|
|
|
|
|
|
|
|
|
ken
|
Geplaatst op 06-09-2010, 11:16 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
dat klopt het kunnen anderen zijn, die graag van hun info gebruik maken.
Nee, het is geen antwoord. In handelingen 15 wordt niemand uitgestoten.
|
24 Daar wij hebben gehoord dat sommigen uit ons midden U met woorden hebben verontrust en hebben getracht UW ziel omver te werpen, hoewel wij hun volstrekt geen instructies hebben gegeven,
Hand 16: 4 Terwijl zij nu voort reisden door de steden, brachten zij hun daar ter nakoming de verordeningen over waartoe door de apostelen en oudere mannen die zich in Jeruzalem bevonden, was besloten.
Handelingen gaat voornamelijk over het verkondigen van het goede nieuws en de tegenstand die men ondervond.
Er werd in Hand 15:1 een poging gedaan om verdeeldheid te zaaien. Vers 24 laat de essentie zien. In Hand 16 gaat men het in Jeruzalem bespreken en er wordt een besluit genomen. Overtreding van genomen besluiten en het volharden daarin leidt tot uitsluiting. Er zijn slechts enkele gevallen bekend, dat is o.a. gebeurd in Titus 3:10, 11.
|
Dan moeten ze ook niet doen alsof.
|
Doen ze niet. Ze hebben alleen te enthousiast geprobeerd de mensen alert te houden.
„Blijft toezien, blijft wakker, want gij weet niet wanneer de bestemde tijd is.” — MARKUS 13:33.
|
Doe die wtgbril nou eens af.
|
Wanneer je de bril van Constantijn afzet, zie dat ik geen bril op heb.
|
Het wtg is dus slimmer dan johannes.
|
Met intelligentie alleen kan je de bijbel niet lezen.
|
Eunuchen waren vaak kamerlingen en de Statenvertaling spreekt over een 'Camer-ling'.
|
Hand 8: 27 Filippus deed wat hem gezegd werd en ging naar die weg toe. Daar kwam hij een Ethiopiër tegen, een eunuch, een hoge ambtenaar van de kandake, de koningin van Ethiopië, die belast was met het beheer van haar schatkist. Hij was in Jeruzalem geweest om daar God te aanbidden NBV.
27 En hij ging op reis. Nu was er net een Ethiopiër op de terugreis van een pelgrimstocht naar Jeruzalem; het was een eunuch, een hoge ambtenaar van de kandake, de koningin van Ethiopië, belast met het beheer van haar schatkamer. WV.
Jesaja 56: 4 Want dit zegt de HEER: De eunuch die mijn sabbat in acht neemt, die keuzes maakt naar mijn wil, die vasthoudt aan mijn verbond, NBV.
4 Want alzo zegt de HEERE van de gesnedenen, die Mijn sabbatten houden, en verkiezen hetgeen, waartoe Ik lust heb, en vasthouden aan Mijn verbond; SV.
4 Want zo zegt de HERE van de ontmanden, die mijn sabbatten onderhouden en verkiezen wat Mij behaagt en vasthouden aan mijn verbond NBG.
|
Er staat niet in de bijbel dat hij een proseliet was. Er staat enkel dat hij naar jeruzalem kwam om te bidden.
|
Heidenen worden niet toegelaten in de tempel. Alleen Joden en proselieten. Wilde de Ethiopiër in de tempel te Jeruzalem kunnen aanbidden, dan moest hij tot de joodse religie bekeerd en ook besneden zijn.
|
Waarom moest hij zich dan door filippus laten onderwijzen?
|
De Joden en proselieten werden allen, uitsluitend in Israel, door Jezus en zijn discipelen onderwezen. Het goede nieuws zou pas na Jezus dood tot de heidenen gepredikt worden.
|
Komt er bij het wtg nog steeds op neer dat dat de wtgleer is.
|
Welnee, er zijn vele anderen die ongeveer hetzelfde ontdekt hebben als het wtg.
|
Vandale: 1. (soms met ongunstige bijbetekenis) de gezamenlijke aanhangers van een, m.n. godsdienstige, gezindheid, die op bepaalde punten afwijkt van een meer oorspronkelijke waaruit zij is voortgekomen; in de christelijke kerken m.n. in toepassing op groeperingen die zich afsplitsen van een kerkgemeenschap op grond van afwijkende opvattingen betreffende een of meer geloofspunten
|
van Daale: sek•te de; v(m) -s, -n geestelijke stroming die afwijkt van een grotere waaruit zij is voortgekomen . Kramers: v(m) -n, kleine kerkelijk groep, die zich van een grotere heeft losgemaakt.
