Stanislaw Geplaatst op 30-01-2007, 18:12 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

In de Bijbel kennen we satan. Hoe zit dat in andere religies? Kent de Islam bv ook een "satan?" En hoe zit dat in het Jodendom?

meld dit bericht aan een moderator

Michael Geplaatst op 16-08-2007, 23:07 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Zie mijn laatste berichtje onder "religies". De islam kent niet alleen een duivel maar ook geesten.
Op de vlucht van Mekka naar Medina legde Mohammed de islam uit aan zijn volgelingen. In de Koran staat dat geesten en djinns ook kwamen luisteren en na afloop meedeelden dat zij "de mensen waar zij over heersten zouden beïnvloeden om zich te laten bekeren tot de islam". In de Bijbel (600 jaar eerder) staat ook niet voor niets dat wij niet te strijden hebben tegen mensen maar tegen de machten in de lucht.

Vrede zij u.

Michaël

fb934634 Geplaatst op 11-09-2007, 16:07 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 30-01-2007, 18:12 Stanislaw schreef:
In de Bijbel kennen we satan. Hoe zit dat in andere religies? Kent de Islam bv ook een "satan?" En hoe zit dat in het Jodendom?

Door wie is de koran geïnspireerd?

Een goede leermeester leert van zijn leerlingen. 
Michael Geplaatst op 11-09-2007, 19:48 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Beste fb,

Naar mijn mening niet door de God die door Joden en Christenen wordt aanbeden.

Vrede zij u

Michaël

fb934634 Geplaatst op 14-09-2007, 18:34 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Beste Michaël

Zijn er dan nog andere Goden?

Shalom

Michael Geplaatst op 17-09-2007, 21:11 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Beste fb,

De mens kan zich alles tot een god maken (let op: kleine letter). Dat kan een gouden stier zijn, gesneden beeldjes en in de tegenwoordige tijd aanzien, geld, macht enz. Er zijn dus vele goden maar er is maar één God, Die bestaat uit de 3 hoedanigheden die we in de Bijbel tegenkomen: de Vader, de Zoon en de Heilige Geest.

Vrede zij u.

Michaël

fb934634 Geplaatst op 19-09-2007, 18:43 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 17-09-2007, 21:11 Michael schreef:
Beste fb,

De mens kan zich alles tot een god maken (let op: kleine letter). Dat kan een gouden stier zijn, gesneden beeldjes en in de tegenwoordige tijd aanzien, geld, macht enz. Er zijn dus vele goden maar er is maar één God, Die bestaat uit de 3 hoedanigheden die we in de Bijbel tegenkomen: de Vader, de Zoon en de Heilige Geest.

Vrede zij u.

Michaël

Er is idd maar één God. Deze is God zelf en bestaat niet uit drie. Jezus de Nazoreër was een mens, die voor koningschap geroepen werd door God. Hij is de Koning der koningen, de Christus. De HG is geen persoon, maar de kracht en liefde Gods. Engelen zijn engelen en mensen zijn mensen. Het is  idd een feit dat sommige mensen ook engel genoemd worden, maar dat wil nog zeggen dat deze mens een engel is. Volgens mij is een engel een etherisch wezen van licht.
Dit is de leer van de Arianen, die in de periode voor Clovis over Europa heersten.

Marjolein Geplaatst op 09-04-2008, 11:47 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 16-08-2007, 23:07 Michael schreef:
Zie mijn laatste berichtje onder "religies". De islam kent niet alleen een duivel maar ook geesten.
Op de vlucht van Mekka naar Medina legde Mohammed de islam uit aan zijn volgelingen. In de Koran staat dat geesten en djinns ook kwamen luisteren en na afloop meedeelden dat zij "de mensen waar zij over heersten zouden beïnvloeden om zich te laten bekeren tot de islam". In de Bijbel (600 jaar eerder) staat ook niet voor niets dat wij niet te strijden hebben tegen mensen maar tegen de machten in de lucht.

