ken Geplaatst op 01-09-2010, 10:50 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 31-08-2010, 16:23 Statenvertaling schreef:
Wat voor symbolen zijn het dan?
Deze komen niet exact overeen met die van vrijmetselaars.
De gebruikte symbolen zijn uit de Bijbel afkomstig.
Het uitstoten van mensen uit het wtg als ze ergens niet mee eens zijn en dan aanzetten tot doen alsof ze dood zijn is behoorlijk liefdeloos. Het is het moedwillig overtreden van het gebod heb uw naaste lief als uzelf.
Uitsluiting is een Bijbelse regeling, die beslist niet liefdeloos is.

Zij proberen jou wijs te maken, dat zij zonder geldige Bijbelse reden er zijn uitgezet. Zij kunnen dat makkelijk zeggen, wat zij weten heel goed dat de werkelijke reden nooit openbaar  gemaakt wordt.

Op basis wat zij zelf naar buiten brengen, kan ik wel het e.e.a. opmaken. Zo was er een betrapt met zijn vriendin in bed en reageerde daar alsof dat de gewoonste zaak van de wereld is. Dat klopt, maar niet van de Bijbel, die verbiedt dat.
Het is onzin dat je alleen behouden wordt als je lid bent van het wtg.
Dat is geen leer, die van JG afkomstig is.

Degenen die niet gered kunnen worden zijn degenen die deze dingen beoefenen:
1 Korinthiërs 6:
9  Wat! Weet GIJ niet dat onrechtvaardigen Gods koninkrijk niet zullen beërven? Wordt niet misleid. Noch hoereerders, noch afgodendienaars, noch overspelers, noch mannen die er voor tegennatuurlijke doeleinden op na worden gehouden, noch mannen die bij mannen liggen,
10 noch dieven, noch hebzuchtige personen, noch dronkaards, noch beschimpers, noch afpersers zullen Gods koninkrijk beërven.

meld dit bericht aan een moderator

ken Geplaatst op 01-09-2010, 10:56 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 31-08-2010, 16:34 christen2010 schreef:
In de bijbel, actueel, is alleen spake van christenen en geen Jehova's clubje..
jehova behoeft geen handje geholpen te worden, als iets behoevende, want Hij onderhoudt Zijn Gemeente en Zijn zuchtende Schepping...
Jezus geeft de volgende opdracht aan zijn volgelingen:

Mattheüs 28:
19 Gaat daarom en maakt discipelen van mensen uit alle natiën, hen dopende in de naam van de Vader en van de Zoon en van de heilige geest,
20 en leert hun onderhouden alles wat ik U geboden heb. En ziet! ik ben met U alle dagen tot het besluit van het samenstel van dingen.”

In Jezus tijd deed iedere volgeling dat dus!

Jesaja 43:
10 „GIJ zijt mijn getuigen,” is de uitspraak van Jehovah, „ja, mijn knecht die ik verkozen heb, opdat GIJ het weet en geloof in mij hebt, en opdat GIJ begrijpt dat ik Dezelfde ben. Vóór mij werd er geen God geformeerd, en na mij bleef het zo dat er geen was.
11 Ik — ik ben Jehovah, en buiten mij is er geen redder.”

ken Geplaatst op 01-09-2010, 11:05 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 01-09-2010, 09:48 fb934634 schreef:
Toch even vermelden dat we eigenlijk te ver aan het afwijken zijn van het topic. Het topic heeft als onderwerp Maria Magdalena:
Ik heb daar geen problem mee. We praten met elkaar toch over Gods woord?

Maria dacht dat het de tuinman was en zei: 'Als u hem hebt weggehaald, vertel me dan waar u hem hebt neergelegd, dan kan ik hem meenemen. ...
Hieruit blijkt dat zij zijn aanverwante was; in die tijd was kon je niet zomaar een dode meenemen, daar was een gehele wetgeving over

Maria Magdalena.

Haar bijnaam (die „Van [behorend tot] Magdala” betekent) is waarschijnlijk ontleend aan het stadje Magdala  op de westelijke oever van de Zee van Galilea, ongeveer halverwege tussen Kapernaüm en Tiberias. Nergens wordt vermeld dat Jezus dit stadje ooit heeft bezocht, ofschoon hij in de omgeving ervan heel wat tijd heeft doorgebracht. Ook is het niet zeker dat het Maria’s geboortestad of woonplaats was. Daar Lukas haar aanduidt als „Maria, die Magdalena wordt genoemd”, zijn sommigen van mening dat hij daarmee iets buitengewoons of opmerkenswaardigs te kennen wilde geven. — Lu 8:2.

Jezus had Maria Magdalena verlost van zeven demonen, wat voor haar reden genoeg was om geloof in hem als de Messias te stellen en van dit geloof blijk te geven door van toewijding getuigende werken en ijverige dienst. Zij wordt voor het eerst genoemd in het verslag over het tweede jaar van Jezus’ prediking, toen hij met zijn apostelen „van stad tot stad en van dorp tot dorp trok, terwijl hij het goede nieuws van het koninkrijk Gods predikte en bekendmaakte”. Samen met Johanna, de vrouw van de gevolmachtigde van Herodes, en Suzanna en andere vrouwen bleef Maria Magdalena uit haar eigen bezittingen in de behoeften van Jezus en zijn apostelen voorzien. — Lu 8:1-3.

Het bekendste bericht over Maria Magdalena houdt verband met Jezus’ dood en opstanding. Toen Jezus als het Lam Gods ter slachting werd geleid, bevond zij zich onder de vrouwen „die Jezus vanuit Galilea hadden vergezeld om hem te dienen” en die ’op een afstand toekeken’ terwijl Jezus aan de martelpaal hing. In haar gezelschap bevonden zich Jezus’ moeder Maria, Salome en „de andere Maria” . — Mt 27:55, 56, 61; Mr 15:40; Jo 19:25.

Na Jezus’ begrafenis ging Maria Magdalena samen met andere vrouwen specerijen en welriekende olie bereiden voordat bij zonsondergang de sabbat aanbrak. Vervolgens brachten Maria en de andere vrouwen na de sabbat, bij het aanbreken van de dag, op de eerste dag van de week, de welriekende olie naar het graf (Mt 28:1; Mr 15:47; 16:1, 2; Lu 23:55, 56; 24:1).

