fb934634 Geplaatst op 17-09-2009, 14:24 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 17-09-2009, 10:27 Azarja schreef:
[...]

Ja beste man, bij God is niets onmogelijk en hij kan net als Mc Gyver van je bril een racefiets maken. Maar alles geschied wél overeenkomstig Zijn wil!! Jezus had ook een goochelaar kunnen worden, een pizzabakker, of hij had een reisbureau kunnen beginnen. Hij had honderd vrouwen kunnen nemen, hij had piccolo kunnen worden of belastinginner. Bij God is immers niets onmogelijk. Maar dat was niet Gods wil! Is dat zo moeilijk te begrijpen? Ik word hier echt moe van...

Ok, maar je maakt je moe om niets! Het topic is Maria Magdalena en de band met Jezus de Nazorener. Is dat dan zo moeilijk te begrijpen?
Schitterende relatie hadden die twee... prachtig staaltje erosliefde. Deze vorm van liefde hoort er nu éénmaal bij, of je het nu wil of niet.
Prachtig het boek Hooglied, nietwaar?
Trouwens als mens heb je ook de vrije wilsbeschikking gekregen van diezelfde God!
En Jezus was nu éénmaal een mens... Joh. 8:40

De bedoeling is niet dat niemand zich ergert aan dit topic, maar er tracht uit te leren!
Het kan natuurlijk strategie zijn ook, om maar niet te moeten toegeven dat JG ditmaal geen gelijk halen. De mens in kwestie wordt dan kwaad...  

Dit bericht is gewijzigd op 17-09 15:30.

meld dit bericht aan een moderator

Een goede leermeester leert van zijn leerlingen. 
Nathaniel Geplaatst op 17-09-2009, 16:04 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Azarja kan er ook voor kiezen om niet te reageren. Het hangt allemaal niet van haar af. De mensen op deze site kunnen heel goed voor zichzelf nadenken. Typisch een reactie van mensen die denken dat ze de enige zijn die het begrijpen. Dat soort mensen zitten er juist naast en zijn inderdaad gauw geirriteerd als de dingen niet gaan zoals zij dat willen. Vandaar dat ze ook een vertekend beeld van Jezus hebben. Kenmerkend is ook dat deze mensen het voor Jezus doen in plaats van met Hem. Alles in eigen kracht doen is heel vermoeiend, vooral als je wilt evangeliseren!

Groet,
Nathaniel

Dit bericht is gewijzigd op 17-09 16:05.

fb934634 Geplaatst op 17-09-2009, 18:05 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik denk inderdaad dat dit het probleem is. JG mogen niet denken voor hunzelf, zij moeten denken zoals de wachttorengenootschap dat doet. Men leert niet kritisch te denken, maar mechanisch te denken.
Mijnsinziens doelde Jezus de Christus op een bewustmakend geloof, dat inderdaad verrijkend en genezend is voor de mens.

Shalom

Azarja Geplaatst op 17-09-2009, 19:41 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 17-09-2009, 18:05 fb934634 schreef:

JG mogen niet denken voor hunzelf, zij moeten denken zoals de wachttorengenootschap dat doet. Men leert niet kritisch te denken, maar mechanisch te denken.

Dat wist je toch, Ken en ik zijn net robots, zoals de Borg. Jehovah's Getuigen weten niet waarom, hoe, wat, waar.      Wij wachten slechts op bevelen van onze leiders om ze vervolgens zonder na te denken uit te voeren.  

„Gij zult getuigen van mij zijn . . . tot de verst verwijderde streek der aarde.” — Handelingen 1:8. 
fb934634 Geplaatst op 18-09-2009, 00:37 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 17-09-2009, 19:41 Azarja schreef:
[...]

Dat wist je toch, Ken en ik zijn net robots, zoals de Borg. Jehovah's Getuigen weten niet waarom, hoe, wat, waar.      Wij wachten slechts op bevelen van onze leiders om ze vervolgens zonder na te denken uit te voeren.  

