christen2010 Geplaatst op 19-09-2010, 09:49 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Een ieder die uit de Waarheid(geboren) is, die hoort de Stem van Jezus Christus en luistert naar de Geest van Jezus Christus.
De overigen spreken wel over Hem, maar kennen Zijn Wezen niet!

meld dit bericht aan een moderator

God is: God, Jezus Christus, Heilige Geest! 
fb934634 Geplaatst op 22-09-2010, 06:33 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 19-09-2010, 09:49 christen2010 schreef:
Een ieder die uit de Waarheid(geboren) is, die hoort de Stem van Jezus Christus en luistert naar de Geest van Jezus Christus.

InJohannes 8 vers 40 lees ik gewoon van wat Jezus over zichzelf getuigt. Ik spreek niet over Hem. Ik lees gewoon wat er staat. Als ik een boek lees, hoef ik niet noodzakerlijkerwijs de auteur te kennen.

Een goede leermeester leert van zijn leerlingen. 
fb934634 Geplaatst op 21-11-2010, 15:42 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 17-09-2010, 17:05 christen2010 schreef:
Jij gebruikt scharen en daar knip je in de "bijbel' dus er zijn scharen die je tellen kunt, de jgt-scharen.

Heeft de mens geen recht op een galactisch bewustzijn? Waar spreekt de bijbel over over de Pleiaden, Andromedanen, ... ? Of werd er doelbewust in ons eigen DNA geknipt? Een slaaf van het goud? Let op Pleiaden hebben eerst geobserveerd, nu gaan ze zich moeien inzake het menselijk bewustzijn ( vanuit 2 dna- strengen weer groeiende naar 12). Eens kijken wat de duistere krachten ( Reptilians) daarop te antwoorden hebben. Maar Jezus heeft de Pleiaden nooit gekend hoor ...  

Statenvertaling Geplaatst op 23-11-2010, 15:23 Reageer
verwijderd
Verstuur privé bericht

Op 21-11-2010, 15:42 fb934634 schreef:
[...]
Maar Jezus heeft de Pleiaden nooit gekend hoor ...  

Waarom niet? In het oude testament kende men ze al.
Job 9:9
Die de Wagen maakt, de Oríon, en het Zevengesternte, en de binnenkamers van het Zuiden;
Job 38:31  
Kunt gij de liefelijkheden van het Zevengesternte binden, of de strengen van de Oríon losmaken?
Am 5:8  
Die het Zevengesternte en de Oríon maakt, en de doodsschaduw in de morgenstond verandert, en de dag als de nacht verduistert; Die de wateren der zee roept, en ze uit giet op de aardbodem, HEERE is Zijn Naam.

Zevengesternte is een andere naam voor pleiaden.

Filippenzen 1:21 Want het leven is mij Christus en het sterven gewin. 
fb934634 Geplaatst op 23-11-2010, 18:46 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 23-11-2010, 15:23 Statenvertaling schreef:
[...]
Waarom niet? In het oude testament kende men ze al.
Job 9:9
Die de Wagen maakt, de Oríon, en het Zevengesternte, en de binnenkamers van het Zuiden;
Job 38:31  
Kunt gij de liefelijkheden van het Zevengesternte binden, of de strengen van de Oríon losmaken?
Am 5:8  
Die het Zevengesternte en de Oríon maakt, en de doodsschaduw in de morgenstond verandert, en de dag als de nacht verduistert; Die de wateren der zee roept, en ze uit giet op de aardbodem, HEERE is Zijn Naam.

Zevengesternte is een andere naam voor pleiaden.