Toen Maria zag dat het graf open en klaarblijkelijk leeg was, snelde zij heen om het verbijsterende nieuws aan Petrus en Johannes te vertellen, waarop dezen naar het graf snelden (Jo 20:1-4). Tegen de tijd dat Maria bij het graf terugkwam, waren Petrus en Johannes reeds vertrokken, en nu keek zij naar binnen en zag tot haar grote ontsteltenis twee in het wit geklede engelen. Toen draaide zij zich om en zag Jezus staan. In de mening verkerend dat het de tuinman was, vroeg zij waar het lichaam was, zodat zij er zorg voor kon dragen. Daarop antwoordde hij: „Maria!”, en onmiddellijk herkende zij hem, omarmde hem impulsief en riep uit: „Rabboni!” Voor betuigingen van menselijke genegenheid was nu echter geen tijd. Jezus zou slechts een korte tijd bij hen zijn. Maria moest snel de andere discipelen gaan inlichten over zijn opstanding en hun laten weten dat Jezus zou opstijgen, zoals hij zei, „naar mijn Vader en uw Vader en naar mijn God en uw God”. — Jo 20:11-18

Interessant is dat Mara Magdalena Jezus pas herkende NADAT hij tegen haar sprak.

Vincent Geplaatst op 01-09-2010, 13:58 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 28-08-2010, 16:31 christen2010 schreef:
[...]

Ik spreek een taal, die jij niet verstaat, hooguit herken je hier en daar wat woordjes, dus het heeft geen zin te citeren uit God's Woord omdat jij niet vanuit God herboren bent.
Vlees kan de Geest niet verstaan, maar De Geest kent wel het vlees als de bron van de zonde en de dood.
Die in het vlees zijn en (willen) blijven kunen de woorden van God niet vestaan...

"Er is een enig Wetgever, Die behouden kan en verderven. Doch wie zijt gij, die een anderen oordeelt?" (Jakobus 4:12)

"Wie zijt gij, die eens anderen huisknecht oordeelt? Hij staat, of hij valt zijn eigen heer; doch hij zal vastgesteld worden, want God is machtig hem vast te stellen."
(Romeinen 14:4)

"En oordeelt niet, en gij zult niet geoordeeld worden; verdoemt niet, en gij zult niet verdoemd worden; laat los, en gij zult losgelaten worden."
(Lukas 6: 37)

Hoe kun je woorden verstaan als je ze niet eens leest? Wie ben jij om mij te veroordelen? Maar ik veroordeel jou er niet om, ik vergeef je jouw blindheid.

christen2010 Geplaatst op 01-09-2010, 15:09 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Weer aan het prikken geweest, je eigen woorden zullen tegen je getuigen in het orordeel, als daar geen verzoening voor heeft plaatsgevonden...

Statenvertaling Geplaatst op 01-09-2010, 20:03 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 01-09-2010, 10:50 ken schreef:
[...]Deze komen niet exact overeen met die van vrijmetselaars.
De gebruikte symbolen zijn uit de Bijbel afkomstig.

Ah, juist nu is het kruis voor JG niet heidens meer? In combinatie met een kroon is het een symbool uit de vrijmetselarij.

[...]Uitsluiting is een Bijbelse regeling, die beslist niet liefdeloos is.

Een bijbelse regeling? Waar haal je dat vandaan? Betekent dat dat als iemand een andere mening heeft hij of zij er direct uitgetrapt moet worden?

Zij proberen jou wijs te maken, dat zij zonder geldige Bijbelse reden er zijn uitgezet. Zij kunnen dat makkelijk zeggen, wat zij weten heel goed dat de werkelijke reden nooit openbaar  gemaakt wordt.

Volgens mij probeer jij mij wat wijs te maken.

Op basis wat zij zelf naar buiten brengen, kan ik wel het e.e.a. opmaken. Zo was er een betrapt met zijn vriendin in bed en reageerde daar alsof dat de gewoonste zaak van de wereld is. Dat klopt, maar niet van de Bijbel, die verbiedt dat.

Dat verklaard weer alles zeker? Iedereen die uitgestoten wordt heeft dit gedaan.

[...]Dat is geen leer, die van JG afkomstig is.

Nee, formeel niet, de werkelijkheid is anders.

Degenen die niet gered kunnen worden zijn degenen die deze dingen beoefenen:
1 Korinthiërs 6:
9  Wat! Weet GIJ niet dat onrechtvaardigen Gods koninkrijk niet zullen beërven? Wordt niet misleid. Noch hoereerders, noch afgodendienaars, noch overspelers, noch mannen die er voor tegennatuurlijke doeleinden op na worden gehouden, noch mannen die bij mannen liggen,
10 noch dieven, noch hebzuchtige personen, noch dronkaards, noch beschimpers, noch afpersers zullen Gods koninkrijk beërven.

Je wil me bang maken?  
Misschien moet je toch even op de linkjes die hier http://bijbelonline.nl/forum/view/id/327/d/charles-taze-russell geplaatst zijn klikken en de filmpjes bekijken.

Joh 14:6 Jezus zeide tot hem: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij.  
christen2010 Geplaatst op 01-09-2010, 20:45 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Wie de leugen liefheeft en doet, zal het Koninkrijk van God niet beërven, al liegt die persoon tot zijn dood, het is en wordt nooit Waarheid, want geen Waarheid is uit Leugen ooit ontstaan en ontstaat ook niet.
God zendt integendeel aan Jehova's getuigen een kracht der dwaling, opdat zij al meer en meer de leugen omhelzen tot aan het oordeel
2 Thessalonicensen 2:

11 En daarom zal God hun zenden een kracht der dwaling, dat zij de leugen zouden geloven;
12 Opdat zij allen veroordeeld worden, die de waarheid niet geloofd hebben, maar een welbehagen hebben gehad in de ongerechtigheid.

fb934634 Geplaatst op 01-09-2010, 21:00 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 01-09-2010, 20:45 christen2010 schreef:
Wie de leugen liefheeft en doet, zal het Koninkrijk van God niet beërven, al liegt die persoon tot zijn dood, het is en wordt nooit Waarheid, want geen Waarheid is uit Leugen ooit ontstaan en ontstaat ook niet.
God zendt integendeel aan Jehova's getuigen een kracht der dwaling, opdat zij al meer en meer de leugen omhelzen tot aan het oordeel
2 Thessalonicensen 2:

11 En daarom zal God hun zenden een kracht der dwaling, dat zij de leugen zouden geloven;
12 Opdat zij allen veroordeeld worden, die de waarheid niet geloofd hebben, maar een welbehagen hebben gehad in de ongerechtigheid.

