ken Geplaatst op 11-07-2008, 09:07 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 10-07-2008, 15:58 fb934634 schreef:
[...]

Alles kan bij God.

Onjuist. Hij kan niet liegen.
Ook zal hij zijn wetten niet naast zich neer leggen.
Toen Adam onvolmaakt werd en uit het paradijs gezet werd, had hij geen kinderen.
Aangezien Jezus het verlorengegane leven van Adam vervangt kan hij geen kinderen hebben en is getrouwd zijn ook niet nodig. Ook kan hij zich volledig aan het goede nieuws wijden.

Dit bericht is gewijzigd op 11-07 09:08.

meld dit bericht aan een moderator

fb934634 Geplaatst op 12-07-2008, 16:18 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 10-07-2008, 20:25 djessyca schreef:
hallo,
ik begrijp joun reactie op mijn vorig bericht niet. kun je het me op een andere manier uitleggen??
en ik kan ook geen link leggen tussen joun voorgaande berichten en dat wat ik hier voor heb getypt. wat bedoelde je daar mee?
liefs djessyca

Wat moet ik dan  concreet
uitleggen?
Stel jij de liefde centraal die bewust maakt of de bijbel?
Met andere woorden vertegenwoordig jij een boekengeloof of een geloof met realiteitzin?
Shalom

Een goede leermeester leert van zijn leerlingen. 
djessyca Geplaatst op 12-07-2008, 16:41 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

ik geloof in God en in Zijn werken. in de dingen die Hij in zijn woord aan ons duidelijk maakt en hoe Hij ons begeleid door de Heilige Geest..
liefs djessyca

Vincent Geplaatst op 12-07-2008, 20:06 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 12-07-2008, 16:18 fb934634 schreef:
[...]

Wat moet ik dan  concreet
uitleggen?
Stel jij de liefde centraal die bewust maakt of de bijbel?
Met andere woorden vertegenwoordig jij een boekengeloof of een geloof met realiteitzin?
Shalom

Waarom breng je hier zo'n scheiding in aan? Kun je niet gewoon beide hebben? Een centrale liefde die bewust maakt en die je ook bewust maakt van de boodschap in de bijbel? En dat je van daaruit de bijbel als een soort van naslagwerk gebruikt, waarin hele belangrijke woorden en lessen staan die je heel goed op je weg kunt gebruiken? De liefde geeft betekenis aan het Woord!

ken Geplaatst op 13-07-2008, 12:57 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

1 tim 2:3 Dit is voortreffelijk en aangenaam in de ogen van onze Redder, God,4 wiens wil het is dat alle soorten van mensen worden gered en tot een nauwkeurige kennis van de waarheid komen.

Door deze kennis tot je te nemen kan je Gods liefde tonen.

Dit bericht is gewijzigd op 14-07 12:42.

Vincent Geplaatst op 13-07-2008, 15:15 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik begrijp niet wat je met deze tekst wilt zeggen. Daarnaast kan ik de passage niet op de aangegeven plek vinden.
Hoe dan ook: De Woorden zijn niets zonder liefde, maar Liefde heeft geen woorden nodig.

ken Geplaatst op 14-07-2008, 12:51 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 13-07-2008, 15:15 Vincent schreef:
Ik begrijp niet wat je met deze tekst wilt zeggen. Daarnaast kan ik de passage niet op de aangegeven plek vinden.
Hoe dan ook: De Woorden zijn niets zonder liefde, maar Liefde heeft geen woorden nodig.
Andere vertaling:

1 Ti 2:3 Dit is goed en welgevallig in de ogen van God, onze redder,  
4 die wil dat alle mensen gered worden en tot de kennis van de waarheid komen.  
Hier staat epignosis  >  Nauwkeurige of  exacte, vollediger kennis.

Gnosis betekent kennis. Veel vertalers maken geen onderscheid tussen gnosis en epignosis, waardoor voor de lezer de betekenis verborgen blijft.

Door kennis van en over God neemt je waardering en dus ook de liefde voor hem toe. Door deze kennis kan je onderscheiden wat niet van hem afkomstig is. En dàt is juist van levensbelang.

Dit bericht is gewijzigd op 14-07 12:53.

fb934634 Geplaatst op 14-07-2008, 15:01 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 12-07-2008, 20:06 Vincent schreef:
[...]