Hoe het ook zit, het interesseert me eigenlijk niet.
Hier dient men te reageren aangaande dit topic; en mijn stelling is dat het boek Hooglied wel degelijk gaat over erosliefde, de liefde tussen man en vrouw. Eros komt dus zeer zeker in de bijbel voor.

ken Geplaatst op 18-09-2009, 09:48 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 17-09-2009, 14:24 fb934634 schreef:
Ok, maar je maakt je moe om niets! Het topic is Maria Magdalena en de band met Jezus de Nazorener. Is dat dan zo moeilijk te begrijpen?
Schitterende relatie hadden die twee... prachtig staaltje erosliefde. Deze vorm van liefde hoort er nu éénmaal bij, of je het nu wil of niet.
On-Bijbelse veronderstellingen zijn inderdaad hel moeilijk te begrijpen. In panorama stond ooit een artikel over “het geheime leven” van Jezus. Hij zou getrouwt zijn, kinderen gekregen hebben en in India verder gelleefd hebben. Anderen spreken over Spanje, waar nog nazaten van hem wonen.

Degenen die deze veronderstelklingen uitten, geven te kennen dat ze de Bijbel niet (goed) gelezen hebben en in ieder geval helemaal NIETS begrijpen van het loskoopoffer..

Jezus had Maria Magdalena verlost van zeven demonen, wat voor haar reden genoeg was om geloof in hem als de Messias te stellen en van dit geloof blijk te geven door van toewijding getuigende werken en ijverige dienst. Zij wordt voor het eerst genoemd in het verslag over het tweede jaar van Jezus’ prediking, toen hij met zijn apostelen „van stad tot stad en van dorp tot dorp trok, terwijl hij het goede nieuws van het koninkrijk Gods predikte en bekendmaakte”. Samen met Johanna, de vrouw van de gevolmachtigde van Herodes, en Suzanna èn andere vrouwen bleef Maria Magdalena uit haar eigen bezittingen in de behoeften van Jezus en zijn apostelen voorzien. — Lu 8:1-3.

Meer NIET!
Op 17-09-2009, 14:24 fb934634 schreef:
De bedoeling is niet dat niemand zich ergert aan dit topic, maar er tracht uit te leren!
Het kan natuurlijk strategie zijn ook, om maar niet te moeten toegeven dat JG ditmaal geen gelijk halen. De mens in kwestie wordt dan kwaad...   
On-Bijbelse leringen voegen niets toe, in tegendeel. Zij breken de Bijbelse boodschap af.  JG laten dit soort domme veronderstellingen  voor wat ze zijn. Fabeltjes!

ken Geplaatst op 18-09-2009, 09:55 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 18-09-2009, 00:37 fb934634 schreef:
. Eros komt dus zeer zeker in de bijbel voor.
Eros is Grieks en komt NIET in de Bijbel voor!

Ik ken het Hebreeuwse woord voor Eros niet, dius ik kan niet beoordelen of er in hey hHebreeuws daatr wel over gesproken wordt. Ik denk het niet, omdat Eros een van oorsprong een heidense achtergrond heeft.

Zij aanbaden Eros als god, knielden voor zijn altaar neer en brachten hem offers. De Romeinen deden hetzelfde met Cupido, de Romeinse tegenhanger van Eros. De geschiedenis laat echter zien dat een dergelijke aanbidding van de seksuele liefde slechts tot ontaarding, losbandigheid en de dood heeft geleid.

Onder goddelijke inspiratie legden die bijbelschrijvers derhalve de nadruk op agape-liefde. Zelfs wanneer zij het onderwerp liefde in het huwelijk bespraken, gebruikten zij onveranderlijk het woord agape. Christenen moesten in hun huwelijksleven agape-liefde aan de dag leggen. — Ef. 5:25; Kol. 3:19.

fb934634 Geplaatst op 18-09-2009, 12:20 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 18-09-2009, 09:55 ken schreef:
[...]Eros is Grieks en komt NIET in de Bijbel voor!

Ik ken het Hebreeuwse woord voor Eros niet, dius ik kan niet beoordelen of er in hey hHebreeuws daatr wel over gesproken wordt. Ik denk het niet, omdat Eros een van oorsprong een heidense achtergrond heeft.

Zij aanbaden Eros als god, knielden voor zijn altaar neer en brachten hem offers. De Romeinen deden hetzelfde met Cupido, de Romeinse tegenhanger van Eros. De geschiedenis laat echter zien dat een dergelijke aanbidding van de seksuele liefde slechts tot ontaarding, losbandigheid en de dood heeft geleid.

