; Eer van mensen behoef IK niet (Joh.5:41), maar wie de Zoon niet eert, eert de Vader niet. Jezus is dus de Zoon van God. Hij was een mens die de roeping van God had, om ons te leren wat echt menszijn betekent. De eerste mens heeft gezondigd, met als gevolg dat Jezus genageld werd aan het kruis. Had de mens dit niet gedaan, dan moest Zijn Zoon ook niet sterven aan het kruis!!

Shalom

Dit bericht is gewijzigd op 12-12 14:52.

ken Geplaatst op 12-12-2007, 20:59 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ach ja, de bekende kreten weer.

Je moet eens wat aan bijbel studie doen.

De bijbel is niet met intelect alleen te bevatten. Sterker nog, de bijbel is gesloten voor intelectuelen.

Naarmate je meer in overeenstemming leeft met Gods woord, en deze diepgaand bestudeerd, krijg je meer inzicht.

Naarmate de tijd vordert, zal je dus steeds meer inzicht krijgen. Zodra je ontdekt dat een bepaalde gewoonte on-bijbels is, stop je, normaal gesproken, daarmee. Behalve lemmingen, die lopen hun voorganger na. Die begrijpen dan ook niet de term voortschrijdend licht in Spr. 4:18 Maar het pad der rechtvaardigen is gelijk een schijnend licht, voortgaande en lichtende tot de volle dag toe.

Dan 12:4 Maar gij, Daniël, houd de woorden verborgen, en verzegel het boek tot de eindtijd; velen zullen onderzoek doen, en de kennis zal vermeerderen

Dit bericht is gewijzigd op 12-12 21:18.

fb934634 Geplaatst op 13-12-2007, 12:06 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 12-12-2007, 20:59 ken schreef:
Ach ja, de bekende kreten weer.

Je moet eens wat aan bijbel studie doen.

De bijbel is niet met intelect alleen te bevatten. Sterker nog, de bijbel is gesloten voor intelectuelen.

Naarmate je meer in overeenstemming leeft met Gods woord, en deze diepgaand bestudeerd, krijg je meer inzicht.

Naarmate de tijd vordert, zal je dus steeds meer inzicht krijgen. Zodra je ontdekt dat een bepaalde gewoonte on-bijbels is, stop je, normaal gesproken, daarmee. Behalve lemmingen, die lopen hun voorganger na. Die begrijpen dan ook niet de term voortschrijdend licht in Spr. 4:18 Maar het pad der rechtvaardigen is gelijk een schijnend licht, voortgaande en lichtende tot de volle dag toe.

Dan 12:4 Maar gij, Daniël, houd de woorden verborgen, en verzegel het boek tot de eindtijd; velen zullen onderzoek doen, en de kennis zal vermeerderen

Dit bericht is gewijzigd op 12-12 21:18.

Tegen wie spreek jij hier? Toch geen kloon hoop ik.

Shalom

ken Geplaatst op 13-12-2007, 13:05 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Nee, hoor. Hel lijkt meer op een clown.

fb934634 Geplaatst op 13-12-2007, 14:01 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 13-12-2007, 13:05 ken schreef:
Nee, hoor. Hel lijkt meer op een clown.

Mag ik dan concluderen dat je voor jezelf spreekt?
Een clown maakt grappen. Dat is een ludiek project.

God duldt niet langer klonerijen! Hem komt de wraak toe. Zelfs een gekloonde mens leeft door God, want Hij is het leven. Maar de mens heeft niet zomaar het recht om te klonen, omdat God God is. Het is trouwens niet Jezus Zijn fout dat de mens gezondigd heeft vanaf den beginne. De mens heeft zich laten verleiden door kennis van goed en kwaad. Ware kennis leef je, Adam was gestorven.

Shalom

ken Geplaatst op 13-12-2007, 14:59 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

en wanneer Adam niet van de boom had gegeten??

fb934634 Geplaatst op 13-12-2007, 19:43 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 13-12-2007, 14:59 ken schreef:
en wanneer Adam niet van de boom had gegeten??

Dan had Adam de noodzakelijke kennis beleeft, mettertijd. Hij zou daardoor zijn ware persoonlijkheid behouden. Daarom ware kennis leef je.
Het mag dan nog zo juist zijn wat Adam te weten gekomen is via deze boom,  hij kon het niet (TO) BE leven.  Doordat hij het niet beleefde, WERD HIJ  EEN SCHIM VOOR GOD, met de dood tot gevolg. Adams' ware persoonlijkheid ging verloren en er ontstond tenslotte een enorme hoogmoed. Vandaar dat je behoeft op te letten met sekten.

Shalom

Egbert Geplaatst op 14-12-2007, 08:33 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

fb934634  ik zal je wat vertellen.

ER gelden twee regels voor Jehovah's Getuigen. Dit draait als een tol rond in het hoofd van een stel hersenen, waarin mechanisme voor mind-control zijn geplaatst.

Hoofdingrediënten, angst (armageddon) en  schuldgevoel.