Gelukkig zijn zij hier en nu aanwezig op Aarde en kunnen zij getuigen over den beginne. Gelukkig zijn we dus niet alleen op schriften aangewezen. Trouwens alle kennis zijn in ons eigen DNA opgeslagen, daar kun je niet meer rond de pot draaien, deze kennis bevindt zich in ons onderbewuste.

fb934634 Geplaatst op 08-12-2010, 13:01 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 19-09-2010, 09:49 christen2010 schreef:

Wil nog niet zeggen, dat je de mens J. De Nazorêer mag klonen en daar een geheim project van maken. Behandel u naaste gelijk u zelf.

christen2010 Geplaatst op 08-12-2010, 17:42 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

De wijsheid der wereld is gek in God's Oog al onderzoeken ze het hele heelal af, zij zullen God niet vinden, want zij zijn verblind door de Zon van Gerechtigheid, omdat zij niet willen knielen met het hoofd naar beneden en de ogen gesloten, om van Hem wijsheid te ontvangen en bekering! De Zoon van God Jezus Christus!

fb934634 Geplaatst op 10-12-2010, 18:47 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 08-12-2010, 17:42 christen2010 schreef:
De wijsheid der wereld is gek in God's Oog al onderzoeken ze het hele heelal af, zij zullen God niet vinden, want zij zijn verblind door de Zon van Gerechtigheid, omdat zij niet willen knielen met het hoofd naar beneden en de ogen gesloten, om van Hem wijsheid te ontvangen en bekering! De Zoon van God Jezus Christus!

ik weet niet wie je bedoeld, maar degenen die ik denk die het zijn kennen helemaal geen gerechtigheid; laat staan waarheid. Hoe zouden zij dan Christus kennen? De geknielden bevinden zich binnen dit emotioneel geloof. Zijn zij niet als slaven, dienende het geldsysteem? Bewust geloof ( geopende ogen) maakt vrij.

fb934634 Geplaatst op 30-12-2010, 19:11 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 01-09-2010, 11:05 ken schreef:
[...]Ik heb daar geen problem mee. We praten met elkaar toch over Gods woord?

[...]

Interessant is dat Mara Magdalena Jezus pas herkende NADAT hij tegen haar sprak.

Wat een logisch gevolg is; hij komt van duisternis naar het licht ( het Woord). " En Hij sprak en er was licht " ...
De Wijsheid is hier de Draagster ... van Zijn Woord! Of zijn deze woorden zonder doel misschien? Het doel is de Wijsheid ...

ken Geplaatst op 31-12-2010, 15:49 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 30-12-2010, 19:11 fb934634 schreef:
Wat een logisch gevolg is; hij komt van duisternis naar het licht ( het Woord). " En Hij sprak en er was licht " ...
De Wijsheid is hier de Draagster ... van Zijn Woord! Of zijn deze woorden zonder doel misschien? Het doel is de Wijsheid ...
Dit komt op mij over als mystieke leer.

Punt is dat Jezus een geestelkijke opstanding kreeg en om fysiek contact met mensen te kunnen onderhouden, nam hij een tijdelijk fysiek lichaam aan, zoals engelen ook deden.

Daardoor konden zij hem niet herkennen, maar wel aan zijn eigenschapen, zijn manier van praten, redeneren en het  brood breken.

christen2010 Geplaatst op 31-12-2010, 17:46 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Jij raaskalt permanent fysiek en geestelijk

Statenvertaling Geplaatst op 31-12-2010, 19:57 Reageer
verwijderd
Verstuur privé bericht

Op 31-12-2010, 15:49 ken schreef:
[...] Dit komt op mij over als mystieke leer.

Dat is juist.

Punt is dat Jezus een geestelkijke opstanding kreeg en om fysiek contact met mensen te kunnen onderhouden, nam hij een tijdelijk fysiek lichaam aan, zoals engelen ook deden.

Dat is een dwaling, Jezus stond lichamelijk op.

Dit bericht is gewijzigd op 31-12 19:57.

ken Geplaatst op 01-01-2011, 11:21 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 31-12-2010, 17:46 christen2010 schreef:
Jij raaskalt permanent fysiek en geestelijk
Ik doe jou niet na, hoor!

ken Geplaatst op 01-01-2011, 11:33 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 31-12-2010, 19:57 Statenvertaling schreef:
[
Dat is juist.
Zuivere Bijbelse leer is niet mystiek.

