|
|
|
ken
|
Geplaatst op 14-11-2007, 12:03 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Mensen worden ook "goden" genoemd in de bijbel.
Jezus kan je , als zoon van God, ook als een God betitelen. HIj erkent dat hij niet almachtig is en dus onder zijn vader staat. Een soort "onder God" dus.
JHWH is Koning, Jezus dus onderkoning.
Jerzus is een middelaar, niemand kan tot de vader komen dan via hem. Het zijn dus overduidelijk twee verschillende personen met een afzonderlijke status.
Dit bericht is gewijzigd op 14-11 12:07.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
fb934634
|
Geplaatst op 17-11-2007, 09:54 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ken schreef er is maar één almachtige God, Jehovah. Wie is Jezus Christus dan? M.i. God. God is "de Eerste en de Laatste" of de "Alfa en de Omega". (Openb.1:8) Wie maakt daar ook aanspraak op? M.i. Jezus de Christus en dit kun je zien in openb. 1:17-18; 22:13. (En dit zonder controle.)
God is de Schepper volgens Ps.102:25 en Jes. 44:24. Wie is de Schepper volgens Hebr. 1:2 en Kol.1:16( context: ...de dingen zijn door Hem en tot Hem geschapen...)? M.i. Jezus de Christus.
God heeft profeten tot Zijn volk gezonden.(Jer.35:15). Wie stuurde ze volgens Matt. 23:34? (context: rede van Jezus de Christus tegen de schriftgeleerden) M.i Jezus de Christus!! Kan het nog duidelijker?
Shalom
|
|
|
|
Een goede leermeester leert van zijn leerlingen. |
|
|
|
|
|
|
|
|
fb934634
|
Geplaatst op 17-11-2007, 14:28 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
De bedoeling is dat je reageert op de gestelde vragen van mijn eerste post. We zijn er ver van afgeweken, het gaat over Maria Magdalena en de relatie die ze had met Jezus de Christus. Of ze getrouwd waren laat ik in het midden. Een andere mogelijkheid is dat Ze uiteindelijk trouwen in het Nieuw Jeruzalem. Ik heb mijn repliek er al over gegeven en zal deze proberen te verdedigen. Wat ik op dit forum zoek zijn pro en contra's, die een antwoord geven op de gestelde vragen. Veel succes!
|
|
|
|
|
|
ken
|
Geplaatst op 18-11-2007, 14:32 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 17-11-2007, 14:28 fb934634 schreef:
De bedoeling is dat je reageert op de gestelde vragen van mijn eerste post. We zijn er ver van afgeweken, het gaat over Maria Magdalena en de relatie die ze had met Jezus de Christus. Of ze getrouwd waren laat ik in het midden. Een andere mogelijkheid is dat Ze uiteindelijk trouwen in het Nieuw Jeruzalem. Ik heb mijn repliek er al over gegeven en zal deze proberen te verdedigen. Wat ik op dit forum zoek zijn pro en contra's, die een antwoord geven op de gestelde vragen. Veel succes!
|
Het is onmogelijk dat Jezus getrouwd is of kinderen had. Personen in de hemel trouwen niet. Ze hebben geen geslacht. Het nieuwe Jeruzalem ism.i. niet letterlijk.
|
|
|
|
|
|
|
fb934634
|
Geplaatst op 18-11-2007, 22:48 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Bij God is alles mogelijk. Kijk maar na in het NT. Dat Jezus geen engel is heb ik al meermaals in andere topic beduid. Jezus is een mens van het mannelijke geslacht en had de roeping Gods. Vanuit menselijk perspectief is Hij God; vanuit goddelijk perspectief is Hij de Zoon van God. Hij had een enorm sterke band met Maria Magdalena, (dit is geen naam, maar een titel) en verscheen als eerste aan haar. Hij heeft daar zeker Zijn redenen voor gehad. Opmerkelijk is dat er in het NT zo weinig over haar geschreven is.