Vrede zij u.

Michaël

hoi Michael,
waar in de koran staat dat de djinns de mensen zullen beinvloeden om zich tot de islam te bekeren?
en waarom wordt er in de koran telkens met 'Wij' gesproken? wie zijn die 'wij'?

Michael Geplaatst op 09-04-2008, 19:52 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Beste Marjolein,

Dit staat in soera 46 (hoofdstuk 46), aya's (verzen) 29-32 (28-31 volgens een andere telling).

"Wij" is de naam waarmee Allah naar zichzelf verwijst, zoals bv in  "Indien gij dus twijfelt over wat Wij tot u hebben nedergezonden vraag dan hen die de Schrift lazen voor uw tijd". ) Soera 10, aya 94 (beide tellingen), waarin moslims wordt geboden uitleg te vragen aan Joden en Christenen als zij de Koran niet begrijpen ( Allah presenteert de Koran als een vervolg of aanvulling op de Torah en het Evangelie aan Mohammed ).

Vrede zij u.

Michaël

Abou_moussa Geplaatst op 09-06-2008, 23:02 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Dit boek is een nerderdaling van God aan de aartsengel Gabriel vrede zij met hem aan de meest geliefde en laatste profeet en boodschapper van God: MOHAMED vrede zij met hem en alle andere profeten.

Hierin heeft God te kennen gegeven dat dit zijn laatste boodschap is die alle andere hemelse boodschappen laat vervallen. Jezus zal dan ook terug komen om de anti-christ te vermoorden maar niet met een nieuwe wet maar hij komt terug om de wet van God die aan MOHAMED is nedergedaald te volgen.

Dit boek nodigt uit tot het aanbidden van de ware God (Allah) en het ongelovig zijn in de valse goden zoals; beelden, bomen, systemen, mensen en ga zo maar door.

Dit boek (de koraan) is een wonder die wetenschappelijke feiten bevat en de stijl van dit arabische boek is van ongekend hoog niveau aan literatuur.

Dit allen en nog vele bewijzen zijn er om te weten dat dit boek niet van iemand anders dan van God komt.

Eén ieder die anders beweerd zou met sterke bewijzen moeten komen zoals wij dat doen over de bijbel of zijn mond houden. Er is een berbers gezegde die als volgt luidt:
     "In een mond dat dicht blijft zal geen vlieg komen"

Of te wel praat nuttig!!!

Abou_moussa Geplaatst op 09-06-2008, 23:06 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 11-09-2007, 19:48 Michael schreef:
Beste fb,

Naar mijn mening niet door de God die door Joden en Christenen wordt aanbeden.

Vrede zij u

Michaël

Het is inderdaad niet zo dat het boek is geinspireerd door afgoden die jullie naast God nemen, het is namelijk van de God van jullie valse Goden.

Jullie aanbidden jullie begeertes en Jezus vrede zij met hem en verre is hij van het geen julie beweren en jullie van zijn ware leer.

Het is makkelijk een bewering te doen maar het een kunst om deze te onderbouwen.

Dit bericht is gewijzigd op 09-06 23:15.

Abou_moussa Geplaatst op 09-06-2008, 23:08 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 14-09-2007, 18:34 fb934634 schreef:
Beste Michaël

Zijn er dan nog andere Goden?

Shalom

De islaam kent een hele duidelijke begrip voor polystheisme en dat is;

Eén ieder die een eigenschap (vorm van aanbidding, heerschappij of van zijn namen en eigenschappen) van God heeft toegekent aan een ander (valse god) heeft hem tot god verheven. Wel dient er onderscheid gemaakt te worden tussen de ware en valse god.

Dit bericht is gewijzigd op 09-06 23:16.

Abou_moussa Geplaatst op 09-06-2008, 23:09 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 17-09-2007, 21:11 Michael schreef:
Beste fb,

Vrede zij u.