Toen Paulus later aan de Kolossenzen schreef, waarschuwde hij voor nog een mogelijk gevaar — mensen die hun „de prijs” des levens zouden kunnen „ontroven”. Wat moesten christenen dus doen om ’zo te lopen dat zij hem behaalden’? Raadde de apostel hun aan zich in de filosofie en de mystiek te verdiepen om met succes met valse leraren te kunnen debatteren? Neen, want christenen waren „gestorven ten opzichte van de elementaire dingen van de wereld” en dienden niets te maken te willen hebben met de filosofieën en overleveringen van de wereld.
Dat is een dwaling, Jezus stond lichamelijk op.
Het is een dwaleing te willen geloven dat Jezus een fysieke opstanding gehad zou hebben. Wanneer dat zo was, dat kon hij de hemel niet in, vlees en bloed kunnen de hemel niet beërven.

De Bijbel laat zien dat bhij een geestelijke opstanding kreeg, immers hij heeft zijn  menselijke lichaam em leven voor eens en vooraltijd ge-offerd.

1 Korinthiërs 15:45Zo staat er ook geschreven: „De eerste mens, Adam, werd een levende ziel.” De laatste Adam werd een levengevende geest.

Jezus kreeg dus een geestelijke opstanding en werd dus een geest, net als de engelen. Wanneer engelen  in fysiek contact wilden komen met mensen namen zij een willekeurig menselijk lichaam aan. Zo konden zij eten, drinken en slapen. Zo vertegenwoordigden zij soms JHWH, waardoor mensen zeiden: Ik heb JHWH gezien.  De context laat dan zien dat het engelen in mensengedaante waren.

Zo ook Jezus. Doordat hij zich voorzag van een menwsengedaante, herkenden zijn discipelen hem niet fysiek en kon hij ook in een afgesloten kamer verschijnen.
Zij herkenden hem aan zijn manier van praten, redeneren en het brood breken.

Dit bericht is gewijzigd op 01-01 11:35.

Statenvertaling Geplaatst op 01-01-2011, 15:10 Reageer
verwijderd
Verstuur privé bericht

Op 01-01-2011, 11:33 ken schreef:
[...]Zuivere Bijbelse leer is niet mystiek.

Klopt, de mystieke leer van fb123456 is een dwaalleer.

christen2010 Geplaatst op 01-01-2011, 15:27 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

@Ken

5 Hij riep: ‘Hebben jullie soms iets te eten?’ ‘Nee,’ antwoordden ze(Johannes 21)

Johannes 20:
24 Een van de twaalf, Tomas (dat betekent ‘tweeling’), was er niet bij toen Jezus kwam.
Jezus en Thomas
24 En Thomas, een van de twaalf, Didymus genoemd, was niet bij hen toen Jezus daar kwam.
25 Toen de andere leerlingen hem vertelden: ‘Wij hebben de Heer gezien!’ zei hij: ‘Alleen als ik de wonden van de spijkers in zijn handen zie en met mijn vingers kan voelen, en als ik mijn hand in zijn zij kan leggen, zal ik het geloven.’   
25 De andere discipelen dan zeiden tegen hem: Wij hebben de Heere gezien. Maar hij zei tegen hen: Als ik in Zijn handen niet het litteken van de spijkers zie, en mijn vinger niet steek in het litteken van de spijkers, en mijn hand niet steek in Zijn zij, zal ik beslist niet geloven.
26 Een week later waren de leerlingen weer bij elkaar en Tomas was er nu ook bij. Terwijl de deuren gesloten waren, kwam Jezus in hun midden staan. ‘Ik wens jullie vrede!’ zei hij,   
26 En na acht dagen waren Zijn discipelen weer binnen en Thomas was bij hen. Jezus kwam terwijl de deuren gesloten waren, en Hij stond in hun midden en zei: Vrede zij u.
27 en daarna richtte hij zich tot Tomas: ‘Leg je vingers hier en kijk naar mijn handen, en leg je hand in mijn zij. Wees niet langer ongelovig, maar geloof.’   
27 Daarna zei Hij tegen Thomas: Kom hier met uw vinger en bekijk Mijn handen,  en kom hier met uw hand en steek die in Mijn zij; en wees niet ongelovig, maar gelovig.
28 Tomas antwoordde: ‘Mijn Heer, mijn God!’   
28 En Thomas antwoordde en zei tegen Hem: Mijn Heere en mijn God!
29 Jezus zei tegen hem: ‘Omdat je me gezien hebt, geloof je. Gelukkig zijn zij die niet zien en toch geloven.’   
29 Jezus zei tegen hem: Omdat u Mij gezien hebt, Thomas, hebt u geloofd;  zalig zijn zij die niet gezien zullen hebben en toch zullen geloven.

