|
fb934634
|
Geplaatst op 25-03-2010, 11:52 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 25-03-2010, 10:40 ken schreef:
[...]Ha, ha! De Gilgamesh epos is een legende, die in het oude Babylonische rijk is geschreven.
Degenen die afgoderij beoefenen overleven Gods ingrijpen niet. Iedereen mag zelf kiezen.
|
Haha, jij bent blijkbaar zeer sterk op de hoogte van de Sumerische kleitabletten... wel, wie is jouw God dan volgens hen? Mocht Adapa ( = aardling) iets niet weten?
Indien iemand zelf geen goud wil delven, werkt deze een strategisch plan uit om anderen (= slaven) dat te laten doen. Ik zet dan de melk bij de kat en zeg dat de poes er niet mag van drinken, want anders zult gij...
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
Een goede leermeester leert van zijn leerlingen. |
|
|
Winter1969
|
Geplaatst op 25-03-2010, 17:31 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 24-03-2010, 14:30 fb934634 schreef:
[...]
Trouwens vanwaar komt deze Boom der Kennis van Goed en Kwaad? Mocht Adapa iets niet te weten komen?
|
Ik weet het niet, (gelukkig weet ik niet alles) Maar ik denk dat een mogelijke verklaring te vinden is in het feit dat God de mens geschapen heeft met een vrije wil. Engelen had Hij al genoeg denk ik. Hij wilde graag een mens die er zelf voor zou kiezen Hem te eren en te dienen. Waarom?, dat zal je aan Hem zelf moeten vragen. En als je iemand een vrije wil geeft en wil laten kiezen dan zal je wel iets te kiezen moeten geven denk ik. Maar nogmaals ik weet het ook niet. Misschien dat iemand anders daar een licht over kan laten schijnen.
Groeten WInter
|
|
|
|
Kiezen moeten we elke dag altijd en overal, welke keuze maak jij? |
|
|
|
|
ken
|
Geplaatst op 26-03-2010, 09:16 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 25-03-2010, 11:52 fb934634 schreef:
[...]
Haha, jij bent blijkbaar zeer sterk op de hoogte van de Sumerische kleitabletten... wel, wie is jouw God dan volgens hen? Mocht Adapa ( = aardling) iets niet weten?
Indien iemand zelf geen goud wil delven, werkt deze een strategisch plan uit om anderen (= slaven) dat te laten doen. Ik zet dan de melk bij de kat en zeg dat de poes er niet mag van drinken, want anders zult gij...
|
Het is volkomen zeker dat de Sumeriërs afgodeij beoefenden. Infeite aanbidding van demonen.
Het is dan duidelijk dat zij door demonen zijn geïnspireerd.
|
|
|
|
|
|
|
ken
|
Geplaatst op 26-03-2010, 09:26 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 25-03-2010, 17:31 Winter1969 schreef:
Maar ik denk dat een mogelijke verklaring te vinden is in het feit dat God de mens geschapen heeft met een vrije wil. Engelen had Hij al genoeg denk ik. Hij wilde graag een mens die er zelf voor zou kiezen Hem te eren en te dienen. Waarom?, dat zal je aan Hem zelf moeten vragen. En als je iemand een vrije wil geeft en wil laten kiezen dan zal je wel iets te kiezen moeten geven denk ik. Maar nogmaals ik weet het ook niet. Misschien dat iemand anders daar een licht over kan laten schijnen
|
De Bijbel geeft voldoende info. Inderdaad heeft hij al genoeg engelen geschapen, vele miljarden.
Inderdaad heeft God de mens een vrije wil gegeven. Anders had hij een soort robot gemaakt.
Alles wat hij gemaakt heeft, krijgen wij in "bruikleen". Hij heeft dus het recht om iets, in dit geval één boom, exclusief voor zichzelf te houden. Door daar toch van te nemen, diefstal dus, ken je het verschil tussen goed en kwaad.
Satan wilde ook aanbeden worden, dus deed hij het voorkomen alsof God iets achterhield voor de mens. Iets wat je nu nog steeds aantreft, gezien de grote hang van sommigen naar de mystiek.
Hij koos daarvoor de jongste schepping, degene die de minste ervaring had, de vrouw. En de vrouw verleidde de man. En nu zitten wij met de gevolgen, we hebben de dood en onvolmaaktheid geërft.
|
|
|
|
|
|
|
fb934634
|
Geplaatst op 26-03-2010, 09:37 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 26-03-2010, 09:16 ken schreef:
[...]Het is volkomen zeker dat de Sumeriërs afgodeij beoefenden. Infeite aanbidding van demonen.