Al is de leugen noch zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel.  Om leugenaars maak ik mij geen zorgen.  
De waarheid regeert in veel meer dan louter geschriften .... in de eerste plaats in ons hart! En in het menselijk DNA zit alle kennis, alle waarheid ... nu nog met 12 DNA stringen werken in plaats van met 2!

Een goede leermeester leert van zijn leerlingen. 
christen2010 Geplaatst op 01-09-2010, 21:30 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

In de hel baten DNA-cellen en profielen niet en dan is het Duivel Nimmer Afwezig..

Statenvertaling Geplaatst op 01-09-2010, 21:33 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 01-09-2010, 21:00 fb934634 schreef:
[...]

Al is de leugen noch zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel.  Om leugenaars maak ik mij geen zorgen.  
De waarheid regeert in veel meer dan louter geschriften .... in de eerste plaats in ons hart! En in het menselijk DNA zit alle kennis, alle waarheid ... nu nog met 12 DNA stringen werken in plaats van met 2!

En ze werkten ooit met 2??

Joh 14:6 Jezus zeide tot hem: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij.  
fb934634 Geplaatst op 02-09-2010, 00:04 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 01-09-2010, 21:33 Statenvertaling schreef:
[...]

En ze werkten ooit met 2??

Nu, nog steeds, het wezen de mens is beperkt tot twee DNA stringen. Eigenlijk wel spannend; hoe zou het zijn met alle 12? Maar toch is dit alles voor ons een wonderbaarlijke ervaring, vind ik. Met en in Christus terug naar huis, want zelf kunnen we het niet.

ken Geplaatst op 02-09-2010, 11:11 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 01-09-2010, 20:03 Statenvertaling schreef:
Ah, juist nu is het kruis voor JG niet heidens meer? In combinatie met een kroon is het een symbool uit de vrijmetselarij.
Zoals je kunt weten, leren JG bij.

Tot ca 1920 hadden ze niet door, dat bepaalde symbolen, zoals  het kruis, geen Bijbelse oorsprong hebben. Toen ze dat ontdekten hebben zij ze afgeschaft. Zo zal je oude kerstfeest wensen kunnen vinden.

Ik werd laatst benaderd door een niet JG die vrijmetselaarsymbolen had onderzocht en hun betekenis. Hij stelde uitdrukkelijk dat het geen vrijmetselaars symbolen waren.
Een bijbelse regeling? Waar haal je dat vandaan? Betekent dat dat als iemand een andere mening heeft hij of zij er direct uitgetrapt moet worden?
De uitsluitingsregeling is inderdaad geheel op Bijbelse voorschriften gebaseerd.  In de tijd van de apostelen waren er ook regelmatig verschillen van mening, deze werden opgelost. Bijvoorbeeld de besnijdenis kwestie.

Wanneer iemand de Bijbelse regels bleef overtreden, dat werd hij “er uit gezet”.
Volgens mij probeer jij mij wat wijs te maken.
wanneer je de bijbel grondig bestudeert, zal je zien dat het anders is.
Dat verklaard weer alles zeker? Iedereen die uitgestoten wordt heeft dit gedaan.
Iemand wordt uitgesloten wanneer hij bijbelse regels overtreedt en geen berouw wenst te hebben.
1 Korinthiërs 5:13 terwijl God degenen oordeelt die buiten zijn? „Verwijdert de goddeloze man uit UW midden.”
Nee, formeel niet, de werkelijkheid is anders.
Onzin! Degenen die overeenkomstig Gods wens een nauwkeurige kennis bezitten  en volharden tot  het einde , die worden gered.

Mattheüs 24:13 Maar wie tot het einde heeft volhard, die zal gered worden.
1 Timotheüs 2:
3 Dit is voortreffelijk en aangenaam in de ogen van onze Redder, God,
4 wiens wil het is dat alle soorten van mensen worden gered en tot een nauwkeurige kennis van de waarheid komen.
Je wil me bang maken?  :
Welnee, dat laat ik  graag aan kerken over met de niet bestaande hel en vagevuur.

Ik moedig je aan om dingen die God haat weg te doen.

Je bevestigd weer mijn mening, dat je je heel makkelijk door afvalligen laat beïnvloeden.

Het was Russel bekend, dat astrologie  on-Bijbels is. Hij wist dat  de “wijzen”( magoi)  priesterastrologen waren  die afgoderij beoefenden.

Dit soort van beschuldigingen over JG komen overeen met  die  van de schriftgeleerden.

Zij beschuldigden Jezus van demonisme.  Jezus weerlegde dat en toonde aan dat zij de belangrijkere zaken als gerechtigheid, barmhartigheid en getrouwheid veronachtzaamden

Statenvertaling Geplaatst op 02-09-2010, 19:17 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 02-09-2010, 11:11 ken schreef:

Ik werd laatst benaderd door een niet JG die vrijmetselaarsymbolen had onderzocht en hun betekenis. Hij stelde uitdrukkelijk dat het geen vrijmetselaars symbolen waren. Weet je ook niet dat russell in een vrijmetselaarsbuurt is begraven?

En wat waren zn argumenten?

[...]De uitsluitingsregeling is inderdaad geheel op Bijbelse voorschriften gebaseerd.  In de tijd van de apostelen waren er ook regelmatig verschillen van mening, deze werden opgelost. Bijvoorbeeld de besnijdenis kwestie.

En waar staat dat je geen enkel contact met diegene mag hebben en moet doen of diegene dood is?

Wanneer iemand de Bijbelse regels bleef overtreden, dat werd hij “er uit gezet”.

Jij zondigt nooit?

[...]wanneer je de bijbel grondig bestudeert, zal je zien dat het anders is.

Ja joh, de zelfbedachte bijbelse symboliek zeker en dergelijke onzin, die allemaal voor de wtgleer bedacht zijn.

[...]Iemand wordt uitgesloten wanneer hij bijbelse regels overtreedt en geen berouw wenst te hebben.
1 Korinthiërs 5:13 terwijl God degenen oordeelt die buiten zijn? „Verwijdert de goddeloze man uit UW midden.”