Shalom
|
|
|
|
|
|
ken
|
Geplaatst op 19-11-2007, 09:47 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Jezus vervangt het verloren gegane volmaakte leven van Adam. Toen Adam dat verloor was hij kinderloos, zo dus ook Jezus.
Vanuit heidens perspectief is hij een deel van een drie-eenheid.
Maria Magdalena heeft eenzelfde betekenis als Maria van Aken of Maria van Arnhem.
Jezus had haar verlost van 7 demonen en ze uitte haar dankbaarheid.
Zij was aanwezig toen Jezus aan de paal stierf met zijn moeder en Maria, de vrouw van Klopas.
Maria M ging met andere vrouwen naar het graf met welriekende olie en specerijen. Zij zag dat het graf geopend was en rende terug naar Petrus en Johannes. Deze renden naar het graf, maar zagen alleen dat leeg was. Toen Maria M, later alleen terugging verscheen Jezus aan haar.
|
|
|
|
|
|
|
fb934634
|
Geplaatst op 19-11-2007, 21:00 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Volgens het Johannes-evangelie, verscheen Jezus als eerste aan Maria Magdalena .(Joh. 15.). Lucas uit zich niet over aan wie Hij eerst verscheen. Marcus 16:9 is daar tevens zeer duidelijk over: Hij verscheen als eerste aan Maria Magdalena!!. Kortom bij alle vier de evangeliën wordt Maria Magdalena betrokken. Jezus reisde samen met haar , had veel sociaal contact met haar en idd Hij verloste haar maar liefst van 7 demonen. Nu, het griekse deimonia heeft niet als context boze geest, al is het wel vrijwel in alle vertalingen zo vertaald. Het zijn eerder 7 stadia , demonIeën waar iedere mens vroeg of laat met te maken krijgt. Eigenlijk kun je zeggen dat het de weerstanden des levens zijn, om tot volledige verlichting te komen. Waarom anders het getal 7? Het is niet zomaar toevallig 7 demonen. Duisternis ( materialisme), begeerte en onwetendheid zijn er drie van. Het getal heeft wel degelijk een functie. Je kunt het ook terugvinden in de bijbel, we vechten niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden en de machten in de hemelse gewesten!! Deze gewesten zijn deze demonieën, waar Maria van vrij gezet werd! Jezus wist zeer bewust aan wie Hij als eerst ging verschijnen en als Hij haar belangrijk acht, wie zijn wij dan om haar te verwerpen en wie is Paulus dan om niets meer van haar te schrijven? Of speelt de RKK hier een belangrijke rol in? Vrouwen zijn gedurende lange tijd als minder aanzien dan mannen!! Wat natuurlijk een grove leugen is. Zie mijn eerste post. Shalom
|
|
|
|
|
|
Michael
|
Geplaatst op 19-11-2007, 21:51 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Beste Ken,
In de Bijbel staat dat Jezus als mens is geboren. Hij heeft ook voor ons als mens geleden aan het kruis omdat de mens een zonde had gepleegd die hem scheidde van God de Vader. Jezus heeft hierdoor de straf op de zonde, de dood, tenietgedaan en voor allen die in Hem geloven het eeuwig leven verdiend. Moet je wel in Hem geloven en niet in de fabels die een of andere organisatie verzint. De Bijbel is ons gegeven en waarschuwt degenen die er iets aan toe of aan af doen. Naast de Bijbel heb je dus niets nodig, zeker geen blaadjes met uitleg over wat je geloven moet.
Vrede zij u.