Het is dan duidelijk dat zij door demonen zijn geïnspireerd.
|
Ik weet dat niet; één ding is zeker: Jehova kende zij ook, hij was in hun scheppingsverhaal Enlil.
Om afgoderij tegen te gaan behoeft men eerst te weten wie God is. God is mijnsinziens onvoorwaardelijke liefde. Hij is de bron van alles in Al. Hij onmeetbaar rechtvaardig en oprecht. Hij heeft niks van node met oorlog, wraak, vervloeking van de mens, hypocrisie, klonen, microchips in de mens, listigheid om de mens in de val te lokken en oog om oog tand om tand. Hij is geen onderdrukker en schept geen werkslaven. Hij is puur licht en liefde die alsmaar verder gaat....
Is dat dezelfde God als deze uit het OT?
|
|
|
|
|
|
ken
|
Geplaatst op 26-03-2010, 09:53 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 26-03-2010, 09:37 fb934634 schreef:
Ik weet dat niet; één ding is zeker: Jehova kende zij ook, hij was in hun scheppingsverhaal Enlil.
Om afgoderij tegen te gaan behoeft men eerst te weten wie God is. God is mijnsinziens onvoorwaardelijke liefde. Hij is de bron van alles in Al. Hij onmeetbaar rechtvaardig en oprecht. Hij heeft niks van node met oorlog, wraak, vervloeking van de mens, hypocrisie, klonen, microchips in de mens, listigheid om de mens in de val te lokken en oog om oog tand om tand. Hij is geen onderdrukker en schept geen werkslaven. Hij is puur licht en liefde die alsmaar verder gaat....
|
Even snel nog hierop reageren.
Het is volkomen duidelijk dat de volken in de eerste eeuwen na de vloed Gods persoonlijke naam kenden. Helaas ging Nimrod tegen JHWH in en trok vele mensen achter zich aan en bedacht nieuwe goden. Enlil is dus zo’n nieuwe “god”.
God is liefde, gemakshalve vergeten de meeste mensen dat hij ook een God van wraak is. Hij laat iedereen op aarde persoonlijk kennis nemen van zijn voornemen. Op degenen die dat verwerpen oefent hij wraak uit, voor hem is het wetteloosheid.
Er is maar één almachtige God en zijn zoon heet Jezus. Twee verschillende personen.
|
|
|
|
|
|
|
fb934634
|
Geplaatst op 26-03-2010, 10:18 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 26-03-2010, 09:53 ken schreef:
[...]Even snel nog hierop reageren.
Het is volkomen duidelijk dat de volken in de eerste eeuwen na de vloed Gods persoonlijke naam kenden. Helaas ging Nimrod tegen JHWH in en trok vele mensen achter zich aan en bedacht nieuwe goden. Enlil is dus zo’n nieuwe “god”.
God is liefde, gemakshalve vergeten de meeste mensen dat hij ook een God van wraak is. Hij laat iedereen op aarde persoonlijk kennis nemen van zijn voornemen. Op degenen die dat verwerpen oefent hij wraak uit, voor hem is het wetteloosheid.
|
De zondvloed wordt geschat op 3102 VC. De Sumeriërs bestrijken een periode van 4500 tot 2000 VC. Met andere woorden zij waren er al van voor de zondvloed. Nimrod kwam pas na de zondvloed. Hij kunnen dus niet zijn bedenksels zijn.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sumeri%C3%AB
Wraak is een duistere emotie; heeft niks met het licht te zien en is verre van liefde. Vergeving is het licht in Christus.
Dit bericht is gewijzigd op 26-03 10:24.
|
|
|
|
|
|
Winter1969
|
Geplaatst op 26-03-2010, 15:59 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 26-03-2010, 09:37 fb934634 schreef:
[...]
|
Het antwoord op jouw vraag hier is makkelijk. NEE, de god die jij schetst is niet De God uit het Oude Testament.
Maar je zegt het zelf al eigenlijk. Jouw inzicht heeft een beeld van god gemaakt zoals jij dat ziet of wil zien.
Maar de God van Hemel en aarde, De God die Zijn enig geboren Zoon gegeven heeft om voor onze zonden de straf te dragen, De God die is, die was en die komen zal, De Alfa en de Omega, is niet de god van licht en liefde alleen.
Hij is De God waarvan de bijbel een uitgebreide beschrijving geeft in zowel het oude als het nieuwe testament. En Hij heeft aan twijfel geen ruimte gegeven over wie de titel God werkelijk waard is. Hij is de enige God die uit liefde voor Zijn schepping, genade geeft aan hen die Hem willen volgen in alles.