Een JG mag niet eens twijfelen, ruimte voor discussie is er niet, de interpretatie van de leiders is de enige juiste.

[...]Onzin! Degenen die overeenkomstig Gods wens een nauwkeurige kennis bezitten  en volharden tot  het einde , die worden gered.

Zeg ik het fout? Als je alles van de wtg-leer gelooft dan wordt je behouden volgens het wtg.

Je bevestigd weer mijn mening, dat je je heel makkelijk door afvalligen laat beïnvloeden.

Het zou toch wat zijn als ik me makkelijk door een onchristelijke sekte liet beïnvloeden. Een sekte die valse profetieën doet en eigenwijs denkt te kunnen weten wanneer Jezus Christus terugkomt.

Het was Russel bekend, dat astrologie  on-Bijbels is. Hij wist dat  de “wijzen”( magoi)  priesterastrologen waren  die afgoderij beoefenden.

En hij baseerde zn valse profetieën op berekeningen met piramides e.d.

Dit soort van beschuldigingen over JG komen overeen met  die  van de schriftgeleerden.

Zij beschuldigden Jezus van demonisme.  Jezus weerlegde dat en toonde aan dat zij de belangrijkere zaken als gerechtigheid, barmhartigheid en getrouwheid veronachtzaamden

En nu mag je niemand daar meer van beschuldigen? Want dan doe je net als schriftgeleerden? Dat zou betekenen dat niemand zulke dingen doet.

Mag jij als JG trouwens wel op het internet?

Statenvertaling Geplaatst op 02-09-2010, 19:18 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Het getuigenis van een ex-jg http://home.solcon.nl/langeveld/keer.../w/wiltjer-elle-jehovah-getuige.htm

ken Geplaatst op 03-09-2010, 12:59 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 02-09-2010, 19:17 Statenvertaling schreef:
En wat waren zn argumenten?
De symbolen waren anders, ze komen niet overeen.
En waar staat dat je geen enkel contact met diegene mag hebben en moet doen of diegene dood is?
1 Korinthiërs 5:
11 Maar nu schrijf ik U, niet langer in het gezelschap te verkeren van iemand, een broeder genoemd, die een hoereerder of een hebzuchtig persoon of een afgodendienaar of een beschimper of een dronkaard of een afperser is, en met zo iemand zelfs niet te eten.
12 Want wat heb ik te maken met het oordelen van hen die buiten zijn? Oordeelt GIJ niet hen die binnen zijn,
13 terwijl God degenen oordeelt die buiten zijn? „Verwijdert de goddeloze man uit UW midden.”

De procedures betreffende correctie resp.  uitsluiting staan  op diverse plaatsen. Dit is er een.
Jij zondigt nooit?
Alleen volmaakte mensen kunnen zondeloos zijn. Kijk eens wat Paulus schreef:
Romeinen 7:21
Ik bemerk in mijn geval dan deze wet: dat wanneer ik het juiste wens te doen, het slechte bij mij aanwezig is.
22 Naar de innerlijke mens schep ik werkelijk behagen in de wet van God,
23 maar in mijn leden zie ik een andere wet, die strijd voert tegen de wet van mijn verstand en mij in gevangenschap voert aan de wet der zonde, die in mijn leden is.
24 Ellendig mens die ik ben! Wie zal mij verlossen van het lichaam dat deze dood ondergaat?
Ja joh, de zelfbedachte bijbelse symboliek zeker en dergelijke onzin, die allemaal voor de wtgleer bedacht zijn.
Tja, jij begrijpt het niet, dus is het onzin.

Net als de schriftgeleerden begrijp je weinig van de boodschap van Jezus. Toen brachten ze de boodschapper om zeep.

Lukas 13:34 Jeruzalem, Jeruzalem, dat de profeten doodt en de tot u uitgezondenen stenigt — hoe dikwijls heb ik uw kinderen willen vergaderen op de wijze waarop een hen haar broedsel van kuikens onder haar vleugels vergadert, maar GIJ hebt het niet gewild!

Na ja. Laten we eens in openbaring kijken. Openbaring 4.

Johannes zag een deur in de hemel. Letterlijk?
Hij zag een troon met jaspissteen en een regenboog rond de troon. Letterlijk?
Hij zag 24 tronen met vierentwintig oudere mannen met een gouden kroon. Letterlijk?

Hij ziet 4 levende schepselen, één gelijkt op een leeuw, het tweede levende schepsel gelijkt op een jonge stier, het derde levende schepsel heeft een gezicht als van een mens en het vierde levende schepsel gelijkt op een vliegende arend.
Is dit letterlijk?
Een JG mag niet eens twijfelen, ruimte voor discussie is er niet, de interpretatie van de leiders is de enige juiste.
Een veronderstelling die niet op feiten is gebaseerd.
Doordat JG , voordat zij in aanmerking komen voor de doop, een grondige Bijbelkennis verkregen hebben en kennis van zaken hebben betreffende  de afkomst betreffende  on-Bijbelse leringen zoals de onsterfelijke ziel, kinderdoop, betekenis van Sjool , Hades en Gehenna, kunnen zij eenvoudig doorzien dat kerkleer  bestaat uit toegevoegde on-Bijbelse leringen. Deze interpretatie is gewoon op basis van de oorspronkelijke Bijbelse leer.

Omdat de overgrote meerderheid van kerken hun fundament op on-Bijbelse leer is gebaseerd, is het bestaan van deze kerken afhankelijkheid daarvan. En daardoor blijft er weinig te discussiëren meer over. Discussies gaan maar zelden over de oorspronkelijke Bijbelse leer.

Zeg ik het fout? Als je alles van de wtg-leer gelooft dan wordt je behouden volgens het wtg.
Je kan behouden worden, wanneer je de smalle weg vindt  (Matth. 7:13, 14.) en volhard. (Mattheüs 24:13)

Het zou toch wat zijn als ik me makkelijk door een onchristelijke sekte liet beïnvloeden. Een sekte die valse profetieën doet en eigenwijs denkt te kunnen weten wanneer Jezus Christus terugkomt.
De joden noemden de volgelingen van Jezus een sekte, die ze weigerden te volgen.