Michaël
|
|
|
|
|
|
|
ken
|
Geplaatst op 20-11-2007, 08:49 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 19-11-2007, 21:51 Michael schreef:
Beste Ken,
In de Bijbel staat dat Jezus als mens is geboren. Hij heeft ook voor ons als mens geleden aan het kruis omdat de mens een zonde had gepleegd die hem scheidde van God de Vader. Jezus heeft hierdoor de straf op de zonde, de dood, tenietgedaan en voor allen die in Hem geloven het eeuwig leven verdiend. Moet je wel in Hem geloven en niet in de fabels die een of andere organisatie verzint. De Bijbel is ons gegeven en waarschuwt degenen die er iets aan toe of aan af doen. Naast de Bijbel heb je dus niets nodig, zeker geen blaadjes met uitleg over wat je geloven moet.
Vrede zij u.
Michaël
|
De fabels zijn in 325 in de wereld geholpen door Constantijn de grote.
De meeste religies durven deze niet af te schaffen, want dan houden ze geen volgelingen meer over.
Jammer dat je laat leiden door anti-informatie.
|
|
|
|
|
|
|
ken
|
Geplaatst op 20-11-2007, 09:01 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
quote,msgid=651]. Nu, het griekse deimonia heeft niet als context boze geest, al is het wel vrijwel in alle vertalingen zo vertaald. Het zijn eerder 7 stadia , demonIeën waar iedere mens vroeg of laat met te maken krijgt. Jezus wist zeer bewust aan wie Hij als eerst ging verschijnen en als Hij haar belangrijk acht, wie zijn wij dan om haar te verwerpen en wie is Paulus dan om niets meer van haar te schrijven? Of speelt de RKK hier een belangrijke rol in? Vrouwen zijn gedurende lange tijd als minder aanzien dan mannen!! Wat natuurlijk een grove leugen is. Zie mijn eerste post. Shalom
Dat Demonen niet letterlijk zijn, is onjuist. Jezus wierp een legioen demonen uit, die hem vroegen (!) om in een kudde zwijnen te mogen gaan.
Demonen zijn opstandige engelen, die Satan zijn gevolgd.
Je onderschat volkomen de invloed die God op de bijbel heeft gehad.
Je vergeet de rangorde die gegeven is in het gezagsbeginsel. Wanneer een vrouw minderwaardig is, dan is Jezus dat ook. En dat heeft niets met de RKK te maken.
Dit bericht is gewijzigd op 20-11 09:02.
|
|
|
|
|
|
|
fb934634
|
Geplaatst op 21-11-2007, 13:52 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 20-11-2007, 09:01 ken schreef:
quote,msgid=651]. Nu, het griekse deimonia heeft niet als context boze geest, al is het wel vrijwel in alle vertalingen zo vertaald. Het zijn eerder 7 stadia , demonIeën waar iedere mens vroeg of laat met te maken krijgt. Jezus wist zeer bewust aan wie Hij als eerst ging verschijnen en als Hij haar belangrijk acht, wie zijn wij dan om haar te verwerpen en wie is Paulus dan om niets meer van haar te schrijven? Of speelt de RKK hier een belangrijke rol in? Vrouwen zijn gedurende lange tijd als minder aanzien dan mannen!! Wat natuurlijk een grove leugen is. Zie mijn eerste post. Shalom
|
Dat Demonen niet letterlijk zijn, is onjuist. Jezus wierp een legioen demonen uit, die hem vroegen (!) om in een kudde zwijnen te mogen gaan.
Demonen zijn opstandige engelen, die Satan zijn gevolgd.
Je onderschat volkomen de invloed die God op de bijbel heeft gehad.
Je vergeet de rangorde die gegeven is in het gezagsbeginsel. Wanneer een vrouw minderwaardig is, dan is Jezus dat ook. En dat heeft niets met de RKK te maken.
Dit bericht is gewijzigd op 20-11 09:02.