Uit "Nadenkertjes.nl
Nadat Jezus was opgestaan uit de dood verscheen Hij aan de discipelen. Om te bewijzen dat Hij het echt was, liet Hij de wonden in zijn handen zien. Zo is het ook bij ons. Het bewijs dat wij christen zijn, zijn de wonden in ons vlees, onze oude natuur.

In Galaten 5 staat namelijk “Zij die Christus toebehoren, hebben het vlees met zijn begeerten en hartstochten gekruisigd.” Christenen eren Hem niet alleen met de lippen, maar door hun leven op te geven, in voorspoed en tegenspoed.

Natuurlijk is dit sterven aan jezelf een proces en we zullen altijd afhankelijk zijn van Jezus’ genade. Maar door je vlees te kruisigen en God te gehoorzamen, bouw je wel credit bij Hem op. Dan kan God je pas echt gebruiken.

Paulus zegt iets verderop, in Galaten 6:17, dan ook: “Ik draag de littekens van Christus”. Zijn lijden en tegenstand maakte hem krachtig en bewees dat hij een getrouwe volgeling van Jezus was, en dat hij autoriteit had om te spreken.

Kijk, een mooi voorbeeld is een liefdesrelatie. Op een gegeven moment heb je verkering en je zegt op een dag: “Ik hou van je.” Dat is erg leuk om te zeggen natuurlijk, en je meent het ook! En je voelt je fijn. Maar, pas hoe meer dingen je samen meemaakt, hoe meer strijd je hebt, hoe meer je aan elkaar gevormd bent, hoe meer je hebt opgegeven voor elkaar, hoe meer die woorden voor elkaar betekenen. Als jij naar twintig jaar huwelijk zegt “Ik hou van je”, dan zit daar zoveel kracht in en zoveel meer waarde!

Ik geloof ook dat het zo is bij Jezus. Je komt tot bekering en houdt van Jezus, maar hoe meer je jezelf gekruisigd hebt en hoe meer je doorstaan hebt met en voor Hem, hoe meer kracht het krijgt als je bidt: “Heer, ik houd van U”. Je wordt een krachtige strijder, die de littekens van Christus draagt en zijn liefde.

ken Geplaatst op 02-01-2011, 11:05 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 01-01-2011, 15:10 Statenvertaling schreef:
[...]
Klopt, de mystieke leer van fb123456 is een dwaalleer.
Alle on-bijbelse leer is dwaalleer.

ken Geplaatst op 02-01-2011, 11:43 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 01-01-2011, 15:27 christen2010 schreef:
@Ken
Je scheldt, knipt en plakt,   erg goed.

Wanneer je nu eens moeite wilt doen om begrijpend te lezen?

11 Maar Maria bleef buiten bij het herinneringsgraf staan wenen. Toen bukte zij zich al wenend voorover om in het herinneringsgraf te kijken,
12 en zij zag op de plaats waar Jezus’ lichaam had gelegen, twee in het wit geklede engelen zitten, één aan het hoofdeinde en één aan het voeteneinde.
13 En zij zeiden tot haar: „Vrouw, waarom weent gij?” Zij zei tot hen: „Ze hebben mijn Heer weggenomen, en ik weet niet waar ze hem hebben gelegd.”
14 Nadat zij deze dingen had gezegd, wendde zij zich achterwaarts en zag Jezus staan, maar zij onderscheidde niet dat het Jezus was.
15 Jezus zei tot haar: „Vrouw, waarom weent gij? Wie zoekt gij?” In de mening dat het de tuinman was, zei ze tot hem: „Heer, mocht gij hem hebben weggedragen, zeg mij dan waar gij hem hebt gelegd, en ik zal hem wegnemen.”
16 Jezus zei tot haar: „Maria!” Zij keerde zich om en zei tot hem in het Hebreeuws: „Rabboni!” (wat „Leraar!” betekent).