De meesten  kwamen om met de val van Jeruzalem. Omdat ze Jezus waarschuwing negeerden. Dat was hun vrije keuze.
En hij baseerde zn valse profetieën op berekeningen met piramides e.d.
Je volgt kennelijk afvalligen. De berekeningen waren gebaseerd op de profetieën van Jesaja. De Joden konden daarmee de komst van de Messias berekenen.

Ze interpreteerden alleen fout dat in de piramiden een sleutel te vinden zou zijn voor andere informaties. Later zagen zij in dat astrologie nooit een bijbesle sleutel kan geven, omdat astrologie van demonen afkomstig is.
En nu mag je niemand daar meer van beschuldigen? Want dan doe je net als schriftgeleerden? Dat zou betekenen dat niemand zulke dingen doet.
Ik beschuldig nooit. Ik waarschuw alleen, net als Jezus en zijn volgelingen deden.

De Joden beschuldigden Jezus vals, net als afvalligen.
Mag jij als JG trouwens wel op het internet?
Daar komen afvalligen ook steeds mee.

Het WTG gebruikt  zelf ook het internet.

http://www.watchtower.org

Er is ook een speciale site om JG te ondersteunen en een JG nieuws site.
Op 02-09-2010, 19:18 Statenvertaling schreef:
Het getuigenis van een ex-jg
Deze is al heeeeel oud hoor.

Zij hebben zich bij afvalligen aangesloten.

Interessant is dat  hun interviewer Henk Medema is, directeur van de gelijknamige uitgeverij. Hij is een darbist en gerelateert aan de EO. Hij heeft  het Bijbelse gebod “geeft om niet” nog niet ontdekt .

Dit bericht is gewijzigd op 03-09 13:04.

christen2010 Geplaatst op 03-09-2010, 14:14 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Jehova's getuigen zijn blijven steken in 1914, toen is de wereld vergaan, vandaar dat ze nu beneveld zijn en dood en praten als doden, een lijkenboodschap, morsdood!

Statenvertaling Geplaatst op 03-09-2010, 17:31 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 03-09-2010, 12:59 ken schreef:
[...]De symbolen waren anders, ze komen niet overeen.

Hij was blind?

[...] 1 Korinthiërs 5:
11 Maar nu schrijf ik U, niet langer in het gezelschap te verkeren van iemand, een broeder genoemd, die een hoereerder of een hebzuchtig persoon of een afgodendienaar of een beschimper of een dronkaard of een afperser is, en met zo iemand zelfs niet te eten.
12 Want wat heb ik te maken met het oordelen van hen die buiten zijn? Oordeelt GIJ niet hen die binnen zijn,
13 terwijl God degenen oordeelt die buiten zijn? „Verwijdert de goddeloze man uit UW midden.”

Voldoet iemand die een andere mening heeft dan een wtgleider hieraan?

De procedures betreffende correctie resp.  uitsluiting staan  op diverse plaatsen. Dit is er een.
[...]Alleen volmaakte mensen kunnen zondeloos zijn. Kijk eens wat Paulus schreef:

Nou dan! Dan blijf jij ook bijbelse regels overtreden.

[...]Tja, jij begrijpt het niet, dus is het onzin.

Nee, ik heb geen wtgbril op. De bijbel moet zonder wtgbril te lezen zijn.

Na ja. Laten we eens in openbaring kijken. Openbaring 4.

Johannes zag een deur in de hemel. Letterlijk?
Hij zag een troon met jaspissteen en een regenboog rond de troon. Letterlijk?
Hij zag 24 tronen met vierentwintig oudere mannen met een gouden kroon. Letterlijk?

Waarom niet?

Hij ziet 4 levende schepselen, één gelijkt op een leeuw, het tweede levende schepsel gelijkt op een jonge stier, het derde levende schepsel heeft een gezicht als van een mens en het vierde levende schepsel gelijkt op een vliegende arend.
Is dit letterlijk?

Hij zag wat anders denk jij? Hij fantaseert maar wat?

[...]Een veronderstelling die niet op feiten is gebaseerd.
Doordat JG , voordat zij in aanmerking komen voor de doop, een grondige Bijbelkennis verkregen hebben en kennis van zaken hebben betreffende  de afkomst betreffende  on-Bijbelse leringen zoals de onsterfelijke ziel, kinderdoop, betekenis van Sjool , Hades en Gehenna, kunnen zij eenvoudig doorzien dat kerkleer  bestaat uit toegevoegde on-Bijbelse leringen. Deze interpretatie is gewoon op basis van de oorspronkelijke Bijbelse leer.

Ik doe niet aan kinderdoop, tis even dat je het weet.
Er zijn nog veel meer dingen waarover je een andere mening kunt hebben.
Kom je bij het wtg alleen in aanmerking voor de doop als je grondige bijbelkennis hebt? Dat is onbijbels...

[...]Je kan behouden worden, wanneer je de smalle weg vindt  (Matth. 7:13, 14.) en volhard. (Mattheüs 24:13)

En bij het wtg komt het erop neer dat je als je naar hun leer leeft op de smalle weg wandelt.

[...]De joden noemden de volgelingen van Jezus een sekte, die ze weigerden te volgen.

Ja en?
Mag ik nu ook niet zeggen dat de mormonen een sekte zijn?

[...]Je volgt kennelijk afvalligen. De berekeningen waren gebaseerd op de profetieën van Jesaja. De Joden konden daarmee de komst van de Messias berekenen.

En wat kon russell daarmee? Je kan niet weten wanneer Jezus terugkomt.
Russell dacht wel dat hij met piramides belangrijke data kon berekenen. Ooit van 'The Divine Plan of the Ages as shown in the great pyramid' gehoord?

De Joden beschuldigden Jezus vals, net als afvalligen.

Alle beschuldigingen in de wereld zijn dus vals.

[...]Daar komen afvalligen ook steeds mee.

Weer een verzinsel zeker?
Het wordt alleen sterk afgeraden door het wtg;

Het WTG gebruikt  zelf ook het internet.

http://www.watchtower.org

Om niet-jg te bereiken zeker.

[...]Deze is al heeeeel oud hoor.

Nou en?

Zij hebben zich bij afvalligen aangesloten.

Nou en?

Interessant is dat  hun interviewer Henk Medema is, directeur van de gelijknamige uitgeverij. Hij is een darbist en gerelateert aan de EO. Hij heeft  het Bijbelse gebod “geeft om niet” nog niet ontdekt .