Michaël

U beweerd dat iedereen of alles wat naast God aanbeden wordt ook daadwerkelijk een (valse) God is, waarom heb jij Jezus dan verheven als God naast God, hoe kan je dan nog beweren dat jij een monotheist bent?

Dit bericht is gewijzigd op 09-06 23:16.

Abou_moussa Geplaatst op 09-06-2008, 23:13 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

De zogenaamde wij in de koraan toont slechts de kracht van onze Heer aan en nergens maar dan ook nergens is er beweerd dat de moslims andere Goden dan Allah hebben genomen. En het zou meer gepast zijn dat michael een antwoord geeft op de vraag i.p.v. dat je er sentimenteel om heen gaat draaien.

Voordat jij iets over de islaam komt beweren, ga dan eerst je huiswerk doen want je bent waarlijk belabberd in het beantwoorden van vragen over de islaam.

En tot de andere leden wil ik zeggen, sinds wanneer gaat men naar de fietsenmaker voor een kilo gehakt; wil je wat weten over de islaam vraag het dan aan haar mensen en niet aan hen die hun eigen geloof niet begrijpen en doen alsof ze de wetenschap van de islam onder de knie hebben.

Dit bericht is gewijzigd op 09-06 23:17.

Abou_moussa Geplaatst op 09-06-2008, 23:14 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 09-04-2008, 19:52 Michael schreef:
Beste Marjolein,

Dit staat in soera 46 (hoofdstuk 46), aya's (verzen) 29-32 (28-31 volgens een andere telling).

"Wij" is de naam waarmee Allah naar zichzelf verwijst, zoals bv in  "Indien gij dus twijfelt over wat Wij tot u hebben nedergezonden vraag dan hen die de Schrift lazen voor uw tijd". ) Soera 10, aya 94 (beide tellingen), waarin moslims wordt geboden uitleg te vragen aan Joden en Christenen als zij de Koran niet begrijpen ( Allah presenteert de Koran als een vervolg of aanvulling op de Torah en het Evangelie aan Mohammed ).

Vrede zij u.

Michaël

Je zal nooit een voldoende halen als je zo doorgaat!!!!

Marjolein Geplaatst op 10-06-2008, 12:30 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Wel, Abou moussa, geef jij dan antwoord op mijn vragen zoals jij denkt dat goed is. Want ik heb er niks aan als je tegen Michael zegt dat het geen goed antwoord is en vervolgens het niet goed uitlegd.

Abou_moussa Geplaatst op 10-06-2008, 22:54 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 10-06-2008, 12:30 Marjolein schreef:
Wel, Abou moussa, geef jij dan antwoord op mijn vragen zoals jij denkt dat goed is. Want ik heb er niks aan als je tegen Michael zegt dat het geen goed antwoord is en vervolgens het niet goed uitlegd.

Als jij je vragen goed en duidelijk kan stellen ga ik me best doen, ik bedoel er dan ook niks mee ten opzichte michael alleen vindt ik het wel storend als iemand mijn geloof verkeerd uitlegt en dan beweerd met zijn stelling dat hij weet heeft over de islaam.

Dat is zeker niet het geval bij dit forumlid.

Michael Geplaatst op 16-06-2008, 22:40 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Beste Abou moussa,

De Bijbel is een door God geïnspireerd geheel van meer dan 60 boeken die door de eeuwen heen zijn meegedeeld aan tientallen schrijvers. Zij vertonen een wonderbaarlijke samenhang en ademen in alles de liefde van God voor Zijn schepsel, de mens.
God laat in de Bijbel duidelijk zien dat Hij geen God van verre is, geen God die door middel van allerlei uiterlijk gedrag vereerd wil worden maar juist een God is die een verbintenis met de mens wil. God houdt van alle mensen, ook van ongelovigen en ook van zondaars. Hij zoekt mensen die vrijwillig van Hem willen houden en als gevolg daarvan oprecht zullen proberen zo goed mogelijk te leven, zo min mogelijk zonden te begaan.