Waarom breng je hier zo'n scheiding in aan? Kun je niet gewoon beide hebben? Een centrale liefde die bewust maakt en die je ook bewust maakt van de boodschap in de bijbel? En dat je van daaruit de bijbel als een soort van naslagwerk gebruikt, waarin hele belangrijke woorden en lessen staan die je heel goed op je weg kunt gebruiken? De liefde geeft betekenis aan het Woord!

Hallo Vincent

Zeer zeker, je kan inderdaad beiden hebben. Het is natuurlijk te zien wat je prior stelt.
Met boekengeloof doelde ik natuurlijk op een geloof gelijk de Farizeeën hebben.

Shalom

Dit bericht is gewijzigd op 14-07 15:02.

anna Geplaatst op 18-07-2008, 01:07 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik kan het niet laten, al vind ik óók dat het off-topic is,  te reageren op

Op 27-06-2008, 16:47 ken schreef:
[...]
Wiki:

[...]

De bijbel heeft een stabiele moraal en keurt gemeenschap buiten het huwelijk volledig af. Overtreding van deze moraalwetten hadden de doodstraf door steniging tot gevolg. Het was de directe oorzaak van het ingrijpen van God d.m.v. de vloed en bij Sodom en Gomorra.

Lees David en Batshéba (Samuel 11:1-27) en van steniging blijkt geen sprake. Het uit overspel voortgekomen kind sterft, (was dat vanwege het overspel, óf omdat David ook nog eens de wettige echtgenoot van Batshéba geniepig had laten vermoorden?) maar daarna krijgen ze nog Salomo.
Rachel en Lea schuiven in een ander bijbelboek hun dienstmeiden onder Jakob, zodra ze zelf maar een beetje onvruchtbaar lijken. En Jakob was heus niet met die dienstmaagden getrouwd. Netzomin als Abram dat was met Hagar overigens.

Trouwens, was het niet Jezus die weigerde een van overspel beschuldigde vrouw te stenigen onder het uitspreken van: "Hij die zonder zonde is, werpe de eerste steen" ?

Onderzoekt alle dingen en behoudt het goede 
ken Geplaatst op 18-07-2008, 22:07 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 18-07-2008, 01:07 anna schreef:
I.

Trouwens, was het niet Jezus die weigerde een van overspel beschuldigde vrouw te stenigen onder het uitspreken van: "Hij die zonder zonde is, werpe de eerste steen" ?
Prima, dat je reageert. Je moet echter wèl de gehele bijbel in ogenschouw nemen.

Ex 20:14 Gij moogt geen overspel plegen.

Dit punt staat vast.

Wanneer je verder leest wat Jezus zegt dan zie je dit:
10 Zich oprichtend, zei Jezus tot haar: „Vrouw, waar zijn zij? Heeft niemand u veroordeeld?”
11 Zij zei: „Niemand, heer.” Jezus zei: „Ook ik veroordeel u niet. Ga heen, beoefen van nu af geen zonde meer.”

De bijbel legt de nadruk op het vermijden en zelfs stoppen met het beoefenen van zonde.
Vandaar dat elders staat: Toch zijn sommigen van u dat geweest.— 1 Korinthiërs 6:9-11.

Samengevat : sex is alleen toegestaan binnen het huwelijk. Samenwonen mag dus, bijbels gezien, niet.

Dit bericht is gewijzigd op 18-07 22:09.

fb934634 Geplaatst op 30-07-2008, 15:15 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Opmerking doorheen het topic Je hoeft niet eerst getrouwd te zijn, opdat er een Muze in het verhaal aanwezig zou kunnen zijn.
Maria Magdalena is volgens mij de Muze.

Shalom

ken Geplaatst op 30-07-2008, 17:23 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

wiki:
De negen Muzen (Grieks: Μοῦσα&#953, ook wel Parnassides genoemd naar hun woonplaats op de Parnassus, waren de Griekse godinnen van de kunsten en wetenschap. Een tempel ter ere van de muzen was in het grieks: Mouseion. De muzen waren begeleidsters van Apollon. Ze vertoefden het liefst op bergen. Ze bewoonden de Olympus aan de kant van Piëria. Ze verblijven ook op de met gras begroeide vlakten van de Helikon, bij hun bron Hippocrene, en op de Parnassus, bij de Kastalia-bron. Aan de voet van de Helikon wedijverden de Pieriden, de dochters van de Macedonische koning Piërus, met de muzen, tot ze door hen in eksters werden veranderd. De Romeinen identificeerden de muzen later met Italiaanse bronnimfen, de Camenae.