1. Het wachttorengenootschap, heeft altijd gelijk.
2. Bij twijfel of tegenspraak, gaat regel 1 op.

Jij kunt hem de waarheid vertellen, zelfs dan zal Ken jou met een copy-paste uit de wachttoren antwoorden, en heeeeel soms een eigen mening geven, maar dat laatste is gevaarlijk, en verraadt een eigenzinnige opstandige geest bij Ken!

Ken is een kloon van de vele JG die stiekum, onder een alias toch op internet chatten met mensen.
Ken, (Typhoon, Johan, Johnny), BP, Aimee, zwakkie, piet, klaas, enzovoort. Allemaal klonen die precies exact zo reageren.

Je verliest tijd en zult niets nieuws leren van een JG, behalve dan dat de enige bron van waarheid in de Wachttoren te vinden is (want daar komt het dan op neer) en dat je eeuwig kunt leven als je hun 'Kanaal/Organisatie' accepteert.

Dit bericht is gewijzigd op 14-12 08:34.

Redding is alleen door de Messias. Niet door mensen of organisaties. (Handelingen 4:12) 
ken Geplaatst op 14-12-2007, 11:16 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Wat een giller.

Je projecteert , althans dat probeer je, je eigen frustratie en angsten op mij.

Je bent gewoon een clown.

ken Geplaatst op 14-12-2007, 11:17 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 13-12-2007, 19:43 fb934634 schreef:
[...]

Dan had Adam de noodzakelijke kennis beleeft, mettertijd. Shalom
Hij had nog geleefd.

Egbert Geplaatst op 14-12-2007, 20:24 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ken,

Ik ben niet bang. Als ik bang was, zou ik 'berouw' tonen, en terugkomen bij het wachttorengenootschap.

Dat is erg simpel.

Maar waarom doe ik het niet Ken? Omdat zowel jij als de grote 'Wachttorenreuzen' die zogenaamd goede wachttoren studiebollen zouden zijn,  geen antwoorden geven op mijn oprechte vragen.

O.a. wat het bewijs is dat JEzus het Besturende LIchaam in 1919 had aangesteld (terwijl in 1919 er geen -lichaam- was!, maar pas ver in de jaren 20!)

Ik ben ook niet bang voor mijn Vader.

1 Joh 4:18
De liefde laat geen ruimte voor angst; volmaakte liefde sluit angst uit, want angst veronderstelt straf. In iemand die angst kent, is de liefde geen werkelijkheid geworden.

Ik geloof eerder dat jij reflecteert. Je eigen angsten dus.

Dit bericht is gewijzigd op 14-12 20:26.

Redding is alleen door de Messias. Niet door mensen of organisaties. (Handelingen 4:12) 
ken Geplaatst op 15-12-2007, 14:56 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik geloof eerder dat jij reflecteert. Je eigen angsten dus.

Nee hoor. Je probeert het mij aan te praten, wat een teken is van jouw frustratie.

De zachtmoedigen, niet de opstandigen dus, zullen de aarde beërven en daar eeuwig op verblijven.

Interessant is dat de “zee” er niet meer zal zijn. Wat een rust!

fb934634 Geplaatst op 15-12-2007, 16:32 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 15-12-2007, 14:56 ken schreef:

[...]
Nee hoor. Je probeert het mij aan te praten, wat een teken is van jouw frustratie.

De zachtmoedigen, niet de opstandigen dus, zullen de aarde beërven en daar eeuwig op verblijven.

Interessant is dat de “zee” er niet meer zal zijn. Wat een rust!

De opstandigen kunnen ook zachtmoedig zijn.
Eens kijken in hoeverre Jezus een "engel" is. Tegen welke engel heeft Hij ooit gezegd; zet u aan mijn rechterzijde? En al de rest...  kan ze voor jou nog eens op een rijtje zetten...
Christus komt toe alle macht, alle kracht zowel op aarde als in de hemel.
Shalom

Egbert Geplaatst op 16-12-2007, 11:49 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ken,

Als jij mij 'opstandig' aan Jehovah vindt, dan vind je blijkbaar ook Jefta opstandig. En ook Gideon in rechters 6:25 kwam moedig op voor Jehovah.
Paulus, weigerde principieel mensen na te volgen (Galaten).

Nee, het is principieel onjuist, om MEE te doen, met de groep, met de Organisatie, omdat sommige lieden jouw leiders in 1919 door Jezus aangesteld vinden.
Afgoderij dus.

ken Geplaatst op 16-12-2007, 13:25 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Je verhaal komt er steeds weer op neer dat je gefrustreerd jezelf  probeert te rechtvaardigen. Niet de overtreder is schuldig,maar de verbalisant.

Daarbij komt dan ook nog, dat je God niet in staat acht, zijn zaken naar behoren te regelen, zodat JIJ de juiste persoon bent om dat te doen.

Egbert Geplaatst op 16-12-2007, 15:10 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

verhaal komt er steeds weer op neer dat je gefrustreerd jezelf  probeert te rechtvaardigen. Niet de overtreder is schuldig,maar de verbalisant.