Helaas, de mens is zondig vanaf de geboorte en zal nooit in staat zijn geen zonden te begaan. Aangezien God rechtvaardig is (een Heilige rechtvaardigheid) staat de zonde een verbintenis tussen de mens en God in de weg.
Ook de wet die Mozes ontving bewees dat de mens niet in staat was goed te doen.

In het Oude Testament, de tijd voor Jezus Christus, moest voor de zonde een bloedoffer worden gebracht, maar kwijtschelding van de zonde kon daardoor niet worden bereikt. Ook de wet die Mozes werd gegeven (de tien geboden) kon niet leiden tot het rechtvaardig voor God zijn, omdat niemand de wet kan volbrengen. Alleen Iemand die van de geboorte zonder zonden was en geen zonden kon begaan zou de volledige kwijtschelding kunnen realiseren. Zoals de Bijbel zegt: de zonde en de staf op de zonde (de dood) zijn door één mens in de wereld gekomen maar door de gehoorzaamheid van Een worden allen gerechtvaardigd. En dat kòn dus geen mens zijn maar God Zelf moest dit bewerkstelligen.

De Bijbel toont overduidelijk aan (maar er zijn altijd mensen die dat niet zo begrijpen) dat de mens God in drie hoedanigheden ontmoet. Dat is iets volslagen anders als drie goden of een god met drie hoofden of een god met een genoot of wat voor ideeën mensen hierbij ook kunnen hebben.

De Bijbel is samengesteld uit alle geïnspireerde geschriften, zowel de Joodse (Oude Testament) als de Christelijke (Nieuwe Testament). In tegenstelling tot wat jij beweert zitten er maar enkele (tientallen) jaren tussen de gebeurtenissen die zijn beschreven en de teksten die zijn gevonden.
De oudste complete Bijbels zijn van ruim vóór de geboorte van Mohammed en gelijk aan de Bijbels die ook nu nog gedrukt en verkocht worden.

Nu komen we aan een interessant punt.
De Koran zegt dat wat Allah eerder heeft neergezonden een rechte leiding was en geloofd moet worden (Soera 4, aya 47 (50)), soera 5, aya 68 (72), soera 10, aya 37 (38) enz.). Hetgene dat Allah eerder had neergezonden waren de Torah en het Evangelie (5:68(72)). Allah verklaart hier via Mohammed dat de Bijbel waar is!Volgens Mohammed was de Koran zelfs gelijkluidend aan de Torah en het Evangelie (soera 2, aya 91 (85)).
Mohammed was echter van mening dat hetgeen de Joden en Christenen vertelden iets anders was dan in de Torah en het Evangelie geschreven was: zij verdraaiden bewust hun tong (zie onder andere soera 2, aya 75 (70)).

Als Allah en Mohammed verklaren dat de Bijbel waar is, dan moet iemand die dat ontkent, zoals jij, bewijzen dat Allah en Mohammed ongelijk hebben.
Je meldde dat de Bijbel tegenstrijdigheden bevat en daarmee zeg je ook dat die vervalst is. Lekker makkelijk, Allah en Mohammed zijn het niet met je eens. Met andere woorden, als de huidige Bijbels vervalst zijn moeten er ten tijde van Mohammed dus onvervalste Bijbels zijn geweest. Laat die dan maar zien. De Bijbels die dateren van 400 jaar voor Mohammed zijn zoals gezegd dezelde die je nu nog kunt kopen.

Ik heb slechts de hoop dat mede door de bovenstaande onbeholpen woorden God ook jouw hart mag bereiken. Hij houdt ook van jou en wil in je hart komen wonen en maaltijd met je houden. Ik zal voor jou en Yahia bidden dat dat mag gebeuren. Al tijdens je leven mag je weten dat je het eeuwig leven zeker zult verkrijgen.