Maria kon weten dat Jezus was opgestaan, hijn had het haar van tevoren gezegd en laten zien met Lazarus. Zelfs een gesprek met 2 engelen bracht haar niet op het idee. Zij ZAG Jezus staan, maar herkende hem niet fysiek!. Waaraan herkende zij hem wel? Aan zijn stem, zijn manier van spreken.  Direct!!!!

19 Toen het dan laat was op die dag, de eerste dag van de week, en ofschoon de deuren van de verblijfplaats der discipelen op slot waren uit vrees voor de joden, kwam Jezus en stond in hun midden en zei tot hen: „Vrede zij U.”
20 En na dit te hebben gezegd, toonde hij hun zowel zijn handen als zijn zijde. De discipelen dan verheugden zich toen zij de Heer zagen.

Waarom toonde Jezus zijn wonden? Dat was volkomen overbodig, wanneer hij fysiek dezelfde persoon was, als voor zijn dood. Jezus wist dat zij hem niet fysiek konden herkennen. Daarom toonde hij een lichaam met herkenbare wonden.

Lukas 24:
25 Toen zei hij tot hen: „O onverstandigen, die traag van hart zijt om alle dingen te geloven die de profeten hebben gesproken!
26 Moest de Christus deze dingen niet lijden en in zijn heerlijkheid binnengaan?”
27 En beginnend bij Mozes en al de Profeten legde hij hun uit wat in al de Schriften op hem betrekking had.
28 Ten slotte naderden zij het dorp waarheen zij op weg waren, en hij deed alsof hij verder zou gaan.
29 Maar zij drongen bij hem aan en zeiden: „Blijf bij ons, want het loopt tegen de avond en de dag heeft zich reeds ten einde geneigd.” Toen ging hij naar binnen om bij hen te blijven.
30 En terwijl hij met hen aan de maaltijd aanlag, nam hij het brood, sprak er de zegen over uit, brak het en reikte het hun vervolgens toe.
31 Toen werden hun ogen volledig geopend en zij herkenden hem; en hij verdween uit hun gezicht.................. (hij wandelde dus niet verder, maar verdween)
32 En zij zeiden tot elkaar: „Brandde ons hart niet toen hij onderweg tot ons sprak, toen hij de Schriften volledig voor ons opende?”
33 En in datzelfde uur stonden zij op en keerden naar Jeruzalem terug, en zij vonden de elf en hen die bij hen waren, vergaderd,
34 die zeiden: „De Heer is werkelijk opgewekt en hij is aan Simon verschenen!”
35 Nu verhaalden zijzelf wat er onderweg gebeurd was en hoe hij door hen herkend was aan het breken van het brood.

Ook hier werd hij niet fysiek herkend. Later herinnerden zij zijn manier van redeneren en herkenden zij hem aan de manier van het brood breken. Ook zij, als zijn nauwe volgelingen, herkenden hem dus  niet fysiek maar aan zijn manieren. Waarom? Omdat Jezus als geest was opgestaan. Net als engelen kon hij zich een willekeurig lichaam aandoen. Zowel Abraham en Lot overkwam dit.

1 Korinthiërs 15:45 Zo staat er ook geschreven: „De eerste mens, Adam, werd een levende ziel.” De laatste Adam (Jezus) werd een levengevende geest.

Statenvertaling Geplaatst op 02-01-2011, 13:53 Reageer
verwijderd
Verstuur privé bericht

Op 02-01-2011, 11:43 ken schreef:
[...]Je scheldt, knipt en plakt,   erg goed.

Wanneer je nu eens moeite wilt doen om begrijpend te lezen?