Bij God is niemand minderwaardig! We zijn allen gelijk voor God. Voor de rest, hoe verklaar je het getal 7 dan? Toevallig? Bij God is niets toeval. Jezus de Christus wist zeer goed waar Hij met bezig was. Retorische vragen zijn vragen waar je als individu kan over nadenken. Iemand neemt een stelling in, maar wil kijken of deze kan correct zijn. Dat is mijn bedoeling met de vragen van mijn eerst post. Ik zeg niet dat Jezus sowieso kinderen had. Mijn bedoeling is ook niet jouw te overtuigen. Wat hier belangrijk is, is jouw antwoord op de gestelde vragen in de eerst post, daarbij wetende dat deze antwoorden niet de volmaakte antwoorden zijn. We kunnen proberen tot een bijna perfect antwoord te komen. Shalom
|
|
|
|
|
|
ken
|
Geplaatst op 22-11-2007, 10:00 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
|
Bij God is niemand minderwaardig!
|
Klopt
|
We zijn allen gelijk voor God.
|
Niet helemaal, zie het gezagsbeginsel. Een onderwerpingsreeks. Jezus zei het ook al, dat niemand groter dan de meester is,.
In de bijbel worden veel getallen als een symbool gebruikt. 7 symboliseert ( goddelijke) volmaaktheid.
Ik beantwoord vragen zoals ik het zie en uit de bijbel heb begrepen. Strikvragen leiden tot niets en daar ga ik niet op in, tenzij ik het nut er van inzie.
|
|
|
|
|
|
|
fb934634
|
Geplaatst op 22-11-2007, 20:19 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Volgens mij is het het getal 8 die de goddelijke volmaaktheid uitdrukt. Ga maar eens na in de chemie! Je kan natuurlijk alles verklaren dmv symboliek, maar Jezus wist exact wat Hij deed. Deze vorm van gezag is niet in de vorm van een driehoek, maar in de vorm van een cirkel. Jezus Christus stelt Zich centraal op. Hij heeft hier niet gewandeld als een alleenheerser die alle macht opeist. Een cirkel is de ware vorm van gezag. Vandaar dat een goede leermeester leert van zijn leerlingen! Het gaat bij deze vorm van gezag niet zozeer om macht, maar om positie. Jezus is de kern des levens, niet de top!!
De bedoeling van de vragen is niet om iemand te strikken, maar om tot een aaneensluitende waarheid te komen.
Shalom
|
|
|
|
|
|
|
|
fb934634
|
Geplaatst op 23-11-2007, 10:47 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 23-11-2007, 10:16 ken schreef:
Wat is waarheid zei Pilatus. Ik ga liever van de bijbel uit, dan van cirkelredeneringen.
|
Deze cirkel is bijzaak, als maar op de juiste wijze gezag voert, die de ware macht voorsteld. Ik gebruikte in mijn redenering een cirkel ter verduidelijking. Van een bijzaak, maak ik geen hoofdzaak. Inzake Pilatus: Er zijn vandaag de dag filosofen die geheel de bijbel kunnen weg redeneren. Met deze mensen verlies je veel tijd!! Waarheid is. De vraag is het antwoord.
Dit bericht is gewijzigd op 23-11 11:05.
|
|
|
|
|
|
|
|
fb934634
|
Geplaatst op 28-11-2007, 14:49 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 24-11-2007, 10:55 ken schreef:
We waren dus bij Maria uit magdala, die niet getrouwd met Jezus kon zijn.
|
Welke bruidegom gaat nu trouwen met zijn eigen ziekten? Je zou er wel weduwenaar van worden. Het zou wel eens kunnen dat Jezus input in Zijn huwelijk wil! Jesaja 53:3 "en vertrouwd met ziekte, ja als iemand voor wie men het gelaat verbergt... Niet te vergeten; Jezus de Christus verscheen als eerste aan Maria Magdalena! Hij verborg Zijn gelaat niet voor haar...Amen
Er staat niet in de tekst van Jesaja: en getrouwd met ziekte!!!!!!!!!!!!!!! Wat ligt het verst van mijn haren verwijderd? Mijn voeten. Zij droogt met haar haren Zijn voeten af. Alpha en Omega! Halleluja Jezus de Christus en Zijn bruid zegt "Kom"...