Vrede zij u

Michaël

Abou_moussa Geplaatst op 17-06-2008, 10:04 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Donker getypte is van mij en dat normaal is gelaten is van Michael!!

Beste Abou moussa,

De Bijbel is een door God geïnspireerd geheel van meer dan 60 boeken die door de eeuwen heen zijn meegedeeld aan tientallen schrijvers. Zij vertonen een wonderbaarlijke samenhang en ademen in alles de liefde van God voor Zijn schepsel, de mens.
God laat in de Bijbel duidelijk zien dat Hij geen God van verre is, geen God die door middel van allerlei uiterlijk gedrag vereerd wil worden maar juist een God is die een verbintenis met de mens wil. God houdt van alle mensen, ook van ongelovigen en ook van zondaars. Hij zoekt mensen die vrijwillig van Hem willen houden en als gevolg daarvan oprecht zullen proberen zo goed mogelijk te leven, zo min mogelijk zonden te begaan.

Hou het in de toekomst wat korter en duidelijker, val ook niet zovaak in de herhaling want dat maakt je teksten alleen maar saai. Voor deze ene keer neem ik de moeite om op jou lange saaie teksten te reageren.

De bijbel is niet meer dan een overlevering dat vele jaren na het opstijgen (DUS NIET DOOD!!!) van Jezus vrede zij met hem is opgesteld door mensen, als mensen iets gaan doen dan krijg je fouten aangezien niemand van de mensheid foutloos is. Zo is het dus vandaag de dag te bezichtigen dat jullie bijbel absoluut niet Goddelijk is, de bewijzen tegen die bewering zijn in overvloed en dit is niet de plaats om deze allemaal op te noemen, ik zag dat broeder Yahya in adere topics al het een en ander had bewezen.

Ik vraag me af als de Concilie van Nicea niet had plaats gevonden wat jou geloof dan wel was, er is maar ff snel voor jullie beslist dat Jezus, Gabriel en God 1 zijn maar toch ook 3........

Jij volgt een onGeloof dat de feiten onbekend is, noch de ratio. Dat is misschien voor jou een pijnlijke bewoording maar vaak is gebleken dat de waarheid pijnlijk was, als je medicijnen zoekt voor die pijn heb ik wat voor je, DE ISLAAM!!!

Helaas, de mens is zondig vanaf de geboorte en zal nooit in staat zijn geen zonden te begaan. Aangezien God rechtvaardig is (een Heilige rechtvaardigheid) staat de zonde een verbintenis tussen de mens en God in de weg.
Ook de wet die Mozes ontving bewees dat de mens niet in staat was goed te doen.

wat wil je hier mee zeggen. (Dat gevoel heb ik eigenlijk over heel je tekst)

In het Oude Testament, de tijd voor Jezus Christus, moest voor de zonde een bloedoffer worden gebracht, maar kwijtschelding van de zonde kon daardoor niet worden bereikt. Ook de wet die Mozes werd gegeven (de tien geboden) kon niet leiden tot het rechtvaardig voor God zijn, omdat niemand de wet kan volbrengen. Alleen Iemand die van de geboorte zonder zonden was en geen zonden kon begaan zou de volledige kwijtschelding kunnen realiseren. Zoals de Bijbel zegt: de zonde en de staf op de zonde (de dood) zijn door één mens in de wereld gekomen maar door de gehoorzaamheid van Een worden allen gerechtvaardigd. En dat kòn dus geen mens zijn maar God Zelf moest dit bewerkstelligen.

En dus heeft God zichzelf laten kruisigen, wat in de bijbel als iets afschuwelijk en laag bekend staat (zie andere topic van mij)? Zou God met al zijn macht en kracht niet gewoon zeggen ik vergeef jullie bij deze, is dat moeilijk of moet ik constateren dat jullie geil zijn op filosofie, dat gaat niet samen met geloof want het brein is begrenst zoals je weet maar Goddelijk inspiratie kent geen grens.