11 Maar Maria bleef buiten bij het herinneringsgraf staan wenen. Toen bukte zij zich al wenend voorover om in het herinneringsgraf te kijken,
12 en zij zag op de plaats waar Jezus’ lichaam had gelegen, twee in het wit geklede engelen zitten, één aan het hoofdeinde en één aan het voeteneinde.
13 En zij zeiden tot haar: „Vrouw, waarom weent gij?” Zij zei tot hen: „Ze hebben mijn Heer weggenomen, en ik weet niet waar ze hem hebben gelegd.”
14 Nadat zij deze dingen had gezegd, wendde zij zich achterwaarts en zag Jezus staan, maar zij onderscheidde niet dat het Jezus was.
15 Jezus zei tot haar: „Vrouw, waarom weent gij? Wie zoekt gij?” In de mening dat het de tuinman was, zei ze tot hem: „Heer, mocht gij hem hebben weggedragen, zeg mij dan waar gij hem hebt gelegd, en ik zal hem wegnemen.”
16 Jezus zei tot haar: „Maria!” Zij keerde zich om en zei tot hem in het Hebreeuws: „Rabboni!” (wat „Leraar!” betekent).

Maria kon weten dat Jezus was opgestaan, hijn had het haar van tevoren gezegd en laten zien met Lazarus. Zelfs een gesprek met 2 engelen bracht haar niet op het idee. Zij ZAG Jezus staan, maar herkende hem niet fysiek!. Waaraan herkende zij hem wel? Aan zijn stem, zijn manier van spreken.  Direct!!!!

De stem, een fysiek kenmerk...

19 Toen het dan laat was op die dag, de eerste dag van de week, en ofschoon de deuren van de verblijfplaats der discipelen op slot waren uit vrees voor de joden, kwam Jezus en stond in hun midden en zei tot hen: „Vrede zij U.”
20 En na dit te hebben gezegd, toonde hij hun zowel zijn handen als zijn zijde. De discipelen dan verheugden zich toen zij de Heer zagen.

Waarom toonde Jezus zijn wonden? Dat was volkomen overbodig, wanneer hij fysiek dezelfde persoon was, als voor zijn dood. Jezus wist dat zij hem niet fysiek konden herkennen. Daarom toonde hij een lichaam met herkenbare wonden.

Jezus bedroog niemand met neppe wonden, hij is geen bedrieger. Hij toonde zijn wonden opdat zij geloofden dat hij écht was gestorven was en écht opgestaan was.

Lukas 24:
25 Toen zei hij tot hen: „O onverstandigen, die traag van hart zijt om alle dingen te geloven die de profeten hebben gesproken!
26 Moest de Christus deze dingen niet lijden en in zijn heerlijkheid binnengaan?”
27 En beginnend bij Mozes en al de Profeten legde hij hun uit wat in al de Schriften op hem betrekking had.
28 Ten slotte naderden zij het dorp waarheen zij op weg waren, en hij deed alsof hij verder zou gaan.
29 Maar zij drongen bij hem aan en zeiden: „Blijf bij ons, want het loopt tegen de avond en de dag heeft zich reeds ten einde geneigd.” Toen ging hij naar binnen om bij hen te blijven.
30 En terwijl hij met hen aan de maaltijd aanlag, nam hij het brood, sprak er de zegen over uit, brak het en reikte het hun vervolgens toe.
31 Toen werden hun ogen volledig geopend en zij herkenden hem; en hij verdween uit hun gezicht.................. (hij wandelde dus niet verder, maar verdween)
32 En zij zeiden tot elkaar: „Brandde ons hart niet toen hij onderweg tot ons sprak, toen hij de Schriften volledig voor ons opende?”
33 En in datzelfde uur stonden zij op en keerden naar Jeruzalem terug, en zij vonden de elf en hen die bij hen waren, vergaderd,
34 die zeiden: „De Heer is werkelijk opgewekt en hij is aan Simon verschenen!”
35 Nu verhaalden zijzelf wat er onderweg gebeurd was en hoe hij door hen herkend was aan het breken van het brood.

Ook hier werd hij niet fysiek herkend. Later herinnerden zij zijn manier van redeneren en herkenden zij hem aan de manier van het brood breken. Ook zij, als zijn nauwe volgelingen, herkenden hem dus  niet fysiek maar aan zijn manieren. Waarom? Omdat Jezus als geest was opgestaan. Net als engelen kon hij zich een willekeurig lichaam aandoen. Zowel Abraham en Lot overkwam dit.

