|
Egbert
|
Geplaatst op 30-04-2008, 14:26 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 30-04-2008, 13:58 fb934634 schreef:
En daarbij nog te beweren dat de "hel" niet bestaat!!! Nochtans had Johannes op Patmos, duidelijk een poel gezien, die brandt van zwavel. Er is mijnsinziens geen enkel graf die brand van zwavel. Ook als "zwavel" vertaald wordt vanuit het Grieks, is zwavel een ander woord dan sjeool of hades. Deze twee woorden hebben niets van node met zwavel. Shalom
|
Ik geloof dat het semitische woord Sheool, idd geen hel is, geen brandende hel maar gewoon 'dood'
En dan heeft Jezus het over Gehenna, het dal van hinnom, dat altijd brandde, want dat was een vuilverbranding. Misdadigers werden daarin geworpen.
Symboliek voor een eerloze dood dus.
Openbaring spreekt over het meer van vuur, waarin ook de dood wordt geworpen. M.a.w. het is symboliek.
Het grootste argument tegen een brandende hel, is Gods liefde. Zoiets, kan geen liefde zijn.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
Redding is alleen door de Messias. Niet door mensen of organisaties. (Handelingen 4:12) |
|
|
fb934634
|
Geplaatst op 06-05-2008, 21:55 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 30-04-2008, 14:26 Egbert schreef:
[...]
Ik geloof dat het semitische woord Sheool, idd geen hel is, geen brandende hel maar gewoon 'dood'
En dan heeft Jezus het over Gehenna, het dal van hinnom, dat altijd brandde, want dat was een vuilverbranding. Misdadigers werden daarin geworpen.
Symboliek voor een eerloze dood dus.
Openbaring spreekt over het meer van vuur, waarin ook de dood wordt geworpen. M.a.w. het is symboliek.
Het grootste argument tegen een brandende hel, is Gods liefde. Zoiets, kan geen liefde zijn.
|
Dus de hel bestaat, maar in symbolische vorm. Toch brandt deze poel van zwavel? Liefde is het inderdaad verre van, want deze maakt bewust.
|
|
|
|
Een goede leermeester leert van zijn leerlingen. |
|
|
|
|
Egbert
|
Geplaatst op 04-10-2008, 02:56 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 21-12-2007, 10:50 ken schreef:
Michaël,
Wanneer je wereldomvattend werkt, heb je een wereldwijde organisatie nodig.
Dit bericht is gewijzigd op 21-12 11:13.
|
Opvallend, in de eerste eeuw was de leiding via Jezus, en de HG. Had men toen drukkerijen, uitgevers, een redactie, een kassa, financiële administratie en een 'bethelgebouw' in Jeruzalem? Nooit gelezen!
|
|
|
|
Redding is alleen door de Messias. Niet door mensen of organisaties. (Handelingen 4:12) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Egbert
|
Geplaatst op 16-10-2008, 12:02 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Nee hoor. Jij hebt niet goed gelezen. Wenen en knarsetanden is NADAT Jezus de schapen en bokken heeft gescheiden. Dat is toch nog niet gebeurd? Of houd jij je 'nieuwe licht' niet bij?
Het is een eenvoudig feit dat Jerzulem, niet het 'besturende lichaam' was, maar eerder een verwarrend centrum, waar Paulus, Barnabbas en Titus orde op zaken moesten stellen VANWEGE Jeruzalem.
Geen 'besturende lichaam' dus, in Jeruzalem.
Galaten 2:1-7 1 Na veertien jaar ging ik met Barnabbas naar Jeruzalem en ik bracht Titus met me mee. ... 6 Zij die zichzelf als belangrijk bezien (wie ze waren is niet mijn zorg. God is niet partijdig), voegden niets aan me toe.
11 Toen Kefas in Antiochië kwam, heb ik hem recht in zijn gezicht verwijten gemaakt, omdat ze door hem waren gestruikeld.
Kefas kwam uit Jeruzalem. Paulus stemde niet overeen met 'het zogenaamde BL'.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ken
|
Geplaatst op 18-10-2008, 12:11 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Mt 25:32 en Hij zal ze van elkaar scheiden, zoals een herder de schapen van de bokken scheidt.
Geen rammen dus. Dat zijn ook schapen
Jezus vertelde gelijkenissen aan mensen met een agrarische achtergrond en die begrepen zijn woordspelingen heel goed.
Een kudde schapen luistert naar hun herder. Bokken zijn geiten, waarvan bekend is, dat zij eigenzinnig zijn.
Jouw keuze dus, want Jezus zei: Mijn schapen luisteren naar mijn stem. Tot zijn grote verdriet luisterden de meeste Joden niet.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Egbert
|
Geplaatst op 20-10-2008, 14:11 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 19-10-2008, 14:53 ken schreef:
Rammen zijn mannetjes schapen. Het scheidingswerk is wel degenlijk aan de gang en is gebaseerd op Mt 24:14.
|
Zjie je niet hoe je liegt? De OFFICIËLE leer, van het WTG is dat de scheiding van schapen en bokken, sinds nieuw licht in 1994/95 pas begint na de grote verdrukking.
De leer dat JG het koninkrijk prediken sinds 1914 en Mt 24:14 is een leugen. Er wordt al 2000 jaar (afgerond) gepredikt.
watchtower 1997 july/1 p. 31 Questions From Readers
As The Watchtower showed, Jesus will soon sit on his throne and pronounce sentence, people being judicially separated in a final sense to life or to cutting-off.
|
toekomst dus.
|
|
|
|
|
|
|