|
Argonex
|
Geplaatst op 29-05-2007, 19:39 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
God schiep de mens op de 6de dag.
In Genesis 1:26 staat: " God zei: ‘Laten wij mensen maken die ons evenbeeld zijn, die op ons lijken; "
Dat is fase 1 van de mens (zo lijkt het)
want in Genesis 2:7 staat "Toen maakte God, de HEER, de mens. Hij vormde hem uit stof, uit aarde, en blies hem levensadem in de neus. Zo werd de mens een levend wezen."
hoe zit dit? Ik zelf denk dat God eerst de mens heeft gemaakt als Geest (Geest alleen) en later er een lichaam omheen gebouwd heeft? klopt dat zo ongeveer?
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
Lissa_2
|
Geplaatst op 19-07-2007, 11:32 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 29-05-2007, 19:39 Argonex schreef:
God schiep de mens op de 6de dag.
In Genesis 1:26 staat: " God zei: ‘Laten wij mensen maken die ons evenbeeld zijn, die op ons lijken; "
Dat is fase 1 van de mens (zo lijkt het)
want in Genesis 2:7 staat "Toen maakte God, de HEER, de mens. Hij vormde hem uit stof, uit aarde, en blies hem levensadem in de neus. Zo werd de mens een levend wezen."
hoe zit dit? Ik zelf denk dat God eerst de mens heeft gemaakt als Geest (Geest alleen) en later er een lichaam omheen gebouwd heeft? klopt dat zo ongeveer?
|
Ik denk het niet, God schiep de mens naar Zijn evenbeeld, naar Hem, Later lees je inderdaad dat God de levensadem in blies en datde mens zo een leven wezen werd. Ik denk dat de mens al van top tot teen als mens gemaakt is, niet alleen in geest maar ook in lichaam, ik denk dat God eerst wou kijken hoe de aarde eruit zag, toen hij het geschapen heeft, en daarna pas de mens hte leven zou brengen..
Gods zegen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
johnny
|
Geplaatst op 29-08-2007, 03:13 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
In genesis hfst 2 vanaf vers 5 begint een parralel verslag dat begint toen het droge land was verschenen maar nog VOORDAT er planten waren geschapen.
Als men het vergelijkt met het verslag vanaf hfst 1, bemerken we dat hfst 2 méér gedetaileerd is.
Wat hfst 1:26 betreft ( ons beeld ):
We kunnen misschien opmerken dat God en Jezus toen als geesten in de hemel waren terwijl de mens als stoffelijke schepselen hier op aarde zouden vertoeven.
In andere vertalingen wordt het woordje " beeld " ook weergegeven met " schaduw " of " gelijkenis " .
De eerste mens was eigenlijk naar het beeld van God geschapen in de zin van wat hij " innerlijk " was. Eigenschappen zoals liefde, gerechtigheid, macht ,wijsheid enz. dit alles omdat hij de taak zou krijgen om de gehele aarde te onderwerpen zoals in vers 28 staat. Allemaal eigenschappen die God o zo veel te méér tentoon spreidt.
groetjes Johnny
|
|
|
|
wat mij en mijn huisgezin betreft, wij zullen jehovah dienen |
|
|
fb934634
|
Geplaatst op 25-09-2007, 21:32 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 19-07-2007, 11:32 Lissa_2 schreef:
[...]
Ik denk het niet, God schiep de mens naar Zijn evenbeeld, naar Hem, Later lees je inderdaad dat God de levensadem in blies en datde mens zo een leven wezen werd. Ik denk dat de mens al van top tot teen als mens gemaakt is, niet alleen in geest maar ook in lichaam, ik denk dat God eerst wou kijken hoe de aarde eruit zag, toen hij het geschapen heeft, en daarna pas de mens hte leven zou brengen..
Gods zegen
|
God schiep de mens naar Zijn evenbeeld en gelijkenis. Behoeft God nog eerst te kijken hoe de aarde eruitziet, als Hij deze zelf gemaakt heeft? Als ik zelf iets gemaakt heb, dan weet ik ook hoe het eruitziet. Shalom
|
|
|
|
Een goede leermeester leert van zijn leerlingen. |
|
|
fb934634
|
Geplaatst op 25-09-2007, 21:40 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
[Wat hfst 1:26 betreft ( ons beeld ): We kunnen misschien opmerken dat God en Jezus toen als geesten in de hemel waren terwijl de mens als stoffelijke schepselen hier op aarde zouden vertoeven.
De Vader, de Zoon en de Heilige Geest zijn één. Er was geen verdeeldheid van in den beginne. Jezus is een concept van later. Het Woord is vlees geworden. Zij waren dus niet als geesten maar waren één en heilig! Daarbij bestaat een mens uit een geest, een ziel en een lichaam. Shalom
|
|
|
|
Een goede leermeester leert van zijn leerlingen. |
|
|
fransje
|
Geplaatst op 22-04-2008, 18:52 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
nee God maakte wel degelijk eerst de verpakking van de mens. IK WIL GRAAG WAT UITLEGGEN. iN het ned. staat dat de geest van god over d wateren zweefde. In het herbreeuws staat vertaald adem. GODS ADEM. ruach betekent 3 dingen geest, adem en wind. bij ons word dus vetraald met adem omdat adem scheppend en leven betekent. dus nadat God de mens adam geschapen had blies God Zijn; ruach wat adem betekent in de mens en werd zo een levende ziel. leven betekent in het hebr chai. dus adem is dus ook leven. Adam heeft ook een profetische betekenis , maar daar gaat het niet over, hoop iets te hebben toegevoegd shalom frans
|
|
|
|
|
|