JG hebben zich niet van een grotere losgemaakt. Zij zijn afkomstig uit alle stromingen Jood, islam, boedisten, heidenen en de Christenheid
Openbaring 7:9 Na deze dingen zag ik, en zie! een grote schare, die niemand tellen kon, uit alle natiën en stammen en volken en talen,
|
En dat laatste doet/deed wilde het wtg voorspellen.
|
Nee. Zij kennen Jezus uitspraak: Mattheüs 24:36 Van die dag en dat uur weet niemand iets af, noch de engelen der hemelen noch de Zoon, dan de Vader alleen.
Hun verwachting was verkeerd.
Ja. Hij verkocht zijn aandelen in de zaak van zijn vader. Die was heel veel geld waard. En ging prediken.
|
Zo blijven we aan de gang, jij vindt het vals, ik niet.
|
Jij bent niet op de hoogte van al hun valse beschuldigingen en jij kan het niet controleren.
|
Dan hoeft de geïnterviewde nog niet te liegen.
|
Denk je echt, dat zij in het openbaar hun fouten toegeven? Wanneer zij hun fouten hadden toegegeven waren zij er niet uitgezet. Zij geven gewoon de anderen de schuld.
Waar wordt hier: het getal 144000 genoemd? Met uitzondering van wat jij erbij geschreven hebt.
|
Er wordt in de Bijbel gesproken over de kleine kudde. Dar wordt niet bijgezet dat het dezelfden zijn als de 144.000. Met wat onderscheidingsvermogen en het lezen van alle teksten betreffende deze groep, kan je het weten.
„Vreest niet, kleine kudde, want het heeft uw Vader goedgedacht u het koninkrijk te geven.” — LUKAS 12:32.
Openbaring 20: 6 Gelukkig en heilig is een ieder die deel heeft aan de eerste opstanding; over dezen heeft de tweede dood geen autoriteit, maar zij zullen priesters van God en van de Christus zijn en zullen de duizend jaar met hem als koningen regeren.
Matth. 16:19 „Ik zal u de sleutels van het koninkrijk der hemelen geven, en wat gij ook op aarde moogt binden, zal dat zijn wat in de hemelen gebonden is, en wat gij ook op aarde moogt ontbinden, zal dat zijn wat in de hemelen ontbonden is.”
Openbaring 14: 3 En zij zingen als het ware een nieuw lied vóór de troon en vóór de vier levende schepselen en de oudere personen; en niemand kon zich dat lied eigen maken dan de honderd vierenveertig duizend, die van de aarde zijn gekocht.
Openbaring 5: 9 En zij zingen een nieuw lied en zeggen: „Gij zijt waardig de boekrol te nemen en haar zegels te openen, want gij werdt geslacht en gij hebt met uw bloed uit elke stam en taal en elk volk en elke natie personen voor God gekocht, 10 en gij hebt hen gemaakt tot een koninkrijk en tot priesters voor onze God, en zij zullen als koningen over de aarde regeren.”
|
Wat deed hij dan bij de samaritanen? En waarom stuurde hij zijn discipelen erop uit om alle volken tot zijn volgelingen te maken?
|
Jezus zei dat zei tot de verloren schapen van het huis Israëls behoorden. Hij gaf zijn discipelen echter de opdracht om geen samaritaanse stad binnen te gaan. De enige Samaritanen die Jezus aansprak waren een melaatse man in Israël, die hij genas en de vrouw aan de bron.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
ken
|
Geplaatst op 06-09-2010, 11:22 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 05-09-2010, 16:46 fb934634 schreef:
[...]
Maria dacht dat het de tuinman was en zei: 'Als u hem hebt weggehaald, vertel me dan waar u hem hebt neergelegd, dan kan ik hem meenemen. ... Hieruit blijkt dat zij zijn aanverwante was; in die tijd was kon je niet zomaar een dode meenemen, daar was een gehele wetgeving over!
|
Zij was niet alleen bij het graf, zoals ik al schreef. Het was een groepje vrouwen.