De Bijbel toont overduidelijk aan (maar er zijn altijd mensen die dat niet zo begrijpen) dat de mens God in drie hoedanigheden ontmoet. Dat is iets volslagen anders als drie goden of een god met drie hoofden of een god met een genoot of wat voor ideeën mensen hierbij ook kunnen hebben.

Kan je de bewijzen tonen dat jezus zegt ik ben 1 van de drie en dat hij onderdeel is van God en dat de heilig geest onderdeel is van jezus, maw dat ze van en tot elkaar behoren. Als je dat niet kan ben je echt een noob...... Ik wacht met smacht, dus geen filosofie of wat dan ook maar een citaat uit de bijbel

De Bijbel is samengesteld uit alle geïnspireerde geschriften, zowel de Joodse (Oude Testament) als de Christelijke (Nieuwe Testament). In tegenstelling tot wat jij beweert zitten er maar enkele (tientallen) jaren tussen de gebeurtenissen die zijn beschreven en de teksten die zijn gevonden.
De oudste complete Bijbels zijn van ruim vóór de geboorte van Mohammed en gelijk aan de Bijbels die ook nu nog gedrukt en verkocht worden.

Jij weet dondersgoed dat elke gemeente de bijbel anders heeft vertaald en dus niet eens zijn over de bijbel die zij hebben vertaald. Al zou die bijbel die jij in je hand hebt opgesteld zijn in de tijd van Jezus dan nog is hij vals want die God die Jezus vrede zij met hem zond heeft geen tekortkomingen, jij en ik wel maar God is perfect behalve de valse god van de heidense christenen.

Nu komen we aan een interessant punt.
De Koran zegt dat wat Allah eerder heeft neergezonden een rechte leiding was en geloofd moet worden (Soera 4, aya 47 (50)), soera 5, aya 68 (72), soera 10, aya 37 (38) enz.). Hetgene dat Allah eerder had neergezonden waren de Torah en het Evangelie (5:68(72)). Allah verklaart hier via Mohammed dat de Bijbel waar is!Volgens Mohammed was de Koran zelfs gelijkluidend aan de Torah en het Evangelie (soera 2, aya 91 (85)).
Mohammed was echter van mening dat hetgeen de Joden en Christenen vertelden iets anders was dan in de Torah en het Evangelie geschreven was: zij verdraaiden bewust hun tong (zie onder andere soera 2, aya 75 (70)).

Ten eerste moet je begrijpen dat de koraan geen mening van Mohamed bevat dus laten we ff gelijk je bewering ontkrachten. Het klopt dat de zuiver bijbel en thora een openbaring is en als je de koran verder en goed leest dan zie je dat Allah dat daar ook in prijs geeft, was het niet makkelijk voor onze geliefde profeet vrede zij met hem om te zeggen dat God drie zodat hij alliantie kreeg van de christenen? Maar integendeel hij ontkrachte hun ongeloof en heeft hen opgedragen om onder de wet Allah te leven en niet onder de wet van de valse God die zij aanbidden.

Als Allah en Mohammed verklaren dat de Bijbel waar is, dan moet iemand die dat ontkent, zoals jij, bewijzen dat Allah en Mohammed ongelijk hebben.
Je meldde dat de Bijbel tegenstrijdigheden bevat en daarmee zeg je ook dat die vervalst is. Lekker makkelijk, Allah en Mohammed zijn het niet met je eens. Met andere woorden, als de huidige Bijbels vervalst zijn moeten er ten tijde van Mohammed dus onvervalste Bijbels zijn geweest. Laat die dan maar zien. De Bijbels die dateren van 400 jaar voor Mohammed zijn zoals gezegd dezelde die je nu nog kunt kopen.