Afgodeij dus.

fb934634 Geplaatst op 04-08-2008, 16:15 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 30-07-2008, 17:23 ken schreef:
wiki:
De negen Muzen (Grieks: Μοῦσα&#953, ook wel Parnassides genoemd naar hun woonplaats op de Parnassus, waren de Griekse godinnen van de kunsten en wetenschap. Een tempel ter ere van de muzen was in het grieks: Mouseion. De muzen waren begeleidsters van Apollon. Ze vertoefden het liefst op bergen. Ze bewoonden de Olympus aan de kant van Piëria. Ze verblijven ook op de met gras begroeide vlakten van de Helikon, bij hun bron Hippocrene, en op de Parnassus, bij de Kastalia-bron. Aan de voet van de Helikon wedijverden de Pieriden, de dochters van de Macedonische koning Piërus, met de muzen, tot ze door hen in eksters werden veranderd. De Romeinen identificeerden de muzen later met Italiaanse bronnimfen, de Camenae.

Afgodeij dus.

Dit doet helemaal niet terzake. Ik zelf kan ook een muze in het leven hebben! Wat heeft dat met afgoderij van node? Andere mensen staan daar volledig buiten.
Wat de Grieken of Romeinen daar van maken, dan is hun zaak.

ken Geplaatst op 05-08-2008, 10:42 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

je neemt dus iets over, geeft er je eigen betekenis aan en negeert de oorspronkelijke betekenis en afkomst.

fb934634 Geplaatst op 06-08-2008, 12:04 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 05-08-2008, 10:42 ken schreef:
je neemt dus iets over, geeft er je eigen betekenis aan en negeert de oorspronkelijke betekenis en afkomst.

Het is gewoon terminologie, zoals ik ooit het woord "boom" aangenomen heb.

ken Geplaatst op 06-08-2008, 14:16 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 06-08-2008, 12:04 fb934634 schreef:
[...]

Het is gewoon terminologie, zoals ik ooit het woord "boom" aangenomen heb.

Wat voor boom? eikelenboom, slagboom of dwarsboom.

fb934634 Geplaatst op 06-08-2008, 14:21 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 06-08-2008, 14:16 ken schreef:
[...]
Wat voor boom? eikelenboom, slagboom of dwarsboom.

De Boom des Levens

ken Geplaatst op 07-08-2008, 09:58 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Die bestaat niet meer.
Gen 2:17 Maar wat de boom der kennis van goed en kwaad betreft, gij moogt daarvan niet eten, want op de dag dat gij daarvan niet eet, zult gij beslist  nooit sterven.”

Een beetje aangepast.

Dit bericht is gewijzigd op 07-08 10:02.

fb934634 Geplaatst op 07-08-2008, 16:52 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 07-08-2008, 09:58 ken schreef:
Die bestaat niet meer.
Gen 2:17 Maar wat de boom der kennis van goed en kwaad betreft, gij moogt daarvan niet eten, want op de dag dat gij daarvan niet eet, zult gij beslist  nooit sterven.”

Een beetje aangepast.

Dit bericht is gewijzigd op 07-08 10:02.

Typisch Ken.
De Boom des Levens is niet gelijk aan de Boom der Kennis van goed en kwaad.
Je vergist je hier sterk.
Genesis 2 vers 9: Ook deed de Here God allerlei geboomte uit de aardbodem opschieten, begeerlijk om te zien en goed om van te eten; en de boom des levens in het midden van de hof, benevens (=naast) de boom der kennis van goed en kwaad.

ken Geplaatst op 08-08-2008, 13:05 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Sorry,je hebt gelijk.
Ik doel hier specifiek over de boom van kennis van goed en kwaad.. Daarvan aten zij, daarom zijn zij gestorven. Iets wat niet hoefde, als ze geluisterd hadden. Ze konden dus niet meer bij de boom des levens komen.