Mr 16: 1 Toen de sabbat dan voorbij was, kochten Maria Magdale̱na en Maria, de moeder van Jakobus, en Salomé specerijen om hem ermee te gaan inwrijven. 2 En heel vroeg op de eerste dag van de week, toen de zon was opgegaan, kwamen zij bij het herinneringsgraf. 3 En zij zeiden tot elkaar: „Wie zal voor ons de steen van de deuropening van het herinneringsgraf wegrollen?” 4 Maar toen zij opkeken, zagen zij dat de steen weggerold was, ofschoon hij zeer groot was. 5 Toen zij het herinneringsgraf binnengingen, zagen zij aan de rechterkant een jonge man zitten, gekleed in een lang wit gewaad, en zij raakten ontsteld. 6 Hij zei tot hen: „Weest niet langer ontsteld. GIJ zoekt Jezus de Nazarener, die aan een paal werd gehangen. Hij is opgewekt, hij is niet hier. Ziet! De plaats waar zij hem hadden gelegd.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ken
|
Geplaatst op 07-09-2010, 10:18 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Het wtg gebruikt informatie van deskundigen en encyclopedieën e.d. die zij wereldwijd verzamelen en publiceren in hun lectuur, die in eerste instantie bedoeld is voor JG. De kerken verwijten JG dat zij het alleen weten. Er zijn meer dan 300 denominaties die Christelijk beweren te zijn. ZIJ hebben allen een eigen interpretatie, een kakofonie van interpretaties. JG zijn van mening dat de Bijbel zelf uitleg verschaft.
|
Wtgleiders zijn volmaakt?
|
Zij zijn niet onfeilbaar, geen mens is volmaakt.
|
Er wordt nog steeds niemand uitgestoten.
|
Jawel. Maar er wordt geen nadruk op gelegd.
|
Doen ze wel. Zij hebben de enige juiste interpretatie, discussie is verboden.
|
Het onderwijs wordt in discussievorm gegeven.
|
Doe je wtglenzen dan uit, dan zie je scherp en je zult zien dat ik geen bril heb.
|
JG hebben de leer van Constantijn verwijderd. Moet je ook eens doen.
|
Het ging niet om het bijbellezen het ging om een visioen.
|
Jij had het over slimmer.
|
Er staat nergens dat hij de tempel binnenging.
|
Er staat nergens dat hij Ethiopië uit ging. Joden en proselieten die naar Jeruzalem gaan, gingen naar de tempel.
|
Ik bedoelde: Waarom moest hij onderwezen worden als hij al zo'n grondige bijbelkennis zou hebben?
|
waarom onderwees Jezus de joden dan? Hij stond als onderwijzer bekend. Alle Joden hadden een hele goede Bijbelkennis.
Mt 7: 28 Toen Jezus nu deze woorden had geëindigd, was de uitwerking dat de scharen versteld stonden van zijn manier van onderwijzen; 29 want hij onderwees hen als iemand die autoriteit heeft, en niet zoals hun schriftgeleerden.
|
Als iemand op 1 punt van mening verschilt met het wtg wordt hij/zij uitgestoten maar komt wat hij/zij gelooft nog steeds ongeveer overeen met wat het wtg leert. Waarom zou hij/ zij dan uitgestoten worden?
|
NEE! Iemand wordt pas uitgesloten, wanneer hij Bijbelse regels overtreed of mensen achter zich aan tracht te trekken, zoals in apostolische tijd met de besnijdenis kwestie. Er word getracht om de persoon op de Bijbelse lijn te krijgen. Wanneer dat niet lukt volgt uitsluiting volgens de Bijbelse procedure.
|
Dat komt in een kerk niet voor?
|
Nauwelijks. Vaak betreft het doopleden.
|
Vanwaar hun voorspellingen dan?
|
Zij voorspellen niet. Ze waren wat te enthousiast met hun verwachting. Op basis van Bijbelse profetieën kan je tijdsperken berekenen, zoals het beeld van Nebudcadnezar dat ook gaf.
|
Hij had alleen maar aandelen?
|
Hij was aandeelhouder in de zaak van zijn vader.
|
Jij natuurlijk wel weer, zo blijven we ook aan de gang.
|
Zij zijn zeer geraffineerd en voor JG die goed op de hoogte zijn is het zelfs moeilijk om dat eenvoudig te weerleggen.
|
Fouten? Zij zijn niet van mening dat het fouten zijn, zij zijn van mening dat er een fout in de wtgleer zit.
|
Zij proberen de aandacht van zichzelf af te leiden. Edoch soms vallen zij door de mand. Er was er een verontwaardigd dat hij uitgesloten werd omdat hij met zijn meisje in bed aangetroffen werd.
|
Nu heb je nog steeds niet verteld waar het idee vandaan komt dat er maar 144000 mensen wedergeboren kunnen worden.
|
Jawel. Alleen zij die met Jezus als koningen en priesters gaan dienen.
|
Jezus heeft tot veel meer samaritanen gesproken.
|
Johannes 4: 40 Toen dan de Samaritanen tot Hem kwamen, verzochten zij Hem bij hen te blijven; en Hij bleef daar twee dagen. 41 En nog veel meer werden er gelovig om zijn woord, 42 en zij zeiden tot de vrouw: Wij geloven niet meer om wat gij zegt, want wij zelf hebben Hem gehoord en weten, dat deze waarlijk de Heiland der wereld is.