Wat moet ik daarmee? Het gaat om wat de geïnterviewde te vertellen heeft, niet om de interviewer,

Waar komt het idee eigenlijk vandaan dat maar 144000 mensen wedergeboren kunnen worden?

Dit bericht is gewijzigd op 03-09 19:07.

fb934634 Geplaatst op 03-09-2010, 21:54 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Voor zij die op dti forum steeds maar oordelen, verwijten gooien en veroordelen:

Dit Forum is daar niet voor opgericht! Het dient om op volwassen manier te debatteren. Al de rest dient gemeld te worden aan de moderator.
En dti topic draait omtent Maria Magdalena, hopelijk is het nu duidelijk.

ken Geplaatst op 04-09-2010, 10:02 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 03-09-2010, 14:14 christen2010 schreef:
Jehova's getuigen zijn blijven steken in 1914, toen is de wereld vergaan, vandaar dat ze nu beneveld zijn en dood en praten als doden, een lijkenboodschap, morsdood!
JG hebben, net als sommige anderen, dat in 1914 Jezus de aarde heeft geïnspecteerd. Hij zag mensen elkaar vermoorden in Gods naam.

Zij hebben daar lering uit getrokken. Ze maken het goede niewuws wereldwijd bekend, zoals Jezus en zijn volgelingen ook deden.

Mattheüs 28:
19  Gaat daarom en maakt discipelen van mensen uit alle natiën, hen dopende in de naam van de Vader en van de Zoon en van de heilige geest,
20 en leert hun onderhouden alles wat ik U geboden heb. En ziet! ik ben met U alle dagen tot het besluit van het samenstel van dingen.”

ken Geplaatst op 04-09-2010, 10:51 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 03-09-2010, 17:31 Statenvertaling schreef:
Hij was blind?

Nee, hij had zich erin verdiept.
Voldoet iemand die een andere mening heeft dan een wtgleider hieraan?
Er worden dus Bijbelse criteria gehanteerd.
Nou dan! Dan blijf jij ook bijbelse regels overtreden.
Onvolmaakte mensen maken fouten en laten zich corrigeren.
Nee, ik heb geen wtgbril op. De bijbel moet zonder wtgbril te lezen zijn.
Je zult de Bijbel dus met een nederige geest dienen te lezen en alle on-Bijbelse leringen uit je geloof moeten verwijderen. Pas dan kan je met Jezus hulp begrijpen, wat er bedoeld is.
Waarom niet?
In de hemel zijn geen stoffelijke zaken. Johannes had een visioen. Hem werd een boodschap gegeven in symbolen en menselijke begrippen, die hij kon begrijpen.
Ik doe niet aan kinderdoop, tis even dat je het weet.
Er zijn nog veel meer dingen waarover je een andere mening kunt hebben.
Kom je bij het wtg alleen in aanmerking voor de doop als je grondige bijbelkennis hebt? Dat is onbijbels...
Kinderdoop is inderdaad onBijbels.
Jezus en zijn discipelen onderwezen mensen, daarna werden zij gedoopt. Trouwens alle Joden hadden al een goede Bijbelkennis. Niemand werd onwetend ondergedompeld.
En bij het wtg komt het erop neer dat je als je naar hun leer leeft op de smalle weg wandelt.
Als je je best doet om de zuivere Bijbelse leer te volgen en daarin volhardt tot het einde, dan wordt je gered, volgens de Bijbel.
Ja en? Mag ik nu ook niet zeggen dat de mormonen een sekte zijn?
De joden bestonden uit drie of vier sektes. Zij noemden Jezus en zijn volgelingen een sekte. Zij beschuldigden hem van datgene wat zij zelf deden.
Mormonen hebben een leer, die niet met de Bijbelse leer overeenkomst. Zij hebben dus een eigen ”heilig” boek van Mormon.
En wat kon russell daarmee? Je kan niet weten wanneer Jezus terugkomt.
Rond 1850 had je diverse groepen die de bijbel onderzochten.  Men had intussen ontdekt dat de wederkomst van Christus onzichtbaar zou zijn. Dus wilden zij weten wanneer dat was. De profetieën geven daar inzicht in. Men had aanvankelijk een  verkeerd startpunt gekozen. Toen ze dat door hadden, kwamen ze uit in 1914. Maar ze verwachtten nog andere gebeurtenissen, waarbij ze dachten dat de piramide de sleutel was.
Russell dacht wel dat hij met piramides belangrijke data kon berekenen. Ooit van 'The Divine Plan of the Ages as shown in the great pyramid' gehoord?
Ja, hoor. En hij dacht ook, dat hij  daarna in de hemel opgenomen zou worden. Toen die verwachting niet uit kwam ging hij verder zoeken.
Alle beschuldigingen in de wereld zijn dus vals.
Er word vaak vals beschuldigd om zichzelf te rechtvaardigen. Een bekend fenomeen.

Weer een verzinsel zeker?
Het wordt alleen sterk afgeraden door het wtg;
Er wordt gewoon gewezen op de vele gevaren. Wanneer je weet wat de problemen zijn, ben je daar op voorbereid.
Om niet-jg te bereiken zeker.
Het is een goed informatie middel. Mensen kunnen zelf informatie verzamelen. JG maken er dankbar gebruik van.
Wat moet ik daarmee? Het gaat om wat de geïnterviewde te vertellen heeft, niet om de interviewer,
O? Zou het niet kunnen zijn dat het koren op de molen is van de intervieuwer?

Waar komt het idee eigenlijk vandaan dat maar 144000 mensen wedergeboren kunnen worden?
Wanneer God ingrijpt met armageddon zullen alleen degenen overleven die Gods goedkeuring hebben. Er zijn dus  DRIE groepen die voor eeuwig leven in aanmerking komen. De overlevenden van armageddon. Daaronder zijn gezalfden die nog in leven zijn. Deze worden in een oogwenk tot hemels  geestelijk leven omgevormd. Paulus spreekt hier tot de medegezalfden in de ”wij” vorm.
1 Korinthiërs 15:
51  Ziet! Ik vertel U een heilig geheim: Wij zullen niet allen ontslapen, maar wij zullen allen veranderd worden,
52 in een ogenblik, in een oogwenk, gedurende de laatste trompet. Want de trompet zal klinken en de doden zullen onverderfelijk worden opgewekt, en wij zullen veranderd worden.