Het zou misschien handiger zijn om verder te kijken dan de site answering-islam met al haar leugens.
De koran: "…En onder de Joden zijn er die naar een leugen zouden willen luisteren, dezen luisteren ter wille van een ander volk dat niet tot u is gekomen. Zij verdraaien woorden, nadat zij op hun juiste plaatsen waren gezet…" (vertaling Soerat al-Maa'ieda, aya 41)

"Wee daarom degenen, die een boek met hun eigen handen schrijven en dan zeggen: "Dit is van Allah", opdat zij er een onwaardige prijs voor kunnen nemen. Wee hun dan, voor hetgeen hun handen schrijven en wee hun voor hetgeen zij verdienen." (vertaling Soerat al-Baqarah, aya 79).

Er zijn nog vele soortgelijke verzen maar de tijd laat me niet toe omdat ik ook nog werk te doen heb. Wees je er van op de hoogte dat als je een stelling zo stellig inneemt zonder eerst te onderzoeken dat je jezelf dan op gladijs bevind!!

Ik heb slechts de hoop dat mede door de bovenstaande onbeholpen woorden God ook jouw hart mag bereiken. Hij houdt ook van jou en wil in je hart komen wonen en maaltijd met je houden. Ik zal voor jou en Yahia bidden dat dat mag gebeuren. Al tijdens je leven mag je weten dat je het eeuwig leven zeker zult verkrijgen.

Al dat geen wat jij benoemt wens ik van me vrouw niet van een Heer die mij vanuit de hemelen kan leiden en vergeven en ons niet nodig heeft en dus ook geen zoon nodig heeft. Ik hoop bij deze dat jij je wazige ogen uit gaat wassen en dan helder naar God kijkt en dan tot inkeer komt tot de Islaam, bij ons is iedereen welkom hoog in positie, wat voor etniciteit, omvang, geur, kleur of anders.

Vrede zij u

Michaël

Hou je teksten kort aub, want de teksten die jij typt zijn niet bruikbaar behalve een kleine gedeelte.

Dit bericht is gewijzigd op 17-06 10:20.

Abou_moussa Geplaatst op 17-06-2008, 10:21 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 10-06-2008, 12:30 Marjolein schreef:

Hallo marjolijn ik heb nog steeds geen vragen gezien.

Marjolein Geplaatst op 17-06-2008, 13:37 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

hoi abou moussa,
hier de vragen die ik aan michael heb gesteld. vertel me maar wat jij er van denkt!

waar in de koran staat dat de djinns de mensen zullen beinvloeden om zich tot de islam te bekeren?
en waarom wordt er in de koran telkens met 'Wij' gesproken? wie zijn die 'wij'?

groet,
marjolein

fb934634 Geplaatst op 07-10-2008, 21:52 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Het kwaad probeert mensen van elkaar te scheiden en daardoor geraakt de mens in disharmonie. Uit eigen kracht kunnen dit niet aan, maar in de naam van Christus moet hij wel wijken... want Hem is gegeven alle macht en kracht zowel in de hemel als op aarde. Isolement werkt hier niet meer. De duivel probeert isolement als strategie te handhaven! Wij bidden Christus om bescherming tegen het kwade.
Daarom mag een mens zich niet laten leiden door eigen gedachten of eigen doctrines of eigen gerechtigheid, maar door de universele liefde!! Jaagt Zijn liefde na... en wees daarop dus gefocust!
LEEF BEWUST... want het kwade profiteert van onwetendheid en domheid! Voor kennis omtrent de satan hebben we eigenlijk geen tijd! Voor een kwade mens daarentegen wel! Bestrijdt het kwade, door het goede te doen. Laat het niet aan je hart komen en probeer zo weinig mogelijk te klagen! De duivel is een aanklager! Ergernis komt veelal uit ons eigen begeerten voort!
Leve het kosmisch liefdevol bewustzijn en de harmonie met je medemens! Dat is veel meer dan weten alleen (klonerij)... maar het kennen van Christus in je hart!
Daar is geen plaats meer voor hypocrisie, daar is de belevenis van Christus in je diepste kern van je zijn!

Shalom

Dit bericht is gewijzigd op 07-10 22:01.