Onder goddelijke inspiratie legden die bijbelschrijvers derhalve de nadruk op agape-liefde. Zelfs wanneer zij het onderwerp liefde in het huwelijk bespraken, gebruikten zij onveranderlijk het woord agape. Christenen moesten in hun huwelijksleven agape-liefde aan de dag leggen. — Ef. 5:25; Kol. 3:19.

Feit is dat het boek Hooglied de liefde tussen man en vrouw beschrijft. Dit kun je niet ontkennen.

Nathaniel Geplaatst op 18-09-2009, 16:02 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Nee, Jezus is niet getrouwd geweest. Zij was wel zijn minares, en is hem altijd trouw gebleven. Samen met de Moeder van Jezus, Maria, heeft zij onder het kruis gestaan toen Jezus daar stierf, tot de laatste minuut van Zijn leven wilde ze hem steunen.

Blessings,
Nathaniel

ken Geplaatst op 19-09-2009, 12:27 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 18-09-2009, 12:20 fb934634 schreef:
Feit is dat het boek Hooglied de liefde tussen man en vrouw beschrijft. Dit kun je niet ontkennen.
Klopt een intense genegenheid. Een onwankelbare liefde. Geen erotische liefde.

ken Geplaatst op 19-09-2009, 12:30 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 18-09-2009, 16:02 Nathaniel schreef:
Nee, Jezus is niet getrouwd geweest. Zij was wel zijn minares, en is hem altijd trouw gebleven.
Nee. Jezus heeft zivh nooit verlaagt met een erotische lifed. God vind dat dusdanig ernstig, dat daar steniging op stond.

Erotische liefde is in de bijbel voorbehouden aan getrouwde stellen.

Zoals aangetoond waren er meerdere vrouwen die Jezus en zijn discipelen ondersteunden.

fb934634 Geplaatst op 19-09-2009, 13:09 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 19-09-2009, 12:27 ken schreef:
[...] Klopt een intense genegenheid. Een onwankelbare liefde. Geen erotische liefde.

De erosliefde is de liefde tussen man en vrouw. Hierover spreekt het boek Hooglied duidelijk. Deze zou inderdaad onwankelbaar moeten zijn. Erotiek is natuurlijk veel meer dan sex alleen, laat dat duidelijk zijn! Jij bent toch ook niet getrouwd met je vrouw omwille van de nood aan sex alleen?
Zowel Grieken als Hebreeuwers kenden en kennen de liefde tussen man en vrouw. Erosliefde is een zeer ruim begrip en is echt veeeel meer dan sex!

ken Geplaatst op 19-09-2009, 22:07 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 19-09-2009, 13:09 fb934634 schreef:
De erosliefde is de liefde tussen man en vrouw.
Tussen een getrouwde man en vrouw!

Ik zla mijn standpunt nog een keer herhalen en op punten verdiepen.

De Grieken kennen 4 woorden voor liefde.
Storge, Eros, Filia en Agape. Die koemen in verscheidene vormen voor. Agape wordt het meest gebruikt om Gods liefde te beschrijven.
Proffessor  William Barclay zegt in zijn New testament Word":  Agape heeft te malken met met het verstand; het is niet simpelweg  een emotie die vanzelf in ons hart opkomt; het is een beginsel dat wij weloverwogen in ons leven volgen. Agape heeft in overtreffende mate te maken met de wil.
Storge wordt gebruikt om natuurlijke genegenheid  weer te geven tussen gezinsleden.

Paulus schreef:
2 Timotheüs 3:1 Maar weet dit, dat er in de laatste dagen kritieke tijden zullen aanbreken, die moeilijk zijn door te komen.
2 Timotheüs 3:3 zonder natuurlijke genegenheid, * niet ontvankelijk voor enige overeenkomst, kwaadsprekers, zonder zelfbeheersing, heftig, zonder liefde voor het goede,
* hier gebruikt hij het woord a-storge.

Eros komt in het NT helemaal niet voor! Waarom?