Waarom heb je de werkelijke oorzaak niet genoemd?! Die staat in vers 16
NBV: maar hun blik werd vertroebeld, zodat ze hem niet herkenden.
SV:  En hun ogen werden gehouden, dat zij Hem niet kenden.

1 Korinthiërs 15:45 Zo staat er ook geschreven: „De eerste mens, Adam, werd een levende ziel.” De laatste Adam (Jezus) werd een levengevende geest.

Inderdaad in de hemel heeft hij een hemels lichaam. Het aardse lichaam heeft men op de aarde, het hemelse in de hemel.

46 Doch het geestelijke is niet eerst, maar het natuurlijke, daarna het geestelijke.
47 De eerste mens is uit de aarde, aards; de tweede Mens is de Heere uit de hemel.
48 Gelijk de aardse is, zo zijn ook de aardsen; en gelijk de hemelse is, zo zijn ook de hemelsen.
49  En gelijk wij het beeld van de aardse gedragen hebben, alzo zullen wij ook het beeld van de hemelse dragen.

ken Geplaatst op 03-01-2011, 10:40 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 02-01-2011, 13:53 Statenvertaling schreef:
Jezus bedroog niemand met neppe wonden, hij is geen bedrieger. Hij toonde zijn wonden opdat zij geloofden dat hij écht was gestorven was en écht opgestaan was.
Hij toonde littekens. Wanneer hij een lichaam  aanneemt, kan hij dan geen littekens  nemen?

Bovendien gebeurde dit vermoedelijk op de 1e dag van de opstanding.  Bij een mens zouden deze wonden nog open zijn en zou hij medische hulp en verzorging nodig gehad hebben.
Waarom heb je de werkelijke oorzaak niet genoemd?! Die staat in vers 16
NBV: maar hun blik werd vertroebeld, zodat ze hem niet herkenden.
SV:  En hun ogen werden gehouden, dat zij Hem niet kenden.
Ik heb duidelijk laten zien dat Jezus een Geest was.

1 Korinthiërs 15:45 Zo staat er ook geschreven: „De eerste mens, Adam, werd een levende ziel.” De laatste Adam werd een levengevende geest.

Jezus werd dus een geest! Waarom?  Vlees en bloed kunnen het Koninkrijk Gods niet beërven. Materie kan NIET in een geestelijke wereld komen.

Lukas 24:16 maar hun ogen werden ervan weerhouden hem te herkennen.
Johannes 20:14 Nadat zij deze dingen had gezegd, wendde zij zich achterwaarts en zag Jezus staan, maar zij onderscheidde niet dat het Jezus was.
Johannes 21:4 Toen het echter net morgen begon te worden, stond Jezus aan het strand, maar de discipelen onderscheidden natuurlijk niet dat het Jezus was.
Inderdaad in de hemel heeft hij een hemels lichaam. Het aardse lichaam heeft men op de aarde, het hemelse in de hemel.
Dus nemen engelen (geestelijke wezens) een aards lichaam aan, wanneer ze in contact treden met mensen. Ze eten,drinken en slapen dan. Voorbeelden genoeg in de Bijbel.