Hij is de enige God die zonden kan vergeven en dat van harte doet als je oprecht Hem vraagt dat te doen. En hij is de enige God die niet veranderd is en niet veranderen zal, en al helemaal niet omdat Zijn schepping dat beter uitkomt.
Hij is de souvereine Heerser van het Heelal, om de simpele reden dat Hij de schepper van het heelal is. Hij en niemand anders, in geen enkele vorm, naam of gedaante die de mens maar wil aanhangen.
Hij is wie Hij is (Ik ben wie Ik ben) en daar is geen komma of punt van veranderd, en Hij wil jou omarmen en wil niets liever dan dat jij Hem lief hebt met heel je hart heel je ziel en heel je verstand.
Er is maar 1 God en dat is de God die zichzelf kenbaar heeft gemaakt in de bijbel.
Die grote God, bij wie alles begint en alles eindigt, die God wil met jou (en mij) een persoonlijke relatie.
Ik ken geen enkele andere religie die dat kan zeggen van zijn of haar goden. Niet de Islam, niet het hindoeisme of het bhoedisme en al helemaal niet de New Age achtige vorm van een god die jij hierboven plaatst.
Groeten Winter.
|
|
|
|
|
|
fb934634
|
Geplaatst op 26-03-2010, 18:15 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 26-03-2010, 15:59 Winter1969 schreef:
[...] antwoord op jouw vraag hier is makkelijk. NEE, de god die jij schetst is niet De God uit het Oude Testament.
|
Opnieuw waardeer ik jouw oprechtheid.
[...] Maar je zegt het zelf al eigenlijk. Jouw inzicht heeft een beeld van god gemaakt zoals jij dat ziet of wil zien.
|
Het is niet mijn beeld; liefde heeft nu éénmaal geen wraak en vervloeking van node, dat is gewoonweg kosmisch bepaald.
[...] Maar de God van Hemel en aarde, De God die Zijn enig geboren Zoon gegeven heeft om voor onze zonden de straf te dragen, De God die is, die was en die komen zal, De Alfa en de Omega, is niet de god van licht en liefde alleen.
Hij is De God waarvan de bijbel een uitgebreide beschrijving geeft in zowel het oude als het nieuwe testament. En Hij heeft aan twijfel geen ruimte gegeven over wie de titel God werkelijk waard is. Hij is de enige God die uit liefde voor Zijn schepping, genade geeft aan hen die Hem willen volgen in alles.
Hij is de enige God die zonden kan vergeven en dat van harte doet als je oprecht Hem vraagt dat te doen. En hij is de enige God die niet veranderd is en niet veranderen zal, en al helemaal niet omdat Zijn schepping dat beter uitkomt.
Hij is de souvereine Heerser van het Heelal, om de simpele reden dat Hij de schepper van het heelal is. Hij en niemand anders, in geen enkele vorm, naam of gedaante die de mens maar wil aanhangen.
Hij is wie Hij is (Ik ben wie Ik ben) en daar is geen komma of punt van veranderd, en Hij wil jou omarmen en wil niets liever dan dat jij Hem lief hebt met heel je hart heel je ziel en heel je verstand.
|
Persoonlijk geloof ik dat je Christus en Jehova door elkaar haalt. Christus leerde ons te vergeven, niet Jehova. Christus is inderdaad God. Dan heb ik het niet zozeer over een persoon, maar over persoonlijkheid. Deze persoonlijkheid bestaat zowel het Heilig Mannelijke ( Yangkracht, Alfa) en het Heilig Vrouwelijke ( Yinkracht, Omega). Deze persoonlijkheid is inderdaad de Bron van alles in Al. Jezus is de personificatie van het Christusbewustzijn. We zijn tenslotte allen zonen en dochters van Christus.
Opnieuw zie het verschil niet tussen Christus en Jehova. Jehova leert oog om oog, tand om tand. Jezus de Nazoreër leerde ons te vergeven.
[...]Die grote God, bij wie alles begint en alles eindigt, die God wil met jou (en mij) een persoonlijke relatie.
|
Ik voel mij verbonden in Christus. Jezus heeft tenslotte voor ons allen een hoeksteen gelegd, door zijn volmaakte offer aan het kruis. Je behoeft dat wel te zien met een kosmisch bewustzijn. Het is dus puur spiritueel, niet religies. Religie heeft spiritualiteit verdrongen.
[...]ik ken geen enkele andere religie die dat kan zeggen van zijn of haar goden. Niet de Islam, niet het hindoeisme of het bhoedisme en al helemaal niet de New Age achtige vorm van een god die jij hierboven plaatst.