Integendeel. Ik ben ook schuldig aan zonden, en ik claim niet 'de waarheid' tehebben, integenstelling tot jouw Wachttorengenootschap, die heeft een licentie op waarheid! Natuurlijk, dankzij Gods geest!

Daarbij komt dan ook nog, dat je God niet in staat acht, zijn zaken naar behoren te regelen, zodat JIJ de juiste persoon bent om dat te doen.

Nu doe je het weer. Je spreekt vóór mij. God is uitstekend in staat zijn zaken te regelen. Alleen zie ik het als mijn evangelisatie plicht, waar Jehovah's Getuigen hun leugens verspreiden, die te ontmaskeren. Je hebt de leugens niet kunnen weerleggen, integendeel, steeds heb je op de man gespeeld, en beweerd dat ik me schuldig zou voelen.

((als dat zo was, zou ik terugkeren naar het Wachttorengenootschap))

ken Geplaatst op 17-12-2007, 11:32 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Nee, beste kerel. Ik spreek niet voor jou. Jij probeert jouw mening mij op te dringen. Gelukkig heb IK geleerd zelf te denken.

Veel geluk met jouw paradijs.

Egbert Geplaatst op 17-12-2007, 12:14 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ken,

Je verwijt mij dat ik jou een mening opdring?????

En wat doe jij dan elke week, 10 uur gemiddeld (als je een actieve positieve broeder bent, tenminste) per maand?

Wat doe jij langs de deuren? En waarom verwijt me mij dan iets?

Hoeveel hypocrieter moet je worden?

ken Geplaatst op 17-12-2007, 14:38 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Egbert Geplaatst op 18-12-2007, 11:29 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Beste Ken,

Blij dat je nog kunt lachen.

Als JIJ hebt geleerd zelf te denken (daarmee implicerend dat ik dat niet heb gedaan) verklaar me eens hoe jij het vallen van 'Jeruzalem in 607 vGT' hebt verklaard?

Wat is de bijbelse visie (Zacharia 7:1-5) en de historische visie?

IK heb juist geleerd dat de bijbelse visie klopt. JG beweren dat zij de bijbel volgen, maar ook de bijbel wijst op de (laatste door Babylon) val van Jeruzalem in 587 vGT.

fb934634 Geplaatst op 20-12-2007, 21:53 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 17-12-2007, 14:38 ken schreef:

Beste Ken

Zie hier een interessante video, wat betreft Jehova-getuigen, werkelijke getuigenissenhttp://video.google.nl/videoplay?do...d=1039224921194293999&q=JEHOVAH

Michael Geplaatst op 20-12-2007, 22:42 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Beste mensen,

Hoewel het kwaad/de boze de mens/het vlees kan overheersen, is het in beginsel niet juist daar een organisatie op aan te kijken. Als een politie-agent steelt is niet het hele politie-apparaat fout.
Dat is alleen anders als de betreffende organisatie niet adequaat op de manifestatie van het kwaad/de boze reageert. Het achterwege blijven van een  adequate reactie is een veeg teken, dat ook andere zaken scheef zitten. Als de organisatie bijvoorbeeld leert dat alleen zij door een hogere instantie wordt geïnspireerd en alleen door haar regels en instellingen na te volgen een vorm van heil bereikt kan worden, zou je dat iets kunnen leren over de aard van die hogere instantie.

De smalle weg, die Jezus leert, volgen, is vrij moeilijk te combineren met grote organisaties. De Bruid, die binnenkort door Jezus wordt gehaald (de overledenen en de levenden die in een punt van de tijd veranderd worden) zal qua aantallen beperkt zijn t.o.v. alle mensen die ooit geleefd hebben.

Vrede zij u.

Michaël

ken Geplaatst op 21-12-2007, 10:43 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

geen interesse fb.

ken Geplaatst op 21-12-2007, 10:50 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Michaël,

Niemand kan zien of en wie met de HG is gezalfd.

Niemand kan zeggen dat God geen organisatie gebruikt om MT 24:14 uit te voeren.

Iedere religeuze instantie gebruikt hun organisatie om dingen te regelen, al is het maar de verwarming in de kerk.

Wanneer je wereldomvattend werkt, heb je een wereldwijde organisatie nodig.
Wanneer je doel is om bijbelse regels na te volgen, moet je ook bijbelse sancties opleggen. En dat vinden overtreders niet bepaald leuk. Sterker nog, niet de overtreder is fout, maar de verbalisant. Voor dat laatste is er een speciale regeling, vergelijkbaar met een hoger beroep en daartegen is ook weer een beroep mogelijk.

De bijbel leert: Nu schijnt elk streng onderricht weliswaar op het ogenblik zelf niet vreugdevol te zijn, maar bedroevend; toch werpt het later voor hen die erdoor geoefend zijn, een vreedzame vrucht af, namelijk rechtvaardigheid.” — HEBREEËN 12:11.

Dit bericht is gewijzigd op 21-12 11:13.

1 2 3 4 5 6 ... 10