Je hebt gelijk. De Samaritaanse vrouw ging naar de stad terug en gaf getuigenis. Deze mensen gingen vervolgens naar hem toe en nodigden hem uit. Hij nam hun uitnodiging aan.
Zie Handelingen 1:8.
De Samaritaanse was de eerste persoon waarvan hij zei de Messias te zijn. Toch werd geen Samaritaan gedoopt tijdens Jezus bediening.
|
|
|
|
|
|
|
Vincent
|
Geplaatst op 07-09-2010, 20:27 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 06-09-2010, 11:16 ken schreef:
[...]
„Vreest niet, kleine kudde, want het heeft uw Vader goedgedacht u het koninkrijk te geven.” — LUKAS 12:32.
Openbaring 20: 6 Gelukkig en heilig is een ieder die deel heeft aan de eerste opstanding; over dezen heeft de tweede dood geen autoriteit, maar zij zullen priesters van God en van de Christus zijn en zullen de duizend jaar met hem als koningen regeren.
|
Dat is vreemd bij elkaar gezocht. Het gaat namelijk totaal niet om dezelfde groep. In het fragment uit Lukas spreekt Jezus tegen zijn discipelen. In Openbaring wordt gesproken van een groep van 144000 mensen die bij Hem staan. Naar mijn weten waren er 12 discipelen bij Jezus en geen 144000. De kleine kudde die in Lukas wordt genoemd heeft dus helemaal niets met de 144000 te maken.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ken
|
Geplaatst op 08-09-2010, 12:49 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 07-09-2010, 20:27 Vincent schreef:
[...]
Dat is vreemd bij elkaar gezocht. Het gaat namelijk totaal niet om dezelfde groep. In het fragment uit Lukas spreekt Jezus tegen zijn discipelen. In Openbaring wordt gesproken van een groep van 144000 mensen die bij Hem staan. Naar mijn weten waren er 12 discipelen bij Jezus en geen 144000. De kleine kudde die in Lukas wordt genoemd heeft dus helemaal niets met de 144000 te maken
|
Zijn discipelen werden met pinksteren met de HG gezalfd en daardoor lid van de kleine kudde. De kleine kudde is dus hetzelfe als de 144.00
Dus zo heel vreemd is het niet, als je de structuur begrijpt.
De kleine kudde zou oorspronkleijk uitsluitend uit Joden bestaan. Deze lieten het echtre massaal afweten, waarna Petrus dit voorrecht voor bekeerde heidenen opende. Cornelius was de eerste.
|
|
|
|
|
|
|
ken
|
Geplaatst op 08-09-2010, 14:15 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Er zijn ook amateurs, die deskundig zijn.
|
Moeten ze ook niet doen alsof.
|
Zij zijn geen onfeilbare paus.
Uit de apostolische verslagen blijkt dat men afwijkingen van de Bijbelse leer niet tolereert. Zie b.v. 1 Kor. 6:9-10. Zie: 1 Korinthiërs 5:9-13. 13b geeft de opdracht iemand uit te sluiten. „Verwijdert de goddeloze uit UW midden.” Hoewel niet expliciet vermeld is Diotrefes waarschijnlijk uitgesloten.
|
Maar uiteindelijk moet je toch onvoorwaardelijk de wtgleer geloven
|
De zuivere Bijbelse leer dus, geheel ontdaan van on-Bijbelse leer. Vooraf heeft men een diepgaande Bijbelstudie ontvangen en heeft men getoond welke leer niet uit de Bijbel afkomstig is. Men kan dus vooraf kiezen of men dat wel of niet gedoopt wil worden.
|
Nee jij. ''Johannes had een visioen. Hem werd een boodschap gegeven in symbolen en menselijke begrippen, die hij kon begrijpen.''
|
JIJ schreef:Het wtg is dus slimmer dan johannes
Openbaring 1:1 Een openbaring door Jezus Christus, die God hem gegeven heeft om aan zijn slaven de dingen te tonen die binnenkort gebeuren moeten.