Groeten Winter.
|
Het is gelijk Gurdijef stelt; mechanisch geloof is dwaasheid; emotioneel geloof is slavernij; BEWUST geloof is vrijheid. En zei Jezus niet dat de waarheid ons zou vrijmaken? Dus ook van de slavernij vanuit het OT. Met New Age heb ik niks van node. Wat ik wel een beetje betreur is dat je niet ingaat op de berichten inzake de Sumeriërs.
Mvg
FB
Dit bericht is gewijzigd op 26-03 18:21.
|
|
|
|
|
|
Winter1969
|
Geplaatst op 26-03-2010, 21:18 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ik ben het helemaal niet met je eens. Jehova en Christus zijn 1 in wezen. God de Vader en God de Zoon. Vraag me niet uit te leggen hoe dat precies in elkaar zit met de drie eenheid dat gaat boven elke perceptie en begripsnivo van de mens denk ik. Al weet ik ook wel dat de term opzich is uitgevonden door de mens en nergens als zodanig in de bijbel staat.
Waar ik graag even bij stil wil staan is dat je onderaan je bericht zegt iet met NEW AGE te maken te hebben. Helaas voor jou misschien is bijna alles wat je zegt direct of indirect afkomstig uit de hindoereligei en de mystiek die same gevoegd zijn de bsis elementen van de Nw Age religie. Het al in al, opgaan in het al het licht de liefde het kosmisch bewust zijn e.d. zijn allemaal termen die komen uit de hindoe cultuur en vermengd met christelijke elementen vormt dat samen de basis van de new age.
Waarmee ik begon was dat ik Jehova en Jezus absoluut niet door elkaar haal. Ik weet precies wie wie is en wanneer ik het over de een of de ander heb.
God de Vader is de Schepper vanhet heelal, wil je weten wie Hij is, lees de bijbel van voor naar achter en terug, doe dat een jaar of honderd en je hebt waarschijnlijk 90% van zijn karakter leren kennen.
Jezus is de Zoon, die zijn leven gaf aan het kruis voor de zonde van de wereld. Gelukkig is het daar niet mee gestopt. Hij heeft de mens vrij gemaakt van de slavernij aan de zonde door de dood te overwinnen en op te staan uit het graf.
God is geen kosmisch bewust zijn, een licht, een liefde, of een energie. God is een Persoon en wij zijn gemaakt naar zijn beeld en gelijkenis. Wat zoveel betekend als wij lijken op God. Ik ga er dan in mijn beperkte mensenlijk brein maar van uit dat God daarmee wilde zeggen dat Hij en wij een zelfde uiterlijke vorm hebben en dat bedoel ik letterlijk.
Wanneer de mens opstaat tegen zijn Schepper en God kan God niet anders dan de straf uitvoeren die Hij daar van te voren op gezet had. De dood. Dat betekend voor mij weer dat Adam en Eva het eeuwig leven hadden al in het paradijs. En God stelde ook niet dat de dood de lichamelijke dood was want wij allemaal hebben nog steeds een eeuwig leven. Wij zijn niet geschapen om op te gaan in het niets. De dood waar God het over heeft is de eeuwige slavernij die de zonde met zich mee draagt. Door in zonde te leven en te sterven zonder de vergeving uit genade van God bewerkt door Jezus ben je voor eeuwig dood en zal je de rest van je bestaan moeten doorbrengen op een plek waar God niet is. (de hel, vagevuur, de onderwereld, enz.)
Dat is wat God heeft beloofd in orde te zullen maken toen Hij zei Uw zaad zal het de kop vermorzelen en hij zla het de heil vemorzelen. Met andere woorden. God zou Zijn vijand een vernietigende slag toebrengen en voor altijd verslaan maar niet zonder dat dat pijn zou opleveren. Dat zien we terug met Pasen. Jezus die aanhet kruis waanzinnig veel pijn heeft geleden om vervolgens in de dood de slang de macht over de dood te ontnemen en een zware slag toe te brengen om uiteindelijk bij Zijn terugkomst de definitieve overwinning op het kwaad te behalen. Dat is het wonder van God en het verhaal van Pasen en dat waar het uiteindelijk allemaal om gaat in de Bijbel.
Een aardige lap tekst geworden, sorry daarvoor.
P.S. ik heb die links nog niet allemaal bekeken, omdat ik het erg durk heb met van alles en nog wat.
Groeten Winter (die overigens best blij is dat het weer lenteis)
|
|
|
|
|
|
ken
|
Geplaatst op 27-03-2010, 12:49 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 26-03-2010, 10:18 fb934634 schreef:
De zondvloed wordt geschat op 3102 VC. De Sumeriërs bestrijken een periode van 4500 tot 2000 VC. Met andere woorden zij waren er al van voor de zondvloed. Nimrod kwam pas na de zondvloed. Hij kunnen dus niet zijn bedenksels zijn.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sumeri%C3%AB
Wraak is een duistere emotie; heeft niks met het licht te zien en is verre van liefde. Vergeving is het licht in Christus.
|
De Bijbel schat niet de datum van de zondvloed, maar geeft deze weer.