De gehele wereld maakt thans dezelfde fout als in de oudheid.. Zij aanbaden Eros als een God, knielden voor zijn altaar neer en brachten offers. De geschiedensi laat echter zien dat een dergelijke aanbidding van de seksuele liefde slechts tot ontaarding, losbandigheid en de dood heeft geleid. Dat is waarschijnlijk de reden dat de NT  Bijbelschrijvers dit woord niet gebruikten, Zij hielden zich ver van heidense riten en gebruiken.

Filia wordt gebruikt om genegenheid of vriendschap  aan te duiden.
Filadelfia, broederlijke genegenheid een samentrekking van filos (vriend) en adelfos ( broer). 2 Pe 1:7
Filostorgos, tedere genegenheid is een samentrekking van  Filos en storge. Rom 12:10

fb934634 Geplaatst op 20-09-2009, 15:51 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 19-09-2009, 22:07 ken schreef:
[...]Tussen een getrouwde man en vrouw!

Waar leidt jij uit af dat zij getrouwd zijn? Ik vind dit nergens terug in het boek Hooglied. Daar ga jij dus vanuit.
Volgens mij zijn het 2 vrijgezellen.
Erosliefde is veel meer dan sex alleen. Trouwens waar staat dat zij sex hebben?

ken Geplaatst op 21-09-2009, 11:13 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 20-09-2009, 15:51 fb934634 schreef:
Waar leidt jij uit af dat zij getrouwd zijn?
Erosliefde is  m.i. sex bedrijven.  Zie de Griekse kultuur, aanbidding van de God Eros. Ik heb het dus puur over het Griekse.

In het Hebreeuwse kultuur is ongetrouwd sex hebben ondenkbaar, er staat trouwens steniging o.i.d. op.

fb934634 Geplaatst op 21-09-2009, 14:18 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 21-09-2009, 11:13 ken schreef:
[...]Erosliefde is  m.i. sex bedrijven.  Zie de Griekse kultuur, aanbidding van de God Eros. Ik heb het dus puur over het Griekse.

In het Hebreeuwse kultuur is ongetrouwd sex hebben ondenkbaar, er staat trouwens steniging o.i.d. op.

Jaja, mijn vorig bericht was aangaande de "Hebreeuwse cultuur". Waar staat dat zij getrouwd zijn? En sex hebben?
Volgens mij beschrijft Hooglied twee vrijgezellen.

ken Geplaatst op 22-09-2009, 11:35 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 21-09-2009, 14:18 fb934634 schreef:
[...]

Jaja, mijn vorig bericht was aangaande de "Hebreeuwse cultuur". Waar staat dat zij getrouwd zijn? En sex hebben?
Volgens mij beschrijft Hooglied twee vrijgezellen.

Inderdaad, het is gewoon een  verliefd stel.

fb934634 Geplaatst op 26-09-2009, 12:12 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 21-09-2009, 11:13 ken schreef:
[...] Ik heb het dus puur over het Griekse.

In de oorspronkelijke bijbelse teksten staat het Germaans woord "boom" ook niet. Wil dat dan zeggen dat Hebreeuwse volk geen bomen gekend hebben? Natuurlijk niet. De Germaanse cultuur komt niet in de bijbel voor?

Germaanse cultuur is tenslotte  een andere cultuur dan die van het Hebreeuwse volk, met veel afgoderij. Het aanbidden van de natuur bijvoorbeeld...

Begrijp je het plaatje? Zo is het ook met het woord " eros". Het is natuurlijk Grieks en geen Germaans.

ken Geplaatst op 28-09-2009, 11:57 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Je begrijpt kennelijk het plaatje niet, of wilt het niet begrijpen.

Eros komt in de Bijbel niet voor, er si een verband met heidense aanbidding, Eros de Griekse God.

In de Bijbelse tijd was sex exclusief voor getrouwde paren. Buitenechtelijke sex stond de doodstraf op.

Jezus had geen buitenechtelijke omgang met vrouwen, noch wenste hij getrouwd te zijn.

Indien hij getrouwd geweest was en kinderen had gekregen, zoals bepaalde bronnen suggereren, dan was zijn offer ongeldig geweest.

fb934634 Geplaatst op 28-09-2009, 12:09 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 28-09-2009, 11:57 ken schreef:
Je begrijpt kennelijk het plaatje niet, of wilt het niet begrijpen

.