Ze krijgen dus geestelijk leven. Zij moeten dus veranderd worden in geestelijke personen en worden daarom voorzien (wedergeboren) van een geestelijk lichaam

De 144.000 gaan met Jezus als koningen en priesters regeren.
Openbaring 20:
4 En ik zag tronen, en er waren er die daarop gingen zitten, en hun werd macht gegeven om te oordelen. Ja, ik zag de zielen van hen die met de bijl ter dood gebracht waren wegens het getuigenis dat zij hadden afgelegd omtrent Jezus en wegens het spreken over God, en hen die noch het wilde beest noch zijn beeld hadden aanbeden en die het merkteken niet op hun voorhoofd en op hun hand hadden ontvangen. En zij kwamen tot leven en regeerden als koningen met de Christus, duizend jaar lang.
5 (De overigen der doden kwamen niet tot leven totdat de duizend jaar geëindigd waren.) Dit is de eerste opstanding.
6 Gelukkig en heilig is een ieder die deel heeft aan de eerste opstanding; over dezen heeft de tweede dood geen autoriteit, maar zij zullen priesters van God en van de Christus zijn en zullen de duizend jaar met hem als koningen regeren.
Over wie regeren zij? Over de grote schare, de andere schapen.
„Ik heb nog andere schapen, die niet van deze kooi zijn; ook die moet ik brengen, en zij zullen naar mijn stem luisteren, en zij zullen één kudde, één herder worden.” — JOHANNES 10:16.
Jezus gaat dus met de kleine kudde over de aardse grote schare regeren om hen in duizend jaar tot volmaaktheid terug te brengen.

Statenvertaling Geplaatst op 04-09-2010, 11:30 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 03-09-2010, 21:54 fb934634 schreef:
Voor zij die op dti forum steeds maar oordelen, verwijten gooien en veroordelen:

Dit Forum is daar niet voor opgericht! Het dient om op volwassen manier te debatteren. Al de rest dient gemeld te worden aan de moderator.
En dti topic draait omtent Maria Magdalena, hopelijk is het nu duidelijk.

is er nog een moderator actief dan?  
Wat valt er eigenlijk nog over maria magdalena te vertellen en te debatteren?

Dit bericht is gewijzigd op 04-09 11:43.

Statenvertaling Geplaatst op 04-09-2010, 11:40 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 04-09-2010, 10:51 ken schreef:

Nee, hij had zich erin verdiept.

Er zijn ook mensen die tot andere conclusies komen.

[...]Er worden dus Bijbelse criteria gehanteerd.

Dat is geen antwoord op mijn vraag.

[...]Onvolmaakte mensen maken fouten en laten zich corrigeren.

Wtgleiders zijn dus volmaakt.

[...]Je zult de Bijbel dus met een nederige geest dienen te lezen en alle on-Bijbelse leringen uit je geloof moeten verwijderen. Pas dan kan je met Jezus hulp begrijpen, wat er bedoeld is.

En ik moet me ook niet door een sekte laten indoctrineren.

[...]In de hemel zijn geen stoffelijke zaken. Johannes had een visioen. Hem werd een boodschap gegeven in symbolen en menselijke begrippen, die hij kon begrijpen.

Hoe weet jij dat?

[...]Kinderdoop is inderdaad onBijbels.
Jezus en zijn discipelen onderwezen mensen, daarna werden zij gedoopt. Trouwens alle Joden hadden al een goede Bijbelkennis. Niemand werd onwetend ondergedompeld.

En de kamerling uit ethiopië dan? Hem was alleen iets uit jesaja onderwezen.

[...]Als je je best doet om de zuivere Bijbelse leer te volgen en daarin volhardt tot het einde, dan wordt je gered, volgens de Bijbel.

En dat is de wtgleer volgens het wtg.

[...] De joden bestonden uit drie of vier sektes. Zij noemden Jezus en zijn volgelingen een sekte. Zij beschuldigden hem van datgene wat zij zelf deden.
Mormonen hebben een leer, die niet met de Bijbelse leer overeenkomst. Zij hebben dus een eigen ”heilig” boek van Mormon.

Maar mag je nou wel of niet zeggen dat ze een sekte zijn?

[...]Rond 1850 had je diverse groepen die de bijbel onderzochten.  Men had intussen ontdekt dat de wederkomst van Christus onzichtbaar zou zijn. Dus wilden zij weten wanneer dat was. De profetieën geven daar inzicht in. Men had aanvankelijk een  verkeerd startpunt gekozen. Toen ze dat door hadden, kwamen ze uit in 1914. Maar ze verwachtten nog andere gebeurtenissen, waarbij ze dachten dat de piramide de sleutel was.

Onzichtbaar? Dus je merkt er niets van?
Wisten ze ook niet eens dat het onbijbels is om te gaan berekenen wanneer Jezus terugkomt?

[...]Ja, hoor. En hij dacht ook, dat hij  daarna in de hemel opgenomen zou worden. Toen die verwachting niet uit kwam ging hij verder zoeken.

Wat een onbijbels persoon.

[...]Er word vaak vals beschuldigd om zichzelf te rechtvaardigen. Een bekend fenomeen.

Dus je mag niemand beschuldigen.

[...]Er wordt gewoon gewezen op de vele gevaren. Wanneer je weet wat de problemen zijn, ben je daar op voorbereid.

En hoe weet je wat de problemen zijn?

[...]O? Zou het niet kunnen zijn dat het koren op de molen is van de intervieuwer?

En dan?

[...]Wanneer God ingrijpt met armageddon zullen alleen degenen overleven die Gods goedkeuring hebben. Er zijn dus  DRIE groepen die voor eeuwig leven in aanmerking komen. De overlevenden van armageddon. Daaronder zijn gezalfden die nog in leven zijn. Deze worden in een oogwenk tot hemels  geestelijk leven omgevormd. Paulus spreekt hier tot de medegezalfden in de ”wij” vorm.
1 Korinthiërs 15:
51  Ziet! Ik vertel U een heilig geheim: Wij zullen niet allen ontslapen, maar wij zullen allen veranderd worden,
52 in een ogenblik, in een oogwenk, gedurende de laatste trompet. Want de trompet zal klinken en de doden zullen onverderfelijk worden opgewekt, en wij zullen veranderd worden.