Het zijn dus profetieën die reiken tot aan de eindtijd. De gebeurtenissen worden beschreven. Maar niet in gedateerde volgorde.
|
Je weet nog steeds niet of hij jood of proseliet was.
|
Hij was een Ethiopiër, geen jood dus.
Joodse kinderen werden door hun ouders en in de synagoge onderwezen in de wet. Daarom konden de Joden ook lezen en schrijven. Deut 6: 7 en gij moet ze uw zoon inscherpen en erover spreken wanneer gij in uw huis zit en wanneer gij op de weg gaat en wanneer gij neerligt en wanneer gij opstaat.
|
Iedereen overtreedt bijbelse regels.
|
— Romeinen 7:21-24.
|
Ooit in een kerk geweest?
|
Ik ben NH opgevoed en ging met mijn ouders naar de kerk. Als volwassene heb ik getracht de draad weer op te pakken. De manier van Bijbelstudie verhinderde dat.
|
Ze hebben zoveel lopen profeteren en voorspellen.
|
Je hebt kennelijk moeite met begrijpend lezen. Ik schreef: Zij voorspellen niet! De gaven van profeteren zijn met de laatste apostel weggedaan.
|
Dat was alles wat hij had?
|
Miljoenen (omgerekend) is niet niks.
|
Oftewel ze liegen altijd.
|
Dat kan jij niet zien.
|
Dat is je enige voorbeeld. Nu zeg je weer indirect dat de wtgleiders volmaakt zijn.
|
Ik ken vele voorbeelden. Mensen zijn niet volmaakt.
|
Nee, je hebt nog steeds niet verteld waar dat getal vandaan komt.
|
Uit de Bijbel. O.a. Openbaring 14:1.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Azarja
|
Geplaatst op 08-09-2010, 23:02 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 08-09-2010, 21:14 christen2010 schreef:
Onderzoek of Christus in je is, want anders ben je nog verwerpelijk. Een ieder toetse zijn eigen werk, of het uit Christus is of niet. Dan ontdek je zeker of jij en ik ware profeten zijn of valse, Zó leer je ze ook te herkennen, nl. aan hun vruchten....
Dit bericht is gewijzigd op 08-09 22:04.
|
Ik heb jou ook leren kennen aan je alles behalve christelijke vruchten. Je doet je naam zo geen eer aan. Sterker, door mensen zoals jij spreekt men schande van het christelijk geloof. En ik geef ze geen ongelijk.
|
|
|
|
„Gij zult getuigen van mij zijn . . . tot de verst verwijderde streek der aarde.” — Handelingen 1:8. |
|
|
christen2010
|
Geplaatst op 09-09-2010, 10:01 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hij werd veracht, gescholden en weg met Hem, kruisig Hem en velen wandel(d)en niet meer met Hem, maar met hun eigen Jehova-jesus, hun alverzoeningsjezus, hun eigen ingebeelde jezus en gaan met hun jezus en gaan alsnog verloren zonder bekering. De weg is smal en de poort is eng die tot het leven leidt en weinigen zijn er die Hem vinden en zich laten vinden..
|
|
|
|
God is: God, Jezus Christus, Heilige Geest! |
|
|
ken
|
Geplaatst op 09-09-2010, 11:48 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Jg ers ontvangen geen salaris.Het zijn allemaaal vrijwilligers.
Ik weet het.
|
En dat leidt ik af uit wat jij zegt.
|
Jouw interpretatie
|
Dan weet je nog steeds niet of hij een proseliet was.
|
Er staat Ethiopiër, geen Jood.
Onbesneden buitenlanders zijn uitgesloten van deelname aan Israëls aanbidding. Zij mogen bijvoorbeeld niet van het Pascha eten. Buitenlanders die niet regelrecht de wetten van het land overtreden, genieten een rechtvaardige en gastvrije behandeling, maar zij hebben geen blijvende banden met de natie. Natuurlijk aanvaarden sommigen de Wet volledig, en als teken daarvan laten de mannen zich besnijden. Dan zijn zij proselieten; zij genieten het voorrecht in het voorhof van JHWH’s huis te aanbidden en worden als een deel van de gemeente Israël beschouwd.