Nu even je tekst in begrijpelijk Nederlands met de context.
46 Niettemin is dat wat geestelijk is niet het eerst, maar dat wat fysiek is, daarna dat wat geestelijk is.
47 De eerste mens is uit de aarde en van stof gemaakt; de tweede mens is uit de hemel.
48 Zoals hij is die van stof gemaakt is, zo zijn ook zij die van stof gemaakt zijn; en zoals de hemelse is, zo zijn ook zij die hemels zijn.
49 En evenals wij het beeld hebben gedragen van degene die van stof gemaakt is, zullen wij ook het beeld van de hemelse dragen.
50 Dit zeg ik evenwel, broeders, dat vlees en bloed Gods koninkrijk niet kunnen beërven, en de verderfelijkheid beërft de onverderfelijkheid niet.
51 Ziet! Ik vertel U een heilig geheim: Wij zullen niet allen ontslapen, maar wij zullen allen veranderd worden,
52 in een ogenblik, in een oogwenk, gedurende de laatste trompet. Want de trompet zal klinken en de doden zullen onverderfelijk worden opgewekt, en wij zullen veranderd worden.
53 Want dit wat verderfelijk is, moet onverderfelijkheid aandoen, en dit wat sterfelijk is, moet onsterfelijkheid aandoen.
54 Maar wanneer dit wat verderfelijk is, onverderfelijkheid aandoet en dit wat sterfelijk is, onsterfelijkheid aandoet, dan zal het woord in vervulling gaan dat geschreven staat: „De dood is voor eeuwig verzwolgen.”
55 „Dood, waar is uw overwinning? Dood, waar is uw angel?”
56 De angel die de dood veroorzaakt, is de zonde, maar de kracht tot zonde is de Wet.
57 Maar God zij gedankt, want hij geeft ons de overwinning door bemiddeling van onze Heer Jezus Christus!

Paulus spreekt hier  zijn medeleden van de kleine kudde aan in de WIJ vorm.

Petrus verklaart vers 46 in 1Pe 3:
18 Immers, ook Christus is eens voor altijd gestorven betreffende zonden, een rechtvaardige voor onrechtvaardigen, om U tot God te leiden, hij, die ter dood gebracht werd in het vlees, maar levend gemaakt in de geest.

Hij bevestigt tevens dat Jezus een geestelijke opstanding kreeg.

Statenvertaling Geplaatst op 03-01-2011, 17:18 Reageer
verwijderd
Verstuur privé bericht

.

Dit bericht is gewijzigd op 31-03 13:18.

fb934634 Geplaatst op 03-01-2011, 20:09 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 03-01-2011, 17:18 Statenvertaling schreef:
[...]
Dan bedroog hij mensen, omdat hij dan neppe wonden toonde, maar Jezus is geen bedrieger, hij toonde de echte wonden.
[...]
Pardon? Iemand is 3 dagen dood en staat op, en nu wil jij nog een wetenschappelijke verklaring geven? Een mens zoals jij en ik zou niet eens opstaan.
[...]
Daarom heeft hij in de hemel een geestelijk lichaam en op de aarde een stoffelijk.

[...]
Welja, nu ga jij mij vertellen wat begrijpelijk Nederlands is? Denk jij te weten wat ik wel en niet begrijp? Mislukte NWV propaganda heet dat, de NWV is geenszins begrijpelijker dan de SV.
Als je bedoelde dat dit voor jezelf begrijpelijker is vertel dat er dan bij. Of vertel gewoon niet wat voor jou begrijpelijker is, want dat hoef ik niet te weten.
[...]
SV: Want Christus heeft ook eens voor de zonden geleden, Hij rechtvaardig voor de onrechtvaardigen, opdat Hij ons tot God zou brengen; Die wel is gedood in het vlees, maar levend gemaakt DOOR de Geest;

Als jullie deze discussie willen voeren, maak er dan een eigen topic van. Hier gaat het over Maria Magdalena.

Statenvertaling Geplaatst op 03-01-2011, 20:17 Reageer
verwijderd
Verstuur privé bericht

Op 03-01-2011, 20:09 fb934634 schreef:
[...]

Als jullie deze discussie willen voeren, maak er dan een eigen topic van. Hier gaat het over Maria Magdalena.

Daar gaat het allang niet meer over.

fb934634 Geplaatst op 03-01-2011, 20:29 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 03-01-2011, 20:17 Statenvertaling schreef:
[...]

Daar gaat het allang niet meer over.

Je kunt er dus beter een eigen topic van maken.

Statenvertaling Geplaatst op 03-01-2011, 21:39 Reageer
verwijderd
Verstuur privé bericht

Op 03-01-2011, 20:29 fb934634 schreef:
[...]

Je kunt er dus beter een eigen topic van maken.

Nee, jij kunt beter een nieuwe over maria magdalena starten of de naam van deze topic wijzigen.

1 ... 30 31 32 33 34 ... 64