In het zeshonderdste jaar van Noachs leven, in de tweede maand, op de zeventiende dag van de maand, op deze dag werden alle bronnen van de grote waterdiepte opengebroken en werden de sluizen van de hemel geopend. En de stortregen op de aarde hield veertig dagen en veertig nachten aan.  Dat was dus 2370 v.C. Adam werd geschapen in 4026 v.C. Er overleefden 8 (acht) mensen.
De sumerische mythe is dan dus voor de zondvloed geschreven.
|
|
|
|
|
|
|
ken
|
Geplaatst op 27-03-2010, 12:54 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 26-03-2010, 21:18 Winter1969 schreef:
Ik ben het helemaal niet met je eens. Jehova en Christus zijn 1 in wezen. God de Vader en God de Zoon. Vraag me niet uit te leggen hoe dat precies in elkaar zit met de drie eenheid dat gaat boven elke perceptie en begripsnivo van de mens denk ik.
|
De Bijbel is gewoon duidelijk. Die kent geen drie-eenheid. Heidense religies wel. JHWH is de enige almachtige God. Psalm 83:18 Opdat men weet dat gij, wiens naam JHWH is, Gij alleen de Allerhoogste zijt over heel de aarde.
Jezus is Gods eerste en enige schepping en is volledig van zijn vader afhankelijk.
De HG is een kracht.
Lukas 1:35 De engel gaf haar ten antwoord: „Heilige geest zal over u komen en kracht van de Allerhoogste zal u overschaduwen. Daarom ook zal hetgeen wordt geboren, heilig, Gods Zoon, worden genoemd.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
fb934634
|
Geplaatst op 28-03-2010, 11:47 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Dit je volste rechte en waarder jouw mening oprecht.
Jehova en Christus zijn 1 in wezen. God de Vader en God de Zoon. Vraag me niet uit te leggen hoe dat precies in elkaar zit met de drie eenheid dat gaat boven elke perceptie en begripsnivo van de mens denk ik.
|
Het kan gewoonweg niet uitgelegd worden, omdat het zo niet is. Voorgangers zeggen steeds dat anderen aan de bijbel toevoegen. Maar voegen zij zelf niets toe? Johannes 8:40: een mens die de waarheid gezegd heeft en niet een mens en God die u die waarheid gezegd heeft.
Al weet ik ook wel dat de term opzich is uitgevonden door de mens en nergens als zodanig in de bijbel staat
|
Zie je wel, bedenkselen van mensen. Kan je mij één bijbeltekst tonen waaruit blijkt dat Jehova en Jezus dezelfde persoon zijn? Ik kan anders wel stellen dat dit niet zo is: Jehova: oog om oog; tand om tand Jezus: leer te vergeven. Dit is niet hetzelfde! Vergeving is licht, het andere is duisternis.
Waar ik graag even bij stil wil staan is dat je onderaan je bericht zegt iet met NEW AGE te maken te hebben. Helaas voor jou misschien is bijna alles wat je zegt direct of indirect afkomstig uit de hindoereligei en de mystiek die same gevoegd zijn de bsis elementen van de Nw Age religie. Het al in al, opgaan in het al het licht de liefde het kosmisch bewust zijn e.d. zijn allemaal termen die komen uit de hindoe cultuur en vermengd met christelijke elementen vormt dat samen de basis van de new age.
|
Ja, maar new age heeft ook met occultisme, tarot, en het paranormale te maken. Daarmee althans heb ik niks van node. Jezus wou ons verlossen van de slavernij van het OT.
Waarmee ik begon was dat ik Jehova en Jezus absoluut niet door elkaar haal. Ik weet precies wie wie is en wanneer ik het over de een of de ander heb. God de Vader is de Schepper vanhet heelal, wil je weten wie Hij is, lees de bijbel van voor naar achter en terug, doe dat een jaar of honderd en je hebt waarschijnlijk 90% van zijn karakter leren kennen. Jezus is de Zoon, die zijn leven gaf aan het kruis voor de zonde van de wereld. Gelukkig is het daar niet mee gestopt. Hij heeft de mens vrij gemaakt van de slavernij aan de zonde door de dood te overwinnen en op te staan uit het graf.
|
Was het niet het plan van Jehova om de mens in de val te lokken? Waarom zet Hij de melk bij de poes? Wou hij geen werkslaven om goud te delven? Vandaag de dag werkt de mens keihard tot zijn pensioen. De mens is de slaaf van het geld. Hopelijk heb dan juist genoeg geld om je grafzerk aan te schaffen. Er is een machtselite die ons kleine mensjes aanschouwt alszijnde playmobils. Correspondeert met realiteit niet?