Gen 3:
22 Verder zei JHWH God: „Zie, de mens is als een van ons geworden wat het kennen van goed en kwaad betreft, en nu, opdat hij niet zijn hand uitsteekt en werkelijk ook van de vrucht van de boom des levens neemt en eet en leeft tot onbepaalde tijd 
23 Daarop zette Jehovah God hem uit de tuin van Eden om de aardbodem te bebouwen, waaruit hij genomen was.
24 En aldus dreef hij de mens uit en plaatste aan de oostzijde van de tuin van Eden de cherubs en het vlammende lemmer van een zich voortdurend wentelend zwaard, om de weg naar de boom des levens te bewaken.

Dit bericht is gewijzigd op 08-08 13:13.

Vincent Geplaatst op 09-08-2008, 14:17 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 08-08-2008, 13:05 ken schreef:

Gen 3:
22 Verder zei JHWH God: „Zie, de mens is als een van ons geworden wat het kennen van goed en kwaad betreft, en nu, opdat hij niet zijn hand uitsteekt en werkelijk ook van de vrucht van de boom des levens neemt en eet en leeft tot onbepaalde tijd
23 Daarop zette Jehovah God hem uit de tuin van Eden om de aardbodem te bebouwen, waaruit hij genomen was.
24 En aldus dreef hij de mens uit en plaatste aan de oostzijde van de tuin van Eden de cherubs en het vlammende lemmer van een zich voortdurend wentelend zwaard, om de weg naar de boom des levens te bewaken.

"Toen zeide de HEERE God: Ziet, de mens is geworden als Onzer een, kennende het goed en het kwaad! Nu dan, dat hij zijn hand niet uitsteke, en neme ook van den boom des levens, en ete, en leve in eeuwigheid."

Uit: de Statenvertaling. Je hebt een aangepaste tekst en haalt ook nog precies het aangepaste gedeelte aan. Dit is gewoon vervalsing van de heilige woorden.

Dit bericht is gewijzigd op 09-08 14:17.

ken Geplaatst op 09-08-2008, 18:07 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 09-08-2008, 14:17 Vincent schreef:
"Toen zeide de JHWH God: Ziet, de mens is geworden als Onzer een, kennende het goed en het kwaad! Nu dan, dat hij zijn hand niet uitsteke, en neme ook van den boom des levens, en ete, en leve in eeuwigheid[."

Uit: de Statenvertaling. Je hebt een aangepaste tekst en haalt ook nog precies het aangepaste gedeelte aan. Dit is gewoon vervalsing van de heilige woorden.

Ik heb jouw vervalsing  hierboven even verbeterd.

Gen 3:
22 Verder zei JHWH God: „Zie, de mens is als een van ons geworden wat het kennen van goed en kwaad betreft, en nu, opdat hij niet zijn hand uitsteekt en werkelijk ook van de vrucht van de boom des levens neemt en eet en leeft tot onbepaalde tijd ” NWV.

22 Toen dacht JHWH God: Nu is de mens aan ons gelijk geworden, nu heeft hij kennis van goed en kwaad. Nu wil ik voorkomen dat hij ook vruchten van de levensboom plukt, want als hij die zou eten, zou hij eeuwig leven. NBG

22 Toen zeide JHWH God: Ziet, de mens is geworden als Onzer een, kennende het goed en het kwaad! Nu dan, dat hij zijn hand niet uitsteke, en neme ook van de boom des levens, en ete, en leve in eeuwigheid. SV

22  JHWH God zei: ‘Nu de mens in de kennis van goed en kwaad als een van Ons is geworden, wil Ik voorkomen dat hij zijn hand uitstrekt en ook van de boom van het leven plukt. Door daarvan te eten, zou hij eeuwig blijven leven!’ WV

22 Toen dacht hij (JHWH): ‘De mens is aan ons gelijk geworden, hij heeft nu inzicht in goed en kwaad. Ik wil verhinderen dat hij ook nog de vruchten van de levensboom plukt. Want als hij die eet, zal hij voor altijd leven.’ GNB

De aangepaste tekst zit kennelijk tussen jouw oren. Het enige wat duidelijk gewijzigd is, is Gods naam in Heere  en dat mag niet, dus heb ik dat gecorrigeerd.

Ook uit deze tekst blijkt weer overduidelijk dat het niet Gods bedoeling was, dat een volmaakt mens zou sterven.