Eros komt in de Bijbel niet voor, er si een verband met heidense aanbidding, Eros de Griekse God.

In de Bijbelse tijd was sex exclusief voor getrouwde paren. Buitenechtelijke sex stond de doodstraf op.

[...]
Jezus had geen buitenechtelijke omgang met vrouwen, noch wenste hij getrouwd te zijn.

Indien hij getrouwd geweest was en kinderen had gekregen, zoals bepaalde bronnen suggereren, dan was zijn offer ongeldig geweest.

Spreek jij voor jezelf?  

Een taal is een cultuur. boom, arbre three, arbol,... het komt allemaal op hetzelfde neer, weet je wel! Er bestaan natuurgodsdiensten; Luna is de Griekse maangodin. Daarom komt luna of maan niet in de bijbel voor?

Luna = maan
Eros= liefde tussen man en vrouw
De aanbidding staat hier los van en doet hier niks terzake.

Ik stond er zelf niet bij. ik ken jezus zijn gedachten niet. Wat heeft hij allemaal voor zijn 30ste gedaan?   
Het gaat over de Christus een bewustzijnstoestand, niet over de persoon zelf.

Dit bericht is gewijzigd op 28-09 12:12.

ken Geplaatst op 29-09-2009, 20:59 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 28-09-2009, 12:09 fb934634 schreef:

Eros= liefde tussen man en vrouw
De aanbidding staat hier los van en doet hier niks terzake.

Ik stond er zelf niet bij. ik ken jezus zijn gedachten niet. Wat heeft hij allemaal voor zijn 30ste gedaan?   
Het gaat over de Christus een bewustzijnstoestand, niet over de persoon zelf.
Waar het om gaat is dat Jezus niet getrouwd KAN zijn. Apocriefe boeken suggereren dat wel! Dat getuigt van gebrek aan inzicht van de schrijver. Ook is duidelijk dat er bij apocriefe boeken een verband is met de ( heidense) Griekse filosofie.

fb934634 Geplaatst op 01-10-2009, 19:40 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Nogmaals herhalen:

Een van de meest romantische boeken van het OT is het Hooglied. Dit zijn een serie lofzangen tussen een onafhankelijke bruid en haar bruidegom. In Hooglied wordt het symbolische mengsel voor het koninklijke huwelijken geïdentificeerd als de aromatische balsem nardusmirre: “ nu mijn koning op zijn rustbed ligt, geurt mijn nardus zoet (Hooglied 1:12). De eerste zalving (Lucas 7:36) vond volgens historici plaats in september 30 Deze gebeurtenis wordt herhaald in Betanië die plaats vond in maart 33.

De nardusmirre is erotisch getint. De Magdaleense gebruikt dit om Jezus te zalven!

ken Geplaatst op 02-10-2009, 10:50 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 01-10-2009, 19:40 fb934634 schreef:
Nogmaals herhalen:

Een van de meest romantische boeken van het OT is het Hooglied.

Nogmaals herhalen:Klopt.
Het is echter , Bijbels gezien, ondenkbaar dat een ongehuwd paar betrekkingen met elkaar zouden hebben. Er stond doodstraf op.

Wanneer Jezus getrouwd zou zijn en kinderen gehad zou hebben is zijn offer ongeldig.

Men trouwde meestal na zijn 30e. Zowel Jezus als Maria Magdalena wisten dat hij binnenkort gedood zou worden. Vandaar die olie!