Hand 2: 5 Nu woonden er in Jeruzalem joden, eerbiedige mannen, die afkomstig waren uit elk van de natiën die er onder de hemel zijn. 8 Hoe komt het dan dat een ieder van ons zijn eigen taal hoort, waarin wij werden geboren? 9 Parthen en Meden en Elamieten, en de bewoners van Mesopota̱mië, en Jude̱a en Kappado̱cië, Po̱ntus en het [district] A̱sia, 10 en Fry̱gië en Pamfy̱lië, Egy̱pte en de streken van Li̱bië, dat bij Cyre̱ne ligt, en de hier tijdelijk verblijvende mensen uit Ro̱me, zowel joden als proselieten, 11 Kretenzers en Arabieren, wij horen hen in onze talen over de grote daden van God spreken.”
Buitenlandse Joden worden geen proselieten genoemd, maar Joden.
|
Dat gaat alleen over de geboden.
|
De wet die gehouden moest worden. Deze staat opgetekend in de Bijbel, dus?
|
Juist! Dus is het onzin om te zeggen dat iemand uitgestoten moet worden omdat hij de Bijbelse regels overtreedt.
|
Wel als zij deze blijven overtreden en daar geen berouw over hebben.
|
En daar waren weinig buitenlanders dus is dat in alle kerken zo?
|
Mijn kerk was nationaal georganiseerd. Degenen die goeds goedkeuring ontvangen zijn afkomstig uit alle natiën, volken, stammen en talen. Zij volgen Jezus opdracht uit in Matth. 28:19,20.
|
Dat begrepen zij dus niet.
|
Zij wisten dat de gaven zijn weggedaan.
|
Volgens mij begrijp je me weer niet. Met 'ze' bedoelde ik de 'zij' in jouw stuk en probeerde ik te zeggen dat jouw standpunt is dat 'zij' altijd liegen.
|
Ik oordeel, nog veroordeel iemand. Afvalligen trachtten zichzelf, hun verkeerde handelwijze, te rechtvaardigen en geven anderen de schuld.
|
Jij bent dus ook niet volmaakt, wtgleiders ook niet, daarom is het dus onzin om te zeggen dat zij de enige juiste interpretatie van de Bijbel hebben.
|
Jezus zei: Uw woord is waarheid. Hij had het niet over waarheden. De waarheid van Gods woord is niet doorspekt met heidense aanbidding.
|
Er staat niet bij dat zij de enige wedergeborenen zijn.
|
Tja, wanneer je net als de heidenen gelooft in “het hiernamaals” dan mis je het benodigde onderscheidingsvermogen.
|
|
|
|
|
|
|
ken
|
Geplaatst op 09-09-2010, 11:51 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 09-09-2010, 10:01 christen2010 schreef:
Hij werd veracht, gescholden en weg met Hem, kruisig Hem en velen wandel(d)en niet meer met Hem, maar met hun eigen Jehova-jesus, hun alverzoeningsjezus, hun eigen ingebeelde jezus en gaan met hun jezus en gaan alsnog verloren zonder bekering. De weg is smal en de poort is eng die tot het leven leidt en weinigen zijn er die Hem vinden en zich laten vinden..
|
Op HEM was NIETS op aan te merken!
Mattheüs 23: 37 Jeruzalem, Jeruzalem, dat de profeten doodt en de tot u uitgezondenen stenigt — hoe dikwijls heb ik uw kinderen willen vergaderen, zoals een hen haar kuikens onder haar vleugels vergadert! Maar GIJ hebt het niet gewild. 38 Ziet! UW huis wordt U verlaten achtergelaten.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
christen2010
|
Geplaatst op 09-09-2010, 19:00 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 09-09-2010, 16:20 Statenvertaling schreef:
[...] Daar ga ik niet meer op in, anders blijven we bezig met welles/nietes. [...] Er staat nog niet dat hij een proseliet was. [...] Er staan niet alleen maar geboden in. [...] Of als ze een fout in de zogenaamd volmaakte wtgleer ontdekken die bedacht is door zogenaamd volmaakte, onfeilbare leiders. [...] Wat is je punt dan? [...] Dan moesten ze daar ook naar handelen. [...] Nee, je beschuldigt ze alleen maar. [...] ja en? [...] Je ontwijkt me.
Dit bericht is gewijzigd op 09-09 16:21.
|
Verwerp een scheuringmakend iemand ná 2 vermaningen en een gezant van Christus moet niet blijven twisten, dus laat die wtg -verleiders links liggen, het is het onkruid, dat samen opgroeit met de tarwe tot de oogst komt, dan wordt de tarwe in Zijn Schuur verzameld en het onkruid wordt verbrand in de oven. Titus 3 vers 10, , 2 Timotheüs 2 en Mattheüs 13:30
|
|
|
|
God is: God, Jezus Christus, Heilige Geest! |
|