God is geen kosmisch bewust zijn, een licht, een liefde, of een energie. God is een Persoon en wij zijn gemaakt naar zijn beeld en gelijkenis. Wat zoveel betekend als wij lijken op God. Ik ga er dan in mijn beperkte mensenlijk brein maar van uit dat God daarmee wilde zeggen dat Hij en wij een zelfde uiterlijke vorm hebben en dat bedoel ik letterlijk.
|
Nee, God is het Onmeetbaar Komisch Bewustzijn, Het Licht en dé onvoorwaardelijke Liefde. Christus is dient als eerder titel aanschouwd te worden. Jezus is de personificatie van Christus. Bijvoorbeeld: Jan Janssens is burgemeester van Gent. Hij is burgemeester Janssens als hij zijn ambt als burgemeester uitoefent. In privé is Jan janssens getrouwd met zijn vrouw en heeft 3 kinderen. Hetzelfde zou je kunnen stellen met Christus. Christus betekent koning (Christos).
Een aardige lap tekst geworden, sorry daarvoor. P.S. ik heb die links nog niet allemaal bekeken, omdat ik het erg durk heb met van alles en nog wat.
|
Geen probleem, Winter. Het is belangrijk om binnen je geloof openminded te blijven. Zo kunnen we bijleren van elkaar. Er is tenslotte geen mens op aarde die alles weet. In onze maatschappij hebben we nog voor niets tijd. Het moet allemaal vlug gaan, en vergeten te leven. Belangrijk is om de kern van bestaan te ontplooien, zodoende echt geleefd te hebben. Men mag daarbij niet vergeten te genieten. Neem dus gerust je tijd om eens de voorgaande links te bestuderen. Mvg FB
Dit bericht is gewijzigd op 28-03 12:15.
|
|
|
|
|
|
|
|
ken
|
Geplaatst op 29-03-2010, 11:31 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 28-03-2010, 12:20 fb934634 schreef:
Inderdaad, dus het kunnen niet Nimrod zijn bedenksels zijn. Want hij was van na de zondvloed.
|
De vloed is geen bedenksel, zeker niet van Nimrod. Het is een Bijbels verslag van een gebeurtenis, die exact gedateerd is.
Op 28-03-2010, 11:47 fb934634 schreef:
Johannes 8:40: een mens die de waarheid gezegd heeft en niet een mens en God die u die waarheid gezegd heeft.
|
Johannes 8:40 Maar nu zoekt GIJ mij, een mens die U de waarheid heeft gezegd, welke ik van God heb gehoord, te doden. Abraham heeft dit niet gedaan.
Jesus is “het woord” van zijn vader en vertegenwoordigd hem als zodanig.
Jehova: oog om oog; tand om tand Jezus: leer te vergeven. Dit is niet hetzelfde! Vergeving is licht, het andere is duisternis.
|
Dat is wel heel erg kort door de bocht. Het ontbreekt je kennelijk aan een goed overzicht. Het hoe en waarom. 1 joh 4: 8 Wie niet liefheeft, heeft God niet leren kennen, want God is liefde.
In Openbaring 6:2 trekt Jezus ten strijde.
|
Was het niet het plan van Jehova om de mens in de val te lokken?
|
Verklaar je nader. De enigen die dat m.i. deden waren de Schriftgeleerden met Jezus.
|
Christus is dient als eerder titel aanschouwd te worden. Jezus is de personificatie van Christus.
|
Jezus is de naam van Gods zoon en hij kreeg de titel “Christus” ( = gezalfde, geen koning!) omdat hij tot Koning is gezalfd. Hij zal die functie opnemen in Gods koninkrijk.
|
|
|
|
|
|
|
fb934634
|
Geplaatst op 30-03-2010, 10:00 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 29-03-2010, 11:31 ken schreef:
[...]De vloed is geen bedenksel, zeker niet van Nimrod. Het is een Bijbels verslag van een gebeurtenis, die exact gedateerd is.
|
Het ging hem in eerst instantie over de Sumeriërs! Blijkbaar wil je van onderwerp veranderen, typisch. De rolzegels en kleitabletten kunnen niet Nimrod zijn bedenksels zijn.