Dit bericht is gewijzigd op 09-08 18:08.

fb934634 Geplaatst op 11-08-2008, 10:57 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 09-08-2008, 18:07 ken schreef:
[...]
Ik heb jouw vervalsing  hierboven even verbeterd.

Gen 3:
22 Verder zei JHWH God: „Zie, de mens is als een van ons geworden wat het kennen van goed en kwaad betreft, en nu, opdat hij niet zijn hand uitsteekt en werkelijk ook van de vrucht van de boom des levens neemt en eet en leeft tot onbepaalde tijd ” NWV.

22 Toen dacht JHWH God: Nu is de mens aan ons gelijk geworden, nu heeft hij kennis van goed en kwaad. Nu wil ik voorkomen dat hij ook vruchten van de levensboom plukt, want als hij die zou eten, zou hij eeuwig leven. NBG

22 Toen zeide JHWH God: Ziet, de mens is geworden als Onzer een, kennende het goed en het kwaad! Nu dan, dat hij zijn hand niet uitsteke, en neme ook van de boom des levens, en ete, en leve in eeuwigheid. SV

22  JHWH God zei: ‘Nu de mens in de kennis van goed en kwaad als een van Ons is geworden, wil Ik voorkomen dat hij zijn hand uitstrekt en ook van de boom van het leven plukt. Door daarvan te eten, zou hij eeuwig blijven leven!’ WV

22 Toen dacht hij (JHWH): ‘De mens is aan ons gelijk geworden, hij heeft nu inzicht in goed en kwaad. Ik wil verhinderen dat hij ook nog de vruchten van de levensboom plukt. Want als hij die eet, zal hij voor altijd leven.’ GNB

De aangepaste tekst zit kennelijk tussen jouw oren. Het enige wat duidelijk gewijzigd is, is Gods naam in Heere  en dat mag niet, dus heb ik dat gecorrigeerd.

Ook uit deze tekst blijkt weer overduidelijk dat het niet Gods bedoeling was, dat een volmaakt mens zou sterven.

En zo  kun je geheel het boek genesis berichten...  dat doet hier weinig terzake.
Belangrijk is het verschil te (h)erkennen tussen de Boom des Levens en de Boom van goed en kwaad. Daar ging het tenslotte over. De Boom van van Liefde, wat bewustzijn en harmonie tot gevolg heeft,  ten opzichte van de Boom van hoogmoed waarbij men alles wil te weten komen, zonder het in de werkelijkheid te gaan ervaren.
De Boom des levens geeft  tenslotte wijsheid tot gevolg in plaats van kennis.
Onze gedachten zijn in kracht omgezet (etherlichaam). Al doende leert men.

Dit bericht is gewijzigd op 11-08 11:01.

ken Geplaatst op 11-08-2008, 13:55 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 11-08-2008, 10:57 fb934634 schreef:
[...]En zo  kun je geheel het boek genesis berichten.
Sorry, het was slechts één tekst uit 5 vertalingen.

Uit de tekst blijkt dus, dat de mens niet zou sterven, als hij gehoorzaam bleef.
Pas toen hij de vrucht van de boom stal, kwam Gods waarschuwing uit, ze stierven.

Satan beweerde dat ze NIET zouden sterven. Die leugen hoor je nog steeds in de vorm van de onsterfelijke ziel.

fb934634 Geplaatst op 12-08-2008, 08:41 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 11-08-2008, 13:55 ken schreef:
[...] Sorry, het was slechts één tekst uit 5 vertalingen.

Uit de tekst blijkt dus, dat de mens niet zou sterven, als hij gehoorzaam bleef.
Pas toen hij de vrucht van de boom stal, kwam Gods waarschuwing uit, ze stierven.

Satan beweerde dat ze NIET zouden sterven. Die leugen hoor je nog steeds in de vorm van de onsterfelijke ziel.

Inderdaad, had de mens niet gezondigd dan had Jezus ook aan het kruis moeten sterven en was er ook geen sprake van een bijbel!

Verder denk dat de leugen van satan niet met een onsterfelijke ziel te maken heeft, maar eerder met een vergankelijk lichaam.
Daarom is Jezus de Christus ook letterlijk uit de dood opgestaan. Dit had betrekking op zijn lichaam. Daarom weten en kunnen we ervaren dat Jezus de Nazoreër de Christus is.  

Dit bericht is gewijzigd op 12-08 08:46.

1 2 3 4 5 6 ... 64