Ze krijgen dus geestelijk leven. Zij moeten dus veranderd worden in geestelijke personen en worden daarom voorzien (wedergeboren) van een geestelijk lichaam

De 144.000 gaan met Jezus als koningen en priesters regeren.
Openbaring 20:
4 En ik zag tronen, en er waren er die daarop gingen zitten, en hun werd macht gegeven om te oordelen. Ja, ik zag de zielen van hen die met de bijl ter dood gebracht waren wegens het getuigenis dat zij hadden afgelegd omtrent Jezus en wegens het spreken over God, en hen die noch het wilde beest noch zijn beeld hadden aanbeden en die het merkteken niet op hun voorhoofd en op hun hand hadden ontvangen. En zij kwamen tot leven en regeerden als koningen met de Christus, duizend jaar lang.
5 (De overigen der doden kwamen niet tot leven totdat de duizend jaar geëindigd waren.) Dit is de eerste opstanding.
6 Gelukkig en heilig is een ieder die deel heeft aan de eerste opstanding; over dezen heeft de tweede dood geen autoriteit, maar zij zullen priesters van God en van de Christus zijn en zullen de duizend jaar met hem als koningen regeren.
Over wie regeren zij? Over de grote schare, de andere schapen.
„Ik heb nog andere schapen, die niet van deze kooi zijn; ook die moet ik brengen, en zij zullen naar mijn stem luisteren, en zij zullen één kudde, één herder worden.” — JOHANNES 10:16.
Jezus gaat dus met de kleine kudde over de aardse grote schare regeren om hen in duizend jaar tot volmaaktheid terug te brengen.

En waar komen die 144000 dan vandaan? Die worden niet in de teksten genoemd.

Dit bericht is gewijzigd op 04-09 11:41.

christen2010 Geplaatst op 04-09-2010, 18:55 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Er is geen enkel moderator, want ik heb al diverse e-mails verzonden, zonder reactie.

Statenvertaling Geplaatst op 04-09-2010, 21:21 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Dat dacht ik al, loze dreigementen dus.

ken Geplaatst op 05-09-2010, 11:42 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 04-09-2010, 11:40 Statenvertaling schreef:
Er zijn ook mensen die tot andere conclusies komen.
Inderdaad, afvalligen. Die spitten ca 150 jaar geschiedenis  door, om iets te vinden  waarop ze kunnen aanvallen.
Iets dergelijks overkwam Jezus ook.

Lukas 11:
53  Toen hij nu vandaar wegging, begonnen de schriftgeleerden en de Farizeeën het hem vreselijk lastig te maken en hem met nog meer vragen te bestoken,
54 terwijl zij op hem loerden om iets uit zijn mond op te vangen.

Mr 12:
13 Vervolgens zonden zij enkelen van de Farizeeën en van de partijgangers van Herodes naar hem toe om hem op zijn woorden te vangen. 
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Jawel. Een vergelijkbaar incident kan je vinden in Hand. 15:1. Zij hadden ook een andere mening.
Wtgleiders zijn dus volmaakt.
Nee, ze zijn niet onfeilbaar, net als de apostelen maken zij fouten.
En ik moet me ook niet door een sekte laten indoctrineren.
Je bent  m.i. al geïndoctrineerd door de  leer van Constantijn.
Hoe weet jij dat?
Ik lees de Bijbel.
En de kamerling uit ethiopië dan? Hem was alleen iets uit jesaja onderwezen.
Het was een Eunuch. Nee, hij las hardop de profetieën in Jesaja.

Net als degenen die met Pinksteren 33 werden gedoopt, wist de Ethiopiër, die al een joodse proseliet was, meteen wat hij moest doen. Hij zei tegen Filippus: „Zie! Hier is water, wat belet mij gedoopt te worden?”

Joden, en dus ook proselieten, hadden een grondige Bijbelkennis.
En dat is de wtgleer volgens het wtg.
Nee Bijbelse leer, ontdaan door toevoegingen van Constantijn.
Maar mag je nou wel of niet zeggen dat ze een sekte zijn?
Wat zijn de criteria van een sekte?
Onzichtbaar? Dus je merkt er niets van?
Lucht is ook onzichtbaar, toch kan je het merken.
Wisten ze ook niet eens dat het onbijbels is om te gaan berekenen wanneer Jezus terugkomt?
Het is niet on-Bijbels om profetieën uit te spitten. De Bijbel geeft vele tijdsindicaties, waaraan je kan zien hoever het met Gods plan staat. Het enige wat niet te berekenen is, is wanneer God gaat ingrijpen. Zelfs Jezus wist dat niet.
Wat een onbijbels persoon.
Welnee. Wanneer je al je bezittingen verkoopt om het goede neiuws te gaan verkondigen, is dat niet on-Bijbels. De discipelen  werden door Jezus persoonlijk onderwezen, maar ook zij moesten dingen geleidelijk aan  leren.

Johannes 16:12 Nog vele dingen heb ik U te zeggen, maar GIJ kunt ze op het ogenblik niet dragen.

Jezus gaf hun geleidelijk de benodigde informatie.
Dus je mag niemand beschuldigen.
Niet vals beschuldigen om zo jezelf vrij trachtten  te pleiten.
En hoe weet je wat de problemen zijn?
Die zijn bekend. Als het goed is gebruik je een firewall en een virusscanner. Desondanks worden velen met virussen besmet en zijn er duizenden computers, die door anderen worden gebruikt om malware te verspreiden.

Zo zijn er ook velen, die je proberen geestelijk onderuit te halen. Daarvoor wordt dus geaarschuwd.
En dan?
Zie vorige.
En waar komen die 144000 dan vandaan? Die worden niet in de teksten genoemd.
Jawel. Wanneer je goed oplet, kan je het weten.

Jezus kwam uitsluitend voor Joden. Degenen die met HG gezalfd werden in de eerste eeuw waren allen leden van de kleine kudde. Zij wisten dat zij met Jezus als koningen en priesters in de hemel zouden gaan dienen.

Paulus spreekt hierover steeds in de wij vorm.

Toen de Joden massaal weigerden toe te treden, opende Petrus dit voorrecht voor de bekeerde heidenen. Cornelius was de eerste.

1 ... 27 28 29 30 31 ... 48