NARDUS
[Hebr.: nerd; Gr.: nar’dos].
Een kleine aromatische plant (Nardostachys jatamansi) die in de Himalaja groeit. Men neemt algemeen aan dat de in de Schrift genoemde nardus uit de stengels en wortels van deze plant gewonnen werd . De nardusplant is te herkennen aan de ongeveer 5 cm lange zwartachtige, harige stengels, waarvan er verscheidene uit de wortelstok opschieten. De bladeren ontspruiten aan het bovenste deel van de plant, die aan de top groepjes roze bloemen draagt.
Opdat de lichte geur van de als nardus aangeduide welriekende, roodachtige vloeistof behouden bleef, werd ze bewaard in goed afgesloten flacons van albast, een zachte, gewoonlijk wittige, marmerachtige steen die naar Alabastron (in Egypte) genoemd werd, waar zulke flacons werden vervaardigd. Het pond welriekende olie (’echte nardus’) dat Maria uit een albasten flacon over Jezus’ hoofd en voeten uitgoot, ’met het oog op zijn begrafenis’, werd op 300 denarii geschat, een bedrag dat ongeveer met een jaarloon overeenkwam. Nardus werd wegens zijn kostbaarheid vaak verdund en zelfs vervalst. Daarom is het opmerkenswaard dat zowel Markus als Johannes de uitdrukking ’echte nardus’ gebruiken. Dat deze welriekende olie zo kostbaar was, doet vermoeden dat ze uit het verre India kwam. Kostbare zalfolie in een goed afgesloten flacon bewaard, vormde in de oudheid een goede investering.

Nathaniel Geplaatst op 02-10-2009, 11:00 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Vrouwen spaarde al op jonge leeftijd voor zo'n kruikje met Nardus olie. Dergelijke kruikjes Nardusolie werd door een vrouw gebruikt in de eerste huwelijksnacht. Maria M. was nog niet getrouwd, dat o.a. maakt Jezus zalving zo bijzonder. Het was haar gebaar aan Jezus om te laten zien hoeveel Hij voor haar betekende. Jezus heeft dat gewaardeerd.

Shalom,
Nathaniel

Dit bericht is gewijzigd op 02-10 18:37.

fb934634 Geplaatst op 02-10-2009, 20:00 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 02-10-2009, 10:50 ken schreef:
[...]

Zowel Jezus als Maria Magdalena wisten dat hij binnenkort gedood zou worden. Vandaar die olie!

Er is sprake van 2 zalvingen in de bijbel, ter herhaling.

De eerste zalving (Lucas 7:36) vond volgens historici plaats in september 30 Deze gebeurtenis wordt herhaald in Betanië die plaats vond in maart 33. Bij deze gelegenheid bevestigd Johannes dat hetzelfde ritueel herhaald werd, terwijl Matteüs en Marcus hieraan toevoegen dat Maria ook haar albasten kruik met nardusmirre bij zich had en deze over Zijn hoofd goot.

Terwijl Jezus aan tafel zat zalfde Maria Hem. Dit verwijst naar een oud ritueel, waarbij een koninklijke bruid de maaltijd van haar echtgenoot heiligde. Dit ritueel was rechtstreeks overgeleverd van de Inanna-Dumuzi traditie van het Hieros Gamos (Heilig Huwelijk) van de herderkoning. Deze beeldspraak komt ook naar voor in psalm 23 van het OT: “ De Heer is mijn herder… waar over het vrouwelijke aspect van de Godheid het volgende wordt vermeld: “ U nodigt mij aan tafel … U zalft mijn hoofd met olie, mijn beker vloeit over”. Het uitvoeren van het huwelijkse zalvingsritueel was het bijzondere voorrecht van een Messiaanse bruid en het gebeurde uitsluitend tijdens de eerste en tweede huwelijksceremonie.

Het Hooglied met de erotische nardusmirre en de equivalente zalvingen door Maria in Betanië zijn afkomstig uit dezelfde Syrische traditie. Ze stammen af van een oud vruchtbaarheidsritueel (Inanna-Dumuzi) en maakten deel uit van de dorsvloerrituelen tijdens de huwelijksfeesten van de koning in Sölam. Bij dit ritueel zong de bruid het huwelijksnachtlied dat precies overeenstemt met bepaalde gedeeltes uit het Hooglied en ze werd eveneens Abigail van Shulam genoemd.

Merk terecht op dat het op geen enkele manier te maken heeft met de geschiedenis van het Hebreeuwse volk (OT).

Het ceremoniële ritueel staat dus gewoon beschreven in het NT! Natuurlijk, je kan het maar zien als de bijbel op een bewuste manier leert lezen.
Ik wou dit nogmaals aanhalen, omdat Ken de twee zalvingen blijkbaar niet uit elkaar kan halen. Zij gebeuren dus op 2 verschillende tijdstippen; de vroegste gaat niet over Jezus zijn begrafenis, de tweede daarentegen wel.

1 ... 16 17 18 19 20 ... 48