|
|
|
|
|
|
|
|
fb934634
|
Geplaatst op 01-12-2007, 11:33 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 28-11-2007, 20:16 ken schreef:
2 Ik zag ook de heilige stad, het Nieuwe Jeru̱zalem, van God uit de hemel neerdalen, toebereid als een bruid die zich voor haar man versierd heeft.
|
Natuurlijk, er staat één bruid en één bruidegom! Niet bruidegommen en bruiden. Deze zijn ermee vertrouwd. Het nieuw Jeruzalem vertoont gestalte op aarde ( de heilige stad, de Hieros Gamos), een pracht van een vrouw! Alles kan bij God.
Shalom
|
|
|
|
|
|
|
|
fb934634
|
Geplaatst op 01-12-2007, 20:12 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 01-12-2007, 12:56 ken schreef:
De bruid, het nieuwe Jeruzalem, is een symbool voor Gods regering.
Hieros Gamos is m.i. een heidens huwlijksritueel wat dus niet in de bijbel voorkomt.
|
TERWIJL JEZUS AAN TAFEL ZAT, ZALFDE MARIA HEM. Dit verwijst naar een oud ritueel, waarbij een koninklijke bruid de maaltijd van haar echtgenoot heiligde. Dit ritueel was rechtstreeks overgeleverd van de Inanna-Dumuzi traditie van het Hieros Gamos (Heilig Huwelijk) van de herderkoning. Deze beeldspraak komt ook naar voor in psalm 23 van het OT: “ De Heer is mijn herder… waar over het vrouwelijke aspect van de Godheid het volgende wordt vermeld: “ U nodigt mij aan tafel … U zalft mijn hoofd met olie, mijn beker vloeit over”. Het uitvoeren van het huwelijkse zalvingsritueel was het bijzondere voorrecht van een Messiaanse bruid en het gebeurde uitsluitend tijdens de eerste en tweede huwelijksceremonie. Het Hooglied met de erotische nardusmirre en de equivalente zalvingen door Maria in Betanië zijn afkomstig uit dezelfde Syrische traditie. Ze stammen af van een oud vruchtbaarheidsritueel (Inanna-Dumuzi) en maakten deel uit van de dorsvloerrituelen tijdens de huwelijksfeesten van de koning in Sölam. Bij dit ritueel zong de bruid het huwelijksnachtlied dat precies overeenstemt met bepaalde gedeeltes uit het Hooglied en ze werd eveneens Abigail van Shulam genoemd. Merk terecht op dat het op geen enkele manier te maken heeft met de geschiedenis van het Hebreeuwse volk (OT). Het ceremoniële ritueel staat dus gewoon beschreven in het NT. Ze zijn gewoon verdoezeld door een voordurende aanval van de Kerk op het erfgoed van Maria Magdalena. De bisschoppen hebben geprobeerd te insinueren dat de huwelijkse staat voor de rest van ons weliswaar respectabel was, maar op de een of andere manier ver beneden Jezus’ waardigheid was. Vandaag de dag zeggen christenen nog altijd dat de bekeerlingen de erfgenamen zijn van Jezus, maar eigenlijk komt dit erfgoed Maria Magdalena toe. De kerk houdt ons dit leugentje voor omdat uiteindelijk zij met het erfgoed gaan lopen. Daarom, omdat ze zichzelf op arrogante wijze met Hem associëren, is het ook beneden de waardigheid van priesters, die zich in andere opzichten weinig om hun reputatie lijken te bekommeren. ( Zie bericht één, bron Laurence Garner) Zo zie je maar , sommige bijbelse rituelen komen ook in andere culturen voor. Dat heb je bijvoorbeeld ook met de 10 geboden, deze bestonden al van voor Mozes zijn tijd, in het zeer oude Egypte.
Dit bericht is gewijzigd op 01-12 20:14.
|
|
|
|
|