Op 29-03-2010, 11:31 ken schreef:
[...]Verklaar je nader. De enigen die dat m.i. deden waren de Schriftgeleerden met Jezus.
|
Als ik tegen een kind gebied dat het niet in mijn kast mag zitten; wat gaat het doen denk je als ik weg ben?
|
|
|
|
|
|
ken
|
Geplaatst op 30-03-2010, 10:48 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 30-03-2010, 10:00 fb934634 schreef:
Het ging hem in eerst instantie over de Sumeriërs! Blijkbaar wil je van onderwerp veranderen, typisch. De rolzegels en kleitabletten kunnen niet Nimrod zijn bedenksels zijn.
|
Ik keer gewoon terug naar de oorsprong, de Bijbel. Afgoden dienaren keren zich tegen de Bijbelse leer en tegen het Bijbelse verslag.
|
Als ik tegen een kind gebied dat het niet in mijn kast mag zitten; wat gaat het doen denk je als ik weg ben?
|
Als je een kind waarschuwt voor een hete kachel, dan moet hij op de blaren zitten, als hij niet luistert. In de Bijbel zijn vele verslagen te vinden van mensen die waarschuwingen negeren.
|
|
|
|
|
|
|
fb934634
|
Geplaatst op 30-03-2010, 11:08 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 30-03-2010, 10:48 ken schreef:
[...]Ik keer gewoon terug naar de oorsprong, de Bijbel. Afgoden dienaren keren zich tegen de Bijbelse leer en tegen het Bijbelse verslag. [...]
|
Het ging hem niet over de oorsprong van de bijbel of afgoderij, maar over de sumeriërsche beschaving inzake Nimrod of de kleitabletten zijn bedenkselen zijn.
Op 30-03-2010, 10:48 ken schreef:
Als je een kind waarschuwt voor een hete kachel, dan moet hij op de blaren zitten, als hij niet luistert. In de Bijbel zijn vele verslagen te vinden van mensen die waarschuwingen negeren.
|
Het beter te voorkomen dan te genezen.
|
|
|
|
|
|
Winter1969
|
Geplaatst op 30-03-2010, 14:16 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 30-03-2010, 10:00 fb934634 schreef:
[...]
|
Adam en Eva kwamen niet aan die boom, om de eenvoudige reden dat God had gezegd dat moet je niet doen. Er was geen probleem, de periode dat dat goed ging wordt niet aangegeven in de bijbel. dat kan jaren geweest zijn misschien meer of misschien minder dat is niet bekend. Wat wel bekend is, is dat het pas fout ging toen er verleiding kwam door de satan. Pas toen de misleiding kwam werd er gegeten van die boom. Er waren genoeg andere vruchten en bomen waar geen probleem mee was.
Een andere kant van de zaak is deze: Er zijn heel wat mannen en vrouwen die in de verleiding komen om vreemd te gaan. Terwijl men weet dat als men dat doen hun huwelijk wel eens kapt kan gaan. Toch zijn er genoeg die dat risico nemen, dan moet je ook niet zeuren als je daarna met een alimentatie zit. Gelukkig zijn er ook genoeg mensen die die verleiding niet hebben omdat ze beseffen dat het niet goed voor ze is aan die verleiding toe te geven.
Wat jij nu een beetje zegt is dat als jij vreemd gaat dat de schuld is van God omdat hij de buurvrouw geschapen heeft. Maar je vergeet dat het je eigen keuze is geweest die verantwoordelijk is voor je misstap. Zelfs als je de poes voor de melk zet is het nog steeds de keuze van de poes om de melk te drinken. Zelfs als je buurvrouw haar naakte lichaam aan je aanbied is het jouw keuze om mee, of weg te gaan. Zelfs als de boom der kennis van goed en kwaad een mooie vrucht had was het de keuze van Eva om er van te eten en was het de eigen keuze van Adam om te eten.
Dat is niet de schuld van de boom noch die van de schepper van de boom. Dat is je eigen schuld en die kan soms ver gaande concequenties hebben.
Dit bericht is gewijzigd op 30-03 14:22.
|
|
|
|
|
|
fb934634
|
Geplaatst op 30-03-2010, 17:33 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 30-03-2010, 14:16 Winter1969 schreef:
[...]
Adam en Eva kwamen niet aan die boom, om de eenvoudige reden dat God had gezegd dat moet je niet doen. Er was geen probleem, de periode dat dat goed ging wordt niet aangegeven in de bijbel. dat kan jaren geweest zijn misschien meer of misschien minder dat is niet bekend. Wat wel bekend is, is dat het pas fout ging toen er verleiding kwam door de satan. Pas toen de misleiding kwam werd er gegeten van die boom. Er waren genoeg andere vruchten en bomen waar geen probleem mee was.
Een andere kant van de zaak is deze: Er zijn heel wat mannen en vrouwen die in de verleiding komen om vreemd te gaan. Terwijl men weet dat als men dat doen hun huwelijk wel eens kapt kan gaan. Toch zijn er genoeg die dat risico nemen, dan moet je ook niet zeuren als je daarna met een alimentatie zit. Gelukkig zijn er ook genoeg mensen die die verleiding niet hebben omdat ze beseffen dat het niet goed voor ze is aan die verleiding toe te geven.
Wat jij nu een beetje zegt is dat als jij vreemd gaat dat de schuld is van God omdat hij de buurvrouw geschapen heeft. Maar je vergeet dat het je eigen keuze is geweest die verantwoordelijk is voor je misstap. Zelfs als je de poes voor de melk zet is het nog steeds de keuze van de poes om de melk te drinken. Zelfs als je buurvrouw haar naakte lichaam aan je aanbied is het jouw keuze om mee, of weg te gaan. Zelfs als de boom der kennis van goed en kwaad een mooie vrucht had was het de keuze van Eva om er van te eten en was het de eigen keuze van Adam om te eten.
Dat is niet de schuld van de boom noch die van de schepper van de boom. Dat is je eigen schuld en die kan soms ver gaande concequenties hebben.
Dit bericht is gewijzigd op 30-03 14:22.
|
Je heb inderdaad de keuze. Maar een poes heeft geen verstand, dus verkiest zij op basis van instinct. Had Adam verstand? Zijn ogen waren althans niet open.
Zelfde antwoord: Het is beter te voorkomen, dan te genezen. Maar de vraag is natuurlijk of God het wou voorkomen. Wat ik weet is dat wij de slaaf van een geldsysteem geworden zijn. Jezus zag een boom die voor hem geen vruchten droeg; en wat deed hij? Hij verwijderde deze boom. Als een boom vruchten draagt die je toch niet mag eten; is deze boom dan niet nutteloos? Of wou God Adam mijn opzet onwetend houden?
|
|
|
|
|
|
Winter1969
|
Geplaatst op 30-03-2010, 22:57 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 30-03-2010, 17:33 fb934634 schreef:
[...]
Je heb inderdaad de keuze. Maar een poes heeft geen verstand, dus verkiest zij op basis van instinct. Had Adam verstand? Zijn ogen waren althans niet open.
Zelfde antwoord: Het is beter te voorkomen, dan te genezen. Maar de vraag is natuurlijk of God het wou voorkomen. Wat ik weet is dat wij de slaaf van een geldsysteem geworden zijn. Jezus zag een boom die voor hem geen vruchten droeg; en wat deed hij? Hij verwijderde deze boom. Als een boom vruchten draagt die je toch niet mag eten; is deze boom dan niet nutteloos? Of wou God Adam mijn opzet onwetend houden?
|
Uiteraard had Adam verstand, hij was geschapen naar het beeld en gelijkenis van God zelf, en je kunt God nu toch niet echt onverstandig noemen. Dus ja Adam had verstand net als Eva. Verstand om te begrijpen dat ze niet van die boom mochten eten en dat dus ook niet deden tot de verleiding kwam. En hoezo had Adam zijn ogen niet open? Of bedoel je hier dat hij na het eten van de vrucht samen met Eva tot de ontdekking kwam dat zij naakt waren. Tot dat fatale moment was er geen bijzonderheid aan het naakt zijn, er werd niet naar gekeken zoal wij dat tegenwoordig doen, met schaamte.
Wij zijn slaaf van de zonde zolang wij niet de vergeving aan nemen die Jezus ons aanbied. Wij vereren afgoden zoals geld, macht, aanzien, en noem ze maar op. Dus wat is je punt. Dat God de schuld daaraan heeft omdat God de mens geschapen heeft en de mens geld heeft ontwikkeld om handel te kunnen drijven?
Bij de boom die Jezus gebruikt gaat het er om dat je die kunt herkennen aan zijn vrucht. Met andere woorden, het resultaat dat je bereikt, geeft aan wat je gedaan hebt, en wie je bent.
De wijnrank die geen vrucht draagt wordt verwijderd en verbrandt. Die heeft geen nut meer en is niet bruikbaar voor de wijn boer. Dat was en is een normaal gebruik in de wijnboeren handel.
Wat Jezus daarmee wil zeggen is dat iemand die zegt Jezus te volgen en daar niet oprecht in is heeft geen vrucht, en zal uiteindelijk niet het koninkrijk der Hemelen betreden. Beleiden met je mond is iets anders dan beleiden met je hart. Dat is waar Jacobus van zegt. Geloof zonder werken is een dood geloof.
Ik zie niet in wat dat met de boom der kennis van goed en kwaad te maken heeft. Ik zie er geen verband in.
|
|
|
|
|
|
|